The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نکات ایمنی برای آموزش یوگا به کودکان

پیش از شروع یوگا توسط کودک، باید نسبت به بعضی چیزها آگاه باشید. گرچه یوگا ورزش مطمئن و مفیدی است، ولی احتیاط‌هایی برای انجام آن ضروری است.

نکات ایمنی برای یوگای کودکان

  • بیش از حد انتظار نداشته باشید: از کودکان انتظار نداشته باشید که تنفس درست و صحیح داشته باشد و یا مدت طولانی بتواند در یک حرکت توقف کند. کم کردن توقع تان از فرزندتان به او کمک می‌کند ضمن لذت بردن از ورزش، در مورد بی نقص بودن حرکاتش استرسی نداشته باشد.
  • دستورالعمل مناسب را بیابید: اگرچه فرم فرزند شما کامل نیست، ولی تمرینات باید به اندازه کافی مناسب باشند تا بتواند از مزایای یوگا بهره ببرد. اگر خودتان در یوگا تخصص ندارید، بهتر است از کسی که متخصص است بخواهید تا به کودکتان آموزش دهد.
  • مراقب باشید کودکان بیش از توانایی اش ورزش نکند: کودکان به طور ذاتی تمایل به کشش خود تا حد امکان دارند، حتی اگر در این حالت راحت نباشند. باید به آنان گوشزد کنید که در صورت کشیدگی و یا سوزش در حین انجام تمرینات کششی، آن را متوقف کنند.
  • پا برهنه تمرین کنند: تشک‌های ورزشی وسایل بسیار مفیدی برای انجام یوگا هستند و باید با پاهای برهنه در تمرینات یوگا شرکت کرد. اگر با جوراب تمرین کنند امکان دارد که سُر بخورند و صدمه ببینند.
  • اولویت‌ها را در نظر داشته باشید

نکته بسیار مهم اتن که کودکانی که از میگرن رنج می‌برند باید مراقب تمریناتی باشند که با سر انجام می‌شوند. و کودکانی که به آسم مبتلا هستند نیز باید مراقب تنگی نفسشان باشند.

 

۱۰ توصیه برای آشنا کردن کودکان با یوگا

اگر می‌خواهید فرزندتان را به یوگا علاقه‌مند کنید، کار سختی نخواهد بود. فقط کافیست چند حرکت یوگا را به آنها نشان دهید تا نظرشان جلب شود. در اینجا به چند نکته برای یک شروع خوب در یوگا برای فرزندتان اشاره می‌شود:

۱- نقش رهبر را داشته باشید

کودکان با تقلید از شما یاد می‌گیرند. اگر شما ورزش و یوگا را یکی از اولویت‌ها بدانید آنها نیز تبعیت می‌کنند. و عکس این موضوع نیز صادق است، اگر شما ورزش نکنید و در عین حال فرزندتان را به ورزش ترغیب کنید آنها متوجه این تضاد خواهند شد. بهترین مشوق برای آنها دیدن رفتار شماست نه شنیدن حرفهایتان. اگر شما یوگا نمی‌دانید، کلاسهای متعدد و یا مربی‌های خصوصی وجود دارد. یا با یادگیری چند حرکت ساده و اصلی پایه یوگا، می‌‌توانید کودکتان را در خانه تعلیم دهید.

۲- یوگا را آسان و سرگرم کننده کنید

اگر درباره جنبه‌های یوگا حرف بزنید یا درباره مدیتیشن سخت‌گیر باشید و یا فرزندتان نگران انجام صحیح حرکاتش باشد، احتمالا روشتان اشتباه و محکوم به شکست است. تنها چیزی که آنها می‌خواهند بازی و سرگرم شدن است. کودکان حیوانات را دوست دارند و گنجاندن تمرین هایی از یوگا که حرکات حیواناتی مثل سگ یا گربه را تقلید می کند، انجام تمرین های یوگا را برای آنها شادتر می‌کند.

۳- به طور منظم تمرین کنید

اگر می‌خواهید فرزندتان از مزایای یوگا بهره‌مند شود باید بطور منظم آن را انجام دهند. برای کسب بهترین نتیجه از یوگا، کودک شما باید در هفته سه روز تمرین داشته باشد.

۴- به صورت جمعی کار کنید

همانطور که کودکان بزرگتر می‌شود، هرکاری که دوستانش انجام دهند او نیز آن را انجام می‌دهد. شاید این همیشه خوب نباشد، ولی در سن فعلی این ویژگی می‌تواند به نفع شما باشد. اگر یکی دوتا از دوستانش را دعوت کنید که در تمرینات یوگا با او همراهی کنند، فرزند شما انگیزه و اشتیاق بیشتری برای شرکت در کلاس یوگا خواهد داشت. زیرا این فرصتی است برای دیدن دوستانش. علاوه بر این، شما کمک می‌کنید که یک کودک دیگر هم سلامت‌تر و خوشحال‌تر باشد. و بعلاوه مادران باید مراقب کودکان دیگر هم باشند و نه فقط کودک خود.

۵- از داستان ها برای ایجاد هیجان و اشتیاق کمک بگیرید

کودکان شیفته گوش کردن به داستان ها هستند و از شنیدن و خواندن آنها هیجان زده می‌شوند. این فرصتی است برای شما تا با استفاده از کتابهای داستانی یوگا ویژه کودکان به ترغیب آنها کمک کنید.

۶- به دنبال کمال نباشید

اگرچه بزرگسالان سعی می‌کنند حرکات یوگا را به نحو احسن انجام دهند ولی به کودکان نباید در این مورد سختگیری کنید. همینقدرکه آنان تمرین و ممارست داشته باشند، بتدریج بهتر یاد می‌گیرند. در ضمن آنها نباید برای هیچ کاری غیر از چند حرکت پایه، تنفس درست و لذت بردن تحت فشار قرار بگیرند.

۷- موسیقی و حرکات شاد را به یوگا اضافه کنید

کودکان عاشق موسیقی هستند زیرا برای آنان نشاط آور است. هر فعالیتی که همراه موسیقی باشد برای آنان تفریح است.

۸- برنامه منظم داشته باشید

کودکانی که برنامه تمرینات منظم دارند، به این برنامه عادت می‌کنند. وقتی شروع کردید، هر قسمت از تمرینات را به او اعلام کنید تا از قبل در جریان برنامه قرار بگیرد. به او بگویید که چه وقت خودش را گرم کند، چه وقت حرکات را انجام دهد و ورزش را شروع کند و یا آرام سازی داشنه باشد و چه زمانی بدن خود را خنک کند.

۹- از تغییر در برنامه نترسید

با اینکه برنامه منظم و روتین همیشه مفید است، اما تغییرات گاه به گاهی در برنامه تاثیر خوبی دارد، و مانع از خستگی و دلزدگی کودک از یکنواختی برنامه می‌گردد. یک حرکت جدید به برنامه اضافه کنید و یا یک سرود به آنها یاد بدهید. اگر فرزندتان یک قسمت از حرکات را بیشتر دوست دارد و یا در انجام یک حرکت مشکل دارد، آن را بیشتر تکرار و تمرین کنید. ایجاد تنوع و تازگی در برنامه آنها را تشویق به ادامه برنامه می‌کند.

۱۰- بگذارید کودکتان سردسته گروه باشد

گاهی روال معمول را تغییر دهید و به او اجازه دهید که یک جلسه از کلاس را رهبری کند. شما نقش یک شاگرد را بازی کنید و از او بخواهید که مربی شما بشود. این کار انگیزه آنان را بیشتر می‌کند بطوری که شما از دیدن توانایی آنان شگفت زده خواهید شد. اگر هنوز برای رهبری آمادگی ندارند از آنها سوال کنید که چه کاری دوست دارند انجام دهند. از اینکه به شما پیشنهاد بدهند و شما به آن عمل کنید احساس مهم بودن خواهند داشت.

 

مطالعه بیشتر:

1- چه مدت ورزش کردن برای کودک مناسب است؟

2- موسیقی برای کودکان نوباوه و سن پیش دبستانی

3- آشنا کردن نوزادان و کودکان با موسیقی

4- چه آسیب دیدگی های کودک نوپا را تهدید می کند؟