The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا پسوریازیس در کودکان نیز رخ می دهد و آیا مسری است؟

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که باعث افزایش تولید سلول های جدید پوست می شود. این افزایش در تولید، منجر به تجمع سلول های اضافی پوست شده و این سلول های اضافی، لکه های قرمز رنگ و پوسته پوسته ای به نام پلاک را تشکیل می دهند که دارای حاشیه های تیز و پوسته های خاکستری تا سفید نقره ای هستند و فلس نامیده می شود. این ضایعات پوستی همچنین ممکن است با خارش اندک تا شدید همراه باشند. اما آیا پسوریازیس در کودکان نیز رخ می دهد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد پسوریازیس در کودکان برای شما شرح دهیم. 

آیا پسوریازیس در کودکان نیز رخ می دهد؟

بله. پسوریازیس همه سنین را درگیر می کند. این بیماری معمولاً در سنین 15 تا 30 سالگی ایجاد می شود و اگرچه بسیار نادر است، اما در واقع می تواند در نوزادان و بچه ها نیز ایجاد شود.

آیا پسوریازیس در کودکان مسری است؟

خیر. پسوریازیس یک بیماری مسری نیست، بنابراین نمی تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

علت پسوریازیس در کودکان چیست؟

 در حالی که علت دقیق وقوع پسوریازیس ناشناخته است، عوامل متعددی می توانند در ایجاد پسوریازیس در نوزادان، کودکان و بزرگسالان نقش داشته باشند. تصور می شود که پسوریازیس ناشی از ترکیب فاکتورهای خطری همچون ژنتیک، حساسیت به بیماری های خود ایمنی و محرک های محیطی یا عفونی باشد.

آیا پسوریازیس ارثی است؟

سابقه خانوادگی نیز یک فاکتور خطر قوی برای پسوریازیس است. در واقع اگر یکی از بستگان درجه یک یا دوم فردی مبتلا به پسوریازیس باشد، احتمال ابتلا به پسوریازیس را در آن فرد تا حد زیادی افزایش می دهد. سابقه خانوادگی اختلالات خود ایمنی مانند بیماری تیروئید، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری کرون نیز ممکن است شانس ابتلا به پسوریازیس را که به عنوان یک اختلال خود ایمنی در نظر گرفته می شود، در بچه ها افزایش دهد. در کودکان بزرگتر و بزرگسالان، چاقی یک عامل خطر برای پسوریازیس است. این مساله به طور معمول، عامل خطر پسوریازیس در دوران نوزادی نیست. استرس، استفاده از برخی از داروها، هوای سرد و صدمات پوستی از دیگر علل احتمالی هستند که بیشتر در کودکان بزرگتر و بزرگسالان فاکتور خطر پسوریازیس در نظر گرفته می شود.

در نوزادان و کودکان، اغلب قبل از شروع پسوریازیس عفونت ایجاد می شود. سرماخوردگی ممکن است یک محرک شایع در نوزادان باشد. عفونت های استرپتوکوکی گلو، شایع ترین عامل عفونی برای پسوریازیس در کودکان بزرگتر است.

پسوریازیس در کودکان چگونه تشخیص داده می شود؟

پسوریازیس در نوزادان یک بیماری نادر به حساب آمده و تشخیص آن نیز بسیار دشوار است، زیرا ممکن است شبیه سایر بیماری های پوستی دوره نوزادی به نظر برسد که بسیار شایع تر هستند.

سابقه خانوادگی و مشاهده دقیق توسط متخصص برای تشخیص این بیماری ضروری است. اگر فرزند شما بثورات پوستی دارد که با وجود کرم ها و درمان های خانگی همچنان تداوم پیدا کرده است، باید برای تشخیص نوع آن ها به پزشک فرزند خود مراجعه کنید. پزشک می تواند علل احتمالی بثورات را تشخیص دهد. برای تشخیص پسوریازیس نوزادی، بثورات باید مدتی تحت نظر قرار بگیرند. به علاوه مراجعه به متخصص پوست نیز ممکن است مفید باشد.

علائم پسوریازیس در کودکان و نوزادان چیست؟

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی غیرمسری است که پوست را درگیر می کند. اکثر انواع پسوریازیس باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته سفید مایل به قرمز در قسمت های مختلف بدن می شوند. این تکه ها ممکن است خارش دار و دردناک باشند، و یا حتی ترک خورده و خونریزی کنند. در نوزادان، شایع ترین محل ظهور این ضایعات عبارتند از صورت، گردن، آرنج، زانو، ناحیه پوشک و پوست سر.

پسوریازیس در نوزادان ممکن است برطرف شود و هرگز عود نکند، برخلاف پسوریازیس در مراحل بعدی زندگی، که تمایل دارد به مرور زمان بیاید و برود (دارای مرحله های خاموشی و شعله وری است). در مرحله بعد، انواع بیماری پسوریازیس را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

بچه ها به کدام یک از انواع پسوریازیس مبتلا می شوند؟

انواع مختلفی از پسوریازیس وجود دارد که افراد، از جمله نوزادان، می توانند به آن مبتلا شوند.

پسوریازیس پوشک: این نوع از پسوریازیس، ویژه نوزادان است که در آن ضایعات پوستی در ناحیه پوشک ظاهر می شوند. تشخیص این نوع از پسوریازیس دشوار است، زیرا نوزادان می توانند انواع دیگر بثورات پوشک را تجربه کنند.

پسوریازیس پلاکی: این شایع ترین نوع پسوریازیس در تمام سنین است. پسوریازیس پلاکی با لکه های برجسته، پوسته پوسته، سفید مایل به قرمز و یا نقره ای مشخص می شود که به ویژه در قسمت پایین کمر، پوست سر، آرنج و زانوها به چشم می خورند. در کودکان، پلاک ها از نظر اندازه کوچکتر بوده و نرم تر هستند.

پسوریازیس گوتات: پسوریازیس گوتات یا گوتاته (خال خال)، در نوزادان و کودکان بیشتر از بزرگسالان شایع است ، اگرچه هنوز به طور کلی دومین نوع شایع پسوریازیس در نظر گرفته می شود. این احتمالاً نوعی از پسوریازیس است که در اثر عفونت استرپتوکوکی یا سرماخوردگی ایجاد شده و به صورت لکه های کوچک و نقطه ای (و نه پلاک های بزرگ) در سراسر بدن ظاهر می شود.

پسوریازیس چرکی: پسوریازیس چرکی به صورت لکه های قرمز با مرکز پر از چرک ظاهر می شود. این جوش ها بیشتر در دست و پا ایجاد می شوند. این نوع در نوزادان شایع نیست.

پسوریازیس پوست سر: در پسوریازیس پوست سر، پلاک ها به طور خاص بر روی پوست سر ظاهر می شوند و باعث ایجاد برجستگی های قرمز رنگی شده که بر روی آن ها سلول های پوسته پوسته مایل به رنگ سفید وجود دارند.

پسوریازیس معکوس: در این نوع پسوریازیس، ضایعات قرمز براق در چین های پوستی مانند زیر بازوها و پشت زانو ظاهر می شوند. این نوع پسوریازیس ممکن است با شیوع پسوریازیس در سایر قسمت های بدن همراه باشد و در نوزادان شایع نیست.

پسوریازیس اریترودرمیک: این نوع بسیار نادر و تهدید کننده زندگی پسوریازیس منجر به ظهور بثورات قرمز روشن در سراسر بدن می شود. این بثورات منجر به خارشی شده که بسیار دردناک است و ممکن است باعث جدا شدن قسمت های زیادی از پوست شود.

پسوریازیس ناخن: این نوع پسوریازیس نیز در نوزادان شایع نیست و باعث ایجاد گودی و برجستگی در انگشتان دست و پا می شود و حتی ممکن است باعث تغییر رنگ یا افتادن آن ها شود. تغییرات ناخن ناشی از پسوریازیس ممکن است با ضایعات پوستی همراه باشد یا نباشد.

درمان پسوریازیس در کودکان و نوزادان چیست و من چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر مشخص شود که فرزند کوچک شما مبتلا به پسوریازیس است، تعدادی گزینه درمانی وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت. بسیاری از داروهایی که برای درمان پسوریازیس نوجوانان یا بزرگسالان استفاده می شوند، ممکن است برای نوزادان و شیرخواران بسیار شدید باشند یا عوارض جانبی زیادی را ایجاد کنند.

پسوریازیس در نوزادان اغلب فقط علائم خفیفی داشته و درمان ممکن است بر روند کلی این اختلال تأثیر نگذارد. بنابراین بهترین درمان، موردی است که با کمترین خطر عوارض جانبی همراه باشد. درمان نوزادان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  اجتناب از گرما و سرما (در صورتی که سبب تشدید بثورات پوستی می شوند)،
  •  تمیز و خشک نگه داشتن مناطق آسیب دیده،
  •  نور درمانی،
  •  استفاده از لوسیون ها و کرم ها، مانند کورتیکواستروئیدهای موضعی و مشتقات موضعی ویتامین D،
  •  تجویز داروهای خوراکی (معمولاً برای نوزادان توصیه نمی شود)،
  •  قرار گرفتن محدود در معرض نور طبیعی خورشید،
  •  استفاده از مرطوب کننده های مخصوص طراحی شده برای بیماران مبتلا به پسوریازیس،

تفاوت پسوریازیس بچه ها با اگزما

اگزما یک بیماری پوستی بسیار شایع در میان نوزادان است. اگزما با لکه های خشک و قرمز پوست مشخص می شود. این لکه ها اگرچه ممکن است در هر جایی ایجاد شوند، اما بیشتر در پشت زانو، روی بازوها و صورت به چشم می خورند. مناطق درگیر ملتهب بوده و خارش دارند و حتی ممکن است ترک بخورند یا خونریزی کنند. اگزما تجمع سفید پوسته پوسته سلول های پوست در بالای لکه های قرمز که پسوریازیس معمولاً با آن شناخته می شود را نخواهد داشت. اگزما همچنین در مقایسه با پسوریازیس، به کرم ها و مرطوب کننده های بدون نسخه بسیار بیشتر پاسخ می دهد. اگزما به ندرت بر روی ناحیه پوشک تاثیر می گذارد. این امکان وجود دارد که یک نوزاد به طور همزمان، هم اگزما و هم پسوریازیس داشته باشد. اگر فرزند شما بثورات پوستی دارد و از علت آن مطمئن نیستید، بهتر است به متخصص اطفال و متخصص پوست مراجعه کنید. آن ها می توانند به شناسایی علت و تعیین برنامه درمانی مناسب برای کمک به پوست نوزاد کمک کنند.

سخن پایانی

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که می تواند نوزادان، کودکان و بزرگسالان را درگیر کند. پسوریازیس در کودکان و نوزادان بسیار نادر است. ممکن است تشخیص توسط متخصص پوست کودکان مورد نیاز باشد. اگر تشخیص داده شود که فرزند شما به نوعی از پسوریازیس مبتلا شده است، نگران نشوید زیرا گزینه های درمانی زیادی در دسترس هستند.

مطالعه بیشتر:

آیا پسوریازیس ارثی است و چگونه به آن مبتلا می شویم؟

پسوریازیس مقعدی و علائم پسوریازیس مقعدی چیست؟

شیردهی با پسوریازیس آیا امکان پذیر است و آیا خطری ندارد؟

تاثیر پسوریازیس بر جنین، آیا پسوریازیس بر بارداری تأثیر می گذارد؟

?پرسش و پاسخ های پسوریازیس در کودکان

آیا پسوریازیس ارثی است؟

سابقه خانوادگی نیز یک فاکتور خطر قوی برای پسوریازیس است. در واقع اگر یکی از بستگان درجه یک یا دوم فردی مبتلا به پسوریازیس باشد، احتمال ابتلا به پسوریازیس را در ان فرد تا حد زیادی افزایش می دهد

علت پسوریازیس در کودکان چیست؟

تصور می شود که پسوریازیس ناشی از ترکیب فاکتورهای خطری همچون ژنتیک، حساسیت به بیماری های خود ایمنی و محرک های محیطی یا عفونی باشد.

آیا پسوریازیس در کودکان مسری است؟

خیر. پسوریازیس یک بیماری مسری نیست، بنابراین نمی تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

من چه کاری می توانم برای پسوریازیس فرزندم انجام دهم؟

• اجتناب از گرما و سرما (در صورتی که سبب تشدید بثورات پوستی می شوند)، • تمیز و خشک نگه داشتن مناطق آسیب دیده • نور درمانی، • استفاده از لوسیون ها و کرم ها، مانند کورتیکواستروئیدهای موضعی و مشتقات موضعی ویتامین D • تجویز داروهای خوراکی (معمولاً برای نوزادان توصیه نمی شود) • قرار گرفتن محدود در معرض نور طبیعی خورشید • استفاده از مرطوب کننده های مخصوص طراحی شده برای بیماران مبتلا به پسوریازیس،

منبع: healthline