The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عمل جراحی لاپاراسکوپی چیست و چگونه انجام می شود؟

لاپاراسکوپی عمل جراحی است که طی آن از یک دوبین لاپاراسکوپ برای مشاهده اجزای درون بدن و بررسی آن ها استفاده می شود. درحقیقت لاپاراسکوپی یک روش تشخیصی است که بوسیله آن می توان علت اصلی بسیاری از بیماری ها همانند انسدادها، توده ها و ... را تشخیص داد و هم زمان عمل نمونه برداری از بافت های مشکوک را نیز به انجام رساند.

علت انجام جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی، که به نام لاپاراسکوپی تشخیصی نیز خوانده می‌شود، یک روش جراحی تشخیصی است که برای بررسی اندام های داخل شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک روش کم خطر و نسبت به سایر روش های جراحی کم تهاجمی تر است که فقط نیاز به برش‌های کوچک دارد.

درواقع لاپاراسکوپی زنان و زایمان روش جراحی است که جراح از یک دوربین (لاپاراسکوپ) برای دیدن داخل قسمت پایینی شکم استفاده می کند. این به آن معنی است که پزشک قادر خواهد بود لوله های فالوپ و تخمدان‌ها را مشاهده کند. همچنین می توان سایر قسمت های بدن مانند مثانه و روده ها را نیز بررسی کرد.

علاوه بر دیدن داخل شکم، جراح همچنین می تواند با استفاده از ابزارهای ویژه برای انجام آزمایشات و یا درمان برخی بیماری های زنان و زایمان اقدام کند. لاپاراسکوپی زنان می‌تواند برای تشخیص یک بیماری و یا درمان آن مورد استفاده قرار گیرد.

لاپاراسکوپی با استفاده از یک ابزار به نام لاپاراسکوپ، ارگان‌های داخلی شکم را مشاهده می‌کند. لاپاراسکوپ دارای یک لوله بلند و نازک با نور شدید و یک دوربین با وضوح بالا در جلو است. این وسیله از طریق برش در دیواره شکم وارد می‌شود و همانطور که حرکت می‌کند، دوربین تصاویر را به یک مانیتور می‌فرستد. لاپاراسکوپی این امکان را به پزشک می‌دهد که درون بدن شما را در زمان واقعی و بدون جراحی باز ببیند. در این روش پزشک همچنین می‌تواند نمونه‌هایی را برای آزمایش بردارد.

 

جراحی لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

لاپاراسکوپی معمولا به عنوان یک روش سرپایی انجام می‌شود. این به آن معنی است که شما می‌توانید در همان روز جراحی به خانه بروید. ممکن است در یک بیمارستان یا در مرکز جراحی سرپایی انجام شود.

به احتمال زیاد در این عمل، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که شما در این روش به خواب می‌روید و احساس درد نخواهید داشت. برای رسیدن به بیهوشی عمومی، یک لوله داخل وریدی (VI) در یکی از رگ‌های شما قرار می‌گیرد. از طریق IV، متخصص بیهوشی شما می‌تواند داروهای خاصی به شما بدهد و همچنین با مایعات، بدن شما را آبرسانی کند.

در بعضی موارد بی حسی موضعی جایگزین بیهوشی عمومی می‌شود. بی حسی موضعی آن بخش از بدن را که برش در آن انجام می شود، بی حس می‌کند. بنابراین حتی در صورت بیدار بودن، هیچ دردی را حس نخواهید کرد.

در طول لاپاراسکوپی، جراح یک برش در زیر شکم ایجاد می‌کند و سپس یک لوله کوچک به نام کانولا در داخل برش قرار می‌دهد. از کانولا برای باد کردن شکم با گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود. این گاز به پزشک اجازه می‌دهد تا به وضوح ارگان و اندام های داخل شکم را ببیند.

هنگامی که شکم باد می‌کند، جراح لاپاراسکوپ را از طریق برش وارد می‌کند. دوربین متصل به لاپاراسکوپ تصاویر را روی یک صفحه نمایش می‌دهد و اندام ها در همان زمان توسط پزشک مشاهده می‌شوند. تعداد و اندازه برش‌ها به بیماری‌های خاصی که جراح شما در تلاش برای تایید یا رد کردن آن است بستگی دارد. به طور کلی، از یک تا چهار برش که هر کدام بین ۱ تا ۲ سانتی متر طول دارند، در بدن بیمار ایجاد می‌شود. این برش‌ها اجازه می‌دهند تا ابزارهای دیگر نیز وارد بدن شوند. به عنوان مثال، جراح شما ممکن است نیاز به استفاده از یک ابزار جراحی دیگر برای انجام بیوپسی (تکه برداری) داشته باشد. در طول بیوپسی آنها یک نمونه کوچک از بافت را از یک عضو برای ارزیابی می‌گیرند.

پس از انجام این روش، ابزار خارج می‌شوند. سپس برش‌ها با بخیه یا با چسب‌های جراحی بسته می‌شوند. ممکن است روی بخیه‌ها با بانداژ بسته شود.

 

خطرات و عوارض جانبی جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

این جراحی امروز تقریبا در تمامی حوضه های پزشکی جایگاه مناسبی پیدا کرده است اما باید توجه داشته باشید که همانند تمامی روش های مداخلات پزشکی، انجام آن با خطراتی همراه خواهد بود.

شایع‌ترین خطرات مرتبط با لاپاراسکوپی، خونریزی، عفونت و آسیب به اندام‌ در شکم است. با این حال، این اتفاقات نادر است.

پس از انجام لاپاراسکوپی، تشخیص هر گونه نشانه‌ای از عفونت بسیار مهم است. اگر شاهد علائم زیر هستید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب و یا لرز
  • درد شکمی که به مرور زمان شدیدتر می‌شود
  • قرمزی، تورم، خونریزی یا خارج شدن آب از محل برش
  • حالت تهوع و استفراغ مداوم
  • سرفه مداوم
  • تنگی نفس
  • ناتوانی در ادرار کردن
  • سرگیجه

خطر آسیب بسیار کم به اندام هایی که در طول لاپاراسکوپی مورد بررسی قرار می‌گیرند وجود دارد. اگر یک عضو در اثر آسیب دچار پارگی شود، ممکن است خون و سایر مایعات از آن عضو وارد بدن شما شود. در این حالت، برای جبران آسیب به جراحی دیگری نیاز خواهید داشت.

خطرات کمتر شایع عبارتند از:

  • عوارض ناشی از بیهوشی عمومی
  • التهاب دیواره شکم
  • لخته شدن خون، که می‌تواند به سمت لگن، پاها و یا ریه‌ها حرکت کند.

در برخی موارد جراح ممکن است بر این باور باشد که در مقایسه با روش‌های کم تهاجمی، خطر تشخیص در روش لاپاراسکوپی از منافع آن بسیار بیشتر است. این وضعیت اغلب برای افرادی که قبلا جراحی شکمی داشته‌اند رخ می‌دهد، که ریسک ایجاد چسبندگی بین لایه‌های شکم را افزایش می‌دهد. انجام لاپاراسکوپی با وجود چسبندگی بسیار طولانی‌تر می‌شود و خطر آسیب به اندام را افزایش می‌دهد.

 

مطالعه بیشتر:

1-  بارداری بعد از لاپاراسکوپی کیست تخمدان و تشخیص آندومتریوز، امکان دارد؟

2- لاپاراسکوپی داخل لگن چیست؟

3- رشد فیبروم و مشکل خونرسایی به جنین، آیا با لاپاراسکوپی حل میشود؟

4- لاپاراسکوپی کیست تخمدان ، باعث تاخیر عادت ماهیانه می شود؟

5- آنچه برای انجام جراحی لاپاراسکوپی باید بدانید