The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زمان بروز اولین علائم بارداری و روش های شناسایی این علائم

نشانه های بارداری در افراد مختلف در هفته های ابتدایی بعد از لقاح بروز خواهد کرد. زمان بروز اولین علائم بارداری در حقیقت همان زمانی است که هورمون های متشرحه از جفت به بدن مادر وارد شده و سبب بروز تغییراتی خواهند شد.

زمان بروز اولین علائم بارداری

هر زمان که بانویی در انتظار برای چشیدن طعم شیرین مادری اقدام به بارداری می کند، بدون شک می خواهد درمورد زمان بروز اولین علائم بارداری اطلاعاتی را کسب کند. در حقیت می خواهد بداند که چه زمانه نشانه های رشد و تکامل فرشته کوچکش در درون شکمش را دیده و یا حس خواهد کرد.

اگر می خواهید بدانید زمان بروز اولین نشانه های بارداری چه وقتی است، ابتدا لازم است به شما توضیح دهیم که چه عاملی سبب بروز نشانه های بارداری در بدن مادر خواهد شد.

وقتی اسپرم و تخمک در درون آمپول لوله رحمی یکدیگر را ملاقات کرده و با هم ترکیب شدند، سلول تخم تشکیل می شود. سلول تخم لقاح یافته در عین تقسیم شدن از لوله های رحمی به سمت حفره رحم حرکت کرده و در هفته بعد از لقاح به درون حفره رحم می رسد. سپس در طی فرآیندی به نام لانه گزینی در درون اندومتر (درونی ترین لایه رحم) جایگیری می کند. در همین حال سلول های درون آن با سرعت تقسیم می شوند. بخشی از سلول ها در قطب جنین تجمع پیدا کرده که بعدا جنین را بوجود می آورند در حالی که بخش دیگر در قطب مخالف در حال ساختن جفت هستند. به تدریج در مابین سلول های سازنده جفتی جزایر خونی شکل می گیرد که با گذشت زمان تبدیل به عروق خونی می شوند. این عروق خونی با رگ های خونی اندومتر ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب ارتباط خونی بین مادر و جنین ایجاد می شود.

سلول های سنسشیوتروفوبلاست جفت شروع به تولید هورمونی به نام hCGβ  و یا همان گنادوتروپین جفتی انسانی می کند که شما آن را تحت عنوان عدد بتا می شناسید. در حقیقت ورود این هورمون به بدن مادر سبب بروز نشانه های بارداری خواهد شد. این هورمون ابتدا وارد خون شده و بعد از چند روز به درون ادرار مادر ترشح می شود. در حقیقت ورود این هورمون به بدن مادر است که سبب بروز نشانه های حاملگی می گردد به همین سبب است که زمان شروع نشانه های بارداری را منطبق با زمان ورود این هورمون به بدن مادر می دانند. به این ترتیب شما باید وقتی انتظار شروع علائم بارداری را داشته باشید که سطح هورمون مذکور در بدنتان به مقدار قابل ملاحظه ای رسیده باشد. به این ترتیب گرچه زمان دقیق باردار شدن شما همان زمانی است که لقاح در بدنتان انجام شده، اما تا وقتی جنین از طریق ارتباطات هورمونی، بدنتان را از وجود خود مطلع نکرده نمی دانید که حیاتی در بدن شما در حال شکل گیری است.

در زمان شروع اولین علایم بارداری شما نشانه های متفاوتی را در خود حس خواهید کرد همانند تهوع، درد و حساسیت پستان ها، خستگی، افزایش دمای پایه بدن و .... این نشانه ها از حوالی هفته دوم بعد از لقاح به تدریج خود را نشان داده و به مرور زمان پر رنگ تر می شوند. برخی از آنها همانند تهوع بارداری در فاصله هفته های 12 تا 16 بارداری اوج می گیرند و معمولا بعد از هفته 16 به علت تطابق بدن با تغییرات هورمونی بهبود پیدا می کند گرچه ممکن است گاهی تا پایان بارداری ادامه پیدا کند.

در ادامه هر یک از نشانه های بارداری و نیز زمان شروع هر یک به صورت جدول آورده شده است. بنابراین اگر می خواهید در مورد زمان بروز نشانه های بارداری اطلاعات کلی کسب کنید به این جدول نگاهی بیندازید.

 

 علائم بارداری

جدول زمانبندی 

گرفتگی عضلات شکم و لکه بینی

هفته 1 تا  4

عقب افتادن عادت ماهیانه

هفته 4

احساس خستگی زیاد

هفته 4 یا 5

حالت تهوع

هفته 4 تا 6

دردناک و حساس شدن پستان ها

هفته 4 تا 6

نیاز بیشتر به دفع ادرار

هفته 4 تا 6

نفخ

هفته 4 تا 6

ویار و حالت تهوع

هفته 5 تا 6

تغییر خلق و خو

هفته 6

تغییر دمای بدن

هفته 6

بالا بودن فشار خون

هفته 8

احساس خستگی بیش از حد و سوزش سر معده

هفته 9

افزایش ضربان قلب

هفته 8 تا 10

تغییر پستان و نوک پستان

هفته 11

آکنه و جوش

هفته 11

افزایش وزن چشمگیر

هفته 11

چهره درخشان و گلگون

هفته 12

 

به عنوان یک توصیه کلی باید بگوییم زمان دقیق مشخص شدن بارداری با بیبی چک یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی است، درواقع اگر لقاح در دیرترین زمان محتمل نیز صورت گرفته باشد، تا این زمان انتظار می رود که سطح هورمون به مقدار قابل اندازه گیری برسد.

به یاد داشته باشید که گاهی زمان بروز اولین علائم بارداری در برخی از افراد متفاوت می شود که می توان آن را به بهم خوردگی زمان تخمک گذاری و نیز دیرتر و یا زودتر انجام شدن لقاح ارتباط داد. نکته دیگر آن است که اگر هیچ یک از علائم بارداری در شما مشاهده نشد هیچ جای نگرانی وجود ندارد در برخی افراد نوسانات هورمونی نشانه های واضحی همچون تهوع و استفراغ ایجاد نمی کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- نشانه ها و علائم بارداری در چند روز اول چیست؟

2- آیا درد سینه نشانه بارداری است؟

3- روش های تشخیص اولین علائم بارداری در طب سنتی