The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد یازده ماهه ماه اول تا چهارم

وقتی دلبند شما به یازده ماهگی می رسد، مهارت های زیادی را یاد گرفته، می تواند بنشیند، چهار دست و پا برورد و ... در این زمان بازی با نوزاد یازده ماهه فعال تر خواهد بود و کودک می تواند به انواع بازی ها واکنش نشان دهد و ابراز کند که به کدامیک بیشتر علاقه مند است. اگر شما هم می خواهید بدانید که بازی با نوزاد 11 ماهه چگونه است، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بازی با نوزاد یازده ماهه، هفته اول

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزادان 11 ماهه در هفته اول شامل: 

ساخت چهره ها با غذا

بازی با غذا به طور طبیعی برای کودک اتفاق خواهد افتاد، پس چه بهتر که همزمان با این بازی چیزی هم به او آموزش دهیم. این روش بازی با نوزاد یازده ماهه با وعده‌های غذایی به او کمک می‌کند که الگوهای خود را بیاموزد و همچنین به او اجازه می‌دهد که انگشتان چالاک خودش را ورزیده کند.

مهارت‌های کسب شده: تشخیص الگو، تحرک خوب

آنچه نیاز دارید: مجموعه‌ای از غذاهای مختلف

یک غذا برای کودک خود تهیه کنید، از جمله با مواد مختلفی که او می‌تواند در دست بگیرد و با آن بازی کند. چیزهایی مانند نخود فرنگی، هویج مکعبی پخته شده، ذرت شیرین، گوجه فرنگی گیلاسی دو نیم شده، پنیر درشت رنده شده، تکه‌های کوچک گوشت و نودل یا ماکارونی را امتحان کنید. هر کدام از این مواد غذایی را در کاسه‌های پلاستیکی کوچک در دسترس کودک قرار دهید. یک سینی یا بشقاب بزرگ و مسطح را در جلوی کودک خود قرار دهید و به او کمک کنید صورتش را به سمت غذا برگرداند. شما باید الان به صورت یک مدیر هنری وارد عمل شوید، کودک می‌تواند یک مشت از مواد غذایی را بردارد و آن را هر کجا که شما می‌گویید بگذارد: پنیرها را به جای موها قرار بده، گوجه فرنگی گیلاسی را به جای بینی بگذار، مکعب‌های پخته هویج برای چشم‌ها مناسب است و اسپاگتی یا نودل موهای بسیار زیبایی می‌سازند، اما شما می‌توانید مواد غذایی مورد علاقه کودک را امتحان کنید. در صورت لزوم به کودک کمک کنید و اجازه دهید هر چیزی که دوست دارد بردارد، اما تنظیم نهایی را خودتان انجام دهید. وقتی شکل صورت درست شد، غذای کودک آماده خوردن است!

نکته ایمنی: اشیاء گرد خطر خفگی دارند، بنابراین قطعاً گوجه‌ فرنگی‌های گیلاسی و انگور را به نصف برش دهید و هر نوع گوشت و سبزیجات را آنقدر بپزید تا نرم شود.

ترامپولین کوچک من

بر هیچ کس پوشیده نیست که کودکان بزرگ‌تر عاشق پریدن روی تخت‌ها هستند. اما آیا می‌دانید کودک شما هم احتمالاً این بازی را دوست دارد؟ این یک راه عالی برای او برای ایجاد قدرت بدنی در بخش‌های پایین بدن و یادگیری کنترل پاهای کوچک است.

مهارت‌های کسب شده: ایستادن، راه رفتن

آنچه نیاز دارید: تخت خواب با یک تشک فنر دار

در این روش از بازی با نوزاد یازده ماهه، کودک را در وسط رختخواب خود در حالت ایستاده قرار دهید و با دستان خود از هر دو طرف با دقت از او حمایت کنید. به او کمک کنید تا به بالا و پایین جهش کند، او را از روی تخت بلند کرده و در حالت ایستاده قرار دهید. اگر کودک می‌تواند راه برود، احتمالاً می‌تواند خودش بالا و پایین بپرد. بگذارید او به این حالت فنری تخت خواب عادت کند، سپس فقط سعی کنید دست او را بگیرید تا او را ثابت نگه دارید، زیرا در هنگام پرش از وسط تخت دور می‌شود.

یک بازی سرگرم کننده دیگر: کودک را با پاهای دراز کشیده روی تخت بنشانید و با فشار دستان خود تخت خواب را جهش دهید.

نکات ایمنی: هرگز کودک را تنها روی تختخواب رها نکنید، زیرا ممکن است از روی تخت بیفتد.

بازی با نوزاد یازده ماهه، هفته دوم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با نوزاد یازده ماهه در هفته دوم شامل:

تونل لوله‌ای

هنگامی که کودک شما نحوه نگه داشتن اشیا بین انگشت شست و اشاره را یاد می‌گیرد، همیشه می‌خواهد این کار را امتحان کند. این بازی سرگرم کننده توپ به او این امکان را می‌دهد که مهارت جدیدی را نشان دهد، در حالی که درس دیگری در زمینه علت و معلول به او می‌دهد.

مهارت‌های کسب شده: تحرک خوب- حس علت و معلول

آنچه نیاز دارید: یک یا چند لوله مقوایی بلند، مانند آنهایی که داخل سلفون یا ورق آلومینیوم یا حوله کاغذی آشپزخانه هستند؛ مجموعه‌ای از توپ‌های کوچکبا کودک خود روی زمین بنشینید و به او نشان دهید که چگونه لوله را در زاویه‌ای از کف زمین نگه دارد. یک توپ را بگیرید و به او نشان دهید که چگونه آن را در بالای لوله قرار می‌دهید. به او بگویید که قسمت پایین لوله را تماشا کند و ببیند که توپ از آن بیرون می‌آید و وقتی این کار را انجام می‌دهید او با هیجان لبخند می‌زند.‌ همچنین می‌توانید قسمت انتهایی لوله را روی یک بلوک بزرگ یا یک پشته از کتاب‌ها قرار دهید تا دیدن توپ‌های بیرون ریخته برای او راحت‌تر باشد. یک بار که او این کار را تماشا کرد می‌توانید به او اجازه دهید که خودش توپ‌ها را درون لوله بگذارد. به او نشان دهید که چگونه لوله را کمتر یا بیشتر شیب دهد تا توپ سریع‌تر یا کندتر خارج شود. هنگامی که او چرخش توپ را در داخل لوله دید، شما می‌توانید بازی‌هایی مانند دیدن اینکه کدام توپ مسیر طولانی‌تری را می‌رود را انجام دهید. یک ایده جالب دیگر این است که لوله را شیب دارتر کنید و به کودک نشان دهید که چگونه توپ‌ها سریع‌تر و دورتر می‌روند. یا می‌توان زاویه نگهداشتن لوله را یکسان نگه دارید و انواع مختلف توپ را امتحان کنید تا ببینید کدامیک دورتر می‌روند.

تنوع: یک لوله را از طول برش دهید تا یک فضای جوی مانند ایجاد شود. به این ترتیب کودک شما می‌تواند توپ را در حال پایین رفتن از لوله ببیند. همچنین می‌توانید هیجان بیشتری نیز ایجاد کنید. چندین لوله که از طول برش داده‌اید را به حالت زیگزاگ به هم وصل کنید، گوشه‌های زاویه دار را بریده و آنها را به هم بچسبانید. کودک شما از تماشای عبور توپ‌های رنگارنگ از میان مسیر لوله‌ها لذت خواهد برد.

جا باز کردن

این روش بازی با نوزاد یازده ماهه شاید مضحک به نظر برسد، اما این بازی یک روش عالی برای کمک به کودک در تقویت قسمت بالای بدن است. همچنین یک فرصت عالی است که با یک بزرگسال دیگر ارتباط برقرار کند. احتمالاً شما و کودک تان در این بازی با صدای بلند خواهد خندید.

مهارت‌های کسب شده: تحرک بالا

آنچه نیاز دارید: یک فرد بزرگسال دیگر برای کمک به شما

پشت به پشت با یک فرد بزرگسال دیگر بنشینید و کودک خود را به چالش بکشید تا خود را بین شما دو نفر جای دهد، اگر کودک تان قادر به راه رفتن باشد می‌تواند این کار را به حالت ایستاده انجام دهد، اگر چهار دست و پا راه می‌رود این حرکت را روی دست و زانو انجام می‌دهد. برای کمک به درک کودک از این بازی، ابتدا با نشستن پشت به پشت با کودک بازی را شروع کنید و فرد بزرگسال سعی کند بین شما و کودک خود را جای دهد. هنگامی که نوبت به کودک می‌رسد، او از اینکه تلاش کند شما را از هم دور کند لذت خواهد برد. بیش از حد در برابر او مقاومت نکنید و در صورت نیاز به کمک کمی به جلو خم شوید تا او راحت‌تر بتواند بین شما جای گیرد. هنگامی که او موفق به ایجاد فضایی بین شما شد، او را تشویق کنید که در وسط شما قرار گیرد. سپس به یکدیگر تکیه داده و وانمود کنید که او را به آرامی تحت فشار قرار می‌دهید.

بازی با نوزاد یازده ماهه، هفته سوم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با کودک یازده ماه در هفته سوم شامل:

من کوچک

عشق کودک به تقلید کردن از شما می‌تواند لحظات شادی را هنگام تعویض پوشک به وجود آورد. این بازی کلاسیک اولین درس سرگرم کننده را در مورد مراقبت از شخص دیگری به او می‌دهد.

مهارت‌های کسب شده: تحرک خوب، مراقبت از دیگری

آنچه شما نیاز دارید: یک عروسک با لباس‌هایی که به راحتی قابل تعویض است.

یک عروسک را با لباس‌های ساده و قابل تعویض تهیه کنید، ترجیحاً از نوع پارچه‌ای و نرم. حالا شما می‌توانید در حالی که لباس کودک خود را عوض می‌کنید اجازه دهید او نیز لباس عروسک خود را تعویض کند! بسته به رشد کودکتان، او ممکن است بتواند یک پیراهن ساده و یا یک بلوز عروسک را تعویض کند. اگر او نمی‌تواند یک لباس را به راحتی از تن عروسک دربیاورد، شما می‌توانید در انجام آن به او کمک کنید. به کودک خود یک تکه دستمال توالت بدهید تا در حالی که شما پشت کودک خود را تمیز می‌کنید، او نیز بتواند پشت عروسک خود را با دستمال پاک کند. هنگامی که شما و کودک تان کار تعویض پوشک را به اتمام رساندید، حالا او می‌تواند به بازی با عروسکش ادامه دهد.

نقاشی با آب

هنگامی که شما نیاز دارید در بیرون از خانه و در محوطه حیاط کاری انجام دهید، این بازی ساده در فضای باز را امتحان کنید. این به کودک شما لذت نقاشی بدون هیچگونه کثیفی را می‌دهد و همچنین به رشد مهارت‌های حرکتی او کمک می‌کند. خواهید دید که کودک شما برای مدت طولانی مجذوب این کار خواهد بود.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی دست‌ها و چشم‌ها

آنچه نیاز دارید: چند قلم موی ارزان قیمت، یک ظرف کوچک پلاستیکی آب

ظرف کوچک را با آب پر کنید و چندین قلم مو به کودک خود بدهید. کودک را در مقابل یک دیوار بنشانید. اگر عملی نیست از صندلی فضای باز یا یک نیمکت استفاده کنید. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، فقط باید از خیس شدن آن نگران نشوید. به خاطر داشته باشید که به منطقه اطراف نقاشی‌ کودک آب پاشیده خواهد شد. پس از انتخاب مکان، به کودک خود نشان دهید که چگونه آن را با آب رنگ کند. نگران نباشید اگر آب به همه جا ریخته می‌شود جز به جایی که باید رنگ شود. کودک از اینکه برای کمک به شما چنین کار مهمی را انجام داده است احساس غرور خواهد کرد.

بازی با نوزاد یازده ماهه، هفته چهارم

دو روش سرگرم کننده برای بازی با کودک 11 ماهه در هفته چهارم شامل:

صعود از بالشتک‌ها

همانطور که کودک راه رفتن را یاد می‌گیرد، احتمالاً برای صعود و بالا رفتن نیز آمادگی پیدا می‌کند. شما وقت زیادی را برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها می گذرانید، زیرا او می‌خواهد که خودش به تنهایی این کار را امتحان کند. این بازی فعالانه به او فرصت می‌دهد تا توانایی‌های جدید کوهنوردی خود را تمرین کند.

مهارت‌های کسب شده: تحرک بالا

آنچه شما نیاز دارید: تعدادی بالش و بالشتک

یک پشته بلند از بالش‌ها برای یک فعالیت کوهنوردی ایمن و سرگرم کننده تهیه کنید. از بزرگ‌ترین و پایدارترین بالش‌ها مانند بالشتک‌های مبل و بالش‌های تخت خواب در قسمت پایین استفاده کنید، سپس بالشتک‌های کوچک‌تر را اضافه کنید. کودک خود را ثابت نگه دارید، به او کمک کنید تا از کوه بالش‌ها بالا برود و با پیروزی بالای آنها بایستد. اگر بالش‌های مستطیلی زیادی دارید، می‌توانید از آنها برای ایجاد ساختار پلکانی استفاده کنید. اگر این کار را انجام می‌دهید باید دست‌های کودک خود را بگیرید تا مطمئن شوید که او پاهایش را در جای درست قرار می‌دهد.

نکته ایمنی: هرگز کودک خود را با کوه بالش‌ها تنها نگذارید.

باید به طور مرتب بر این فعالیت نظارت داشته باشید و هرگونه مبلمان را با گوشه‌های تیز جابجا کنید تا در صورت سقوط چیز برنده‌ای در مقابل او وجود نداشته باشد.

کودک در ساحل سرپوشیده

اگر حالا وقت رفتن به ساحل دریا نیست، شن و ماسه را به داخل خانه بیاورید! این تنها راهی است که کودک شما می‌تواند در امنیت خانه با شن‌ها بازی کند و وانمود کند که در ساحل دریاست.

مهارت‌های کسب شده: تحرک خوب، قوه تخیل

آنچه نیاز دارید: یک کاسه یا هر ظرف کم‌ عمق دیگر، شن، روزنامه، چند اسباب بازی ماسه یا ظروف آشپزخانه

روزنامه را روی کف آشپزخانه پهن کنید. سپس ظروف کم عمق را با ماسه پر کنید و آن را مقابل کودک قرار دهید. چند عدد اسباب بازی یا ظروف آشپزخانه در اختیار او قرار دهید تا با آنها بازی کند، فنجان‌ها و پیمانه‌های اندازه گیری و صافی‌های مختلف بسیار سرگرم کننده هستند. به کودک خود نشان دهید که چگونه ماسه‌ها را به دور خود جمع کند و از آنها یک پشته بسازد و سپس بازی او با آن ماسه‌ها را نظاره کنید.

درهنگام بازی با نوزاد یازده ماهه روش های مختلف را امتحان کنید تا ببینید که دلبند شما به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:

بازی با نوزاد دو ماهه ، روش ها و نحوه بازی با نوزاد دو ماهه

بازی با نوزاد ده ماهه هفته اول تا چهارم

بهترین بازی برای نوزاد سه ماهه تا نه ماهگی

?پرسش و پاسخ های بازی با نوزاد یازده ماهه

آیا در یازده ماهگی می توانم برای دقایقی فرزندم را موقع بازی تنها بگذارم؟

خیر. توصیه می شود که در این سن همواره فردی مراقب او باشد.

آیا شن بازی در یازده ماهگی برای بچه خوب است؟

بله. اما باید مراقب باشید تا دست خود را به دهان و بینی نزند. با چند بار تکرار کردن این کار را یاد خواهد گرفت.

بچم یازده ماهشه و همش دوس داره روی تخت بپره، چیکار کنم؟

اشکالی ندارد. این کار سبب تقویت عضلات پاهای کودک خواهد شد.

منبع: بی بی سنتر