The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت زود دندان درآوردن نوزاد و مزایا و معایب زود دندان درآوردن چیست؟

شاید وقتی که تازه الگوی خواب شبانه نوزادتان در حال شکل گیری است و کمی از گریه های شبانه او کاسته شده، ببینید که لثه های او کمی متورم شده و جوانه اولین دندان ها درحال رویش است. آن زمان متوجه می شوید که علائم دندان در آوردن که گاها سخت و آزاردهنده هستند احتمالا مساله ایست که باید به زودی با آنها روبرو شوید. در ادامه این مطلب می خواهیم درمورد زود دندان درآوردن نوزاد با شما گفت و گو کرده و علت آن را برایتان شرح دهیم.

زود دندان درآوردن نوزاد نشانه چیست؟

در آمدن دندان ها در کودکان مانند خزیدن و راه رفتن یک فرآیند رشد است که براساس جدول رشد رخ می دهد. صرف نظر از اینکه فرزند دلبند شما زودتر از موعد، درست به موقع و یا حتی دیرتر از زمان مقرر دندان دربیاورد، فرقی در اصل ماجرا نمی کند. شاید شنیده باشید که می گویند کودکانی که دیرتر دندان در بیاورند، دندانهای سالم تری خواهند داشت اما درحقیقت سلامت دندان ها به زمان رویش آنها بستگی ندارد. اگرچه سلامت دندان یک مؤلفه ژنتیکی دارد که می تواند مربوط به زمان رویش اولین دندان باشد، اما نحوه مراقبت از اولین دندانها اهمیت بسیار زیادی در سلامت دهان و دندان دارد.

جدول زمان بندی رویش دندان ها

اولین دندان های کودک بین 3 تا 18 ماهگی و معمولاً بین 4 تا 6 ماه در می آیند. دندان میانی پائین اغلب اولین دندانی که زودتر از بقیه می روید. پس از آن، تقریباً در هر ماه باید منتظر رویش یک دندان باشیم تا تمام 20 دندان دربیایند، این فرآیند به طور معمول تا سن 5/2 سالگی طول می کشد.

مزایا و معایب زود دندان درآوردن نوزاد

ما به عنوان والدین یا مراقبین کودک نمی توانیم زمان رویش دندان ها را کنترل کنیم اما در بازه زمانی 6 تا 12 ماه باید منتظر باشیم. رویش این مرواریدهای سپید، شیردهی را به تجربه دردناکی برای مادر تبدیل می کند. رویش زودهنگام دندان ها به معنای پایان زودرس شیردهی است. از طرف دیگر، درآمدن دیرهنگام دندانها می تواند در رشد طبیعی گفتار و خوردن غذاهای جامد اختلال ایجاد کند. بعلاوه ممکن است درد ناشی از زود دندان درآوردن نوزاد با دردهای کولیکی همراه شده و شب های سختی را در ماه های 3 تا 8 بعد از تولد برای مادر رقم بزند.

علت زود دندان درآوردن نوزاد

در اکثر موارد، دندانهای کودک به خودی خود براساس ساعت بیولوژیکی تعیین شده در ژنتیک او می رویند و به هیچ وجه نمی توان زمان آن را تغییر داد. غالباً الگوهای رویش دندان در خانواده ها شبیه به هم هستند مثلا اگر شما زودتر دندان در آورده باشید، فرزند شما نیز همین گونه خواهد بود. اما در برخی مواقع، یک مسئله پزشکی موجب رویش دیرهنگام دندانها می شود. به عنوان مثال، كودكان نارس یا كم وزن ممکن است دیرتر از سایر همسالان خود دندان در بیاورند یا دارای نقایص مینای دندان باشند. در موارد نادر، تاخیر در رویش دندانها می تواند در اثر کم کاری تیروئید مادرزادی، پوکی استخوان یا راشیتیسم (نرمی استخوان) ایجاد شود.

راحتی و مراقبت در هنگام رویش دندان ها

کودکان نسبت به فرآیند رویش دندان به شیوه متفاوتی پاسخ می دهند. برخی به راحتی دندان در می آورند و برخی دیگر با سختی زیاد این دوره را پشت سر می گذارند. به طور کلی ترشح آب دندان در این دوره افزایش می یابد و کودکان تحریک پذیرتر می شوند، همچنین بیشتر تمایل دارند اشیا را به دهان ببرند. بعضی از آنها تب یا اسهال خفیف را تجربه می کنند. رویش دندان ها با افزایش تولید مخاط و احتقان همراه است، همین امر کودک را مستعد ابتلا به عفونت های گوش می کند. در خصوص اقداماتی که می توانید برای آسایش و راحتی کودک انجام دهید با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید. ممکن است خوراندن استامینوفن به کودک یا میوه سرد و نیز کمپرس سرد به او کمک کند. پس از رویش دندان ها، آنها را با یک دستمال تمیز شستشو دهید یا با مسواک کوچک و نرم مسواک بزنید. کودکان حداقل تا 2 سالگی نباید از خمیر دندان استفاده کنند.

چه موقع باید نگران شد

اگرچه زمان رویش اولین دندان، در کودکان مختلف با هم تفاوت دارد. اما شایع ترین زمان برای آن بین 6 تا 18 ماهگی است. اما زود دندان درآوردن نوزاد به هیچ وجه جای نگرانی ندارد. از طرفی دیر دندان در آورد هم می تواند موجب نگرانی والدین شود.  اگر تا 18 ماهگی، کودک دندان درنیاورد باید به پزشک متخصص کودکان و نوزادان مراجعه کنید. به ندرت امکان دارد یک دندان دیگر یا یک استخوان مانع از رویش دندان ها گردد.

 

بیشتر بدانید:

1- رویش اولین دندان و نشانه های دندان در آوردن نوزاد

2- اولین دندان نوزاد و کمک به تسکین علائم آن

3- علت دیر دندان درآوردن نوزاد چیست وآیا باید او را دکتر ببریم؟

4- شیرخوردن و دندان درآرودن

?پرسش و پاسخ های علت زود دندان درآوردن نوزاد چیست؟

اولین دندان های نوزاد چه زمانی در می آید؟

اولین دندان های کودک بین 3 تا 18 ماهگی و معمولاً بین 4 تا 6 ماه در می آیند

علت اصلی زود دندان درآوردن نوزاد چیست؟

غالباً الگوهای رویش دندان در خانواده ها شبیه به هم هستند مثلا اگر شما زودتر دندان در آورده باشید، فرزند شما نیز همین گونه خواهد بود.

علائم دندان در آوردن کودک چیست؟

بعضی از آنها تب یا اسهال خفیف را تجربه می کنند. رویش دندان ها با افزایش تولید مخاط و احتقان همراه است، همین امر کودک را مستعد ابتلا به عفونت های گوش می کند.

بچه من یک سالشه و هنوز هیچ دندانی در نیاورده چیکار کنم؟

اگر تا 18 ماهگی، کودک دندان درنیاورد باید به پزشک متخصص کودکان و نوزادان مراجعه کنید. به ندرت امکان دارد یک دندان دیگر یا یک استخوان مانع از رویش دندانها گردد.

منبع: mom