The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مسافرت با هواپیما در دوران بارداری

با توجه به افزایش تعداد مسافرین هواپیماها (حدود یک میلیارد نفر در سال از جمعیت حدود 7 میلیارد نفری جهان) جایگاه پزشکی هوایی و ایفای نقش مثمر ثمر آن از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است، به طوری که امروزه این موضوع به عنوان یکی از عامل مهم در موفقیت شرکت های هواپیمایی شناخته می شود.

بر اساس دستورالعمل های پزشکی یاتا ( اداره حمل ونقل هوایی بین المللی ) که به کلیه خطوط هوایی تجاری ابلاغ گردیده (این دستورالعمل ها شامل ایرلاین های فعال در کشور ما نیز می شود)، کلیه شرکت های هواپیمایی بایستی دارای مرکز پزشکی هوایی باشند.

مسئولیت هر خط هوایی انتقال کامل و سالم مسافرین به مقصد است، اما این بدان معنا نیست که وضعیت کلیه مسافرین جهت انجام سفر هوایی، مناسب و بی خطر است.

پزشک هوایی ایرلاین موظف به تامین اقدامات لازم جهت مسافرین بیمار و گاهی منع سفر هوایی برای مسافرینی است که بر اساس قوانین ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) مجاز به مسافرت هوایی نمی باشند.

ارزیابی سلامت و مناسب بودن مسافرین بیمار و خاص و ارائه تمهیدات و امکانات پزشکی در فرودگاه مبدا و مقصد و در طول پرواز صرفا توسط پزشک معتمد ایرلاین تایید می گردد.

این گونه بیماران و موارد خاص نظیر بانوان باردار و نوزادان آنها که شرایط سفر هوایی آنان در ادامه می آید، بایستی به هنگام تهیه بلیط سفر از آژانس های هواپیمایی ضمن در جریان گذاشتن مسئول صدور بلیط از مراکز پزشکی شرکت های هواپیمایی حمل کننده فرم مربوطه را نیز اخذ نمایند تا در هنگام پرواز ممانعتی پیش نیاید.

خوب است بدانید بر اساس قوانین جدید ایکائو بانوان بارداری که شرایط طبیعی حاملگی را طی می کنند و فاقد هرگونه فاکتورهای خطرزای بارداری نظیر پری اکلامپسی (فشار خون بالا) و دیابت بارداری و تیروئید کنترل نشده و چند قلوئی و اضافه وزن های بالا و کم خونی های شدید و لکه بینی و یا خونریزی های غیر عادی باشند و پزشک متخصص زنان، آنها را ویزیت نموده و ریسک فاکتورهای قید شده را گزارش نمایند در صورت تائید نهایی پزشک هوایی تا پایان 26 هفتگی بارداری مجاز به پرواز است.

ولیکن در صورت داشتن فاکتورهای خطر زای فوق الذکر سفر هوایی آنان کنسل و یا محدود می گردد. در مورد نوزادان تازه متولد شده نیز بعد از یک هفتگی در صورت عدم داشتن هر گونه مشکل بالینی و بیماری خاصی پرواز بلامانع است.

منبع: دکتر قباد شمس الدینی