The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان چیست؟

داشتن قدی بلند و اندامی زیبا و کشیده همواره یک صفت پسندیده محسوب می شود. هر پدر و مادری دوست دارد که فرزندش دارای ویژگی های ظاهری زیبایی از جمله قد بلند باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با کمک یک رژیم غذایی سالم و صحیح می توانید به رشد قدی دلبندتان کمک کنید. در ادامه این مطلب بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان را برای شما شرح داده ایم.

مواد غذایی مفید برای افزایش قد کودکان

اگر به دنبال این سوال هستید که چه مواد غذایی برای افزایش قد کودکان موثر است؟ می توانید مواد مغذی زیر را در رژیم غذایی فرزندتان بگنجانید، از جمله:

محصولات لبنی

فرآورده های لبنی مانند شیر، کشک و پنیر سرشار از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و ویتامین هایی همچون ویتامین A ، B ، D و E هستند و از جمله مواد غذایی برای افزایش قد کودکان محسوب می شوند. شیر همچنین منبع خوبی از پروتئین است که به رشد سلولی در بدن کمک می کند. رژیم غذایی هیچ کودکی بدون مصرف روزانه یک لیوان بزرگ شیر کامل نیست. به علاوه ماست نیز گزینه بسیار خوبی است!

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین ها، کلسیم، ویتامین B12 و ریبوفلاوین است. اگر می خواهید قد کودکتان را بهبود ببخشید، تخم مرغ و تخم سایر ماکیان را بخشی ضروری از رژیم غذایی کودکتان قرار دهید. سفیده موجود در تخم مرغ (یا آلبومین) صد در صد پروتئین است. بنابراین، اگر می خواهید چربی ها را دور نگه دارید، می توانید فقط از سفیده تخم مرغ و نه زرده آن، تغذیه کنید. بهترین نکته در مورد تخم مرغ و تخم سایر ماکیان این است که می توان آنها را به طرق مختلف تهیه کرد و در نتیجه کودک شما هر روز می تواند آنها را بخورد و خسته نشود! از تخم مرغ آب پز گرفته تا املت خوشمزه، روشهای بسیار مختلفی برای پختن تخم مرغ وجود دارد!

مرغ

مرغ نیز مانند تخم مرغ دارای پروتئین بالایی است. در حقیقت، در میان غذاهای با منبع حیوانی، مرغ یکی از منابعی است که دارای بیشترین میزان پروتئین است. مرغ به ساختن بافت ها و ماهیچه های فرزند شما کمک می کند که این موارد نیز به نوبه خود به او افزایش قد او کمک خواهند کرد.

سویا

اگرچه سویا دست کم گرفته می شود، اما این ماده مغذی به تقویت سلامت و بهبود قد کودک شما کمک کرد و ازجمله بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان محسوب می شود. سویا سرشار از پروتئین، فولات، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و فیبر است و برای کسانی که به دنبال گزینه های پروتئین گیاهی هستند جایگزین مناسبی است. توفو ساخته شده از سویا نیز برای سلامتی مفید است!

موز

سرشار از پتاسیم، منگنز و کلسیم. موز میوه ای ساده است که می تواند واقعا به تقویت سلامتی فرزند شما کمک کند.

 آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها نیز انتخاب های بسیار عالی هستند که می توانید به کودکان در حال رشدتان بدهید. آجیل و دانه ها سرشار از مواد معدنی ضروری و ویتامین ها و همچنین چربی های سالم و اسیدهای آمینه هستند که برای رشد بسیار حیاتی می باشند. شما می توانید آنها را به غلات صبحانه یا سایر صبحانه های آماده اضافه کنید یا آن ها را به عنوان میان وعده به کودکتان بدهید.

سبزیجات سبز برگ دار

کودک شما ممکن است وقتی سبزیجات سبز رنگ را می بیند چهره خود را درهم کرده و به خوردن آن ها علاقه ای نشان ندهد. اما قطعا شما می دانید که این سبزیجات چقدر برای او خوب هستند! سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی، اسفناج، نخود فرنگی، بامیه و کلم بروکسل سرشار از مواد معدنی ضروری، ویتامین ها و فیبر هستند. همه این عناصر برای رشد و تکامل مناسب بدن ضروری هستند. مهم نیست که کودکتان چقدر بهانه جویی می کند تا سبزیجات سبز را نخورد! این سبزیجات را به روش های مختلف در رژیم غذایی او بگنجانید.

میوه ها

مصرف میوه های فصلی تازه نیز برای کودک شما مفید است. آنها چنان سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند که رژیم غذایی هر کودکی بدون میوه ها ناکامل خواهد بود. پس، حتماً به کودک خود انواع میوه ها، به ویژه آنهایی که سرشار از ویتامین C و A هستند مثل پاپایا، پرتقال، هندوانه، انبه سیب و زردآلو بدهید.

ماهی

یکی دیگر از گزینه های غیر گیاهی به عنوان مواد غذایی برای افزایش قد کودکان، ماهی است که سرشار از پروتئین و ویتامین D بوده که برای رشد استخوان و ماهیچه ها ضروری هستند.

هویج

از هیچ کس مخفی نیست که هویج سرشار از ویتامین های A و C است. این ویتامین ها برای حفظ کلسیم در استخوان ها و سالم نگه داشتن آنها ضروری هستند.

 غلات کامل

غلات سبوس دار بسیار سالم بوده و برای بچه ها ضروری هستند. آنها منبع انرژی بوده و از نظر فیبر، ویتامین ها، آهن، منیزیم و سلنیوم بسیار غنی هستند. نان سبوس دار و ماکارونی گزینه های بسیار خوبی برای قرار گرفتن در رژیم غذایی کودکتان برای کمک به افزایش قد او هستند!

گوشت قرمز

گوشت قرمز اگر در حد اعتدال مصرف شود، یکی دیگر از گزینه های غذایی غیر گیاهی است که از نظر پروتئین بسیار غنی است. اما از آنجا که مصرف بیش از حد گوشت قرمز برای بدن مفید نیست، مصرف آن باید در حد متوسط باشد.

 لوبیا

یکی دیگر از مواد مغذی که به عنوان محرک هورمون رشد در بدن شناخته شده است، لوبیا است. چه آنها آب پز شوند و چه به هر شکل دیگری پخته شوند، برای فرزند شما عالی هستند! به علاوه، لوبیا غنی از فیبر، پروتئین ها و سایر مواد مغذی نیز هست.

 مواد غذایی که باید از آن ها اجتناب نمود

حالا که مواد غذایی که باعث افزایش قد کودکان میشود را شناختید، توجه داشته باشید که بعضی از مواد غذایی نیز برای رشد کودکان مضر هستند. مصرف بیش از حد شکر، نمک ، قهوه، نوشیدنی های گازدار و چربی ها باید محدود شود. دلیل این امر این است که این غذاها که به عنوان مهارکننده های کلسیم شناخته می شوند می توانند به طور منفی بر جذب کلسیم در بدن تأثیر بگذارند. استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر در سالهای رشد کودک شما نیز می تواند باعث سرکوب رشد او شده و پیامدهای منفی برای سلامتی داشته باشد. عادات بد غذایی در کودکان همچنین می توانند در طولانی مدت عوارض سلامتی جدی مانند چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع یک، آرتروز و پوکی استخوان ایجاد کنند!

حال که می دانید بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان چیست و چگونه می توان به یک برنامه غذایی سالم به رشد قدی دلبندتان کمک کنید، بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شده و تغذیه صحیح را برای آنها در پیش بگیرید.

مطالعه بیشتر:

هورمون رشد مصنوعی چیست و در چه مواقعی تجویز می شود؟

هورمون رشد، علائم کمبود هورمون رشد در کودکان و بزرگسالان

?پرسش و پاسخ های افزایش قد کودکان ورشد کودکان

آیا مصرف لبنیات به رشد کودک کمک می کند؟

فرآورده های لبنی مانند شیر، کشک و پنیر سرشار از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم و ویتامین هایی همچون ویتامین A ، B ، D و E هستند و ازجمله مواد غذایی برای افزایش قد کودکان محسوب می شوند. شیر همچنین منبع خوبی از پروتئین است که به رشد سلولی در بدن کمک می کند.

برای رشد قد بچه چی خوبه؟

تخم مرغ غنی از پروتئین ها، کلسیم، ویتامین B12 و ریبوفلاوین است. اگر می خواهید قد کودکتان را بهبود ببخشید، تخم مرغ و تخم سایر ماکیان را بخشی ضروری از رژیم غذایی کودکتان قرار دهید. سفیده موجود در تخم مرغ (یا آلبومین) صد در صد پروتئین است. بنابراین، اگر می خواهید چربی ها را دور نگه دارید، می توانید فقط از سفیده تخم مرغ و نه زرده آن، تغذیه کنید.

برای قد بلند شدن بچه بهش چی بدم؟

مرغ نیز مانند تخم مرغ دارای پروتئین بالایی است. در حقیقت، در میان غذاهای با منبع حیوانی، مرغ یکی از منابعی است که دارای بیشترین میزان پروتئین است. مرغ به ساختن بافت ها و ماهیچه های فرزند شما کمک می کند که این موارد نیز به نوبه خود به او افزایش قد او کمک خواهند کرد.

بهترین میوه برای رشد قد بچه چیست؟

سرشار از پتاسیم، منگنز و کلسیم. موز میوه ای ساده است که می تواند واقعا به تقویت سلامتی فرزند شما کمک کند.

منبع: parenting