The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا رابطه جنسی می تواند باعث القای زایمان شود؟

برای بسیاری از مردم در هفته های پایانی، بارداری به مرحله ای می رسد که هر لحظه آماده وقوع زایمان هستند. این بدان معناست که شما به سررسید زایمان خود نزدیک شده اید و بنابراین ممکن است به این فکر بیفتید که از کدام یک از روش های طبیعی در خانه خود برای تحریک زایمان کمک بگیرید. بسته به احساس و شرایطی که دارید، ممکن است مایل باشید تا هیچ کاری نکنید و یا بالعکس هر چیزی را برای پیشبرد امور امتحان کنید. بنابراین، اگر پیاده روی طولانی و خوردن غذاهای تند در ظاهر برایتان موثر نباشند و باعث تحریک انقباضات رحمی نشوند، ممکن است احساس کنید که زمان امتحان کردن روش های جدی تر فرا رسیده است. حداقل ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که چیز جدیدی را امتحان کنید. حتی ممکن است پزشکتان به شما پیشنهاد کند که به خانه بروید و با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته باشید! در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه چرا این روش طبیعی می تواند به القای زایمان کمک کند و همچنین اینکه آیا امتحان کردن این کار بی خطر است یا خیر، آورده شده است.

آیا رابطه جنسی می تواند باعث القای زایمان شود؟

رابطه جنسی ممکن است زایمان را به روش های مختلف تحریک کند.

اگر در سه ماهه دوم و یا سوم بارداری خود هستید، ممکن است قبلاً متوجه شده اید که بعد از رابطه جنسی، عضلات رحمی منقبض و سفت می شوند. این به این دلیل است که انقباضات رحم شما پس از تجربه ارگاسم (یا حتی افزایش فعالیت بدنی) ممکن است باعث ایجاد انقباضات براکستون هیکس یا همان انقباضات "کاذب" شود.

انقباضات براکستون هیکس معمولاً با استراحت کردن یا مصرف آب یا تغییر موقعیت آرام شده و از بین می روند، بنابراین آن ها انقباضات واقعی زایمان نیستند. اما با نزدیک شدن به موعد زایمانتان بهتر است توجه بیشتری به آن ها داشته باشید، زیرا در برخی از مواقع این سفت شدن ها می توانند نشانه ای از انقباضات زایمانی واقعی باشند.

از نظر تئوری، رابطه جنسی چگونه به شروع زایمان کمک می کند:

• مایع منی حاوی پروستاگلاندین ها است، ترکیبات چربی که اثرات شبه هورمونی ایجاد می کنند. در واقع، دانشمندان معتقدند که در میان تمام مواد حاوی پروستاگلاندین تولید شده توسط بدن ما انسان ها، منی حاوی غلیظ ترین شکل این ماده است. در هنگام مقاربت جنسی، هنگامی که مایع منی در درون واژن ریخته می شود، این پروستاگلادین ها در نزدیکی دهانه رحم قرار می گیرند و می توانند به رسیده شدن (نرم شدن) آن کمک کنند تا برای اتساع (گشاد و باز شدن) آماده شود و حتی ممکن است باعث شوند تا عضلات رحمی نیز منقبض شوند.

• فراتر از آن، انقباضات رحمی که در اثر به ارگاسم رسیدن یک بانو ایجاد می شوند نیز ممکن است زمینه ساز زایمان شوند. گاهی اوقات، ممکن است بعد از رابطه جنسی متوجه سفت شدن شکم خود شوید. این سفت شدن ها ممکن است فقط انقباضات کاذب یا همان براکستون هیکس باشند اما اگر قدرت و ریتم کافی را پیدا کنند، ممکن است در نهایت به انقباضات واقعی تبدیل شوند.

• اکسی توسین هورمونی است که در هنگام به ارگاسم رسیدن افراد در بدن ترشح می شود. این هورمون همچنین "هورمون عشق" نیز نامیده می شود، زیرا در روابط عاشقانه، رابطه جنسی، تولید مثل و حتی ارتباط بین مراقبین و نوزادان نقش مهمی بر عهده دارد. آنچه ممکن است برای شما جالب باشد این است که اکسی توسین شکل طبیعی پیتوسین است. آشنا به نظر می رسد؟ بله! پیتوسین هورمون مصنوعی است که در هنگام القای زایمان در بیمارستان برای شما تجویز شده و از طریق قطرات سرم به جریان خون شما وارد و زمینه ساز انقباضات رحمی می شود.

پژوهش ها در مورد رابطه جنسی و القای زایمان چه می گویند؟

تحقیقات شگفت انگیزی در مورد رابطه جنسی و زایمان وجود دارند که برخی از آن ها به چند دهه قبل برمی گردد. رابطه جنسی موثرترین راه برای پیشبرد امور و تحریک زایمان محسوب نمی شود، اما این بدان معنا نیست که تلاش های شما بی نتیجه خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که اگر بدن شما آماده شروع زایمان نباشد، کارهایی که انجام می دهید لزوماً زایمان را در شما القا نمی کنند. بنابراین به همین دلیل است که رابطه جنسی در هر مرحله از بارداری ایمن و بی خطر در نظر گرفته می شود.

رابطه جنسی، باعث نمی شود که قبل از آماده شدن بدن برای زایمان، انقباضات و پروسه زایمان شما شروع شود. در عوض، پروستاگلاندین ها، انقباضات رحمی و اکسی توسین ممکن است به سادگی فرآیندهایی را که از قبل در حال انجام هستند (چه خودتان متوجه باشید، چه نه)، تقویت و تشدید کنند.

بله، رابطه جنسی کار می کند!

در تحقیقی که در سال 2006 انجام شد، محققان از بانوان باردار خواستند که پس از رسیدن به هفته 36 بارداری، سابقه فعالیت جنسی را ثبت کنند. حدود 200 بانو دفتر یادداشت خود را تکمیل کردند. نتایج نشان داد بانوانی که در رابطه جنسی فعال بودند، زودتر از بانوانی که رابطه جنسی نداشتند زایمان کرده بودند. به علاوه نتایج این تحقیق بیانگر این بود که نیاز به القاء زایمان در این دسته از زنان کاهش یافته است.

در مطالعه ای که در سال 2014 توسط منابع معتبر پزشکی انجام شد، گروهی از محققان داده های یک بیمارستان دانشگاهی را جمع آوری کردند. در این بررسی، از بیش از 120 بانو که با علائم زایمان مانند خونریزی یا پارگی غشاها (پارگی کیسه آمنیوتیک)، به بیمارستان مراجعه کرده بودند در مورد فعالیت جنسی آن ها در هفته قبل سوال شد. محققان دریافتند که سن حاملگی نوزادان متولد شده از زوج های فعال جنسی "به طور قابل توجهی پایین تر" از نوزادانی است که از زوج هایی که فعال نیستند متولد می شوند. بر این اساس آن ها به این نتیجه رسیدند که رابطه جنسی به احتمال زیاد با افزایش شانس زایمان همراه است.

نه، روش دیگری را امتحان کنید!

از طرف دیگر، مقاله ای که در سال 2007 در مجله معتبر زنان و مامایی منتشر شد هیچ نوع رابطه مثبتی را بین رابطه جنسی و زایمان نشان نداد. در این مطالعه، حدود 200 بانو به دو گروه تقسیم شدند و به یک گروه از آن ها گفته شد که در هفته های قبل از زایمان رابطه جنسی داشته باشند و از گروه دیگر خواسته شد که از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند. در نهایت، میزان وقوع زایمان خود به خودی بین دو گروه به ترتیب 55.6 و 52 درصد بود که تقریبا مشابه است.

علاوه بر این، یک مطالعه قبلی که در همان مجله معتبر منتشر شده بود نتایج دیگری را منعکس کرد. این بار، محققان 47 بانو را که در انتهای بارداری (39 هفته) رابطه جنسی داشتند، در مقایسه با 46 بانوی دیگر که فعالیت جنسی نداشتند مورد بررسی قرار دادند. بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش، سن حاملگی نوزادان متولد شده از زنان فعال جنسی در واقع کمی بیشتر از (39.9 هفته) نوزادانی بود که والدین آن ها فعالیت جنسی نداشتند (39.3 هفته). این تیم به این نتیجه رسیدند که رابطه جنسی در دوران بارداری باعث القای زایمان نمی شود و دهانه رحم را رسیده و باز (متسع) نمی کند.

آیا رابطه جنسی برای القای زایمان بی خطر است؟

به عبارت دیگر، رابطه جنسی ممکن است باعث زایمان شود یا نشود. اما آیا رابطه جنسی در دوران بارداری ایمن است؟ پاسخ کوتاه این است: بله.به علاوه اینکه، آلت تناسلی همسرتان به سر جنین شما فشار وارد نمی کند. زیرا جنین در درون رحم، توسط مایع آمنیوتیک، پلاک مخاطی و عضلات رحم محافظت می شود.

رابطه جنسی خوب و شگفت انگیز است، به شرط آنکه عوارض و مشکلات خاصی مانند جفت سرراهی، سرویکس ناکارآمد (نارسایی سرویکس) و یا زایمان زودرس نداشته باشید و پزشک یا ماما، شما را از انجام رابطه جنسی منع نکرده باشد.

ملاحظات دیگر:

• آن را تازه نگه دارید. اکثر موقعیت هایی که قبل از بارداری از آن ها لذت می بردید، در دوران بارداری هم بی خطر و ایمن هستند. اما اگر با کاری احساس راحتی نمی کنید، موقعیت دیگری را امتحان کنید که احساس خوبی به شما می دهد.

• رابطه جنسی ایمن را انجام دهید، مانند استفاده از کاندوم. حتی اگر باردار هستید باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) که می توانند از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی و یا دهانی منتقل شوند انجام دهید.

• از همسر خود بخواهید که در طول رابطه جنسی دهانی، به واژن شما فوت نکند. انجام این کار ممکن است باعث آمبولی شود. این بدان معناست که حباب هوا رگ های خونی را مسدود می کند که برای شما و جنین درون رحمتان بسیار خطرناک است.

• در رابطه مقعدی احتیاط کنید. از آنجایی که مقعد دارای باکتری های زیادی است، هرگونه دخول در واژن بلافاصله پس از رابطه مقعدی، ممکن است باکتری های مقعد را به داخل واژن منتقل کند. در حالی که پلاک مخاطی پوشاننده دهانه رحم (سرویکس)، برای محافظت از رحم در برابر باکتری ها وجود دارد، ممکن است باز هم دچار عفونت هایی شوید که می توانند به جنین در حال رشد شما سرایت کنند.

• اگر کیسه آمنیوتیک شما سوراخ و یا دچار نشتی شده است، رابطه جنسی نداشته باشید. زیرا مقاربت ممکن است باکتری ها را وارد مجرای واژن کند و هنگامی که پرده های آمنیوتیک پاره شده باشند، این بدان معناست که باکتری و عفونت می تواند به راحتی به جنین درون رحم شما برسد.

• در صورت بروز هر گونه نشت و خروج مایعات، درد یا گرفتگی شدید و یا خونریزی شدید پس از رابطه جنسی، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

حتی اگر رابطه جنسی یا ارگاسم شما را به زایمان کامل نرساند، ممکن است همچنان دچار انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات "کاذب" شوید. این انقباضات مانند سخت شدن رحم شما هستند و معمولاً با هیچ الگوی قابل پیش بینی ظاهر نمی شوند.

در حالی که انقباضات واقعی زایمان منظم هستند، بین 30 تا 70 ثانیه طول می کشند و چه استراحت یا تغییر موقعیت داشته باشید چه نه در هر حال طولانی تر و قوی تر ادامه می یابند.

آیا حوصله رابطه جنسی در بارداری را ندارید؟

این کاملاً طبیعی است که در طی 9 ماه بارداری، میل جنسی نداشته باشید. این مساله جای نگرانی ندارد. شاید میل جنسی شما کم است یا نمی توانید موقعیت راحتی پیدا کنید و شاید هم فقط خسته شده اید.

در اصل، رابطه جنسی مربوط به صمیمیت است. اگر تمایلی به برقراری رابطه ندارید می توانید با انجام کارهایی مانند ماساژ، نوازش یا بوسیدن احساس نزدیکی به شریک زندگی خود را حفظ کنید. خط ارتباطی خود را باز نگه دارید و احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید.

اگر هنوز به دنبال راهی برای شروع انقباضات زایمانی هستید، ممکن است تحریک نوک سینه را امتحان کنید، که باعث انقباضات رحمی و ترشح اکسی توسین می شود. در واقع در برخی تحقیقات از آن به عنوان یک روش ایمن برای تحریک زایمان بارداری های کم خطر، یاد می کنند. شما می توانید این کار را به صورت دستی یا با استفاده از پمپ سینه انجام دهید. در هر صورت، قبل از اقدام به تحریک زایمان، حتماً با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

نکته نهایی

در رابطه با اینکه آیا رابطه جنسی در اواخر بارداری باعث زایمان می شود یا خیر، هنوز اختلاف نظر وجود دارد اما این بدان معنا نیست که نمی توانید این روش را خودتان امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید شرایطی ندارید که رابطه جنسی با هدف القای زایمان برایتان خطرناک و ممنوع باشد. در غیر این صورت، موقعیت راحتی پیدا کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر حتی به چیزی که می خواهید نرسید، رابطه جنسی ممکن است راهی سرگرم کننده برای گذراندن زمانی باشد که احساس می کنید تمام کاری که انجام می دهید این است که منتظر به دنیا آمدن نوزاد کوچکتان هستید!

مطالعه بیشتر:

برای شروع درد زایمان چه باید کرد؟

چیکار کنم زودتر زایمان کنم؟آیا القای زایمان اشکالی ندارد؟

برای نزديكي در ماه نهم بارداري چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟روش‌های‌‌ طبیعی و غیرپزشکی

?پرسش و پاسخ های رابطه جنسی

آیا رابطه جنسی باعث شروع دردهای زایمان می شود؟

رابطه جنسی، باعث نمی شود که قبل از آماده شدن بدن برای زایمان، انقباضات و پروسه زایمان شما شروع شود. در عوض، پروستاگلاندین ها، انقباضات رحمی و اکسی توسین ممکن است به سادگی فرآیندهایی را که از قبل در حال انجام هستند (چه خودتان متوجه باشید، چه نه)، تقویت و تشدید کنند.

آیا رابطه جنسی برای القای زایمان بی خطر است؟

به عبارت دیگر، رابطه جنسی ممکن است باعث زایمان شود یا نشود. اما آیا رابطه جنسی در دوران بارداری ایمن است؟ پاسخ کوتاه این است: بله. به علاوه اینکه، آلت تناسلی همسرتان به سر جنین شما فشار وارد نمی کند. زیرا جنین در درون رحم، توسط مایع آمنیوتیک، پلاک مخاطی و عضلات رحم محافظت می شود.

آیا رابطه جنسی مقعدی در بارداری خطرناکه؟

در رابطه مقعدی احتیاط کنید. از آنجایی که مقعد دارای باکتری های زیادی است، هرگونه دخول در واژن بلافاصله پس از رابطه مقعدی، ممکن است باکتری های مقعد را به داخل واژن منتقل کند. در حالی که پلاک مخاطی پوشاننده دهانه رحم (سرویکس)، برای محافظت از رحم در برابر باکتری ها وجود دارد، ممکن است باز هم دچار عفونت هایی شوید که می توانند به جنین در حال رشد شما سرایت کنند.

آیا میل جنسی نداشتن در بارداری طبیعیه؟

این کاملاً طبیعی است که در طی 9 ماه بارداری، میل جنسی نداشته باشید. این مساله جای نگرانی ندارد. شاید میل جنسی شما کم است یا نمی توانید موقعیت راحتی پیدا کنید. و شاید هم فقط خسته شده اید.

منبع: healthline