The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا کمر درد نشانه زایمان است؟

وقتی به اواخر بارداری نزدیک می شوید، هر نشانه ای این فکر را برای شما ایجاد می کند که نکند دارم زایمان می کنم!!! نکند زایمان من نزدیک است!!! اما وقتی درد در ناحیه کمر را در دوران بارداری تجربه می کنید، آیا می تواند نشانه زایمان باشد؟ کمردردی که نشانه زایمان است با سایر کمر دردهای بارداری چه فرقی دارد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا جواب را برای شما شرح دهیم.

آیا کمر درد نشانه زایمان است؟

اگر مادر بارداری که هفته های آخر حاملگی را سپری می کند، کمردرد را تجربه کند و از زمان دقیق زایمان خود اطمینان ندارد، باید به دنبال سایر علائم و نشانه ها باشد. بر اساس منابع علمی سایر نشانه های نزدیک بودن زایمان شامل پاره شدن کیسه آب و احساس فرو رفتن جنین در لگن است که سبب سبک تر شدن سر دل شما می شود.

چرا در دوران بارداری کمر درد می گیریم؟

طبق منابع معتبر علمی عوامل زیر می توانند در کمر درد در دوران بارداری نقش داشته باشند:

• هورمون ها: برخی از رباط های لگن، در اثر تغییرات هورمونی شل شده و می توانند مفاصل و استخوان های لگن را ناپایدار کرده و منجر به کمردرد شوند.

• افزایش وزن بدن: وزن اضافی هنگام ایستادن فرد فشار بیشتری را به ستون فقرات وارد می کند.

• رحم در حال رشد: با گسترش رحم و رشد جنین، مرکز ثقل بدن مادر تغییر می کند، عضلات شکم ضعیف شده و فشار بیشتری به کمرتان وارد می شود.کمر درد می تواند در تمام دوران بارداری رخ دهد. در طول زایمان، تحقیقات نشان می دهد که درد مداوم و شدید کمر در حدود 33٪ از افراد دیده می شود.

کمردرد زایمان چه شکلی است و چه حسی دارد؟

در هنگام زایمان، کمردرد اغلب در هنگام انقباضات شدید حس می شود. برخلاف سایر دردها، لزوماً بین انقباضات فروکش نمی کند. به همین دلیل، کمردرد می تواند منبع اصلی درد و ناراحتی ثابت در کل روند زایمان باشد.

متخصصان می گویند فردی که کمر درد شدیدی حین زایمان دارد باید با متخصص در مورد روش های تسکین درد صحبت کند.

 علت کمر درد حین زایمان چیست؟

مهمترین علت کمر درد حین زایمان ناشی از فشار آوردن سر جنین به کمر مادر حین عبور است که وقتی سر جنین پایین و رو به جلو است، درد بیشتر حس می شود. برخی از بیماری های زمینه ای، مانند اسکولیوز و یا لوردوز ستون فقرات نیز ممکن است باعث درد کمر در هنگام زایمان شوند.

آیا شکل کمر مادر در شدت کمر درد بعد از زایمان موثر است؟

بله. داشتن یک کمر کوچک و باریک می تواند کمردرد را تشدید کند زیرا باریک بودن کمر مادر ممکن است باعث شود که سر کودک هنگام زایمان فشار بیشتری به ستون فقرات وارد کند.

آیا بعد از حس کردن کمر درد در اواخر بارداری باید به بیمارستان برویم؟

کمردرد به خودی خود به معنای قریب الوقوع بودن زایمان نیست. با این حال، در صورت مشاهده سایر علائم زایمان، مانند شروع کمر دردهای ریتمیک و گرفتگی هایی که تقریباً هر 10 دقیقه اتفاق می افتد و 40 تا 50 ثانیه طول می کشد، فرد باید با پزشک خود تماس بگیرد.متخصصان توصیه می کند که اگر فردی علائم زیر را دارد باید حتما سریع به بیمارستان مراجعه کند:

• حرکت جنین خود را حس نمی کند

• کیسه آببش پاره شده است و هیچ انقباضی ندارد

• خونریزی شدید از واژن دارد

• با کمترین تسکین در بین انقباضات درد شدیدی را تجربه می کنند

چگونه می توان فهمید که آیا این نشانه زایمان است

 کمر درد بارداری چه فرقی با کمر درد زایمان دارد؟

علائم کمر درد ناشی از بارداری و زایمان می تواند مشابه باشد، بنابراین در برخی موارد تشخیص تفاوت این دو دشوار است. کمر درد بارداری در فواصل منظم رخ نمی دهد و معمولا با استراحت برطرف می شود اما کمر درد زایمان به مرور بدتر شده، با استراحت تسکین پیدا نمی کند و در فواصل منظم اصطلاحا می گیرد و وِل می کند.

اگر فردی که کمر درد شدیدی را تجربه می کند باید علائم زیر را مد نظر داشته باشد:

• انقباضات منظم که بر تعداد آنها افزوده می شود

• این احساس که جنین در لگن پایین آمده است

• پاره شدن کیسه آب

• خروج پلاگ مخاطی

 چگونه کمر درد زایمان را مدیریت کنیم؟

فردی که در حین زایمان کمر درد را تجربه می کند می تواند داروی مسکن بخواهد. افرادی که با مصرف دارو مخالف هستند، می توانند با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف که کمر آنها را پشتیبانی می کند، احساس بهتری داشته باشند.

پزشکان به طور کلی داروهای مسکنی را پیشنهاد می کنند، که بدون تأثیر بر حرکت یا کنترل عضلات، درد را کاهش می دهد.

جامعه پزشکی برخی از داروها از جمله داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن را در دوران بارداری بی خطر نمی داند. فرد همیشه باید قبل از مصرف هر گونه دارو در هنگام بارداری با پزشک خود مشورت کند.

چگونه در حین زایمان کمر درد کمتری را تجربه کنیم؟

علاوه بر دارو، می توانید از روش های طبیعی برای کنترل درد خود استفاده کنید. متخصصان روش های زیر را برای تسکین درد کمر در هنگام زایمان پیشنهاد می کنند:

دوش گرفتن یا حمام گرم

• امتحان موقعیت های مختلف، مانند نشستن روی توپ زایمان یا چمباتمه زدن

• راه رفتن در مراحل اولیه زایمان

• استفاده از تکنیک های تنفسی

• ماساژ دادن پشت و یا مناطقی که درد شدید در آنجا وجود دارد

• استفاده از روغن های ماساژ

• استفاده از تکنیک های آرامبخشی، مانند هیپنوتیزم، مراقبه و موسیقی درمانی

آیا می توان از کمر درد شدید حین زایمان جلوگیری کرد؟

در بیشتر موارد، کمردرد در دوران بارداری و زایمان اجتناب ناپذیر است. با این حال، یک فرد می تواند گام هایی را برای کاهش این درد بردارد.

برخی از روش هایی که می توانند کمر درد را در طول زایمان کاهش دهند شامل توجه دقیق به طرز صحیح نشستن و ایستادن و بلند کردن اشیاء و پرهیز از پاهای ضربدر هنگام نشستن هستند.

اگر علاوه بر کمر درد ناگهانی دچار خونریزی غیرمنتظره، درد شدید یا علائم دیگری شدید که نشانگر یک فوریت پزشکی است، باید به اورژانس بیمارستان زنان مراجعه کنید.

کمر درد یکی از علائم رایج بارداری و زایمان است، اما به خودی خود نشانه زایمان نیست. اگر دیگر علائم زایمان همچون پاره شدن کیسه آب، انقباضات منظم و از خروج پلاگ مخاطی را مشاهده کردید، کمردردتان نیز می تواند نشانه ای از قریب الوقوع بودن زایمان باشد.

مطالعه بیشتر:

نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان کدام است؟

زایمان پیش از موعد و علائم زایمان قبل از موعد چیست؟

درد زایمان چگونه شروع می شود و چه مدت زمانی طول می کشد؟

?پرسش و پاسخ های کمر درد و زایمان

آیا کمر درد نشانه زایمان است؟

اگر مادر بارداری که هفته های آخر حاملگی را سپری می کند، کمردرد را تجربه کند و از زمان دقیق زایمان خود اطمینان ندارد، باید به دنبال سایر علائم و نشانه ها باشد. بر اساس منابع علمی سایر نشانه های نزدیک بودن زایمان شامل پاره شدن کیسه آب و احساس فرو رفتن جنین در لگن است که سبب سبک تر شدن سر دل شما می شود.

علت کمر درد حین زایمان چیست؟

مهمترین علت کمر درد حین زایمان ناشی از فشار آوردن سر جنین به کمر مادر حین عبور است که وقتی سر جنین پایین و رو به جلو است، درد بیشتر حس می شود.

آیا شکل کمر مادر در شدت کمر درد بعد از زایمان موثر است؟

بله. داشتن یک کمر کوچک و باریک می تواند کمردرد را تشدید کند زیرا باریک بودن کمر مادر ممکن است باعث شود که سر کودک هنگام زایمان فشار بیشتری به ستون فقرات وارد کند.

آیا بعد از حس کردن کمر درد در اواخر بارداری باید به بیمارستان برویم؟

کمردرد به خودی خود به معنای قریب الوقوع بودن زایمان نیست. با این حال، در صورت مشاهده سایر علائم زایمان، مانند شروع کمر دردهای ریتمیک و گرفتگی هایی که تقریباً هر 10 دقیقه اتفاق می افتد و 40 تا 50 ثانیه طول می کشد، فرد باید با پزشک خود تماس بگیرد.

منبع: MEDICALNEWSTODAY