The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین بازی برای نوزاد سه ماهه تا نه ماهگی

والدین آگاه می دانند که نیاز نوزادان فقط خوردن و خوابیدن و تعویض پوشک نیست. یکی از نیاز های اساسی نوزادان بازی کردن است. با کمک بازی کردن می توان مهارت ها و استعدادهای نوزاد را شکوفا کرد. به همین سبب بسیاری از والدین می پرسند که بهترین بازی برای نوزاد چیست؟ بهترین اسباب بازی برای نوزاد پنج ماهه، شش ماهه و ... کدام است؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا درمورد بهترین بازی برای نوزاد از سه تا نه ماهگی اطلاعات کاملی کسب کنید.

بهترین بازی برای نوزاد سه ماهه تا نوزاد 6 ماهه

• بازی های مورد علاقه نوزاد: بازی با پدر و مادر، تکان دادن بازوها و پرتاب کردن پاها به اطراف.

• مهارت های ارتباطی نوزاد: نوزاد در این سن میدان دید وسیع تری دارد. در حال حاضر او کم کم شروع به فهمیدن این موضوع می کند که با بدنش چه کارهایی می تواند انجام دهد. به عنوان مثال با کمک انگشتانش عروسکی که از صندلی آویزان است را گرفته و یا پاهایش را به میله های تخت می کوبد. کاترین گروس متخصص طب اطفال در این باره می گوید:" در این سن نوزاد برای اولین بار به تنهایی قادر به انجام کارهایی است که برای تقویت حس خودباوری او عالی است." نوزاد از تکان دادن و حرکت اشیاء لذت می برد. او اشیاء اطراف خود را به دهان برده و شروع به چشیدن آن می کند که خود از بهترین بازی برای نوزاد در این سن محسوب می شود.

• بهترین بازی برای نوزاد در این سن: نوزاد را به طور متناوب بر روی شکم و کمر بخوابانید تا بتواند دنیای اطرافش را از زوایای مختلف تماشا کند. به منظور گسترش حس لامسه وسایلی با جنس های مختلف مانند عروسک پشمی، حلقه دندان کائوچویی و یک کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس او قرار دهید. نوزاد در این سن به اسباب بازی های رولی پولی که به عقب و جلو می چرخند بسیار علاقمند است زیرا می تواند آنها را با ضربه دست از یک سمت به سمت دیگر بیندازد.

همانطور که نوزاد را به پشت خوابانده اید از او بپرسید: "تو چقدر بزرگی؟" سپس دستان نوزاد را به آرامی تا بالای سر خود کشیده و بگویید:"خیلی بزرگ!" دکتر مایرز استاد و متخصص روان شناسی کودک در این باره می گوید:" نوزاد از تکرار این بازی و حرکت بازوهایش تا بالای سر شما که هنوز به تنهایی قادر به انجام آن نیست بسیار لذت می برد."همچنین قرار دادن یک آینه در مقابل نوزاد و نشان دادن تصویر او به خودش در آینه می تواند باعث خندیدن و حتی تفریح فراوان او شود. زیرا نوزادان از دیدن چهره یک نوزاد دیگر بسیار لذت می برند." او در ادامه توضیحات خود می افزاید:" نوزاد در این سن هنوز قادر به درک این مساله نیست که کودک درون آینه تصویر خود اوست. بنابراین با دیدن تصویر خود در آینه شادی کرده و همانند نوزاد درون آینه شروع به دست و پا زدن می کند."

یک مادر از تجربه  خود هنگامی که دخترش در همین سن بود می گوید: در آن زمان متوجه شدم که با انجام کارهایی بسیار ساده می توان باعث خنده و شادی فراوان نوزاد شد. یکی از اولین کارهایی که باعث خندیدن دخترم شد این بود که او را به آرامی بلند کرده و درست مانند یک کلاه با شکم روی سرمان می گذاشتیم. این کار باعث خنده های شدید نوزادم می شد.

شنیدن صدای شما در حین بازی نوزاد را به وجد می آورد. پس در هنگام بازی با صداهای شاد احساس خوشحالی و هیجان خود را ابراز کنید. دکتر کاترین گروس در این باره می گوید:" چنانچه نوزاد با صدای غان و غون شروع به شادی کرد شما نیز با همین صدا به او پاسخ دهید. واکنش به صدای نوزاد در تقویت هر چه بیشتر پیوند مادر و نوزاد بسیار موثر است."

بهترین بازی با نوزاد 6 و 7 ماهه تا 9 ماهگی

• بازی های مورد علاقه نوزاد: دیدن چهره افرادی که می شناسد، بازی های تعاملی و درک روابط علت و معلول در بازی

• مهارت های ارتباطی نوزاد: نوزاد از سن 9 ماهگی به تدریج شروع به درک پایدار بودن اشیاء می کند. به این مفهوم که یک جسم یا شخص حتی پس از خارج شدن از محدوده دید همچنان وجود دارد. در واقع وقتی که یک نوزاد برای دیدن اسباب بازی که از روی یک صندلی بلند به زمین افتاده است گردنش را به اطراف می چرخاند به شما نشان می دهد که این واقعیت را به خوبی دریافته است. در این لحظه می توانید اسباب بازی را از زمین برداشته و در اختیار او قرار دهید تا آن را مجددا به زمین بیندازد. در واقع انجام این کار باعث درک عمیق تر این حقیقت در نوزاد خواهد شد.

دکتر گروس در این باره می گوید:" حافظه نوزاد در این سن در حال رشد است. بنابراین چنانچه روز گذشته انجام فعالیت ساده ای مانند آواز خواندن باعث خنده و تفریح نوزاد شده بود، تکرار این کار در روزهای بعد نیز می تواند همچنان باعث خنده و شادی او شود."

• بهترین بازی برای نوزاد در این سن: می توانید بازی قائم موشک (قایم باشک) را در این سن شروع کنید. همچنین یکی دیگر از بازی های لذت بخش او این است که خرس عروسکی و یا اسباب بازی اش را در زیر یک پتو یا ملافه پنهان کرده و از شما بپرسد:"کو؟ کجا رفت؟"

برای انجام بازی هواپیما در حالیکه نوزاد را به پشت خوابانده اید زانوهایتان را خم کرده و چهار دست و پا بر روی زمین قرار بگیرید. سپس با انجام صداهای مختلف به نوزاد خود نشان دهید که هواپیما در حال فرود آمدن، اوج گرفتن و یا متمایل شدن به اطراف است.

انواع اسباب بازی های پاپ آپ که با فشار یک دکمه ناگهان سر یک عروسک فنری از آن بیرون می جهد تواند به راحتی باعث خنده و شادی نوزاد شود. من خوب به خاطر دارم که دخترم دارای 4 اسباب بازی پاپ آپ با شکلک های مختلف کشاورز، گاو، اسب و گوسفند بود. و من همزمان با بیرون جهیدن سر عروسک ها صدای آنها را تقلید می کردم. این کار باعث خنده های شدید دخترم اِما می شد.

چنانچه در هنگام آشپزی برای پرت کردن حواس نوزاد نیاز به یک سرگرمی دارید می توانید یک قابلمه یا ماهیتابه را همراه با چند قاشق چوبی در اختیار نوزادتان قرار دهید. او از اینکه می بیند به تنهایی قادر به ایجاد چنین سروصدای بلندی است لذت بسیاری خواهد برد. سعی کنید در حین آشپزی با نوزاد خود صحبت کنید، به عنوان مثال می توانید بگویید: "مامان دارد برای شام امشب پوره سیب زمینی درست می کند. تو چی داری درست می کنی؟ به نظر می رسد لوبیا سبز باشد. خوب، الان باید غذایت را به هم بزنی!"

به یاد داشته باشید که برای پیدا کردن بهترین بازی برای نوزاد در سنین مختلف لازم است موارد متفاوتی را امتحان کنید تا ببینید که دلبند شما به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:

بازی با نوزاد سه ماهه ، 8 بازی برای پروش هوش و مهارت نوزاد

بازی با نوزاد یک ماهه و پرورش ذهن نوزاد چگونه است؟

بازی با نوزاد هشت ماهه ،روش هایی برای بازی با نوزاد هشت ماهه

 

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد 6 تا 9 ماهه

بهترین بازی برای نوزاد شش ماهه چیست؟

نوزاد از سن 9 ماهگی به تدریج شروع به درک پایدار بودن اشیاء می کند. به این مفهوم که یک جسم یا شخص حتی پس از خارج شدن از محدوده دید همچنان وجود دارد. به همین سبب پیدا و پنهان کردن اشیا در این سن بازی خوبی است.

بهترین بازی برای نوزاد هفت ماهه چیست؟

می توانید بازی قائم موشک را در این سن شروع کنید. همچنین یکی دیگر از بازی های لذت بخش او این است که خرس عروسکی و یا اسباب بازی اش را در زیر یک پتو یا ملافه پنهان کرده و از شما بپرسد:کو؟ کجا رفت؟

بهترین اسباب بازی برای نوزاد شش ماهه چیست؟

انواع اسباب بازی های پاپ آپ که با فشار یک دکمه ناگهان سر یک عروسک فنری از آن بیرون می جهد تواند به راحتی باعث خنده و شادی نوزاد شود و گزینه مناسبی برای نوزاد شش ماهه است.

بچم اصلا نمیزاره به کارای آشپزی و ... برسم، چیکار کنم؟

چنانچه در هنگام آشپزی برای پرت کردن حواس نوزاد نیاز به یک سرگرمی دارید می توانید یک قابلمه یا ماهیتابه را همراه با چند قاشق چوبی در اختیار نوزادتان قرار دهید. او از اینکه می بیند به تنهایی قادر به ایجاد چنین سروصدای بلندی است لذت بسیاری خواهد برد. سعی کنید در حین آشپزی با نوزاد خود صحبت کنید

منبع: پرنتس