The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

یوگا برای کودکان،آیا ورزش یوگا برای کودکان مناسب است؟

در میان انواع مختلف ورزش ها، یوگا یک گزینه جذاب، کم هزینه، آرامش دهنده و دارای طیفی گسترده و متنوع از حرکات است که افراد با هر جنسیت، سن و وضعیتی می توانند از فواید آن بهره ببرند. یک جلسه یوگا می تواند بسیار ساده و فقط شامل تنفس های عمیق باشد، یا بسته به آنچه که فرد به دنبال آن است، می تواند درست مانند یک تمرین بدنی، حالت های ساده یا پیچیده ورزشی را در بر بگیرد. در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که آیا ورزش یوگا برای کودکان مناسب است؟ آموزش یوگا برای کودکان چه فوایدی دارد؟ بنابراین اگر می خواهید درمورد اهمیت یوگا برای کودکان بیشتر بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یوگا برای کودکان

 یوگا ورزشی غیرقابل رقابت بوده و بیشتر شامل مدیتیشن است که همین ویژگی بر قدرت آن در از بین بردن استرس و ایجاد حس آرامش می افزاید. برای کودکان و بزرگسالان، یوگا یک تمرین شگفت انگیز محسوب می شود که کمتر شبیه به ورزش بوده و بیشتر تمرینی برای دوست داشتن و احترام به بدن خود است. علاوه بر این موارد، یوگا انتخابی خارق العاده برای بچه ها در هر سنی به شمار می رود، زیرا فواید زیادی را برای آن ها به همراه داشته و تقریباً در همه جا و هر شرایطی قابل انجام است. بچه ها از طریق یوگا، می توانند زندگی کردن در لحظه را یاد بگیرند و بر آنچه که در آن زمان انجام می دهند، تمرکز کنند و چه چیزی مهم تر از این که بتوان از هر لحظه از زندگی لذت برد و آن را حس و درک کرد.

فواید یوگا برای کودکان

حرکات یوگا برای کودکان فواید بسیار زیادی دارد ازجمله:

• کاهش استرس از طریق تنفس:

هدف اصلی از تمرینات یوگا برای کودکان، تمرکز کردن بر نحوه تنفس خود و کنترل آن است. این کار به شما کمک می کند تا با حضور ذهن کامل تمرینات را انجام دهید و در عین حال باعث می شود تا به جای تمام افکار و مشغله هایی که می توانند ذهن شما را تحت تاثیر قرار دهند، با آرامش خیال بر روی لحظه فعلی تمرکز کرده و از آن لذت ببرید. با آموزش تمرینات یوگا و نحوه تنفس عمیق و تمرکز بر آن به کودکان، می توان به آن ها یاد داد که از لحظه های خود نهایت استفاده را ببرند. تکنیک "بالون هوای گرم" یک روش عالی برای ترکیب تخیل کودک با تمرینات عملی است. در این تکنیک به فرزندتان یاد بدهید در ذهن خود اینگونه تصور کند که درست مثل یک بالون قرار است به آسمان ها برود. برای این کار او باید به صورت چهارزانو روی پاهای خود بنشیند و قفسه سینه را باد کند، همزمان با دم بازوهای خود را کم کم به سمت بالا برده و دستانش را طوری بالای سرش بگیرد که گویی بالون به آرامی به سمت بالا حرکت می کند. حالا وقت پرواز رسیده و بالون تجسم شده در ذهن دلبندتان می تواند آزادانه به هر سو که می خواهد برود. برای فرود آمدن بالون نیز کافی است هوای محبوس شده در ریه ها از طریق دهان، خالی شود.

یک تمرین کاربردی دیگر، تصور کردن جریان تنفسی است که به بدن شما وارد می شود. هوای شگفت انگیز و زندگی بخشی که از طریق بینی وارد ریه هایتان می شود را به صورت واضح در ذهن خود تجسم کنید. حالا به این تصویرسازی ادامه داده و پایین آمدن هوا در لوله تنفسی خود و سپس اینکه به آرامی ریه های شما را پر می کند تا به بقیه بدن ارسال شود را نیز در ذهنتان تصویرسازی کنید. همین روند را به صورت معکوس برای بازدم در نظر گرفته و در ذهنتان شبیه سازی کنید. این تمرین با افزایش تمرکز شما به تنفس کنترل شده کمک خواهد کرد.

• قرار گرفتن در معرض ذهن آگاهی و مراقبه:

ذهن آگاهی مهارتی است که با تمرکز بر آگاهی در لحظه حاضر ضمن تأیید سایر احساسات و رها کردن آن ها حاصل می شود. هنگامی که کودکان تمرکز خود را روی نفس هایشان و همچنین انجام تمرینات یوگا قرار می دهند، می توانند ذهنشان را از شر بقیه افکار آزاد کنند و به سادگی بر لحظه حال و آنچه که در آن زمان جریان دارد، آگاهی و تمرکز داشته باشند. بنابراین تنفس آگاهانه نوعی مراقبه و یک روش شگفت انگیز برای کسب آرامش به شمار می رود.

• ارتقا دادن سلامتی بدن فرد:

از دیگر فواید یوگا برای کودکان حفظ و ارتقای سلامتی است. انجام دادن تمرینات یوگا فقط به سلامت روان کمک نمی کند، بلکه در کشش و تقویت بدن و همچنین بهبود تعادل و هماهنگی آن نیز موثر است.

• ایجاد اعتماد به نفس:

همانطور که فرزندتان در یوگا پیشرفت کرده و با انجام دادن تمرینات آن، تغییراتی را در زندگی، سلامت جسم و روح خود و همچنین روند تمریناتش مشاهده می کند، مانند اینکه بر یک تمرین جدید تسلط پیدا کرده و یا اینکه می تواند تعادل خود را بیشتر حفظ کند، به مرور اعتماد به نفس او نیز تقویت شده و احساس موفقیت می کند. این اعتماد به نفس ناشی از ورزش یوگا برای کودکان، بر تمامی ابعاد زندگی دلبندتان اثر مثبت خواهد گذاشت.

چند تمرین ساده و مفرح یوگا برای کودکان:

قطعا برای فراگیری هر ورزشی از جمله یوگا، بهتر است با مربی آموزش دیده پیش رفت تا علاوه بر یادگیری صحیح و اصولی و بهره بردن از فواید آن، احتمال انجام اشتباه حرکات و ایجاد عارضه نیز به حداقل برسد. اما در کنار کار با مربی، ما نیز چند تمرین مناسب برای کودکان را به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید آن ها را به کوچولوی خود یاد داده و از اثرات مثبتشان بهره ببرید.

1. تظاهر به درخت بودن

ژست درخت:

برای انجام این تمرین، روی یک پا بایستید، زانوی دیگر را خم کنید و کف پای خود را روی ران داخلی قرار دهید. در حالتی که بر روی یک پای خود ایستاده اید، به آرامی مانند یک درخت در نسیم نوسان کنید. سپس همین تمرین را برای طرف دیگر انجام دهید.

2. تظاهر به قورباغه بودن

ژست چمباتمه زدن:

در حالی که زانوها را از هم باز کرده اید به آرامی به پایین بیایید تا در حالت اسکات (مثل چمباتمه زدن) قرار بگیرید، بازوهایتان را بین زانوها قرار داده و کف دستانتان را به هم بچسبانید.

حالا و در همین وضعیت، درست مثل یک قورباغه بپرید.

3. تظاهر به دانه بودن

ژست کودک:

روی دو زانو، بر روی پاهای خود بنشینید و در حالی که به سمت جلو خم می شوید، پیشانی خود را تا حدی پایین بیاورید که روی زمین قرار بگیرد. وانمود کنید که یک بذر هستید که در باغی کاشته شده است.

4. تظاهر به پروانه بودن

ژست کفشدوزک:

در حالی که ستون فقرات و پشتتان کاملا صاف و در یک راستا است، بر روی باسن خود بنشینید. پاها را از زانوها خم کرده و کف آن ها را به هم بچسبانید. با دستانتان قوزک پاها را بگیرید تا تعادلتان حفظ شود. حالا پاهایتان را مانند بال زدن یک پروانه به آرامی بالا و پایین ببرید.

5. تظاهر به گل بودن

ژست گل:

پاهایتان را از زانو خم کرده و با قرار دادن دست هایتان زیر ران ها، پاها را در همان حالت خم شده بلند کنید. سپس تلاش کنید در همان حالتی که بازوهایتان را به زیر پاها تاب داده اید و به صورت نشسته بر روی استخوان های لگن، تعادلتان را حفظ کنید. انگار که وانمود میکنید مانند شکوفه ی یک گل هستید.این تمرینات، علاوه بر سرگرمی و ورزش، روشی برای مراقبه و کسب آرامش نیز محسوب می شوند. بنابراین حتما آن ها را امتحان کنید. در نهایت اینکه فراموش نکنید انجام دادن یوگا برای کودکان به هر روش و با هر مدل برنامه ریزی، پر فایده و متناسب است و در عین حال می تواند به عنوان ابزاری فوق العاده برای ارتقا سلامتی و کسب آرامش در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد. یاد دادن تمریناتی همچون تنفس عمیق و یا انواع مختلف حرکات یوگا به دلبند کوچکتان، ابزاری شگفت انگیز است که می توانید به فرزندتان هدیه دهید تا آن را در جعبه ابزار مهارت های خود برای زندگی داشته باشد و از فواید بی نظیرش از جمله رسیدن به آرامش و کاهش استرس استفاده کند.

مطالعه بیشتر:

فواید یوگا برای کودکان

نکات ایمنی برای آموزش یوگا به کودکان

۱۶ حرکت ساده یوگا مناسب برای کودکان

بازی های فیزیکی و حرکتی مناسب کودکان

?پرسش و پاسخ های یوگا برای کودکان

یوگا برای کودک چه فایده ای دارد؟

هدف اصلی از تمرینات یوگا برای کودکان، تمرکز کردن بر نحوه تنفس خود و کنترل آن است. این کار به شما کمک می کند تا با حضور ذهن کامل تمرینات را انجام دهید و در عین حال باعث می شود تا به جای تمام افکار و مشغله هایی که می توانند ذهن شما را تحت تاثیر قرار دهند، با آرامش خیال بر روی لحظه فعلی تمرکز کرده و از آن لذت ببرید. با آموزش تمرینات یوگا و نحوه تنفس عمیق و تمرکز بر آن به کودکان، می توان به آن ها یاد داد که از لحظه های خود نهایت استفاده را ببرند.

آیا یوگا برای تنفس کودکان مفید است؟

بله. یک تمرین کاربردی دیگر، تصور کردن جریان تنفسی است که به بدن شما وارد می شود. هوای شگفت انگیز و زندگی بخشی که از طریق بینی وارد ریه هایتان می شود را به صورت واضح در ذهن خود تجسم کنید. حالا به این تصویر سازی ادامه داده و پایین آمدن هوا در لوله تنفسی خود و سپس اینکه به آرامی ریه های شما را پر می کند تا به بقیه بدن ارسال شود را نیز در ذهنتان تصویرسازی کنید. همین روند را به صورت معکوس برای بازدم در نظر گرفته و در ذهنتان شبیه سازی کنید. این تمرین با افزایش تمرکز شما به تنفس کنترل شده کمک خواهد کرد.

آیا یوگا برای رشد ذهن کودک مفید است؟

بل. ذهن آگاهی مهارتی است که با تمرکز بر آگاهی در لحظه حاضر ضمن تأیید سایر احساسات و رها کردن آن ها حاصل می شود. هنگامی که کودکان تمرکز خود را روی نفس هایشان و همچنین انجام تمرینات یوگا قرار می دهند، می توانند ذهنشان را از شر بقیه افکار آزاد کنند و به سادگی بر لحظه حال و آنچه که در آن زمان جریان دارد، آگاهی و تمرکز داشته باشند. بنابراین تنفس آگاهانه نوعی مراقبه و یک روش شگفت انگیز برای کسب آرامش به شمار می رود.

آیا یوگا در بهبود اعتماد به نفس کودک اثری دارد؟

همانطور که فرزندتان در یوگا پیشرفت کرده و با انجام دادن تمرینات آن، تغییراتی را در زندگی، سلامت جسم و روح خود و همچنین روند تمریناتش مشاهده می کند، مانند اینکه بر یک تمرین جدید تسلط پیدا کرده و یا اینکه می تواند تعادل خود را بیشتر حفظ کند، به مرور اعتماد به نفس او نیز تقویت شده و احساس موفقیت می کند. این اعتماد به نفس ناشی از ورزش یوگا برای کودکان، بر تمامی ابعاد زندگی دلبندتان اثر مثبت خواهد گذاشت.

منبع: superhealthykids