The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه مدل خوابیدن به تغییر موقعیت بریچ جنین کمک می کند؟

در زایمان طبیعی حالت ایده آل این است که سر جنین به سمت پایین و اولین بخشی از بدن جنین باشد که از واژن بیرون می آید. به این موقعیت ورتکس می گویند، یعنی سر جنین پایین است. با این که در اکثر زایمان های طبیعی ابتدا سر جنین بیرون می آید، مواقعی نیز وجود دارد که جنین تصمیم می گیرد با پا یا باسن بیرون آید که به آن موقعیت بریچ گفته می شود. اگر سونوگرافی نشان داد که جنین در موقعیت بریچ قرار دارد، ممکن است با خود فکر کنید چه مدل خوابیدن به تغییر موقعیت بریچ جنین کمک می کند؟ چگونه می توانید جنین را به حالت صحیح بازگردانید؟ علاوه بر فعالیت های بدنی که کودک را تشویق به حرکت می کند، بسیاری از مادران فکر می کنند وضعیت خوابیدن نیز به این امر کمک خواهد کرد.

بهترین حالت خوابیدن که به تغییر موقعیت بریچ جنین کمک می کند چیست؟

ممکن است یافتن پاسخی قطعی در مورد حالت خاص برای خوابیدن و کمک به تغییر موقعیت بریچ جنین دشوار باشد، اما آن چه در زیر می خوانید نظرات متخصصان در مورد بهترین مدل های خوابیدن در دوران بارداری است که ممکن است کودک را به چرخیدن وا دارد.

رو خوسا، متخصص پرستاری و صاحب وبسایت The Perfect Pushمی گوید: «وضعیت بدنی خود را در حالتی حفظ کنید که باعث باز شدن لگن شود. برای مثال هنگام چرت زدن، خوابیدن، نشستن یا برخاستن یک لحظه با خود فکر کنید آیا جنین دارای فضای کافی هست یا خیر».

خوسا پیشنهاد می کند به پهلو یخوابید و یک بالش بین زانوها و قوزک پا قرار دهید. به گفته او هر چه فضا برای جنین بیش تر باشد، راحت تر می تواند در موقعیت سر و ته (ورتکس) قرار بگیرد.

دایانا اسپالدینگ، ماما، پرستار اطفال و نویسنده کتاب «راهنمای مادر شدن» است. او با این نظر موافق است که خوابیدن به پهلو در حالی که بالشی بین پاها قرار دارد - تا جایی که ممکن است پای شما روی بالش باشد - می تواند به ایجاد موقعیت بهینه برای چرخش کودک کمک کند. اسپالدین می گوید: «غلت بزنید تا شکم شما با تخت در تماس باشد اما اعضای دیگر بدن با بالش هایی حمایت شود. این کار باعث می شود جنین در داخل لگن حرکت کرده و بتواند بچرخد».

بهترین وضعیت خواب برای مادران

زمانی که به هفته های پایانی بارداری می رسید، بهترین گزینه خوابیدن به پهلو است. روزهایی که به راحتی روی شکم و پشت به خواب می رفتید گذشته است.سالیان سال باور بر این بوده که خوابیدن به پهلوی چپ در روزهای پایانی بارداری بهترین گزینه است و دلیل آن بزرگ سیاهرگ زیرین (IVC) است که خون را به قلب و سپس به تمام نقاط بدن می رساند.

طبق نظر پزشکان، خوابیدن روی سمت چپ بدن خطر فشار بر این رگ را کاهش می دهد در نتیجه خون به خوبی جریان پیدا می کند. هرچند مطالعات پزشکی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که خوابیدن بر سمت چپ و راست بدن کاملا بی خطر است و در نهایت جنین به راحتی خواهد چرخید.

درصورتی که اغلب مواقع به سمت چپ بدن خود می خوابید، به این کار ادامه دهید. اما اگر تمایل دارید به سمت راست خود بغلتید، راحت باشید و کمی بخوابید. با به دنیا آمدن کودک شب های زیادی بی خوابی خواهید داشت.

متخصصان معتقدند، خوابیدن به پهلو همراه با یک بالش که از شکم در حال رشد شما محافظت می کند، بهترین حالت خواب برای تغییر موقعیت بریچ جنین است. خوسا مادران را از خوابیدن به پشت مخصوصا در اواخر دوران بارداری منع می کند، زیرا این مدل خوابیدن باعث می شود به رگ های خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به رحم و جنین می رساند فشار وارد شود.

 راه هایی برای چرخاندن و تغییر موقعیت بریچ جنین

وقتی صحبت از موقعیت بریچ جنین است، پزشک در مورد روش سفالیک خارجی (ECV) با شما صحبت خواهد کرد. طبق نظریه انجمن زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، اگر بیش از ۳۶ هفته از بارداری شما گذشته باشد، روش ECV برای چرخاندن جنین مفید خواهد بود. برای این کار پزشک با استفاده از دستان خود به شکم فشار وارد می کند تا سر کودک را به سمت پایین هل دهد. در نیمی از مواقع این روش موفقیت آمیز است و مادر می تواند زایمان واژینال داشته باشد.گفته می شود این روش بدون خطر نیست. انجمن زنان و زایمان آمریکا (ACOG) در مورد این روش هشدار می دهد زیرا جدا شدن جفت، زایمان زودهنگام یا پارگی زودرس کیسه آب وجود دارد. اگر هرگونه مشکلی در رابطه با مادر یا ضربان قلب جنین ایجاد شود، پزشک یه سرعت این کار را متوقف خواهد کرد.

اگر موقعیت بریچ با این روش اصلاح نشد، ممکن است از ورکشاپ های چرخاندن کودک استفاده شود که در برخی مراکز یا به صورت کلاس های تصویری ارائه می شود. در این روش با تمرکز بر رابطه فیزیکی بدن مادر و نوزاد و با استفاده از ترفندهایی خاص موقعیت بریچ جنین را اصلاح می کنند.

در کنار کلاس های چرخاندن جنین و یا روش سفالیک خارجی، کارهای دیگری نیز هست که به چرخش جنین کمک می کند. مانند همیشه قبل از این که به سراغ درمان انتخابی مانند کایروپراکتر یا متخصص طب سوزنی بروید، مهر تایید را از پزشک متخصص زنان یا ماما دریافت کنید.

اسپالدینگ روش های زیر را پیشنهاد می کند:

• به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید و موکسا درمانی را امتحان کنید. در این تکنیک از چوب های موکسا که حاوی برگ های درخت برنجاسف است استفاده می شود . متخصص طب سوزنی این روش را مانند روش سنتی انجام می دهد و BL67 را که نقطه طب سوزنی برای تحریک مثانه است هدف قرار می دهد.

• به یک کایروپرکتور که دارای گواهینامه تکنیک وبستر است مراجعه کنید. این تکنیک ناهمگونی های لگن و شل شدن مفاصل لگن را اصلاح می کند.

• به یک ماساژ درمانگر که متخصص دوران بارداری است مراجعه کنید.

• پیاده روی کنید یا یوگای بارداری انجام دهید.

• برای کاهش فشار روی لگن به اعماق استخر فرو روید.

• در روز حالت کششی گربه-گاو را انجام دهید. ده دقیقه صبح و ده دقیقه شب شروع بسیار خوبی است.

• هنگامی که نشسته اید، مطمئن شوید دو پای شما روی زمین باشد و زانوها پایین تر از شکم قرار گرفته باشند.

توجه داشته باشید

اگر چند هفته تا زایمان مانده است، نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. هنوز فرصت برای تغییر موقعیت بریچ جنین وجود دارد. در این میان پزشک یا ماما در مورد گزینه هایی که موجب چرخیدن جنین می شود توضیح خواهد داد. اگر در مورد روشی که پزشک در مورد آن صحبت نکرده سوال دارید، آن را مطرح کنید. صرف نظر از این که چه روشی را امتحان کنید، همیشه قبل از انجام هر کاری از پزشک خود اجازه بگیرید.

?پرسش و پاسخ های تغییر موقعیت بریچ جنین

برای چرخیدن جنین چگونه بخوابیم؟

خوابیدن به پهلو همراه با یک بالش که از شکم در حال رشد شما محافظت می کند، بهترین حالت خواب برای تغییر موقعیت بریچ جنین است.

آیا راهی برای چرخاندن جنین بریچ هست؟

در کنار کلاس های چرخاندن جنین و یا روش سفالیک خارجی، کارهای دیگری نیز هست که به چرخش جنین کمک می کند. مانند همیشه قبل از این که به سراغ درمان انتخابی مانند کایروپراکتر یا متخصص طب سوزنی بروید، مهر تایید را از پزشک متخصص زنان یا ماما دریافت کنید.

در اواخر بارداری چه کنیم تا جنین در حالت درست قرار بگیرد؟

• پیاده روی کنید یا یوگای بارداری انجام دهید. • برای کاهش فشار روی لگن به اعماق استخر فرو روید. • در روز حالت کششی گربه-گاو را انجام دهید. ده دقیقه صبح و ده دقیقه شب شروع بسیار خوبی است • هنگامی که نشسته اید، مطمئن شوید دو پای شما روی زمین باشد و زانوها پایین تر از شکم قرار گرفته باشند.

چرا اواخر بارداری باید به پهلو بخوابیم؟

زمانی که به هفته های پایانی بارداری می رسید، بهترین گزینه خوابیدن به پهلو است. روزهایی که به راحتی روی شکم و پشت به خواب می رفتید گذشته است. سالیان سال باور بر این بوده که خوابیدن به پهلوی چپ در روزهای پایانی بارداری بهترین گزینه است و دلیل آن بزرگ سیاهرگ زیرین (IVC) است که خون را به قلب و سپس به تمام نقاط بدن می رساند.

منبع: healthline