The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تزریق دوز بوستر واکسن کرونا به چه دلیل است؟

به گفته لوئیس ولاسکو استوکسی هنوز قطعی نیست که آیا اثربخشی واکسن کرونا یا کووید 19 (COVID 19)، در افراد مسن سریع تر کاهش می یابد یا خیر. محققان می گویند اثربخشی واکسن های کرونا با گذشت زمان کاهش می یابد، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا سن در این موضوع دخیل است یا خیر. آن ها می گویند این کاهش در اثربخشی باعث می شود که تزریق یک دوز تقویت کننده یا بوستر از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، به ویژه با گسترش نوع دلتا این مساله پررنگ تر شده است.

آیا تزریق دوز بوستر (تقویت کننده) فقط مربوط به واکسن کرونا است؟

خیر. تزریق دوزهای یادآور یا همان تقویت کننده به صورت سالانه برای انواع مختلفی از واکسن ها، از جمله سرخک، آنفولانزا و کزاز رایج است.

آیا با گذشت زمان اثر واکسن کرونا کم می شود؟

واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19، در برابر عوارض جدی ناشی از ویروس کرونا بسیار موثر است. با این حال، برخی از تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که حفاظت ارائه شده توسط این واکسن ها ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد. به همین دلیل است که از ماه جاری برای افرادی که مدت زمان زیادی از دریافت واکسن آن ها گذشته بود و از اولین کسانی بودند که واکسینه شدند، تزریق دوز تقویت کننده توصیه می شود. بر خلاف دور اول واکسیناسیون علیه کرونا، با این حال، سن ممکن است تعیین کننده این نباشد که چه کسی اولین دوز بوستر را دریافت می کند.

نگرانی در مورد اثربخشی

مطالعات بالینی نشان داده است که واکسن های mRNA ساخته شده توسط فایزر بیونتک و مدرنا، در ابتدا بیش از 90 درصد در برابر بیماری جدی کرونا موثر بوده اند.

واکسن جانسون و جانسون اثربخشی کمتری را نشان داد، اما با این وجود هنوز هم تا حد بسیار زیادی مانع از بستری شدن در بیمارستان می شود. با این حال، محققان دانشگاه کالیفرنیا سان دیه گو در مجله پزشکی نیوانگلند اظهار کردند که اثر واکسن های mRNA در برابر موارد علامت دار بیماری کرونا تا ژوئیه 2021،  65 درصد کاهش یافته است، که کاهش آن ناشی از کاهش اثربخشی در طول زمان است.

دکتر فرانچسکا توریانی، استاد پزشکی بالینی در بخش بیماری های عفونی و بهداشت عمومی جهانی در دانشکده پزشکی سان دیه گو و همچنین مدیر برنامه پیشگیری از عفونت و اپیدمیولوژی بالینی در دانشکده بهداشت سان دیه گو، در این رابطه می گوید: "کاهش اثربخشی اتفاق عجیبی نیست.".

تورياني توضيح داد: "داده هاي آزمايشات باليني نشان داد كه كاهش اثربخشي چند ماه پس از واكسيناسيون كامل رخ مي دهد، اما يافته هاي ما نشان مي دهد كه در مواجهه با نوع دلتا، اثربخشي واكسن براي بيماري هاي خفيف علامت دار به شکل قابل ملاحظه اي پايين تر بوده و 6 تا 8 ماه پس از اتمام واكسيناسيون كاهش مي يابد.".

جاناتان اچ. واتانابه، داروساز، دکترای پیامدهای سلامت کووید 19 و دانشیار ارزیابی و کیفیت در دانشگاه کالیفرنیا ایروین، به منبع معتبر Healthline گفت که تحقیقات نشان می دهد اثر واکسن های mRNA هر 2 ماه در حدود 6 درصد کاهش می یابد. در همین حال، مطالعه ای از اسرائیل به این نتیجه رسید که به نظر می رسد سومین نوبت تزریق واکسن mRNA ، اثرات محافظتی واکسن را به میزان قابل توجهی باز می گرداند.

محققان خدمات بهداشتی و درمانی مکابی در تل آویو گزارش دادند که: "ما دریافتیم که 7 الی 13 روز پس از تزریق دوز بوستر یا تقویت کننده، احتمال ابتلا به کرونا و مثبت شدن آزمایش برای عفونت SARS-CoV-2 به میزان 48 تا 68 درصد کاهش می یابد و 14 تا 20 روز پس از تزریق دوز تقویت کننده، اثربخشی آن به میزان 70 تا 84 درصد افزایش پیدا می کند.".

واتانابه می گوید: "بحث زیادی در مورد تزریق دوز بوستر برای تقویت آنتی بادی در برابر شایع ترین گونه کرونا یعنی [دلتا] وجود ندارد.".

منظور از تزریق دوز بوستر واکسن کرونا چیست؟

در اواسط ماه اوت، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) اعلام کرد که قصد دارد به افرادی که قبلاً هر دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کرده اند، تزریق دوز بوستر واکسن کرونا را انجام دهند. مقامات نگران هستند که اثر واکسن "می تواند در ماه های آینده کاهش یابد، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند و یا در مراحل اولیه شروع واکسیناسیون، واکسینه شده اند."

بیانیه سیاست منتشر شده توسط HHS بیان می کند که: "داده های موجود به وضوح نشان می دهد که محافظت در برابر عفونت SARS-CoV-2 با گذشت زمان پس از دوزهای اولیه واکسیناسیون کاهش می یابد و در ارتباط با غلبه نوع دلتا، ما شاهد شواهدی از کاهش حفاظت واکسن در برابر فرم خفیف و متوسط بیماری هستیم.".

مقامات HHS در این مورد خبر دادند که دوزهای بوستر یا تقویت کننده از هفته 20 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

به گفته HHS، کسانی که دوزهای اولیه واکسن های mRNA خود را 8 ماه قبل دریافت کرده اند ، "شامل بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، ساکنان خانه سالمندان و سایر سالمندان و همچنین ساکنان مراکز مراقبت طولانی مدت"، در اولویت تزریق قرار خواهند داشت.

برخلاف اولین اولویت بعدی تزریق واکسن های mRNA در اوایل سال 2021، سن به طور مستقیم اولویت تزریق دوز بوستر یا تقویت کننده را تعیین نمی کند.با این حال، آمریکایی هایی که واکسیناسیون اولیه خود را به محض استفاده از واکسن برای افراد 65 سال به بالا انجام دادن، هنوز جزء اولین افرادی خواهند بود که دوز یادآور را دریافت خواهند کرد.

شواهد درباره کاهش اثربخشی واکسن یا عدم محافظت سریعتر در افراد بالای 65 سال، متناقض است.

یک مطالعه از اسرائیل نشان داد که اثربخشی واکسن های کرونا در میان افراد مسن بیشتر از سایر گروه های سنی کاهش یافته است. اما یک مطالعه معتبر در نیویورک که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منتشر شده است، چنین یافته ای را تایید نکرده است.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS)، تزریق دوز بوستر یا تقویت کننده واکسن کرونا، برای دریافت کنندگان واکسن جانسون و جانسون نیز "احتمالاً مورد نیاز خواهد بود" ، اگرچه چارچوب زمانآنی متفاوت است، زیرا تزریق این واکسن تا مارس 2021 آغاز نشده بود.

تقویت کننده های بیشتری در پیش است؟

به گفته واتانابه، تا زمانی که تعداد بیشتری از مردم واکسینه نشده و انواع جدیدی از ویروس کرونا طریق گسترش بی رویه این ویروس در جامعه در حال گسترش بیماری باشند، ممکن است نیاز به تزریق دوزهای تقویت کننده بیشتری باشد.

وی گفت: "واقعیت این واکسن این است که تا زمانی که ما به طور واقعی به ایمنی گله ای 70 درصد یا بالاتر نرسیم، باید این کار را ادامه دهیم."واتانابه هشدار داد که با توجه به تاکید بر تزریق دوزهای بوستر یا تقویت کننده، نباید فکر کنید که واکسن کرونا کار نمی کند!

وی خاطرنشان کرد: هر سال لازم است تا واکسن آنفلوانزا تزریق شود و تزریق دوز تقویت کننده در بسیاری از واکسن های معمول دیگر، از جمله کزاز، هپاتیت و سرخک نیز رایج است.

وی گفت: "اگرچه ممکن است اثربخشی واکسن های کرونا کاهش یافته باشد و نیاز به تزریق دوز بوستر واکسن کرونا ضروری شود، اما این واکسن ها هنوز هم محافظت بسیار موثری در برابر فرم شدید بیماری کرونا ارائه می دهند".

مطالعه بیشتر:

واکسن کرونا و اقدام به بارداری مجاز است یا خیر؟

ایمنی بعد از تزریق واکسن کرونا و واکسینه کامل یعنی چه؟

اهمیت تزریق واکسن کرونا به نوجوانان بالای 12 سال چیست؟

واکسن کرونا در شیردهی و تاثیر واکسن کرونا بر نوزاد چیست؟

منبع: healthline