The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خارش پوست در بارداری وانواع خارش پوست در دوران بارداری چیست؟

خارش پوست در بارداری مسئله‌ای طبیعی و شایع است و علت آن افزایش خون‌رسانی به پوست و در عین حال کشیده شدن پوست با بالا رفتن سن بارداری است. در عین حال که یک خارش خفیف و ملایم کاملا طبیعی است اما خارش شدید‌‌‌‌‌ می‌تواند نشانه بیماری‌‌‌‌‌‌های جدی از جمله بیماری کبدی به نام کلستازیس باشد. یک درصد خانم‌ها در دوران بارداری به این بیماری دچار‌‌‌‌‌ می‌شوند و نیاز به مراقبت‌‌‌‌‌‌های پزشکی دارند.

انواع خارش پوست در دوران بارداری

خارش پوست بدن در بارداری شدت های گوناگونی می تواند داشته باشد:

*خارش خفیف

خارش خفیف در دوران بارداری نگران کننده نیست. با پوشیدن لباس‌های گشاد که کمتر با پوست در تماس باشد و سبب تحریک پوست شود‌‌‌‌‌ می‌توانید از بروز خارش پیشگیری کنید. بهتر است تا جای ممکن لباس‌هایی از جنس الیاف طبیعی به تن کنید تا هوا درآن جریان داشته باشد. حمام آب ولرم یا استفاده از مرطوب کننده‌‌‌‌‌‌‌ها نیز تا حدی به تسکین خارش کمک‌‌‌‌‌ می‌کند. برخی خانم‌‌‌‌‌‌‌ها از محصولات شوینده یا عطرهای قوی استفاده‌‌‌‌‌ می‌کنند که‌‌‌‌‌ می‌تواند به شدت پوست را تحریک کرده و خارش زا باشد. سعی کنید در دوران بارداری لوسیون یا صابون‌های بدون عطر انتخاب کنید و اگر خارش شما کم نشد و شدت یافت حتما با متخصص مشورت داشته باشید.

*خارش شدید و کلستاز دوران بارداری

کلستاز پوستی یا کلستاز داخل رحمی یک اختلال جدی کبدی است که در 3 ماهه آخر بارداری بروز و برخی خانم‌‌‌‌‌‌‌ها را درگیر خود‌‌‌‌‌ می‌کند. علل بروز این اختلال در خانم‌‌‌‌‌‌های باردار مشخص نیست اما به نظر‌‌‌‌‌ می‌رسد هورمون‌های بارداری در آن دخالت داشته باشند. افزایش هورمون‌های بارداری در سه ماهه آخر جریان صفراوی را کند کرده و نمک‌‌‌‌‌‌های صفراوی بجای ترک بدن در کبد تشکیل شده و وارد خون‌‌‌‌‌ می‌شوند و زمینه ساز خارشند. در این بیماری سابقه خانوادگی نیز نقش دارد و دیده شده زنان هندی و پاکستانی و همچنین زنانی که در بارداری قبلی به آن مبتلا بوده‌اند بیشتر دچارش‌‌‌‌‌ می‌شوند. نوزادان زنان مبتلا به کلستاز پیش از موقع متولد‌‌‌‌‌ می‌شوند یا در مکونیوم دچار اختلالات تنفسی هستند. به همین دلیل معمولا در این دست بیماران پزشک القای زایمان پیش از موقع را تجویز‌‌‌‌‌ می‌کند.

*علایم کلستاز در دوران بارداری

خارش بدون بثورات پوستی، در کف دست و پا که گاه نواحی دیگر را هم درگیر‌‌‌‌‌ می‌کند و غیرقابل تحمل است و در شب تشدید‌‌‌‌‌ می‌شود از علایم کلستاز در دوران بارداری است. از دیگر علایم‌‌‌‌‌ می‌توان به ادرار تیره، زردی چشم و پوست و حرکات کند روده اشاره کرد. خارش طی چند روز پس از زایمان رفع‌‌‌‌‌ می‌شود.

*درمان کلستاز در دوران بارداری

پزشک با گرفتن سابقه خانوادگی و آزمایش خون عملکرد کبد را بررسی کرده و پس از تشخیص کلستاز معاینات مکرر را تجویز‌‌‌‌‌ می‌کند تا وضعیت مادر و جنین زیر نظر قرار بگیرد.

خارش پوست در بارداری و جنسیت جنین

خارش پوست در بارداری هیچ ارتباطی با جنسیت جنین شما ندارد. فرقی نمی کند که فرزند شما دختر است یا پسر، در هر دو صورت ممکن است دچار این عارضه شوید.مصرف برخی کرم‌‌‌‌‌‌‌ها نظیر کالامین در دوران بارداری بی خطر بوده و‌‌‌‌‌ می‌تواند تا حدودی خارش را تسکین دهد. در کنار آن پزشک دارویی برای کاهش نمک صفراوی و تسکین خارش هم تجویز‌‌‌‌‌ می‌کند.

کلستاز بر جذب ویتامین K تاثیر منفی‌‌‌‌‌ می‌گذارد و‌‌‌‌‌ می‌تواند در روند لخته شدن خون اختلال ایجاد کند. بنابراین لازم است خانم باردار مکمل ویتامین K استفاده کند. 

منبع: pregnancybirthbaby

 

بیشتر بدانید:

1- کلستاز یعنی چه و کلستاز داخل کبدی را چگونه درمان کنیم؟

2- آیا مصرف آنتی هیستامین برای درمان خارش شدید بارداری مفید است؟

3- علت و درمان جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بدن در بارداری چیست؟

4- 7 مشکل پوستی در دوران بارداری