The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا زومبا در دوران بارداری امن است؟

آیا از انجام تمرینات ورزشی کسالت آور دوران بارداری خسته شده اید؟ آیا برای انجام حرکات موزون زومبا دلتنگ شده اید؟ همراه با موزیک تحرک داشته باشید و انرژی بگیرید.  اگر انتخاب شما زومبا است و به دنبال اطلاعات بیشتری درباره بی خطر بودن این ورزش پر انرژی در دوران بارداری هستید، این مقاله را  مطالعه کنید.

 

 

 آیا می توان ورزش زومبا را در دوران بارداری انجام داد؟

 زومبا ترکیبی از حرکات موزون و ایروبیک است که جزء جدیدترین و به روز ترین تمرینات ورزشی است که موجب سرگرمی و نشاط  می شود. روزانه مادران باردار زیادی از سراسر جهان جذب این ورزش می شوند. کارشناسان توصیه می کنند بهترین ورزش سازگار با شرایط خود، به ویژه در دوران بارداری را برای حفظ تناسب اندامتان پیدا کنید.

 

اهمیت ورزش در دوران بارداری  

مردمان باستان معتقد بودند، انجام ورزش در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد و می تواند موجب سلامتی و ارتقا روحیه مادر باردار شود.

 

دلایل اصلی اهمیت ورزش در دوران بارداری:

 

  • افزایش گردش خون در بدن
  • بالا بردن سطح سلامت کلی بدن
  • کمک به افزایش ذخیره اکسیژن در همه اندام ها
  • جلوگیری از افسردگی در بارداری
  • کاهش احتقان و پرخونی عروق لگن و گرفتگی عضلات
  • جلوگیری از گرفتگی عضلات پا و واریس (با توجه به تراکم خون در اندام های تحتانی )
  • تقویت عضلات و آماده کردن بدن برای زایمان
  • کمک به بهبود اندام ها و باز گشت عملکرد طبیعی همه اعضا بدن پس از زایمان

 

زومبا چیست؟

زومبا یک برنامه ورزشی خاص برای حفظ تناسب اندام است که که مربوط به کشور کلمبیا است و با ضرب آهنگ لاتین همراه است.

 

فواید تمرینات زومبا در بارداری

مادر باردار می تواند تمامی ورزش های مخصوص بارداری، مانند حرکات کششی، یوگا، پیاده روی، شنا و ورزش های دیگر را انجام دهد، ولی در سال های اخیر زومبا به یکی از محبوب ترین تمرینات ورزشی برای مادران باردار تبدیل شده است. این ورزش هوازی آمیزه ایی از حرکات موزون و ضرب آهنگ لاتین است که می تواند بسیار جذاب سرگرم کننده باشد و موجب شادابی و سرزندگی مادر باردار شود.  ازینرو زومبا می تواند به غلبه  بر افسردگی  دوران بارداری کمک کند! در این ورزش با حرکت دادن پای خود احساس می کنید جنین نیز همزمان با شما تکان می خورد. تمرینات زومبا به برقراری ارتباط بیشتر بین شما و جنین نیز کمک می کند.

فواید انجام تمرینات زومبا در بارداری

تمرینات سنگین می توانند باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین توسط غده هپوفیز در بدن شوند. این هورمون مانند مورفین به تسکین درد و ایجاد حس شادی و سرخوشی کمک می کند. زومبا از جمله تمرینات ورزشی است که ترشح اندروفین را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

اندروفین یک مسکن طبیعی است، افزایش آن در بدن، تجربه زایمان طبیعی را آسان کمک می کند، اندروفین درد را هنگام زایمان طبیعی کم کرده و به روند زایمان سرعت می بخشد.

 

انواع زومبا

زومبای سنتی، گلد زومبا (دارای حرکات سبک تر و آموزشی تر است)، زومبای تناسب اندام، زومبا آکوا (انجام حرکات در آب)، زومبا تونینگ (همراه با وزنه سبک برای درگیر کردن بیشتر ماهیچه ها) انواع مختلف زومبا هستند. پس از مشورت با مربی خود بهترین نوع زومبا را با توجه به شرایط بارداری خود انتخاب کنید. حرکات زومبا ساده هستند و هر کسی می تواند به راحتی با دنبال کردن روش آن، تمامی حرکات را انجام دهد. بهترین نوع زومبا در بارداری، تمرین در آب است زیرا فشار کمتری به مادر وارد می شود.

 

آیا زومبا در بارداری بی خطر است؟

فعالیت مادر باردار با ورزش منظم و مناسب دوران بارداری موجب ارتقا سلامت خود و کودک می شود. اما باید در این کار به چند نکته توجه کرد.پزشکان توصیه می کنند ضربان قلب مادر باردار حین انجام تمرینات ورزشی نباید به بیش از 140 بار در دقیقه برسد، همچنین هر جلسه ورزش روزانه حداکثر 30 دقیقه باشد. در ورزش زومبا هر دو اصل را می توان رعایت کرد پس برای بارداری خطری ندارد. باید به عوامل مهم و تعیین کننده دیگر مانند سن مادر، شدت تمرین و میزان ورزش قبل از بارداری نیز توجه کنید.

 

نکات قابل توجه:

  • به صدای بدن خود گوش دهید. اگر به ورزش عادت دارید و هم اکنون از انجام حرکات ورزشی لذت می برید، زومبا انتخاب مناسبی است.
  • اگر سابقه بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون یا زایمان زودرس دارید قبل از شروع زومبا با پزشک خود مشورت کنید.
  • یکی از معایب زومبا سنگین بودن تمرینات این ورزش است که می تواند در دوران بارداری فشار زیادی به شما وارد کند. هنگام انجام تمرینات سنگین جریان خون سی تا پنجاه درصد بیشتر از حد طبیعی می شود.
  • مربی زومبا باید از بارداری شما باخبر باشد. او می تواند با توجه به شرایط شما نوع حرکات را اصلاح کند یا تغییر دهد. در صورتی که نمی توانید تمرینات زومبا را انجام دهید دست نگه دارید. سلامت نوزاد اولین اولویت است، ممکن است انجام تمرینات زومبا به جنین آسیب برساند.
  • حین و بعد از ورزش برای جلوگیری از کم آبی بدن به اندازه کافی آب بنوشید.
  • قبل از شروع ورزش از کفش های مناسب استفاده کنید.
  • اگر حین انجام زومبا تنگی نفس پیدا کردید بلافاصله انجام تمرینات را متوقف کنید، زیرا این علامت نشان می دهد که جنین به سختی نفس می کشد.

 

علائم خطرناک:

اگر در حین انجام تمرینات زومبا با هر یک ازعلائم زیر مواجه شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

- افزایش انقباضات رحم

- درد شدید و تورم عضلات

- سر گیجه و درد قفسه سینه

- خونریزی واژینال و ترشح مایع

- تنگی نفس

- سر درد

اکنون می دانید که ورزش زومبا برای مادر باردار کاملاً ایمن و بی خطر است، بنابراین می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و به همراه جنین خود از انجام این ورزش لذت ببرید.

 

 

منبع: نی نی پلاس