The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض کرونا در بارداری چیست؟ و چه خطراتی دارد؟

 یک مطالعه جدید نشان داده است که احتمال زایمان سزارین، زایمان زودرس، یا مرگ جنین یا نوزاد در مادران باردار مبتلا به کووید-19 متوسط تا شدید، بیشتر است. مادران بارداری که عفونت بدون علامت یا خفیف داشتند، به طور قابل توجهی در معرض خطر عوارض کرونا در بارداری بیشتر نبودند. در دوران بارداری، بدن وارد حالت سرکوب سیستم ایمنی می شود و عملکرد ریه نیز در معرض خطر است. تحقیقات جدید نشان داده است مادران بارداری که به کووید-19 متوسط تا شدید مبتلا می شوند، نسبت به مادران بارداری که به این عفونت مبتلا نشده اند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی عوارض کرونا در بارداری هستند.

آیا عوارض کرونا در بارداری بیشتر است؟

این مطالعه که توسط منبع مورد اعتماد مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تأمین مالی شده و در مجله JAMA در 7 فوریه منتشر شده است، نشان می دهد که احتمال زایمان سزارین، زایمان زودرس، مرگ جنین و یا مرگ نوزاد در مادران بارداری که مبتلا به کووید-19 متوسط تا شدید هستند، بیشتر است.

این مادران همچنین عوارضی مانند مرگ مادر، اختلالات فشار خون بالا مرتبط با بارداری و خونریزی پس از زایمان را با احتمال بیشتری تجربه می کنند. افراد بارداری که به عفونت های بدون علامت یا خفیف کرونا مبتلا شده بودند، این افزایش خطر عوارض بارداری را تجربه نکردند.

دکتر کریستین پتکر، پروفسور مامایی، زنان، و علوم تولید مثل و دانشیار ارشد کیفیت در پزشکی ییل، در این رابطه می گوید که این یافته‌ ها به دانش ما اطلاعات مهمی را اضافه کرده و کمک می‌کند تا در مورد خطرات ابتلا به کرونا در دوران بارداری بیشتر بدانیم.

پتکر معتقد است که حتی جدای از عوارض خود عفونت حاد کرونا و خطرات قابل توجه آن در بارداری، افراد بارداری که تحت تأثیر کووید – 19 قرار می گیرند، در معرض خطر تجربه عوارض شدید بارداری مانند فشار خون بالا، خونریزی و ابتلا به عفونت های دیگر در زمان زایمان نیز قرار دارند. عفونت های شدیدتر با عوارض بارداری مرتبط هستند.

در این مطالعه 14104 مادر باردار در 17 بیمارستان در ایالات متحده مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این شرکت کنندگان، ۲۳۵۲ نفر مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شدند. شرکت‌کنندگان در مطالعه بین اول مارس و اول دسامبر 2020، قبل از در دسترس بودن واکسن‌های کووید-19، زایمان کردند.

بیش از 13 درصد از مادران بارداری که آزمایش کرونای آن ها مثبت بود، در مقایسه با 9 درصد از مادرانی که آزمایش آن ها منفی بود، دچار عوارض شدند.در مقایسه با افرادی که عفونت کرونا ویروس نداشتند، افراد حامله مبتلا به عفونت کرونا ویروس که به بیماری متوسط تا شدید مبتلا شده بودند، 40 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی بارداری، مانند فشار خون بالا، زایمان زودرس، یا خونریزی پس از زایمان و یا حتی مرگ در طول بارداری قرار داشتند رقم قابل توجهی است.

افراد حامله‌ ای که عفونت بدون علامت یا خفیف داشتند، به طور قابل‌توجهی در معرض خطر عوارض بیشتر نبودند. این یافته نقش شدت بیماری را در خطر بروز عوارض نشان می‌دهد.

دکتر گیتر، متخصص زنان و زایمان و سلامت مادر و جنین و مدیر خدمات پری ناتال در نیویورک، می گوید: "این عوارض جدی که در ارتباط با عفونت متوسط تا شدید کرونا ذکر شده است با میزان آسیب بدنی ناشی از کرونا مرتبط هستند."

گیتر افزود: «این بیماری در مادران مبتلا به بیماری ‌های مزمن و همراه، به‌ ویژه دیابت کنترل نشده، فشار خون بالا و بیماران HIV مثبت با سیستم ایمنی ضعیف شدیدتر است و احتمال وقوع عوارض در این مادران نیز بالاتر خواهد بود».

عوارض کرونا در بارداری چگونه است؟

تیم بروکنر، دانشیار بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، در این باره می گوید که دانشمندان هنوز در حال بررسی مکانیسم‌ هایی هستند که ویروس کووید-19 از طریق آن ها می ‌تواند باعث ایجاد عوارض در افراد باردار شود.

بروکنر گفت: "مسیرهای احتمالی شامل ایجاد التهاب در طول سه ماهه اول یا دوم است که جفت و بارداری را در حالی که به سمت زایمان پیش می ‌روند، تحت تاثیر قرار می ‌دهد، و همچنین علائم ناشی از سیر خود عفونت کرونا که بر روی مادر باردار در هنگام زایمان یا حوالی آن تاثیر منفی می‌گذارند.".

در دوران بارداری، بدن وارد حالت سرکوب سیستم ایمنی می شود تا به جنین در حال رشد اجازه زنده ماندن و رشد بدهد. عملکرد ریه نیز در دوران بارداری به دلیل رشد رحم که باز شدن و انبساط ریه را محدود می کند، به خطر می افتد.

دکتر گیتر توضیح می دهد که: " ویروس کرونا حالت های نقص ایمنی را دوست دارد. عفونت ناشی از کووید – 19، اساساً ریه ‌ها را با یک مایع چسبانک پوشانده و باعث ایجاد اختلالت در تبادل اکسیژن می شود تا جایی که این اتفاق به سایر اندام ها و عملکردهای بدن نیز آسیب می رساند.".

عوارض کرونا در بارداری در افراد مبتلا به بیماری‌ های مزمن و همراه مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا، HIV و سیستم ایمنی ضعیف‌ تر، قابل توجه و شدیدتر است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که کرونا می تواند باعث انعقاد و فشار خون بالا شود که این مشکلات نیز به مشکلات سلامتی در دوران بارداری دامن می زنند.پتکر در این مورد می گوید که تزریق واکسن کرونا باید به عنوان یک اقدام بهداشتی برای بهینه سازی سلامت بارداری در نظر گرفته شود.

بروکنر نیز اذعان می کند که واکسن ها می توانند خطر ابتلا به کووید-19 متوسط تا شدید را کاهش دهند که به نوبه خود ممکن است به کاهش خطر زایمان زودرس و عوارض بارداری کمک کند.

پتکر بیان می کند که: «افراد باردار باید واکسن را نه تنها برای جلوگیری از عفونت کرونا، بلکه برای جلوگیری از تأثیر این عفونت بر پیامدهای بارداری آن ها تزریق کنند.".

نتیجه گیری

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، مادران بارداری که مبتلا به عفونت کرونا متوسط تا شدید هستند، نسبت به آن دسته از مادران بارداری که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض کرونا در بارداری هستند. این مطالعه نشان داد کسانی که به عفونت های بدون علامت و خفیف مبتلا می شوند، در معرض خطر بیشتر برای عوارض بارداری نیستند. این یافته ها اهمیت واکسینه شدن علیه کرونا را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری متوسط تا شدید نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:

آیا کرونا به جنین آسیب می زند و مادر باردار باید به چه علائمی توجه کنند؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب چگونه است؟

منبع: healthline