The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا می توان از ابتلا به اسهال در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

ابتلا به مشکلات گوارشی نظیر یبوست و اسهال در دوران بارداری امری شایع است. تغییرات گسترده هورمونی، تغییر در رژیم غذایی و استرس از مهمترین دلایل ابتلا به اسهال در این دوران به شمار می روند. در واقع این عارضه می تواند در دوران بارداری به دفعات مکرر رخ داده و در صورت بی احتیاطی باعث بروز مشکلاتی در سلامت مادر و جنین شود. با مطالعه این متن درمی یابید که چگونه می توان ناراحتی های ناشی از این عارضه را کاهش داد.

ابتلا به اسهال از علائم شایع بیماری هایی نظیر سندرم روده تحریک پذیر، بیماری کرون، بیماری سلیاک (اختلال خود ایمنی روده باریک) و کولیت اولسراتیو نیز به شمار می رود.

دلایل ابتلا به اسهال در بارداری

3 بار یا بیشتر اجابت مزاج روان در طول روز به معنای ابتلا به اسهال است. گرچه بروز اسهال در دوران بارداری امری شایع است، ولی عدم ابتلا به آن به منزله وجود مشکلی در بارداری شما نیست.

علل دیگری غیر از بارداری که می توانند سبب بروز اسهال در مادر شوند عبارتند از: عوامل ویروسی، عوامل باکتریایی، آنفلوانزای معده، انگل های روده ای، مسمومیت غذایی، مصرف داروها و ...

  • تغییر در رژیم غذایی: اغلب مادران به محض تایید بارداری تغییرات عمده ای را در رژیم غذایی خود ایجاد می کنند. این تغییر ناگهانی در برنامه غذایی روزانه می تواند سبب به هم خوردن وضعیت معده و در نتیجه ابتلا مادر به اسهال شود.
  • حساسیت های غذایی جدید: یکی از تغییراتی که احتمالا در دوران بارداری خود تجربه خواهید کرد بروز آلرژی های جدید غذایی است. در واقع برخی از مواد غذایی که پیش از بارداری به راحتی آنها را مصرف می کردید ممکن است در این دوران شما را دچار مشکلاتی نظیر سوء هاضمه، نفخ و اسهال کند.
  • ویتامین های دوران بارداری: گرچه مصرف ویتامین های دوران بارداری سبب حفظ سلامت شما و جنین در حال رشدتان می شوند ولی با این وجود مصرف آنها می تواند سبب بروز عوارض گوارشی از جمله ابتلا به اسهال شود.
  • تغییرات هورمونی: هورمون های دوران بارداری همانگونه که قادرند با کند کردن روند هضم غذا سبب ابتلا به یبوست شوند به همین ترتیب هم می توانند با سرعت بخشیدن به عملکرد سیستم گوارش سبب بروز اسهال در مادر شوند.

 

ابتلا به اسهال در سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهه سوم بارداری و با نزدیک شدن به موعد زایمان احتمال بروز اسهال شایع تر می شود. این امر نشان دهنده آن است که بدن مادر در حال آماده سازی خود به منظور آغاز روند زایمان است. البته ابتلا به اسهال لزوماً به معنای شروع زایمان در چند روز آینده نیست؛ بنابراین ابتلا به این عارضه نباید در شما ایجاد تشویش و نگرانی کند. البته برخی مادران  چنین مشکلی را در سه ماهه سوم بارداری خود تجربه نمی کنند در حالیکه برخی دیگر ممکن است به دفعات دچار این عارضه شوند. در واقع این تجربه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گاها هرقدر به زمان زایمان نزدیک تر می شوید، دفعات ابتلا به اسهال بیشتر می شود. بنابراین در هفته های پایانی، اسهال می تواند نشانه ای باشد تا به شما یاد آوری کند که به زودی فرشته کوچکی که در شکم دارید را در آغوش خواهید گرفت.

 

جلوگیری از ابتلا به اسهال در بارداری

یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به اسهال در این دوران، دقت کردن بر روی چیزهایی است که در شبانه روز می خورید. باید مواد غذایی که به صورت روزمره مصرف می کنید، سبب تحریک معده تان نشوند. برای مثال مصرف مواد غذایی زیر را محدود کنید:

  • آلو
  • غذاهای چرب و سرخ شده
  • غذا های تند
  • شیر
  • مواد غذایی حاوی جوش شیرین

البته لازم به ذکر است که مصرف این مواد درصورتی باید محدود شوند که سبب تحریک دستگاه گوارشتان می شوند، اگر گمان می کنید که هر یک از آن ها تاثیری در بروز اسهال ندارد، مصرف آن را محدود نکنید.

1- یک رژیم غذایی ضد اسهال را دنبال کنید

از مصرف مواد غذایی تحریک کننده اجتناب کرده و مواد غذایی ضد اسهال را در رژیم غذایی خود بگنجانید. (هر یک از آن ها در بالا شرح داده شد)

یک راه دیگر برای جلوگیری از بروز اسهال، مصرف کردن غذاهای ضد اسهال است مانند:

  • سیب زمینی
  • هویج
  • موز
  • دانه ها
  • برنج
  • نان تست

2- به میزان کافی آب مصرف کنید

یکی از خطرات ابتلا به اسهال، از دست دادن مقدار فراوانی آب است. بنابراین با مصرف مقدار کافی آب سعی کنید مایعات از دست رفته را جبران کرده و مانع از کم آبی بدن خود شوید. یک توصیه بسیار مفید مصرف آب نارگیل است، که هم ضد اسهال است و هم مایعات از دست رفته را جبران می کند.

3- استراحت کنید

وقتی که در دوران بارداری از اسهال رنج می برید، لازم است از فعالیت های ورزشی پرهیز کرده و به میزان کافی استراحت کنید، تا بدن شما بتواند خود را بازیابی کند.

4- نعناع را فراموش نکنید

سال هاست که استفاده از دمنوش نعناع و عرق نعناع برای درمان التهابات گوارشی استفاده می شود. در این دوران نیز می توانید با استفاده از این موارد حساسیت های دستگاه گوارش خود را بهبود بخشیده و سبب التیام دل درد ناشی از اسهال شوید.

5- غذا های حاوی پروبیوتیک مصرف کنید

با مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک مانند ماست، باکتری های مفید موجود در آنها درون روده های شما ساکن شده و بروز اسهال را کمتر می کنند.

 

چگونه می توان درد ناحیه مقعد هنگام اسهال را بهبود بخشید؟

یکی از عوارض اسهال، درد شدید در ناحیه مقعد است. برای کاهش و حتی برطرف کردن درد این ناحیه روش های زیر را امتحان کنید:

  • حتماً از توالت فرنگی استفاده کنید، به جای نشستن طولانی مدت، دفعات توالت رفتن را بیشتر کنید.
  • در وان آب گرم بنشینید (البته درصورتی که موارد منع آن مانند پارگی گیسه آب و ... را ندارید.)
  • از پماد های ضد شقاق و هموروئید (بواسیر) استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا اسهال در بارداری سبب سقط جنین می شود؟

2- دلایل ابتلا به اسهال در بارداری و روش های درمان آن

3- آیا دل درد و اسهال در هفته های اول بارداری طبیعی است؟

4- آیا اسهال و دل پیچه در ماه 7 بارداری خطرناک است؟