The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماساژ پرینه برای زایمان راحت تر آیا مفید است؟

واژن به شکلی طراحی شده است که بتواند حالت کشسانی داشته باشد و خود را در هنگام زایمان، با بدن نوزاد تطبیق ‌دهد و دوباره طی چند هفته بعد از زایمان به حالت اولیه خود بازگردد. میان‌دوراه (‌یا بافت دیواره لگن بین واژن و مقعد) حالت کشسانی کمتری دارد و ممکن است در هنگام زایمان پاره شود. اعتقاد بر این است که ماساژ پرینه برای زایمان راحت باعث کاهش درد و جلوگیری از اپیزیوتومی (بریدن محل میان‌دوراه) می‌شود. آیا واقعا ماساژ پرینه برای زایمان راحت دارای این فواید است؟ در زیر آنچه را که باید در مورد ماساژ میان‌دوراه بدانید، ذکر کرده‌ایم.

از آنجا‌که نوزاد هنگام تولد باید از مسیری کاملا باریک عبور کند،‌ ممکن است با خود فکر کنید چه کاری می‌توانید برای آمادگی بیشتر بدن جهت تولد نوزاد انجام بدهید. اگر قصد دارید در هفته‌های قبل از زایمان کاری انجام دهید، ممکن است ماساژ میان‌دوراه بتواند به آماده کردن کف لگن برای زایمان کمک کند.

ماساژ میان‌دوراه چیست؟

ماساژی ملایم است که با دست انجام می‌شود و هدف از انجام این ماساژ، آماده کردن ماهیچه‌ها و پوست بین واژن و مقعد به منظور زایمان راحت‌تر و همچنین کاهش خطر پارگی حین زایمان است.

آیا واقعا ماساژ میان‌دوراه به دردهای زایمان کمک می‌کند؟

برخی شواهد نشان می‌دهد که ماساژ میان‌دوراه در ماه آخر بارداری می‌تواند خطر پارگی واژن و میان‌دوراه و نیاز به اپیزیوتومی را کاهش دهد. گرچه مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده، ولی ‌امتحان آن هم ضرر ندارد بعلاوه بسیاری از بانوان قسم می‌خورند که این کار برایشان نتیجه‌بخش بوده است.

چگونه ماساژ میان‌دوراه انجام دهیم؟

اینکه خودتان چگونه می‌توانید ماساژ میان‌دوراه را انجام دهید همیشه آسان نخواهد بود. بنابراین بهتر است یک جلسه انجام ماساژ میان‌دوراه را توسط فیزیوتراپ یاد بگیرید. او می‌تواند چند ماه قبل از زایمان روش این کار را به شما نشان دهد.

برخی از شرکت‌های بیمه این نوع خدمات درمانی را ارائه می‌دهند ولی هزینه آن بسته به برنامه‌ شما تغییر می‌کند.

از شروع هفته ۳۴ بارداری،‌ کارهای زیر را برای انجام ماساژ میان‌دوراه در منزل انجام دهید:

  • ابتدا دست‌های خود را بشویید و حتما ناخن‌هایتان را کوتاه کنید.
  • روی تخت بنشینید در حالی‌که سرتان را تکیه داده‌اید زانوهایتان را از هم باز کنید.
  • چند قطره روغن نارگیل،‌ روغن زیتون یا هرنوع روان کننده‌ای مناسب برای واژن را به انگشت خود و محل میان‌دوراه بمالید (از روغن‌های معدنی یا وازلین پرهیز کنید).
  • انگشت شست خود را تا بند اول داخل واژن کنید (تنها محل میان‌دوراه را ماساژ دهید نه کل دیواره واژن را).
  • فشار آرامی داخل واژن به سمت مقعد وارد کنید.
  • فشار را با حرکت دادن انگشت خود به شکل U به راست و چپ حرکت دهید. (اگر ساعت را تصور کنید از ساعت ۳ تا ۹ ماساژ بدهید).
  • ممکن است احساس کشیدگی، سوزن سوزن شدن یا سوختگی کنید. ولی دردی احساس نخواهید کرد.
  • ماساژ را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ادامه دهید.
  • ماساژ را یک یا دوبار در هفته (یا یک روز در میان) تا روز زایمان ادامه دهید.

اگر انجام ماساژ برای شما مشکل است می‌توانید از همسرتان درخواست کنید این کار را برای شما انجام دهد. همسرتان می‌تواند با رعایت نکات بالا ماساژ را انجام دهد.

در صورتی که ماساژ میان‌دوراه کاری سخت و وقت‌گیر است، اشکالی ندارد از انجام آن صرف نظر کنید. واژن با خاصیت کشسانی خود به شکلی طراحی شده است که هنگام زایمان با بدن نوزاد تطبیق پیدا می‌کند.

خواص ماساژ پرینه برای زایمان راحت

هرچند فواید ماساژ میان‌دوراه توسط مطالعات پزشک تایید نشده است،‌ ولی ممکن است:

  • خطر پارگی میان‌دوراه و آسیب به این محل را کاهش دهد.
  • خطر اپیزیوتومی (پارگی عمدی میان‌دوراه برای سهولت زایمان) را کاهش دهد.
  • جلوگیری از زخم
  • کاهش دردهایی که بعد از زایمان بر اثر پارگی و ضربه ایجاد خواهد شد.
  • کاهش خطر بی‌اختیاری ادرار و مدفوع بعد از زایمان.

 ماساژ میان‌دوراه در اولین زایمان بسیار کمک خواهد کرد. مخصوصا اگر دیواره‌های لگن سفت و سابقه دردهای لگنی داشته باشید،‌ این کار بسیار مفید است.

 نکات ماساژ پرینه برای زایمان راحت 

برخی از مشکلات بالقوه منفی ماساژ میان‌دوراه موارد زیر است:

  • ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد.
  • وقت گیر است و زمان زیادی طول می‌کشد تا تاثیر بگذارد. برای اینکه اثر ماساژ میان‌دوراه را ببینید باید حداقل ۴ تا ۶ هفته به طور مرتب ماساژ را انجام دهید.
  • ماساژ محکم باعث تشدید جریان خون در قسمت‌هایی می‌شود که پیشاپیش جریان خون در آن‌ها زیاد است و این‌کار ممکن است باعث ایجاد عفونت، خارش، ناراحتی و درد شود.

 اگر به عفونت قارچی، هرپس و یا دیگر عفونت‌های واژن مبتلا هستید،‌ قبل از انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.

حتی اگر درد میان‌دوراه خفیف باشد، ماساژ را متوقف کنید و از پزشک در مورد نیاز به مراجعه نزد فیزیوتراپ سوال کنید.

آیا بعد از تولد نوزاد نیاز به ادامه ماساژ میان‌دوراه وجود دارد؟

خیر نیازی نیست بعد از زایمان ماساژ را ادامه دهید (و احتمالا علاقه‌ای هم به ادامه این کار نخواهید داشت!).

پس از زایمان به محض این‌که احساس کردید آمادگی دارید، می‌بایست انقباضات ملایم کف لگن به نام کگل را انجام بدهید تا بفهمید که آیا انقباض دیواره واژن را احساس می‌کنید یا خیر. در این کار زیاده‌روی نکنید اما تمرینات کگل را به طور مرتب انجام دهید تا جریان خون در ناحیه واژن افزایش یابد و خطر بی اختیاری ادرار و مدفوع کم شود.

حتی وقتی که در دوران بارداری ماساژ پرینه برای زایمان راحت را با دقت انجام داده اید، خوب است چهار تا شش هفته پس از زایمان از پزشک بخواهید شما را برای بررسی کف لگن و تمرین‌هایی برای بهبودی سریع‌تر شما به یک فیزیوتراپ معرفی کند، خصوصا اگر دچار نقص عملکرد کف لگن، درد یا بی‌اختیاری شده‌اید. نباید درد بکشید. با کمک گرفتن از فردی که در ناحیه لگن تخصص دارد می‌توانید مشکلات خود را برطرف کنید.

منبع: whattoexpect

 

بیشتر بدانید:

1- پارگی پرینه یا میان دوراه در زایمان طبیعی و روش های جلوگیری از آن

2- فواید ماساژ پرینه برای زایمان چیست و چه کمکی به شما میکند؟

3- ماساژ پرینه در بارداری توسط همسر ، آموزش

4- همه چیز در مورد اپیزیوتومی یا برش در ناحیه واژن در زایمان طبیعی