The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شپش سر در بارداری و روش‌های طبیعی برای درمان شپش سر چیست؟

بارداری یکی از سخت‌ترین دوران زندگی هر بانویی است. پس از این‌که مادر برای اولین بار از بارداری خود مطلع شده و غرق در خوشحالی می‌شود، بارداری به روش‌هایی زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد که حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند. هورمون‌های بسیاری وارد جریان خون مادر شده و باعث تغییرات فیزیکی و احساسی زیادی در او می‌شوند. حال تصور کنید نگرانی‌های دیگری مانند شپش سر در بارداری نیز وجود داشته باشد. در این ‌صورت مادر خونسردی خود را از دست خواهد داد. اما بدانید که درمان شپش سر در بارداری غیرممکن نیست و نباید آرامش خود را از دست بدهید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به پرسش‌‌های متداولی که مادران باردار در مورد شپش سر در زنان باردار و روش‌های درمانی بدون آسیب به جنین دارند، پاسخ دهیم.

شپش سر در دوران بارداری

برای از بین بردن شپش سر روش‌های درمانی آسانی در داروخانه‌‌ها وجود دارد. اما چیزی‌که مهم است این است که آیا مصرف این داروها در دوران بارداری بی‌خطر است؟ شامپوهای شیمیایی حاوی آفت‌کش‌هایی هستند که در صورت مصرف، باعث آسیب مغزی و اوتیسم در جنین می‌شود. بنابراین انتخاب روش درمان شپش در این دوران، از اهمیت بالایی برخوردار است.

شپش سر چیست؟

شپش سر به حشرات کوچکی گفته می‌شود که روی پوست سر زندگی می‌کنند و با گزیدن پوست سر، خون را می‌مکند و رشد می‌کنند. در اغلب موارد، شپش‌ها هیچ نوع بیماری یا میکروب ندارند و تنها باعث تحریک پوست سر و خارش می‌شوند. تنها دلیل نگرانی این است که شپش‌های بالغ به ریشه مو چسبیده و در مدت ۷ تا ۱۰ روز شروع به تخم‌گذاری در آن محل می‌کنند. بنابراین، به سرعت تکثیر می‌شوند و باعث مشکلات و ناراحتی‌هایی در آینده می‌شوند.ابتلا به شپش بسیار آسان است، زیرا در اغلب موارد از طریق کوچک‌ترین تماس سر به سر به وجود می‌آید. اگر فردی به شپش آلوده باشد، برای جلوگیری از ابتلای دیگران باید شانه، حوله، کلاه و وسایل شخصی جداگانه داشته باشد. بدیهی است هر کس در این شرایط به دنبال درمان خود خواهد بود، اما در مورد شپش سر در بارداری مسئله فرق می‌کند. مقاله زیر را بخوانید تا در این مورد بیشتر اطلاعات کسب کنید.

آیا استفاده از داروهای ضد شپش در دوران بارداری بی‌خطر است؟

زمانی‌که از بارداری خود مطمئن شدید، قبل از مصرف هر نوع دارو باید با پزشک مشورت کنید و به توصیه‌های او عمل کنید، تا مصرف دارویی خاص آسیبی به جنین در حال رشد نرساند. با این‌حال، برخی مادران باردار در صورت ابتلا به شپش، هر چه سریع‌تر به نزدیک‌ترین داروخانه مراجعه می‌کنند و شامپوی ضد شپش خریداری می‌کند، غافل از این‌که ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضری باشد که برای سلامتی او و جنین در حال رشد خطرناک است. بگذارید به دو نوع روش برای درمان شپش سر بپردازیم. اطلاعاتی که در زیر آمده به شما کمک می‌کند تا موردی را انتخاب کنید که سلامتی شما و جنین را به خطر نیاندازد.

شپش سر را در دوران بارداری چگونه درمان کنیم؟

می‌توان با استفاده از دو روش دارویی و طبیعی، شپش سر را درمان کرد. هر چند اطلاعاتی که درمورد درمان‌های دارویی ارائه می‌دهیم، به دلیل شیمیایی بودن مناسب استفاده در دوران بارداری نیست و بهتر است از داروهای طبیعی برای درمان مشکل خود استفاده کنید.

درمان دارویی شپش سر در بارداری

اغلب شامپوها و مواد قابل شستشوی درمان شپش، تاثیرگذاری اسپری‌ها و لوسیون‌ها را ندارند. لوسیون دایمتیکون ۴ درصد،‌ برای استفاده بانوان باردار و شیرده مناسب است و می‌توانید در صورتی‌که توسط پزشک تجویز شده است، آن‌را از داروخانه تهیه کنید. همچنان قبل از خرید، به برچسب دارو دقت کنید تا ببینید هشداری در مورد بانوان باردار داده است یا خیر. باید دو مرحله از این دارو استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام تخم‌های شپش در مرحله اول استفاده از دارو از بین رفته باشد.

مسئله‌ای که بانوان باردار باید در نظر بگیرند این است که این داروها زمانی تجویز می‌شوند که شما با روش‌های درمانی طبیعی به نتیجه نرسیده‌اید و این درمان‌ها بی‌تاثیر بوده‌اند. زیرا بهترین کار این است که از مصرف هرگونه داروی شیمیایی در دوران باردراری پرهیز کنید.

حتی اگر پس از استفاده از لوسیون مشکل برطرف نشد، با پزشک خود در مورد راه‌های دیگر درمان مشورت کنید. به یاد داشته باشید به هیچ وجه خودسرانه به درمان نپردازید، زیرا ممکن است سلامتی جنین را به خطر اندازید.

درمان خانگی شپش سر در بارداری

بانوان باردار می‌توانند با کمی مراقبت بیش‌تر، از این روش‌های درمانی برای از بین بردن شپش سر استفاده کنند.

• روغن درخت چای خالص برای درمان قطعی شپش سر در بارداری بسیار موثر است و هیچ‌گونه آسیبی به جنین نمی‌زند. می‌توانید چند قطره از این روغن را داخل شامپو بچه بریزید و در حمام به کف سر خود بمالید. بسته به میزان آلودگی، کف سر را ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت این شامپو به سرتان بماند و سپس آبکشی کنید. تا زمانی که نیاز است می‌توانید از این شامپو استفاده کنید.

• شانه کردن سر با استفاده از شانه‌های مخصوص ضد شپش، روش موثر دیگری است که می‌توانید با استفاده از آن از شر این حشرات موذی خلاص شوید. مو را به ۸ قسمت تقسیم کنید و با استفاده از شانه مخصوص شپش، موها را به دقت شانه کنید. سپس با استفاده از انگشتان خود کف سر را بررسی کنید. این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید تا از شر شپش و تخم‌‌هایی که وجود دارد خلاص شوید.

• روغن اسطوخودوس، روغن چریش، روغن اوکالیپتوس و روغن میخک نیز برای از بین بردن شپش سر مفید هستند.

• شانه کردن موها هنگامی‌که خیس هستند، نیز بسیار مفید است. پس از این که موها را کاملا شستید، آ‌ن‌ها را شانه کنید. (می‌توانید از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید). می‌توانید موها را به چند قسمت تقسیم کنید و با انگشتان خود سر را به دقت بررسی کنید.

چه زمان با پزشک درمورد رفع شپش سر در بارداری مشورت کنید؟

اگر درمان‌های طبیعی نتیجه‌ای نداد، برای رهایی از شر شپش‌ها باید به پزشک مراجعه کنید. حتما پزشک را از بارداری خود مطلع کنید تا داروهای تجویز شده به جنین در حال رشد آسیبی نرساند.

نکاتی درمورد پیشگیری از ابتلا به شپش سر در دوران بارداری

شپش سر بیش‌ از یک روز در محیط زنده نمی‌‌ماند و برای زند ماندن نیاز به پوست سر دارد تا از آن تغذیه کند. با وجود این، پس از این‌که از شر شپش‌ها خلاص شدید، کارهای زیر را انجام دهید تا از ابتلای دوباره به شپش در دوران بارداری جلوگیری شود.

• همیشه پس از شانه کردن موها، شانه، دستمال‌ها، حوله‌ها و اطراف را تمیز کنید. همچنین بهتر است لباسی را که هنگام شانه کردن سر به تن داشته‌اید، عوض کرده و آن را بشویید.

 پس از این‌که از شر شپش سر در بارداری خلاص شدید، باید با استفاده از گرما، شپش‌هایی را که روی تشک، بالش‌ها و لباس‌ها وجود دارند، از بین ببرید. کافی است چند ساعتی آن‌ها را در آفتاب قرار دهید تا همه شپش‌ها از بین بروند.

• اگر وسایل خانه بزرگ هستند، می‌توانید از اسپری‌های شپش کش استفاده کنید. برای این کار از کسی کمک بگیرید و مواظب باشید این مواد شیمیایی را استنشاق نکنید.

• اگر کسی از اطرافیان شما دچار خارش سر شده است. احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از سرایت آن را انجام دهید.

•شپش سر در بارداری بیش‌تر ایجاد آزار می‌ کند تا بیماری و روحیه مادر باردار را بهم می‌ریزد. درمان شپش کار سختی نیست، اما پیشگیری بهتر از درمان است. اگر خودتان در منزل نتوانستید از شر شپش خلاص شوید، از توصیه‌های پزشک کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر:

علت خارش پوست سر در بارداری چیست؟

استفاده از انواع حشره کش ها در بارداری چه خطراتی دارد؟

درمان خانگی خارش بدن در بارداری و علت خارش بدن چیست؟

خارش پوست در بارداری وانواع خارش پوست در دوران بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های شپش سر در بارداری

برای درمان شپش سر در بارداری چه کنیم؟

شانه کردن سر با استفاده از شانه‌های مخصوص ضد شپش، روش موثر دیگری است که می‌توانید با استفاده از آن از شر این حشرات موذی خلاص شوید. مو را به ۸ قسمت تقسیم کنید و با استفاده از شانه مخصوص شپش، موها را به دقت شانه کنید. سپس با استفاده از انگشتان خود کف سر را بررسی کنید. این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید تا از شر شپش و تخم‌‌هایی که وجود دارد خلاص شوید.

چه زمان با پزشک درمورد رفع شپش سر در بارداری مشورت کنید؟

اگر درمان‌های طبیعی نتیجه‌ای نداد، برای رهایی از شر شپش‌ها باید به پزشک مراجعه کنید. حتما پزشک را از بارداری خود مطلع کنید تا داروهای تجویز شده به جنین در حال رشد آسیبی نرساند.

کدام داروها برای درمان شپش سر در بارداری ایمن هستند؟

اغلب شامپوها و مواد قابل شستشوی درمان شپش، تاثیرگذاری اسپری‌ها و لوسیون‌ها را ندارند. لوسیون دایمتیکون ۴ درصد،‌ برای استفاده بانوان باردار و شیرده مناسب است و می‌توانید در صورتی‌که توسط پزشک تجویز شده است، آن‌را از داروخانه تهیه کنید. همچنان قبل از خرید، به برچسب دارو دقت کنید تا ببینید هشداری در مورد بانوان باردار داده است یا خیر. باید دو مرحله از این دارو استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام تخم‌های شپش در مرحله اول استفاده از دارو از بین رفته باشد.

درمان خانگی برای شپش سر در بارداری چیست؟

• روغن اسطوخودوس، روغن چریش، روغن اوکالیپتوس و روغن میخک نیز برای از بین بردن شپش سر مفید هستند.

منبع: parenting.firstcry