The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عکس جای بخیه سزارین و چرا جای زخم باقی می ماند؟

نگران هستید زخم سزارین شما چه شکلی خواهد شد؟ مقاله ما به شما کمک می‌کند تا از این بریدگی ایجاد شده به خوبی محافظت کنید و سرنخ بهبودی خود را آن‌طور که انتظار دارید به دست آورید. اغلب مادران از دوران بارداری یادگارهایی دارند؛ مانند ترک‌های پوستی، شل شدن پوست و افتادگ شکم. اگر مانند یک سوم مادران، ‌نوزاد خود را به روش سزارین به دنیا آورید، زخم سزارین نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

در زیر ضمن مشاهده عکس جای بخیه سزارین اطلاعاتی درمورد اندازه بخیه سزارین، چرا محل بخیه گوشت اضافه می آورد و ... بدست خواهید آورد.

چرا بعد از عمل سزارین جای زخم باقی می‌ماند؟‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

عمل سزارین روشی است که در آن جنین از طریق شکم مادر به دنیا می‌آید. بستن بریدگی سزارین، شامل جمع کردن دوباره چند لایه ماهیچه و بافت پیوندی (که اندام‌های بدن را احاطه کرده است) توسط بخیه است. به هم نزدیک کردن محل شکاف و هماهنگ کردن آن باید تا جای ممکن با بخیه کمتری انجام شود. از لحاظ ظاهری هدف این است که از گود شدن و چروک خوردن غیرضروری پوست جلوگیری شود.

از آنجا که در طی عمل علاوه بر پوست و عضلات زیر آن، رحم نیز بریده می شود تا پزشک جنین را از درون آن خارج کند، در طی ترمیم جای بخیه سزارین نیز تک تک این لایه ها به صورت جداگانه ترمیم خواهند شد. در زیر عکس جای بخیه سزارین را مشاهده می کنید.

 نی نی + : این تصاویر صرفا جهت انتقال مطالب علمی در سایت درج شده و دیدن آن برای تمامی افراد توصیه نمی شود.

 

اندازه زخم سزارین چقدر است؟

زخم سزارین به طرز شگفت انگیزی کوچک است. سر اغلب نوزادان از برشی به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر که به طور افقی درست زیر خط رویش موی شرمگاهی ایجاد می‌شود،‌ عبور می‌کند. ماهیچه‌های شکمی کنار زده خواهد شد (بریده نمی‌شوند) و رحم نیز بصورت افقی برش داده می‌شود.

در موارد نادر پزشک مجبور است از زیر ناف مادر تا استخوان شرمگاهی برش عمودی ایجاد کند، که در آمریکا و اغلب کشورهای پیشرفته غیرمعمول است. در حقیقت برش عمودی تنها در موارد خیلی ضروری و زمانی‌ انجام می‌شود که پزشک فرصت ندارد عمل پیچیده‌ و برش ظریف و افقی زیر شکم را انجام دهد. هنگامی که پزشک برش عمودی روی شکم می‌زند،‌ احتمالا رحم را هم به‌صورت عمودی برش می‌زند.

ظاهر زخم سزارین بعد از بهبودی چگونه خواهد بود؟

از آنجا‌که معمولا برش زیر خط رویش مو است، معمولا دیده نمی‌شود. به مدت چند ماه به رنگ قرمز یا صورتی است ولی به مرور زمان به خطی بی‌رنگ، صاف و باریک تبدیل خواهد شد. برخی نسبت به بقیه دارای جای زخم بزرگ‌تر، کلفت‌تر و واضح‌تری خواهند بود. هرچند به ندرت معلوم می‌شود. در حقیقت اغلب بانوانی را که کنار دریا یا استخر با مایوی بیکینی می‌بینید معمولا جای بخیه سزارین دارند که شما اصلا متوجه آن‌ نمی‌شوید.

دکتر لینا ناتان، متخصص زنان دانشگاه یوسی‌ال‌ای شهر Westlake کالیفرنیا می‌گوید: «ما اغلب برش را تا جای ممکن زیر خط رویش مو می‌زنیم تا وقتی مایو یا لباس زیر فاق کوتاه می‌پوشید این خط دیده نشود».

 

 

گوشت اضافی در عکس جای بخیه سزارین چیست؟

در مواردی که کمتر شایع است، ممکن است در محل زخم گوشت اضافی یا کلویید ایجاد شود. پزشکان علت اصلی ایجاد این عارضه را نمی‌دانند. ولی دکتر تیسون معتقد است این یک واکنش بیش از اندازه به روند بهبودی است که باعث می‌شود جای زخم خارج از مرزهای اصلی خود رشد کند. برخی پزشکان سعی می‌کنند هنگام جراحی با استفاده از تزریق یک استروئید به نام کنالوگ ‌ از این عارضه جلوگیری کنند. اما نتایج مختلف است، درست مانند درمان با لیزر و تزریق اینترفرون.

 

 

بیشتر بدانید: 

1- علائم عفونت بخیه سزارین چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

2- آیا بخیه سزارین دومین بار باید ریزتر باشد و زمان ترمیم آن؟

3- بخیه پرسی در زایمان سزارین مناسب است؟

4- انواع برش سزارین، هرکدام در چه شرایطی استفاده می شود؟