The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب چگونه است؟

 در مطالعه ای درمورد اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب بر روی مبتلایان به کرونا، محققان گزارش کردند که مشکلات سلامت قلب می تواند تا یک سال پس از بهبودی از کرونا در افراد باقی بماند. آنها می گویند که این مسائل حتی در میان افراد جوان تر و همچنین افرادی که فقط موارد خفیف کووید داشتند، بروز می کند. کارشناسان می گویند کرونا می تواند به طرق مختلف به قلب آسیب برساند. آنها از هر کسی که از کرونا بهبود یافته‌اند می‌خواهند از نظر مشکلات قلبی عروقی غربالگری شوند. برای بسیاری از افراد مبتلا به کرونا، حتی افرادی که به آن اندازه بیمار نشده اند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند - مشکلات قلبی عروقی ممکن است مدت ها پس از خروج ویروس کرونا از بدن آنها، باقی بماند.

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب

یک مطالعه جدید شامل افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های ایالات متحده تحت درمان قرار گرفتند، طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامت قلب را نشان داد که تا یک سال پس از عفونت ادامه داشتند.

نویسندگان مطالعه نوشتند: «افراد مبتلا به کرونا در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در چندین دسته، از جمله اختلالات عروق مغزی، دیس ریتمی، بیماری ایسکمیک و غیرایسکمیک قلبی، پریکاردیت، میوکاردیت، نارسایی قلبی، و بیماری ترومبوآمبولیک هستند ». این خطرات و مشکلات حتی در بین افرادی که در مرحله حاد عفونت در بیمارستان بستری نشده بودند نیز مشهود بود و بر اساس شرایط مراقبت در مرحله حاد [غیر بستری، بستری و بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان] به صورت درجه بندی شده افزایش یافت.

محققان خطر و شیوع بیماری های قلبی عروقی در میان بازماندگان کرونا را "قابل توجه" خواندند. آنها افزودند که این بیماری همه گیر احتمالاً نرخ بیماری های قلبی عروقی را در سراسر جهان افزایش می دهد و "پیامدهای طولانی مدت برای بیماران و سیستم های بهداشتی و همچنین پیامدهای گسترده ای بر بهره وری اقتصادی و امید به زندگی دارد."

دکتر زیاد العلی، یکی از نویسندگان مطالعه و مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی و رئیس خدمات تحقیقاتی و آموزشی در سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی سنت لوئیس، به سایت هلت گفت که این تحقیق نشان داد که انتظار می رود حدود 4 درصد از کل بیماران مبتلا به کووید -19 ممکن است دچار عوارض قلبی جدی شوند.

دکتر العلی گفت: اگرچه این رقم ممکن است برای برخی افراد کوچک به نظر برسد، اما آن را در میلیون‌ها نفر مبتلا به کرونا در ایالات متحده و در سطح جهان ضرب کنید و مشخص می‌شود که این یک مشکل مهم است. کرونا اکنون یک عامل خطر قلبی عروقی است و با توجه به این وضعیت بیماران مبتلا به کرونا باید تحت مراقبت قرار بگیرند.

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب چگونه است؟

دکتر توماس گوت، مدیر بخش پزشکی در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در نیویورک، به سایت هلت گفت که کرونا می تواند به طرق مختلف قلب را تحت تاثیر قرار دهد.

گات گفت: مکانیسم‌های متعددی از آسیب التهابی به عضله، آسیب‌های ناشی از جریان خون و حتی فشار عضله قلب مرتبط با استرس می‌تواند منجر به بدتر شدن طولانی‌مدت بیماری قلبی موجود یا حتی بیماری ساختاری جدید شود که ممکن است برگشت‌پذیر نباشد.

وی گفت: "به طور کلی اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب اینگونه است، افرادی که بیماری قلبی قبلی یا سن بالا دارند، در معرض بالاترین خطر عوارض طولانی مدت قلبی هستند، اما حتی موارد خفیف تر می تواند منجر به اختلالات ریتم یا عضله شود."

گات گفت افرادی که پس از بهبودی از کرونا متوجه درد جدید قفسه سینه یا بدتر شدن تنگی نفس می‌شوند، باید با پزشک خود در مورد این علائم صحبت کنند زیرا ممکن است این علایم نشان دهنده آسیب قلبی مداوم باشند.

دکتر نصیر اف. ماروش، استاد بخش قلب و عروق در بخش پزشکی داخلی در دانشگاه تولان در اورلئان، لوئیزیانا، گفت: "اگر تا به حال به کرونا مبتلا شده اید، باید از نظر آریتمی و بیماری قلبی غربالگری شوید."

ماروش خاطرنشان کرد که جمعیتی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، نسبت به جمعیت عمومی، مسن‌تر بودند و مشکلات قبلی بیشتری داشتند.

با این حال، او به سایت هلت گفت، یافته‌های این مطالعه «خیره‌کننده» بود، از جمله افزایش شدید خطر سکته مغزی، حمله قلبی و ضربان قلب نامنظم (آریتمی).

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب، خطر AFIB و سایر مشکلات سلامتی

ماروش گفت، یافته های اولیه از مطالعات انجام شده در تولان به طور مشابه افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی (AFIB) و مرگ و میر کلی در بیماران کرونا را 6 ماه پس از عفونت نشان داده است. این شامل افراد سالم و جوان تر می شد.

به عنوان مثال، محققان تولان گزارش دادند که حدود نیمی از افراد مبتلا به کرونا که مورد مطالعه قرار گرفتند، ضربان قلب اضافی را تجربه کردند. حدود 60 درصد دارای ضربان قلب بالا بودند.

مشکلات خواب نیز شایع هستند، احتمالاً به دلیل اثر مخرب کرونا بر روی سیستم عصبی خودمختار، که همچنین ممکن است علت اصلی آریتمی در بیماران کرونا باشد.

ماروش گفت، مطالعاتی مانند اینها هنوز عمدتاً بر روی افرادی متمرکز است که انواع بیماری قبلی و کشنده کرونا را داشتند. باید دید آیا موارد مربوط به نوع خفیف اومیکرون - که به نظر کمتر احتمال دارد به ریه ها و قلب نفوذ کند - باعث مشکلات قلبی عروقی طولانی مدت مشابهی می شود یا خیر.

ماروش گفت: "هرکسی که کرونا داشته است، باید مراقب اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب باشد، حداقل در سال اول پس از عفونت. وی خاطرنشان کرد که آسیب قلبی می تواند بدون علائم قابل توجه به خصوص در میان بیماران جوان و حتی سالم رخ دهد.

مطالعه بیشتر:

واکسن کرونا در بارداری و چرا تزریق واکسن کرونا مهم است؟

 تزریق دوز بوستر واکسن کرونا به چه دلیل است؟

آیا خشکی چشم نشانه کرونا است؟چرا کرونا باعث خشکی چشم می شود؟

منبع: healthline