The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا جنین در رحم می خوابد و از کجا بفهمم چه زمانی بیدار شده؟

اگر باردار و در انتظار نوزادی هستید، یکی از نکات برجسته مشاهده و دیدن رشد و پیشرفت فرزند شما هر روز و هر هفته در رحم است. شاید از خودتان بپرسید آیا جنین در رحم می خوابد؟ چه زمانی می خوابد؟ دانستن اینکه در حال حاضر گوش‌های کوچک او در حال بزرگ شدن است و یا شروع به پلک زدن کرده‌ است، به شما کمک می‌کند تا با انسان کوچکی که منتظر ورود او به دنیا هستید، ارتباط برقرار کنید.

آیا جنین در رحم می خوابد؟ از کجا بفهمم چه زمانی بیدار شده؟

با پیشرفت بارداری، احتمالاً شاهد شروع یک روال آشنا خواهید بود. شاید به نظر می رسد که کوچولوی شما هر روز عصر که شما روی مبل نشسته اید شروع به فعالیت می کند. یا جنین شما ممکن است هر روز صبح با ضربات کوچک و بال زدن به شما می گوید که از خواب بیدار شده است. ممکن است تعجب کنید که آیا این بدان معناست که کودک شما گاهی خواب است و گاهی بیدار. ممکن است تعجب کنید که آنها در داخل رحم از چه چیزی آگاه هستند. ما این تحقیق را بررسی کرده‌ایم تا به این سؤالات و موارد دیگر پاسخ دهیم.

بنابراین، آیا جنین در رحم می خوابد؟

بله. در واقع، تا آنجایی که ما می توانیم بگوییم، جنین ها بیشتر وقت خود را در رحم خود در خواب می گذرانند. جنین بین 38 تا 40 هفته گی بارداری تقریباً 95 درصد از زمان خود را صرف خواب می کند.

در مورد خواب در اوایل رشد جنین اطلاعات کمتری به دست آمده است. تکنولوژی حتی اکنون هم محدودیت هایی دارد. اکثر مطالعات در مورد خواب جنین در اوایل بارداری بر بررسی حرکت سریع چشم، یکی از ویژگی های خواب رم، تکیه دارند. در ماه هفتم رشد جنین اولین حرکات سریع چشم مشاهده می شود.

مطالعات خواب نشان می دهد که چهار مرحله وجود دارد: دو مرحله اول خواب سبک تر است، در حالی که دو مرحله دوم نشان دهنده خواب عمیق و آرامبخش است.

علاوه بر این، یک مرحله خواب، خواب رم است که حدود 90 دقیقه پس از چرخه خواب شروع می شود. این مرحله با افزایش تنفس، فشار خون و ضربان قلب مشخص می شود. چشم ها به سرعت حرکت می کنند و امواج مغزی شبیه امواج مغزی افرادی است که بیدار هستند. این مرحله ای است که احتمالاً رویا می بینید.

همانطور که گفته شد، محدودیت‌هایی برای آنچه محققان می‌توانند در مورد خواب جنین بیاموزند وجود دارد، اما بر اساس آنچه که ما در مورد خواب به طور کلی می‌دانیم، ممکن است نوزادان در مراحل خواب رم ببینند. در مورد اینکه آنها چه خوابی می بینند، ما نمی توانیم با اطمینان نظر بدهیم.

اما برخی می توانند استدلال کنند که بر اساس شدت ویار های بارداری، حتماً رویای غذا می بینند، درست است؟

آیا جنین در رحم می خوابد؟ پژوهش چه می گوید؟

محققان از روش های مختلفی برای بررسی رفتارهای خواب جنین استفاده کرده اند. کارشناسان در یک مطالعه در سال 2010، ضربان قلب جنین را ردیابی کردند و دریافتند که نتایج الگوهای خواب و بیداری منظم را نشان می دهد.

در مطالعه‌ای در سال 2008، محققان از ضبط‌های الکتروکاردیوگرافی جنین (FECG) برای مقایسه افراد مشابه در رحم و نوزادان استفاده کردند. آنها چهار حالت را ردیابی کردند: خواب آرام، خواب فعال، بیداری آرام و بیداری فعال. هر حالت با حرکات چشم، ضربان قلب و حرکت مشخص شد.

آنها دریافتند که شباهت هایی در الگوهای خواب ایجاد شده در رحم وجود دارد، اما نوزادانی که زمان بیشتری را صرف خواب جنینی کرده بودند، الگوهای خواب بالغ تری را در نوزادی نشان دادند، به این معنی که کمتر از قبل از زایمان می خوابیدند.

همانطور که گفته شد، انتظار نداشته باشید که کودک شما خواب خوبی داشته باشد فقط به این دلیل که در طول بارداری بیشتر در خواب بوده. در حالی که نوزادان هنوز بیشتر وقت خود را به خواب می گذرانند، باید هر چند ساعت یک بار در شبانه روز بیدار باشند تا به آنها شیر بدهند.

محققان در یک مطالعه در سال 2009 توجه خود را به گوسفند جنین معطوف کردند تا اولین الگوهای خواب را درک کنند که مطالعه آنها در افراد انسانی دشوارتر است. فعالیت مغز در گوسفند جنینی الگوهای رفتاری را نشان می‌دهد که چرخه‌های خواب زودرس و نابالغ را نشان می‌دهد.

البته خواب فقط استراحت و رویا دیدن نیست. یک مطالعه کوچک در سال 2018 بر روی نوزادان نارس نشان داد که حرکت در طول خواب رم به آنها کمک می کند تا محیط اطراف خود را پردازش کنند و جرقه ای برای رشد مغز ایجاد می کنند. بسیاری از تحقیقات در مورد خواب که در دسترس هستند، بر اثرات کمبود خواب تمرکز دارند، اما شواهدی که ما داریم نشان می‌دهد که خواب عامل مهمی برای رشد مغز و سلامت کلی است.

درک رشد جنین

مغز کودک شما از 1 هفته پس از لقاح شروع به رشد می کند. در هفته های اولیه، مغز همراه با سایر اندام های مهم، در حال رشد است، اما به خوبی تعریف نشده است. همانطور که هفته ها پیش می روند، هم از نظر اندازه و هم از نظر پیچیدگی رشد می کند.

جوانه های چشایی در سه ماهه اول شروع به رشد می کنند. طعم ها و بوهای رژیم غذایی مادر در مایع آمنیوتیک وجود دارد. حرکت جنین خیلی قبل از اینکه بتوانید آن را احساس کنید شروع می شود (معمولاً حدود 20 هفتگی). در حالی که ممکن است از همه حرکات آگاه نباشید، جنین شما احتمالاً در یک ساعت حدود 50 بار یا بیشتر حرکت می کند. این حرکات لزوماً به این معنی نیست که آنها بیدار هستند، آنها در هر دو چرخه خواب و بیداری حرکت می کنند. ساختار گوش میانی در سه ماهه دوم رشد می کند. در حدود هفته 25 یا 26، کودک شما ممکن است علائمی نشان دهد که صدای شما را می شناسد.

بنابراین وقتی می پرسید آیا جنین در رحم می خوابد؟ باید بگوییم بله. در حالی که ممکن است کودک شما بیشتر وقت خود را در خواب رحمی بگذراند، اتفاقات زیادی در همان زمان در حال رخ دادن است. حتی در حالت چرت زدن، حواس و آگاهی از محیط اطراف خود را توسعه می دهند و برای اولین حضور بزرگ خود آماده می شوند.

مطالعه بیشتر:

زمان خواب جنین در شکم مادر

بیدار کردن جنین در شکم و راهکارهای پیشنهادی

تکان خوردن جنین در زمان خواب جنین است یا بیداری؟

تکان خوردن جنین در شب و آیا تکان خوردن جنین در شب طبیعی است؟

منبع: healthline