The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد هفت ماهه ، هفته اول و دوم هفت ماهگی

وقتی نوزاد شما به هفت ماهگی می رسد تغییرات بسیار زیادی در زندگی او رخ خواهد داد. غذای کمکی معمولا در این سن آغاز می شود که خود یک چالش بزرگ برای تعداد زیادی از مادران است. در این سن با کمک بازی با نوزاد هفت ماهه نه تنها می توانید رابطه عاطفی با فرزندتان را تحکیم کنید، بلکه خواهید توانست در پیش بردن اهدافی چون غذا خوردن، تعویض پوشک و سایر کارهای نوزاد، موفق تر عمل کنید. در ادامه برخی از روش ها و نحوه بازی با نوزاد هفت ماهه  در هفته اول و دوم را برای شما شرح داده ایم.

بازی با نوزاد هفت ماهه، هفته اول

دو روش سرگرم کننده برای ابازی با نوزاد هفت ماهه در هفته اول

استوری بورد یا داستان مصور

بازی با کودک هفت ماهه یکی از راه های تنظیم خواب او است. اگر کودک حاضر نیست به موقع به رختخواب برود، بهتر است دست به کار شوید و از داستانی که خودتان به تصویر کشیده اید، رو نمایی کنید.

مهارت های قابل رشد: کلامی ، شنیداری

وسایل مورد نیاز: تخته نمدی شبیه تابلو اعلانات که می توانید از اسباب بازی فروشی ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید. ورق های نمدی رنگی، قیچی یا شکل های نمدی آماده

خیلی از مغازه ها اشکال نمدی به شکل عدد، صورتک یا حیوانات اهلی برای فروش دارند. اما اگر تمایل دارید می توانید ورق های نمدی از بازار تهیه کنید و با استفاده از قیچی شکل های مورد نظرتان را ببُرید.

آغاز کار با یک عروسک پارچه ای، یک کمد ساده لباس یا لوازم جانبی که می توانید با آنها روز، شب، زمستان یا تابستان بسازید، نقطه شروع بسیار خوبی است. اگر دوست دارید عروسکی به شکل دختر یا پسر درست کنید، انتخاب جنسیت عروسک هم جنس با کودک، به برقراری ارتباط مؤثر کمک می کند. یک عروسک سگ، گربه یا خرگوش، خانه و ماشین ساده و عناصر دیگری را به فضای داستان اضافه کنید تا بازتابی از منزل و محیط زندگی کودک باشد.

روبروی فرزندتان بنشینید و تخته نمدی را روی پاهای خود قرار دهید تا کاملا برای او قابل مشاهده باشد. داستان را تعریف کنید و نکات اصلی را با شکل های نمدی نشان دهید. نگران خوبی و بدی داستان نباشید مهم این است که کودک عاشق شنیدن حرفهای شماست و برایش فرقی نمی کند درباره چه حرف می زنید. ممکن است داستان خود را این گونه آغاز کنید، " روزی روزگاری پسرکی بود که در خانه کوچکی زندگی می کرد" ... حین تعریف داستان می توانید به تصویر پسر یا خانه نیز اشاره کنید. با بزرگ تر شدن فرزندتان از او بخواهید داستان را خودش بازگو کند. به این ترتیب هر دوی شما سرگرم می شوید و شما به عنوان پدر یا مادر شناخت بهتری از فرزندتان به دست خواهید آورد.

بازی با بطری غلطلان

بازی با نوزاد هفت ماهه به رشد مهارت هایی همچون خزیدن در او کمک می کند. کودک هفت ماهه صرف نظر از اینکه آمادگی خزیدن (چهار دست و پا رفتن) دارد یا خیر، اغلب بر روی مهارتهای حرکتی کار می کند که برای شروع راه رفتن به آنها نیاز دارد. یعنی احتمالاً او بیشتر اوقات خودش را بالا می کشد و یا به روی دستها و زانو ها به عقب و جلو حرکت می کند. این بازی برای تقویت این مهارتها مفید است.

رشد مهارت: خزیدن

وسایل مورد نیاز: دو بطری دو لیتری خالی. نوار چسب قوی؛ اسباب بازی های پلاستیکی کوچک و به رنگ روشن

اختیاری: یک جفت زنگوله

ابتدا چندین اسباب بازی کوچک در شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلف بردارید. برای اینکه جذابیت بیشتری به بازی ببخشید می توانید از یک یا دو زنگوله نیز استفاده کنید. سپس با یک چاقو یا قیچی تیز یک سوم بالای بطری را برش دهید. چهار یا پنج اسباب بازی کوچک را درون بطری بگذارید و بطری دیگر را طوری روی آن قرار دهید که لبه ها مقداری هم پوشانی داشته و یک استوانه بسته تشکیل شود. از آنجا که بطری ها یک اندازه هستند، احتمالا باید در یکی از آنها برش کوچکی ایجاد کنید تا کاملا روی دیگری قرار بگیرد. برای اینکه بطری به طور کامل بسته شود می توانید از چسب نواری پهن یا چسب برق استفاده کنید، تمامی لبه های تیز یا دندانه دار را باید به خوبی پوشانیده شود.

تبریک! شما یک اسباب بازی شفاف برای فرزندتان ساخته اید که می تواند با چرخاندن و تکان دادن با آن بازی کند! سعی کنید استوانه را روی کف اتاق قرار دهید و به کودک نشان دهید چگونه می تواند آن را دنبال کند. وقتی کودک به دنبال اسباب بازی در حال چرخش روی زمین می رود، یک ترفند عالی برای تشویق او به چهار دست و پا رفتن است.

توجه: زمانی که کودک با این اسباب بازی بازی می کند، چشم از او برندارید تا استوانه را باز نکند. به خصوص اگر درون بطری توپ و جغجغه های کوچک باشد، خطر خفگی وجود دارد.

بازی با نوزاد هفت ماهه، هفته دوم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزاد هفت ماهه در این هفته شامل:

بازی با قاشق و کفگیر

شاید از خودتان بپرسید چرا جلب توجه کودک به یک چیز مثل غذا به مدت نسبتا طولانی در حدی ای که بتوانیم او را متقاعد کنیم غذایش را بخورد، کار سختی است؟ حتی بعضی اوقات نگهداشتن یک قاشق پر از غذا نزدیک دهان برایش آنقدر سخت می شود که آن را روی زمین می ریزد. اما اگر ابزارهای جدید و غیرمعمول به او بدهید، چون در وعده های غذایی می تواند مهارت های آموخته را تمرین کند، غذا خوردن به موقعیتی جالب برای او تبدیل خواهد شد.

رشد مهارتها: حرکتی ظریف، هماهنگی چشم و دست ، غذا خوردن با ظروف

وسایل مورد نیاز: هر نوع ظروف و وسایل آشپزخانه دم دستی که غذا خوردن با آن بی خطر باشد مثل قاشق های چوبی، پیمانه های مدرج، کفگیرهای پلاستیکی و غیره

کشوی ظروف آشپزخانه پر از چیزهایی است که برای کودک مانند اسباب بازی هستند. به او نشان دهید که چگونه می تواند از آنها برای غذا خوردن استفاده کند، به این ترتیب ناهار یا شام برای او یک بازی جدید جالب خواهد بود. هر چند وقت یک بار یکی از این وسایل را به او بدهید، ادای غذا خوردن را در بیاورید و یا قبل از اینکه برود خودتان با یکی از این وسایل به او غذا بدهید. ممکن است کودک با کفگیر همه غذای خود را بریزد یا آن را با قاشق چوبی به دیوار بزند. او می تواند همه این کارها را با قاشق معمولی نیز انجام دهد.

بازی با اجسام شناور در آب

وقتی کودک در حمام نشسته و در وضعیت ایمن قرار دارد می توانید با او آب بازی کنید. تعدادی آجر بازی از جنس فوم سبک به او بدهید تا حسابی با کار مورد علاقه اش یعنی جمع کردن و تکان دادن اشیا، سرگرم شود.

رشد مهارتها: مهارتهای حرکتی ظریف

وسایل مورد نیاز: تعدادی اسفنج ها یا آجرهای مخصوص حمام ساخته شده از فوم پلاستیکی متراکم؛ یک چاقوی تیز

برای ساختن آجرهای حمام: اسفنج ها را کمی نم دار کنید و بگذارید خشک شود. با استفاده از چاقوی تیز آن را به شکل و طرح دلخواه برش بزنید. حتما یکی از شکل ها باید بزرگ تر از بقیه باشد تا به عنوان سطح زیرین مورد استفاده قرار بگیرید.

می توانید اجازه دهید کودک با اسفنج هایش بازی کند یا به او نشان دهید که چه کارهای با مزه ای می تواند با آنها انجام دهد. او می تواند آجرهای اسفنجی را به اطرف حمام بکشد یا آنها را ته ظرف آب فرو ببرد و خارج کند. فشار دادن اسفنج پر از آب و یا قرار دادن آنها روی هم برایش جالب خواهد بود. این اسفنج ها کاملا بی خطر هستند و می توانید آن را به سمت دیوار یا درون آب پرتاب کنید تا کودک از شنیدن صدای چلپ و چلوپ در آب لذت ببرد. چالش جذاب دیگر این است که از کودک بخواهید در عین حال که اسفنجها روی آب شناور هستند، آجرهای کوچک را روی آجرهای بزرگ قرار دهد.

توجه کنید اگر کودک در سنی است که همه چیز را به دهان می برد کاملا مراقب باشید تا اسفنجها را با دندان پاره نکند.

درهنگام بازی با نوزاد هفت ماهه به یاد داشته باشیدکه هر کودک با سرعت متفاوتی رشد می کند، بنابراین اگر فرزند شما قادر به انجام همه فعالیت های این هفته نیست، نگران نشوید. چند هفته دیگر دوباره امتحان کنید.

مطالعه بیشتر:

بازی با نوزاد یازده ماهه ماه اول تا چهارم

بازی با نوزاد ده ماهه هفته اول تا چهارم

بازی با نوزاد یک ماهه و پرورش ذهن نوزاد چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد هفت ماهه

آیا می توانم برای نوزاد هفت ماهه کتاب بخوانم؟

بله. هیچ سنی برای شروع خواند کتاب برای نوزادان زود نیست. در هفت ماهگی می توانید با کمک داستان های مصور کودک را به راحتی به رختخواب ببرید.

آیا می توان با کمک بازی با نوزاد هفت ماهه خزیدن را به او یاد داد؟

بله. اشیا جذاب را جلوی او بگذارید تا سعی کند برای دستیابی به آنها روی زمین بخزد.

آیا کمک به خزیدن نوزاد سبب کمر درد و آسیب به کمر او می شود؟

خیر. اگر از هفت ماهگی شروع کرده عجله نکنید آسیبی به نوزاد وارد نخواهد شد. بعلاوه زمان طولانی این کار را انجام ندهید و نگذارید که نوزاد خسته شود.

منبع: بی بی سنتر