The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کدام واکسن کرونا در برابر اومیکرون موثر است؟

 به نظر می رسد یک دوره دو تزریقی از واکسن های MRNA یا یک بار تزریق واکسن جانسون&جانسون در برابر سویه اومیکرون، به خصوص برای عفونت، کمتر موثر باشد. داده‌ها تاکنون نشان می‌دهند که واکسن‌های ام آر ان آ(فایزر- بییونتک یا مدرنا) مطمین ترین محافظت را در برابر عفونت و بستری شدن در بیمارستان، مطابق با توصیه‌های سی دی سی ارائه می‌دهند. ارقام فعلی نشان می دهد که واکسن ها 30 تا 40 درصد در برابر عفونت و حدود 70 درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان بدون دوز بوستر ایمنی ایجاد می کنند.

 داده های جدیدتر تایید می کنند که دوز سوم تولید آنتی بادی را افزایش می دهد و اثربخشی در برابر عفونت را تا حدود 75 درصد و برای بیماری های شدید 88 درصد افزایش می دهد. این یک روند در حال توسعه است. هر چقدر بیشتر یاد می گیریم آن را به روز می کنیم.

کدام واکسن کرونا در برابر اومیکرون موثر است؟

اومیکرون به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و محققان در حال تلاش برای درک اینکه چگونه واکسن ها در برابر این نوع جدید ویروس کرونا مقاومت می کنند. چندین مطالعه اولیه اثربخشی واکسن‌های کووید 19 فعلی را در استفاده علیه واریانت اومیکرن ارزیابی کرده‌اند.

تاکنون، یک یا دو دوز واکسن‌ محافظت بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های همراه با یک تقویت‌کننده ارائه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد همچنان در برابر بیماری‌های شدید ایمنی ایجاد می‌کنند.

مطالعات انجام شده در آزمایشگاه و دنیای واقعی نشان می دهد که واکسیناسیون کامل به همراه یک واکسن تقویتی محافظت قوی تری در برابر عفونت اومیکرون ایجاد می کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که بیشتر اینها مطالعات آزمایشگاهی هستند و ممکن است عملکرد واقعی واکسن ها را منعکس نکنند. اینها اطلاعاتی هستند که ما تاکنون به دست آورده ایم.

اثربخشی واکسن در اومیکرون در مقایسه با دلتا کمتر است

برآوردهای اولیه نشان می دهند که اثربخشی واکسن در برابر عفونت علامت دار اومیکرون در مقایسه با واریانت دلتا به طور قابل توجهی کمتر است. گزارش امپریال کالج لندن نشان داد که خطر عفونت مجدد با اومیکرون 5.4 برابر بیشتر از نوع دلتا است. کسانی که قبلا به کووید 19 مبتلا شده بودند، نیز ایمنی کمی در برابر عفونت مجدد با اومیکرون داشتند.

ویلیام شافنر، استاد پزشکی پیشگیری و بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی اظهار می دارد: "این یک ویروس مسری است که نه تنها می تواند در بین افراد واکسینه نشده منتشر شود، که فکر می کنم هنوز خطر بسیار قابل توجهی برای ایجاد بیماری جدی دارد که ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، بلکه می تواند در بین افراد واکسینه شده نیز منتشر شود. اگرچه سویه اومیکرون در میان واکسینه‌ شده‌ها نیز بیماری ایجاد می کند، اما به‌ویژه اگر دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده باشید، معمولاً خفیف و حتی بدون علامت است."

با این حال، مطالعه امپریال کالج لندن نشان می‌دهد که «هیچ مدرکی دال بر شدت متفاوت اومیکرون از دلتا» وجود ندارد، علی‌رغم اینکه بستری شدن در بیمارستان در حال حاضر نسبتاً کم است.

[حتی اگر] اومیکرون ممکن است به بیماری شدیدتر از دلتا منجر نشود، افزایش سریع و گسترده عفونت ها همچنان می تواند بیمارستان ها را پر از بیماران مبتلا کند. دکتر رابرت گلاتر، پزشک اورژانس در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک، گفت: افرادی که واکسینه نشده اند و همچنین کسانی که دوز سوم واکسن ام آر ان آ را دریافت نکرده اند، در معرض بالاترین خطر قرار دارند.

دو دوز واکسن فایزر در مقابل اومیکرون

تعداد کمی از مطالعات در دنیای واقعی تاکنون موفق به تخمین اثربخشی واکسن فایزر شده‌اند و تعدادی از مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که یک دوز تقویتی تولید آنتی‌بادی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. شافنر گفت: «مطالعات عمدتاً مطالعات آزمایشگاهی هستند که نشان می‌دهند سطوح آنتی‌بادی ناشی از دوز تقویتی تأثیر قابل‌ توجهی بر پیشگیری از بیماری‌های جدی خواهد داشت».

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آکسفورد گزارش داد که دو دوز واکسن آسترازنیکا یا فایزر محافظت کمی در برابر عفونت نوع اومیکرون ارائه می دهد.

با این حال، یک مطالعه واقعی در آفریقای جنوبی نشان داد که دو دوز واکسن فایزر همچنان از افراد در برابر بیماری های شدید محافظت می کند. محققان دریافتند که دو دوز واکسن 70 درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان و 33 درصد در برابر عفونت ایمنی ایجاد می کند. این میزان از حدود 93 و 80 درصد به ترتیب برای نوع دلتا کاهش نشان داد.

مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، این ارقام را تکرار کرد و دریافت که دو دوز واکسن فایزر بیونتک 70 درصد در مقابل بستری شدن با اومیکرون در بیمارستان مؤثر است. دکتر مونیکا گاندی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، به هلت لاین گفت که اگرچه این مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌ها، خط اصلی دفاعی بدن در برابر ویروس کرونا، می‌توانند به مرور زمان از بین بروند یا تحت تأثیر جهش‌های پروتئین ویروس قرار بگیرند، واکسن‌ها، قادر به تولید انواع دیگری از سلول‌های ایمنی برای مبارزه با عفونت بودند.

ما اکنون می‌دانیم که سلول‌های T از واکسن‌ها هنوز علیه اومیکرون کار می‌کنند و سلول‌های B تولید شده توسط واکسن‌ها، آنتی‌بادی‌های جدیدی را که تولید می‌کنند، علیه سویه ها سازگار می‌کنند. بنابراین، من فکر می‌کنم سناریوهای بالینی که ما در افرادی با ایمنی قبلی، واکسینه‌شده و حتی افراد با دوز تقویتی می‌بینیم [نشان می‌دهد که] واکسن‌ها احتمالا هنوز از افراد مبتلا به اومیکرون در برابر بیماری شدید محافظت می‌کنند.

مطالعات اولیه نشان می دهد که دو دوز واکسن فایزر بیونتک کوید-19، 30 تا 40 درصد محافظت در برابر عفونت و حدود 70 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را ارائه می دهد.

دوز تقویتی فایزر علیه اومیکرون

تجزیه و تحلیل اولیه از انگلستان نشان می دهد که تقویت کننده ها اثربخشی واکسن متوسط تا بالا در برابر عفونت علامت دار دارند و 70 تا 75 درصد محافظت را در هفته های اولیه پس از دریافت دوز تقویتی ارائه می دهند.

محققان بسته به اینکه دوزهای اولیه از واکسن آسترازنیکا یا فایزر بیونتک بوده اند، تفاوت جزئی پیدا کردند. هر دو گروه تقویت کننده فایزر دریافت کرده بودند.

دو هفته پس از دوز تقویت کننده فایزر، اثربخشی واکسن برای افرادی که واکسن آسترازنیکا را دریافت کردند به حدود 71 درصد و برای کسانی که در ابتدا واکسن فایزر بیونتک را دریافت کردند به حدود 76 درصد افزایش یافت.

در مورد بیماری شدید، مدلسازی توسط امپریال کالج لندن نشان داد که واکسن فایزر با یک تقویت کننده حدود 85.9 درصد در برابر اومیکرون مؤثر است، در مقایسه با حدود 97 درصد در برابر دلتا.

داده‌های اولیه فایزر نشان می‌دهد که دوز تقویت‌کننده به طور قابل‌توجهی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را افزایش می‌دهد و حفاظت واکسن را به چیزی نزدیک می‌کند که دو دوز در برابر نوع اصلی کروناویروس ارائه دادده است.

این داده‌ها از یک سری آزمایش‌های آزمایشگاهی به دست آمده است که توانایی خنثی‌سازی نمونه‌های خون را از افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و افرادی که یک دوز تقویتی دریافت کرده‌اند، به دست می‌آید.

توانایی خنثی‌سازی آنتی‌بادی‌های جمع‌آوری‌شده از کسانی که دوز تقویتی نداشتند، بیش از 25 برابر نسبت به نوع اومیکرون کاهش یافت.

به طور مشابه، مطالعه‌ای در اسرائیل که نمونه‌های خون دو گروه از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را که تقویت‌کننده فایزر دریافت کرده بودند یا دریافت نکرده بودند، مقایسه کرد، نشان داد که دوز سوم در مقایسه با دو دوز به تنهایی، سطح آنتی‌بادی را 100 برابر افزایش می‌دهد.آخرین گزارش آژانس امنیت سلامت بریتانیا (KU) نشان داد که دوز سوم محافظت بالاتری ارائه می دهد.

نتایج اولیه نشان داد که اثربخشی واکسن در برابر اومیکرون 6 ماه پس از دوز دوم به 52 درصد کاهش یافت، در حالی که یک تقویت کننده ام آر ان آ این میزان را در برابر بستری شدن در بیمارستان به 88 درصد رساند.

با یک تقویت کننده، محافظت واکسن فایزر- بیونتک کووید-19 در برابر عفونت به حدود 75 درصد و برای بیماری های شدید 80 تا 90 درصد افزایش می یابد. این اعداد ممکن است با رسیدن به نتایج تحقیقات بیشتر تغییر کنند.

واکسن مدرنا علیه اومیکرون

هیچ مطالعه ای تخمین قطعی برای اثربخشی واکسن مدرنا علیه اومیکرون ارائه نمی دهد، اگرچه دانشمندان معتقدند که ممکن است شبیه واکسن فایزر باشد.

یک مطالعه اولیه بر روی نمونه‌های خون 30 نفر که دو دوز واکسن مدرنا دریافت کرده بودند، نشان داد که آنتی‌بادی‌های آن‌ها حداقل حدود 50 برابر کمتر در خنثی کردن اومیکرون مؤثر هستند.

با این حال، با یک تقویت کننده 50 میکروگرمی، آنتی بادی ها 37 برابر افزایش یافت. از سوی دیگر، یک تقویت کننده 100 میکروگرمی، مقداری که به عنوان سومین واکسن اولیه به افراد دارای نقص ایمنی داده می شود، سطح آنتی بادی را بیش از 80 برابر افزایش داد.

تجزیه و تحلیل AUKHS از نزدیک به 200000 مورد نشان داد که اثربخشی واکسن در سه دوز 88 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان با واکسن مدرنا یا فایزر بیونتک را ارائه می دهد.

در مقایسه با حدود 72 درصد اثربخشی ارائه شده توسط دو دوز، یک دوره سه دوز واکسن مدرنا 88 درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان مؤثر است. برای ارزیابی عملکرد آن در برابر عفونت با اومیکرون به داده های بیشتری نیاز است.

واکسن جانسون&جانسون برعلیه اومیکرون

پانل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CCD) در دسامبر 2020 توصیه کرد که افراد واکسن فایزر یا مدرنا را به جای واکسن جانسون و جانسون به دلیل خطر نادر لخته شدن خون دریافت کنند.

علاوه بر این، داده‌های آفریقای جنوبی نشان داد که واکسن جانسون& جانسون عملاً هیچ آنتی‌بادی علیه اومیکرون در آزمایش‌های آزمایشگاهی تولید نمی‌کند.

«کسانی که واکسن جانسون&جانسون را (در چند ماه گذشته) دریافت کرده‌اند و نگران هستند، دوره نگرانی را پشت سر گذاشته‌اند. اما اگر آنها فقط یک دوز واکسن جانسون و جانسون دریافت کرده اند، باید از آنها خواسته شود که یک دوز تقویت کننده دریافت کنند.

اگرچه این هنوز یک توصیه رسمی نیست، اما نشان داده شده است که مخلوط کردن واکسن ها باعث افزایش ایمنی زایی می شود، به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند که دوزهای تقویت کننده جانسون، مدرنا یا فایزر بیونتک باشد.

شافنر گفت: «کسانی که واکسن جانسون دریافت کرده اند، سطح آنتی بادی بسیار بالاتری [با دوز تقویتی ام ار ان آ] دریافت خواهند کرد. گاندی در عین حال گفت که اگرچه او به طور کلی با توصیه پانل مرکز پیشگیری از بیماری ها (CCD) موافق است، اما هنوز گروه هایی از افراد هستند که ممکن است از این واکسن بهره مند شوند.

اطلاعات کافی برای تعیین اثربخشی واکسن جانسون وجود ندارد. با این حال، به نظر می رسد واکسن تک دوز از نظر آنتی بادی علیه اومیکرون عملکرد ضعیفی دارد.

نتایج کلیدی

گلاتر گفت که مطالعات تاکنون نشان می دهد که افرادی که به طور کامل واکسینه شده و دوز تقویتی را دریافت کرده اند، بالاترین سطح محافظت را در برابر بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان با نوع اومیکرون دارند.

با این حال، او تاکید کرد که نوع اومیکرون تا حدی می‌تواند با واکسن‌ها محافظت نشود، «به‌ویژه در ایجاد عفونت در افرادی که دوز تقویت‌کننده دریافت نکرده‌اند».

این به معنای عفونت‌های پیشرفت‌کننده‌تر است، که برخی از آن‌ها خفیف هستند، اما در افرادی که پیوند عضو دارند، نقص ایمنی دارند یا تحت شیمی‌درمانی هستند، جدی‌تر هستند. شواهد نشان می دهند که تقویت کننده ها می توانند محافظت را حتی در برابر عفونت حفظ کنند.

شافنر همچنین گفت که با مطالعاتی که نشان می‌دهد دو دوز آن محافظت کافی در برابر عفونت با اومیکرون را ارائه نمی‌دهد، موافق است. شافنر گفت: «مطمئناً اینجا در [ایالات متحده]، ما قویاً توصیه می کنیم که افرادی که دو دوز از واکسن ام آر ان آ را دریافت کرده اند، در سریع ترین زمان ممکن یک تقویت کننده دریافت کنند.

وی افزود: «ما همچنان از کسانی که هنوز واکسینه نشده‌اند می‌خواهیم سری واکسیناسیون خود را آغاز کنند و فرزندان خردسال خود را نیز همراه خود بیاورند، زیرا در اینجا در ایالات متحده، اکنون هر کودک ۵ ساله و بالاتر واجد شرایط واکسیناسیون است.»

 مطالعه بیشتر:

آیا جهش های ویروس کرونا این بیماری را خطرناک تر کرده است؟

آیا کرونا به جنین آسیب می زند و مادر باردار باید به چه علائمی توجه کنند؟

تشخیص تفاوت بین کرونا و عفونت سینوسی چگونه است؟

منبع: healthline