The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیسه آب من پاره شده،اما درد و انقباض ندارم!حالا چه خواهد شد؟

اگر بیش از 24 ساعت پارگی کیسه آمنیوتیک (کیسه آب) شما می گذرد یا اینکه سن بارداری شما کمتر 37 هفته است، فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.معمولاً وقتی کیسه آب شما پاره می شود، به این معنی است که روند زایمان شروع شده است و به زودی با فرزند کوچکتان ملاقات خواهید کرد. معمولاً مدت کوتاهی پس از پاره شدن کیسه آب، انقباضات رحمی شما شروع خواهند شد. اما در برخی موارد، کیسه آب شما پاره شده و بعد هیچ اتفاقی نمی افتد! این رویداد می تواند کاملاً طبیعی باشد و ممکن است به این معنا باشد که بدن شما فقط به کمی زمان نیاز دارد تا فرآیند زایمان را آغاز کند. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که به مداخله پزشکی نیاز داشته باشید. در این مقاله، به این مساله اشاره شده است که اگر کیسه آب شما پاره شد اما انقباض نداشتید، چه کاری باید انجام دهید.

وقتی کیسه آب شما پاره می شود، چه اتفاقی می افتد

پارگی کیسه آب شما زمانی رخ می دهد که کیسه آمنیوتیک در رحم به طور کامل یا جزئی پاره می شود، در واقع هر دوی این ها یکی هستند. کیسه آمنیوتیک، غشایی است که جنین را در رحم احاطه کرده و از آن محافظت می کند. هنگامی که این کیسه پاره می شود، مایع آمنیوتیک از طریق دهانه رحم و واژن به بیرون نشت می کند. به همین دلیل است که پارگی کیسه آب شما در دنیای پزشکی، پارگی غشاها (ROM) نامیده می شود.

این کیسه به طور طبیعی در حین زایمان و با پایین آمدن سر جنین در کانال زایمان، پاره می شود. یا اینکه در مواردی یک نیروی خارجی می تواند آن را پاره کند، مانند یک حادثه و تصادف و یا با ابزارهای خاصی که پزشک استفاده می کند.

کیسه آمنیوتیک، همچنین می تواند در نتیجه عوارض بارداری مانند عفونت یا پلی هیدرآمنیوس (هنگامی که مایع آمنیوتیک بیش از حد افزایش یافته است) پاره شود. در برخی شرایط، کیسه آب شما ممکن است بدون هیچ دلیل شناخته شده ای پاره شود و یا حتی ممکن است بسیار زود و در همان اوایل بارداری دچار پارگی شود.

آیا با پاره شدن کیسه آب، زایمان شروع می شود؟

اگرچه زایمان به طور معمول مدت کوتاهی پس از پارگی کیسه آب شروع می شود، اما در برخی از افراد ممکن است بین پارگی کیسه آب و شروع انقباضات تأخیر وجود داشته باشد. در بیشتر موارد، اگر بلافاصله پس از پاره شدن کیسه آب دچار انقباض نشوید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. چند دلیل وجود دارد که ممکن است بلافاصله بعد از پاره شدن کیسه آب، انقباضات رحمی شما شروع نشود:

• این فقط می تواند مراحل اولیه زایمان باشد. متوسط مدت زمان زایمان برای مادران شکم اول، در حدود 12 تا 18 ساعت است و بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا انقباضات شما شروع شود.

• انقباضات ممکن است آنقدر خفیف باشند که شما واقعاً متوجه آن ها نشوید. با گذشت زمان، تعداد و شدت انقباضات افزایش پیدا خواهد کرد.

هنگام پاره شدن کیسه آب چه باید کرد؟

اگر شک دارید که کیسه آب پاره شده است و در تشخیص آن دچار مشکل شده اید، همیشه باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که در خانه بمانید و منتظر بمانید تا ببینید آیا انقباضات شروع می شود یا خیر و در مواردی ممکن است تصمیم بگیرند تا شرایط شما را ارزیابی کنند. (آزمایشاتی وجود دارد که به کمک آن ها می توان بررسی کرد که آیا کیسه آب شما واقعا پاره است یا خیر).

همانطور که منتظر پیشرفت زایمان و شروع انقباضات خود هستید، می توانید استراحت کنید، پیاده روی های آهسته داشته باشید یا بر روی راه های دیگر تمرکز کنید. اگر در خانه هستید، می توانید در مراحل اولیه زایمان غذا نیز بخورید. این مورد مهم است، زیرا هنگامی که در بیمارستان بستری شوید، ممکن است نتوانید چیزی بخورید.

هر چه مدت زمان بیشتری از پارگی کیسه آب شما گذشته باشد، خطر بروز عفونت بیشتر می شود. اگر زایمان در طی 24 ساعت پس از پارگی کیسه آب شما شروع نشود، اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی مداخلات پزشکی را توصیه می کنند.

اگر کیسه آب شما خیلی زود پاره شود چه خواهد شد؟

اگر کیسه آب شما قبل از هفته 37 بارداری پاره شود، به آن پارگی زودرس زودرس غشاها (PPROM) گفته می شود. پارگی زودرس زودرس غشاها، یک اتفاق رایج نیست، اما بر طبق تحقیقات قدیمی، در حدود 2 تا 20 درصد از حاملگی ها اتفاق می افتد.

شرایط پزشکی موجود، انتخاب های مربوط به شیوه زندگی یا نگرانی های مربوط به سلامتی ممکن است شما را بیشتر در معرض خطر پارگی زودرس غشاها قرار دهد. مثلا:

• کمبود وزن،

• تغذیه نامناسب،

سیگار کشیدن در دوران بارداری،

• زایمان زودرس قبلی،

• تجربه خونریزی واژینال در سه ماهه دوم و سوم،

کوتاه بودن طول دهانه رحم،

اگر کیسه آب شما قبل از هفته 37 بارداری پاره شد، با پزشک خود تماس بگیرید و صرف نظر از اینکه دچار انقباض شده اید یا خیر، هر چه سریع تر به بیمارستان مراجعه کنید.

در صورت پاره شدن کیسه آب، حمام کردن مجاز است؟

اگر در خانه مانده اید و منتظر شروع انقباضات خود هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا می توانید بعد از پاره شدن کیسه آب، حمام کنید؟! نتایج تحقیقات در این مورد مناقض است.

برخی از پزشکان توصیه می کنند که اگر کیسه آب شما پاره شده است از حمام رفتن اجتناب کنید، زیرا می تواند با خطر ایجاد عفونت همراه باشد و برخی دیگر ممکن است بگویند که این کار کاملاً خوب و بدون مشکل است.

پس چه باید کرد؟ بهترین کار این است که در صورت پارگی کیسه آب، قبل از حمام کردن در خانه با پزشک خود مشورت

کنید. و در صورت شک، به جای آن یک دوش کوتاه بگیرید.

برای پاره شدن کیسه آب دقیقا چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه های پزشک خود را در مورد زمان مراجعه به بیمارستان پس از پارگی کیسه آب دنبال کنید. پزشکان مختلف، در مورد زمان انقباضات و زمان مراجعه به بیمارستان توصیه های متفاوتی را ارائه می دهند.

اگر پزشکتان به شما توصیه کرده است که در خانه منتظر بمانید تا انقباضات شروع شود، هنگامی که انقباضات شما در فواصل زمانی که به شما گفته اند رخ داد، به بیمارستان بروید و در صورت شروع نشدن انقباضات، از پزشک خود بپرسید که چه مدت باید منتظر بمانید.

اگر کیسه آب پاره شد و سن بارداری شما 37 هفته یا کمتر بود، باید فوراً به بیمارستان بروید.

اگر تحت مراقبت های قبل از زایمان قرار نگرفته اید و پزشک ندارید، هنگام پاره شدن کیسه آب با اورژانس تماس بگیرید. آن ها می توانند شما را راهنمایی کنند که در ادامه چه کاری انجام دهید.

سخن پایانی

پاره شدن کیسه آب، می تواند یک رویداد ترسناک و هیجان انگیز باشد. به احتمال زیاد، فرزند شما در حال آماده شدن برای ورود به دنیای خارج از رحم است. انقباضات معمولاً بلافاصله پس از پارگی کیسه آب شما شروع می شوند، اما این یک قاعده همیشگی نیست و گاهی ممکن است بین زمان پاره شدن کیسه آب و شروع انقباضات، دچار وقفه شوید.

اگر سن بارداری شما برابر با 37 هفته یا بیشتر است، در صورت پارگی کیسه آب و شروع نشدن انقباض، با پزشک خود تماس بگیرید تا زمان مراجعه به بیمارستان را تعیین کند.

اما اگر بیش از 24 ساعت از پاره شدن کیسه آب شما می گذرد یا زیر 37 هفته باردار هستید، در صورت پاره شدن کیسه آب، فوراً به بیمارستان بروید.

مطالعه بیشتر:

چه دلایلی باعث پاره شدن کیسه آب می شود

عوارض و درمان سوراخ شدن کیسه آب و نشت مایع آمنیوتیک

از کجا بفهمیم کیسه آب سوراخ شده و علائم پارگی کیسه آب چیست؟

نشانه های پارگی کیسه آب چیست و چه تفاوتی با ترشحات واژن دارد؟

?پرسش و پاسخ های پاره شدن کیسه آب

درصورت پاره شدن کیسه آب بعد از 37 هفته چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر سن بارداری شما برابر با 37 هفته یا بیشتر است، در صورت پارگی کیسه آب و شروع نشدن انقباض، با پزشک خود تماس بگیرید تا زمان مراجعه به بیمارستان را تعیین کند.

چه زمانی برای پاره شدن کیسه آب باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنیم؟

اگر بیش از 24 ساعت از پاره شدن کیسه آب شما می گذرد یا زیر 37 هفته باردار هستید، در صورت پاره شدن کیسه آب، فوراً به بیمارستان بروید.

در صورت پاره شدن کیسه آب، حمام کردن مجاز است؟

بهترین کار این است که در صورت پارگی کیسه آب، قبل از حمام کردن در خانه با پزشک خود مشورت کنید. و در صورت شک، به جای آن یک دوش کوتاه بگیرید.

هنگام پاره شدن کیسه آب چه باید کرد؟

اگر شک دارید که کیسه آب پاره شده است و در تشخیص آن دچار مشکل شده اید، همیشه باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که در خانه بمانید و منتظر بمانید تا ببینید آیا انقباضات شروع می شود یا خیر و در مواردی ممکن است تصمیم بگیرند تا شرایط شما را ارزیابی کنند. (آزمایشاتی وجود دارد که به کمک آن ها می توان بررسی کرد که آیا کیسه آب شما واقعا پاره است یا خیر).

منبع: healthline