The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد ده ماهه هفته اول تا چهارم

وقتی نوزاد شما به ده ماهگی می رسد می تواند در هنگام بازی کردن واکنش نسبتا واضحی نشان دهد تا شما بدانید که نسبت به کدام بازی ها علاقه مندتر است و بازی کردن تا چه حد در تکامل مهارت های ذهنی و بدنی او اثر داشته است. در ادامه این متن چند روش برای بازی با نوزاد ده ماهه را برای شما شرح داده ایم. بنابراین اگر می خواهید بدانید که روش های بازی با نوزاد ده ماهه چگونه است؟ برای اطلاع ازانواع بازی با نوزاد ده ماهه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بازی با نوزاد ده ماهه، هفته اول

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزاد ده ماهه در هفته اول شامل: 

ایجاد صدا با دو دست

هنگامی که کودک شما یاد بگیرد که می‌تواند دو دستش را به هم بزند بازی فوق العاده سرگرم کننده ای خواهد داشت. او ممکن است نگاهش را از یک دست به دست دیگر حرکت دهد و هر دو را به سمت یکدیگر حرکت دهد و سپس ناگهان متوجه می‌شود که دست‌هایش آماده کف زدن هستند. به او کمک کنید تا این مهارت جدید و جالب را کشف کند؟.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی دست و چشم

آنچه نیاز دارید: دو وسیله چوبی مانند چوب طبل، قاشق چوبی آشپزخانه یا بلوک‌های چوبی

دو عدد چوب یا قاشق چوبی به کودک خود بدهید تا هر کدام را با یک دست بگیرد و به او نشان دهید که آنها را به هم بزند. در ابتدا به همان تعداد که ضربه می‌زند خطا هم می‌کند اما به زودی او با ریتم چوب‌ها را به هم خواهد زد. رضایت از ایجاد صدای ضربه باعث می‌شود که در حین تعویض پوشک نیز از این بازی لذت ببرد.

روی هم چیدن

یکی دیگر از روش های بازی با نوزاد ده ماهه روی هم چیدن است. دلیلی وجود دارد که کودک شما عاشق بلوک‌ها، لیوان‌های داخل هم و اسباب بازی‌های ساده ساختمان است: او دوست دارد ببیند که چطور چیزها در داخل یکدیگر وصل می‌شوند. چرا این شور و شوق را با اجازه دادن به او برای چیدن وسایل شام بر روی میز ایجاد نکنیم؟ این بازی جالب همچنین یک راه عالی برای جلب توجه کودک شما به غذاهای فینگرفود است.

مهارت‌های کسب شده: تحرک خوب، هماهنگی دست و چشم

آنچه نیاز دارید: انواع سبزیجات پخته شده، مانند هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی و لوبیا سبز

سبزیجات را به اندازه انگشت خورد کنید و آنها را بجوشانید یا بخارپز کنید تا به خوبی نرم شوند. کودک را در صندلی مخصوص خودش یا در یک مکان راحت دیگر که عادت به غذا خوردن دارد قرار دهید. در کنار کودک خود بنشینید و سبزیجات را در مقابل او بگذارید. آنها را بر اساس نوع از هم جدا کنید، یعنی هویج‌ها روی هم، لوبیا سبزها روی هم و... برای خودتان نیز یک کپه از سبزیجات درست کنید. پس از جدا کردن سبزیجات به کودک کمک کنید تا از آنها برای ساختن یک برج بلند استفاده کند. با بزرگترین تکه سبزیجات و گذاشتن آنها به شکل یک مربع به عنوان پایه و اساس شروع کنید. نوع دیگری از سبزیجات را ترجیحاً با رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید و چندین لایه بر روی لایه اول بگذارید. برای ساختن یک برج راه راه رنگارنگ، به صورت لایه لایه به سمت بالا ادامه دهید. البته هر دو شما می‌توانید از این سبزیجات بخورید. در واقع ایده اصلی همین است!

به یاد داشته باشید: هر کودک با سرعتی متفاوت رشد می‌کند، بنابراین اگر فرزند شما برای فعالیت‌های این هفته کاملاً آماده نیست نگران نباشید. فقط باید چند هفته دیگر آن را امتحان کنید.

بازی با نوزاد ده ماهه، هفته دوم

دو روش سرگرم کننده برایبازی با نوزاد ده ماهه در این هفته شامل:

کتاب من

همه ما دوست داریم در مورد آنچه انجام داده‌ایم در انتهای روز صحبت کنیم و کودک شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها مشکل این است که او هنوز نمی‌تواند چیز زیادی به شما بگوید! یک راه برای اینکه او را در این زمینه کمک کنید این است که مجموعه‌ای از عکس‌هایی که به نشان دادن ماجراهای روزانه وی کمک می‌کند کنار هم بگذارید. سپس هر شب با همدیگر به آنها نگاه کنید.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی دست و چشم

آنچه نیاز دارید: عکس، مقوا یا کاغذ؛ کیسه‌های ساندویچ یا بسته بندی پلاستیکی؛ حلقه برای وصل کردن کاغذها

با چند عکس از کودک خود و افرادی که او هر روز می‌بیند، مانند خواهر و برادر، پرستار کودک و دوستان شروع کنید. چند عکس از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک نیز ممکن است جالب باشند. حتی می‌توانید موارد دیگری مانند یک برگ از درخت که در هنگام راه رفتن در خیابان پیدا کرده‌اید، یک گل از باغ یا نقاشی که کودک در آن روز کشیده را اضافه کنید. عکس‌ها و تصاویر را روی تکه‌های کاغذ ضخیم و مقوا بچسبانید. برای جلوگیری از پخش شدن آنها هنگام بازی می‌توانید آنها را در کیسه‌های جای ساندویچ قرار دهید یا آنها را به هم ببندید. می‌توانید این صفحات را با فنر یا حلقه به هم وصل کرده و به شکل کتاب در بیاورید.

آنها را در یک مکان امن بگذارید: امروز این یک ابزار مفید برای هنگام خواب کودک است، اما فردا می‌تواند یک گنجینه ارزشمند باشد.

کنترل راه رفتن

هنگامی که کودک آماده و خوب باشد راه رفتن را شروع می‌کند. این یک مهارت است که شما نمی‌توانید برای آن عجله کنید. اما هر چه کودک شما به اولین قدم‌هایش نزدیک شود، جالب است که یک جلوه از لذت‌های اطرافش را کشف کند.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی دست و چشم، راه رفتن

آنچه نیاز دارید: صندلی‌های ناهارخوری

یک ردیف صندلی را در مقابل دیوار صف کنید. ترجیحاً در اتاقی با فرش و قالیچه نرم. به کودک خود کمک کنید تا در یک انتهای صف بایستد و صندلی را با دست بگیرد. از اینجا شما می‌توانید به او نشان دهید که چگونه با استفاده از صندلی‌ها خودش را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر برساند. این اصطلاحاً یک سفر نامیده می‌شود و اولین قدم مهم برای راه رفتن به تنهایی است. اگر کودک یک انگیزه اضافی نیاز دارد، اسباب بازی مورد علاقه او را روی دورترین صندلی قرار دهید. وقتی او به اسباب‌ بازی رسید به او کمک کنید تا آن را بگیرد. سپس برای او دست بزنید و او را در آغوش بکشید. اسباب بازی دیگری را در انتهای دیگر صندلی‌ها قرار دهید و او را به آن سمت بفرستید. شما می‌توانید تا زمانی که او خوشحال است و می‌تواند بر روی پای خود بایستد ادامه دهید.

بازی با نوزاد ده ماهه، هفته سوم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزاد ده ماهه در این هفته شامل:

دسته بندی غذا

هرچه کودک بیشتر یاد می‌گیرد، بیشتر به بازی با بلوک، قرقره و هر چیز دیگری که می‌تواند روی هم قرار دهد و دوباره پخش کند علاقه‌مند می‌شود. شما احتمالاً این واقعیت را پذیرفته‌اید که بدون توجه به آنچه انجام دهید، او قصد دارد با غذای خود بازی کند! بنابراین شما نیز می‌توانید وعده‌های غذایی را به یک بازی تبدیل کنید. غذای او را در ظروف کوچک قرار دهید و او هنگام تمرین برداشتن و انداختن مواد غذایی یاد می‌گیرد که آنها را از روی شکل شان دسته بندی کند.

مهارت‌های کسب شده: تحرک خوب، هماهنگی دست و چشم، دسته بندی

آنچه نیاز دارید: چندین کاسه و ظروف کوچک پلاستیکی با درپوش، فینگر فود

چند کاسه کوچک را با مجموعه ای رنگارنگ از غذاهای مورد علاقه کودک خود پر کنید. بهترین گزینه‌ها عبارتند از: قطعات کوچک میوه‌های نرم و سبزیجات پخته شده، برشتوک، تکه‌های کوچک مرغ یا ماهی و مکعب‌های پنیر یا برش‌های تخم مرغ پخته شده سفت. ظروف خالی را نیز به او بدهید و او را به مخلوط کردن و مطابقت دادن، انتقال غذاها از یک کاسه به کاسه دیگر تشویق کنید. اگر او می‌تواند در ظرف‌ها را باز و بسته کند، چند تا ظرف پلاستیکی کوچک به او بدهید تا بتواند خودش آنها را باز کند. این یک روش عالی برای طولانی کردن زمان غذا خوردن و یک مکالمه بزرگ با کودک است.

بازی با حباب

بازی با حباب‌های درخشان صابون یک بازی سرگرم کننده است، زیرا حباب‌ها هر لحظه دیده و سپس محو می‌شوند. کودک شما هیجان از کشف را دوست خواهد داشت و شما خوشحال می‌شوید که او به اندازه کافی در حمام می‌ماند تا بتوانید او را تمیز کنید.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی چشم و دست، حس ماندگاری اشیاء (مفهومی که اشیاء خارج از دید ما هم هنوز وجود دارند)

آنچه نیاز دارید: حباب صابون

کودک را در یک صندلی ایمن مخصوص حمام قرار دهید. اگر او روی صندلی نمی‌نشیند به او بفهمانید که در این بازی اجازه ایستادن در آب را ندارد. سرتان را پایین بیاورید تا او نتواند شما را ببیند و سپس ابری از حباب‌ها را ایجاد کنید و به آنها اجازه دهید بر روی کودکتان فرود آیند. هر چند وقت یک بار مکث کنید، سپس دوباره حباب ایجاد کنید. کودک احتمالاً به هر دوش حباب با خنده پاسخ خواهد داد. در واقع، اینکه او نمی‌تواند شما را ببیند هرچند که می‌داند که شما آنجا در حال تولید حباب‌ها هستید، جالب‌ترین قسمت بازی است!

نکات ایمنی: مهم نیست که چقدر این بازی سرگرم کننده است، مرتباً مراقب باشید که کودک شما حین بازی در حمام در امان باشد.

بازی با نوزاد ده ماهه، هفته چهارم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزاد ده ماهه در این هفته شامل:

الاکلنگ پرنده

اکنون که کودک شما کنترل واقعی را بر روی حرکت خود دارد، دوست دارد که اتفاقاتی را در جهان بوجود آورد. این بازی ساده به او امکان می‌دهد اسباب‌ بازی‌های نرم و مورد علاقه خود را در سراسر اتاق پرواز دهد.

مهارت‌های کسب شده: حس علت و معلول

آنچه نیاز دارید: یک لوله مقوایی یا سایر اشیا استوانه‌ای، یک تخته مربع کوتاه یا کتاب بزرگ مستطیل شکل، یک اسباب ‌بازی نرم، چکش اسباب ‌بازیلوله را روی یک سطح صاف و ترجیحاً زمین بگذارید. تخته و یا کتاب را روی لوله مانند یک الاکلنگ قرار دهید، به طوری که یک طرف آن پایین و طرف دیگر بالا باشد. اسباب ‌بازی نرم را در انتهای یک طرف این الاکلنگ قرار دهید. زمانی که این کار را انجام دادید، به کودکتان بگویید "بیا تا عروسک را به هوا بفرستیم" و از کودک بخواهید با چکش اسباب بازی به انتهای دیگر الاکلنگ ضربه بزند. اگر شما چکش ندارید، کودک می‌تواند از مشت خود استفاده کند. در حالی که اسباب بازی او در هوا پرواز می‌کند، به حالات او توجه کنید که از استعداد جدید خود چقدر مغرور است! هشدار: او می‌خواهد این کار را بارها و بارها تکرار کند، بنابراین به منظور ایجاد تنوع ممکن است بخواهید چالشی را اضافه کنید، مانند اندازه گیری فاصله افتادن آن اسباب بازی‌ها از شما.

تنوع: در هر دو طرف الاکلنگ دوتا اسباب بازی مختلف قرار دهید. سپس به کودک خود نشان دهید که چگونه تعادل را برقرار کند.

ریختن مایعات

فعالیت ریختن یک راه عالی برای کشف مفهوم "پر" و "خالی" و از دیگر روش های مناسب برای بازی با نوزاد ده ماهه است. حالا که کودک شما در گرفتن اشیا بهتر است، زمان مناسبی است که او این بازی ساده آب را امتحان کند.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی چشم و دست، آگاهی از روابط مکانی

آنچه نیاز دارید: وان پلاستیکی بزرگ، چند عدد فنجان پلاستیکی، کاسه و ظروف دیگر

آماده خیس شدن باشید! این فعالیت را در بیرون یا در آشپزخانه یا حمام با یک حصیر یا حوله روی زمین امتحان کنید. وان پلاستیکی بزرگی را تقریباً تا نیمه آب بریزید و وسایل مختلف را در کنار آن قرار دهید. هنگامی که کودک شما قادر به راه رفتن است، می‌توانید این فعالیت را روی یک نیمکت یا صندلی کوتاه انجام دهید. تا آن زمان او را در کنار وان روی زمین بنشانید. به کودک خود نشان دهید که چگونه آب را از آن بیرون بیاورد و دوباره داخل آن بریزد. وقتی این کار را کرد، به او نشان دهید که چگونه آب را با استفاده از یک کاسه کوچک داخل یک فنجان یا کاسه بزرگ‌تر بریزد. قیف و فنجان‌های اندازه گیری نیز راه‌های فوق العاده برای بازی با آب است.

نکات ایمنی: درهنگام بازی با نوزاد ده ماهه، هرگز کودک خود را حتی یک لحظه بدون مراقبت نگذارید به ویژه زمانی که مشغول بازی با آب است.

مطالعه بیشتر:

 

بازی با نوزاد دو ماهه ، روش ها و نحوه بازی با نوزاد دو ماهه

 بهترین بازی برای نوزاد از تولد تا سه ماهگی

بهترین بازی برای نوزاد سه ماهه تا نه ماهگی

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد ده ماهه

آیا در هنگام بازی با نوزاد ده ماه می توانیم راه رفتن را به او آموزش دهیم؟

بله. تاتی تاتی کردن یکی از بازی های مناسبی است که با کمک آن می توانید راه رفتن را به فرزندتان یاد بدهید.

آیا در هنگام بازی با نوزاد ده ماه می توان مفهوم های ساده ای همچون پر و خالی را به کودک یاد داد؟

بله. با کمک یک ظرف و کمی آب می توانید در این سن چنین مفاهیم ساده ای را به کودک آموزش دهید.

بچم ده ماهشه و هنوز نمی تونه بشینه، چیکار کنم؟

درهنگام بازی کردن او را به حالت نشسته بگذارید و بالش هایی اطراف او قرار دهید تا علاوه بر بازی نشستن را نیز تمرین کند.

بچم ده ماهشه و موقع بازی همش دوست داره سر و صدا ایجاد کنه، طبیعیه؟

بله. در این سن نوزادان یاد می گیرند که چگونه با دست های خود صداهایی تولید کنند و مدام آن را تمرین می کنند.

منبع: بی بی سنتر