The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی خارش بدن در بارداری و علت خارش بدن چیست؟

وقتی تصمیم‌‌‌ می‌گیرید باردار شوید یا وقتی نتیجه آزمایش مثبت بارداری‌تان را به دوستان و آشنایان نشان‌‌‌ می‌دهید ممکن است از علایم ناخوشایند بارداری از تهوع و سرگیجه و .. برایتان بگویند و این موضوع باعث‌‌‌ می‌شود در هر شرایطی خود را برای این علایم آماده کنید و نگران نشوید. اما در رابطه با خارش بدن در بارداری کمتر هشداری به خانم‌‌‌های حامله داده‌‌‌ می‌شود. به همین خاطر خانم نمی‌داند آیا این خارش طبیعی است یا خیر یا اینکه در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد و آیا نیاز به درمان خاصی دارد یا خیر. در این مقاله به برخی از این مسایل اشاره‌‌‌ می‌کنیم:

علت خارش بدن در بارداری‌‌‌‌‌‌ چیست؟

خارش بدن در بارداری علل متفاوتی دارد که از آن جمله‌‌‌ می‌توان به مسایل زیر اشاره کرد:

  • کشش پوست: خانم‌‌‌‌هایی که بارداری نخست یا چند قلویی را تجربه‌‌‌ می‌کنند در مقایسه با سایر زنان بیشتر دچار کشش پوست و در نتیجه خارش‌‌‌ می‌شوند.
  • خشکی: تغییرات هورمونی در دوران بارداری‌‌‌‌‌‌ می‌تواند باعث خشکی پوست و خارش شود.
  • عطر‌‌ها یا الیاف: مواد شیمیایی موجود در این مواد‌‌‌ می‌تواند زمینه ساز حساسیت‌‌‌های پوستی و خارش شود.
  • هورمون‌ها: تغییرات هورمونی در دوران بارداری بر همه چیز از خلق و خوی گرفته تا گردش خون تاثیر گذاشته و‌‌‌ می‌تواند زمینه ساز خارش پوست شود.
  • کلستاز: این بیماری کبدی‌‌‌‌‌‌ می‌تواند منجر به ایجاد اسیدهای صفراوی در خون و احساس خارش شود.
  • پاپول‌‌‌های خارش دار داخلی و پلاک‌‌‌های بارداری: این بثورات خارش دار در اواخر دوران بارداری بروز‌‌‌ می‌کند و از علایم آن خارش است.
  • پریگو: برجستگی‌‌‌های پوستی روی بازو‌‌ها، پا‌‌ها یا شکم است که‌‌‌‌‌‌ می‌تواند در هر سه ماهه بارداری ظاهر شود و خارش دار است.

نکته مهم اینجاست که در نظر بگیرید کدام ناحیه از بدن‌‌‌ می‌خارد. در حاملگی بیشتر ناحیه‌‌‌‌هایی که خارش دارند سینه‌‌‌ها و شکم است. این مناطق بیشتر در معرض تغییرات ناشی از بارداری هستند. اگر نواحی اطراف مناطق کشیده شده خارش دارد دچار پاپول‌‌‌های خارش دار داخلی و پلاک‌‌‌های بارداری هستید. اما خارش در ناحیه بازو و پا احتمالا ناشی از نوع الیاف یا تنگی لباسی است که برای پوشش استفاده‌‌‌ می‌کنید. اگر احساس خارش جزئی است طبیعی بوده و ناشی از بارداری است اما خارش شدید در ناحیه شکم و بازو و پا کمی نگران کننده تر است. برخی خانم‌‌‌ها در دوران بارداری به خارش واژن هم دچار‌‌‌ می‌شوند که گاه نیاز به درمان دارد. گاهی نیز شاهد بروز بثوراتی همراه با خارش هستیم.

خارش بدن در بارداری و جنسیت جنین

به طور کلی خارش بدن در بارداری هیچ ارتباطی با دختر یا پسر بودن جنین شما ندارد.

خارش بدن در بارداری نشانه چیست؟

خارش به طور کل علامت زودرس بارداری محسوب نمی‌شود و اکثر خانم‌‌‌ها در اواخر دوران بارداری به آن دچار‌‌‌ می‌شوند و با تولد نوزاد نیز مشکلات حل خواهد شد. در کل خارش بدن در بارداری تا حدی طبیعی است اما اگر دچار خارش‌‌‌های شدید شدید لازم است حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان خانگی خارش بدن در بارداری

برای کاهش خارش بدن در بارداری روش‌های متعددی وجود دارد که‌‌‌ می‌توانید آن‌‌ها را در خانه امتحان کنید:

  • عطر‌‌ها و مواد شوینده مصرفی را تغییر دهید: اگر احساس خارش دارید سعی کنید صابون و شامپو یا شوینده‌‌‌های لباس و عطر خود را عوض کنید.
  • لباس‌های گشاد و با الیاف طبیعی بپوشید: با پوشیدن لباس‌های گشاد‌‌‌ می‌توانید پوست خود را خنک نگه دارید تا از بروز بثورات حرارتی پیشگیری شود.
  • از ماسک ماست استفاده کنید یا در آب وان جوی دو سر بریزید.
  • اگر پوست خشکی دارید از مرطوب کننده‌‌‌ها استفاده کنید. روغن زیتون یا نارگیل بسیار مرطوب کننده هستند.
  • از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.
  • آب بیشتری بنوشید و از الکترولیت‌‌‌ها استفاده کنید. برخی مایعات نظیر آب نارگیل حاوی الکترولیت بالایی است.
  • از دستگاه بخور استفاده کنید. مرطوب نگه داشتن هوا‌‌‌ می‌تواند از بثورات ناشی از گرما و خشکی پوست پیشگیری کند.

اگر با رعایت این نکات خارش بدن در بارداری بهبود پیدا نکرد یا وخیم تر شد حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

منبع: healthline

 

 بیشتر بدانید:

1- کلستاز یعنی چه و کلستاز داخل کبدی را چگونه درمان کنیم؟

2- آیا مصرف آنتی هیستامین برای درمان خارش شدید بارداری مفید است؟

3- علت و درمان جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بدن در بارداری چیست؟

4- 7 مشکل پوستی در دوران بارداری