The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

امید به زندگی کودکان سرطانی افزایش یافته است

یافته های تازه نشان می دهند، آرزوی افرادی که در کودکی با سرطان دست و پنجه نرم کرده و نجات یافته اند، داشتن زندگی طولانی عاری از سرطان و بیماری مزمن است.

محققان اعلام کردند، آرزوی داشتن زندگی طولانی مدت و عاری از بیماری برای افرادی که در کودکی با سرطان دست و پنجه نرم کرده اند با ارتقاء روش های درمان سرطان و کاهش عوارض جانبی داروهای تجویز شده واقعیت پیدا می کند.

دکتر تاد گیبسن، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه تنسی و سرپرست این مطالعه گفت:" این مطالعه نخستین پژوهش جامع درباره این موضوع است. تعداد کودکان سرطانی که نجات یافته اند روز به روز بیشتر می شود، اما شیمی درمانی و رادیو تراپی که برای درمان سرطان کودکان تجویز می شود، در بزرگسالی مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد خواهد کرد. بنابراین، سرطان شناسان تلاش می کنند تا روش های درمانی ابداع کنند تا بیشترین تاثیر و خطرات بلند مدت اندکی داشته باشد."

گیبسن و همکاران اش بر روی بیش از 24 هزار کودک سرطانی نجات یافته که بیماری شان بین سال های 1970 تا 1999 تشخیص داده شده و پس از درمانی پنج ساله درمان شده است مطالعه کردند و دریافتند، میانگین نجات یافتگان سرطانی که با بیماری مزمنی دست و پنجه نرم کرده اند در دهه 70 و 90 میلادی به ترتیب 13 و 9 درصد است. به معنای دیگر، تعداد نجات یافتگانی که در نتیجه خطرات بلند مدت شیمی و پرتو درمانی به بیماری های مزمن مبتلا شده اند با گذر زمان و پیشرفت روش های درمانی چهار درصد کاهش یافته است.

دانشمندان معتقدند، این یافته درباره برخی از انواع سرطان کودکان - تومور ویلمز، لنفوم هاجکین، لنفوم غیر هاجکین و لوسمی لنفوبلاستیک حاد - صدق می کند.

کاهش طول درمان سرطان های ثانویه به مسائل هورمونی، گوارشی و عصبی ارتباط دارد. تغییر روش های درمانی سرطان کودکان به تنهایی به افزایش امید به زندگی کودکان سرطانی نجات یافته ارتباط ندارد، اما احتمال ابتلاء آنها به بیماری های مزمن در بزرگسالی را کاهش می دهد.

دکتر جاناتان فیش، مدیر مرکز سرطان کودکان بیمارستان نیویورک گفت:" تلاش برای کاهش تاثیرات منفی روش های درمان سرطان کودکان موثر بوده و خطرات طولانی مدت شیمی و پرتو درمانی را کاهش داده که نتیجه اش افزایش امید به زندگی کودکان سرطانی نجات یافته است. "

مطالعه بیشتر:

1- بیماری مزمن، عامل افسردگی کودکان در بزرگسالی

2- اشعه ایکس و تندرستی کودکان

3- اشعه ایکس بی ضرر است

منبع: healthday