The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا کرونا به جنین آسیب می زند و مادر باردار باید به چه علائمی توجه کنند؟

بارداری یک زمان هیجان انگیز و پر استرس است و طبیعی است که در این دوران ذهن شما با میلیون ها سوالات در ذهن شما بچرخد و نگرانی های زیادی از خفیف تا بسیار جدی داشته باشید که هیچ کدام هم احمقانه نیستند. اما در دوران پاندمی کرونا یکی از سوالات مادران این است که آیا ابتلای مادر به کرونا، می تواند به جنین آسیب بزند؟ در ادامه این متن همه چیز را برای شما شرح می دهیم تا نگرانی هایتان را برطرف کنیم.

آیا ابتلا به کووید ۱۹ یا کرونا در دوران بارداری به فرزند شما آسیب می رساند؟

یکی از سوالات متداول مادران باردار این است که بیمار شدن آن ها در دوران بارداری چگونه بر جنین درون رحمشان تأثیر می گذارد. در صورت بروز تب در دوران بارداری، همیشه باید پزشک خود را مطلع کنید زیرا ممکن است علت تب عفونت های ویروسی خاصی باشند که می توانند بر سلامت جنین شما تأثیر بگذارند. برخی از این نمونه ها عبارتند از:

سیتومگالوویروس (CMV)،

• واریسلا زوستر (ویروس عامل آبله مرغان)،

• ویروس زیکا،

سرخجه،

• پاروویروس B19،

هرپس (ویروس عامل تبخال)،

• اچ آی وی،

در سال 2019، یک ویروس جدید وارد صحنه جهان شد و به سرعت گسترش یافت: یک کرونا ویروس جدید که مسئول بیماری تنفسی کووید ۱۹ (COVID-19) بود. با وجود خاطره ویروس زیکا و خطرات ناشی از ویروس همچون ناهنجاری های مادرزادی در هنگام تولد که در ذهن بسیاری از افراد مانده است، مادران باردار ممکن است با پدید آمدن ویروس کرونای جدی، دچار نگرانی هایی شده باشند.

و در سال 2020 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع جهانی کووید ۱۹ را "یک شرایط اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی" اعلام کرد. این ها کلمات ترسناکی هستند.

کووید ۱۹ ، هنوز یک بیماری جدید به حساب می آید که به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین نحوه تأثیر آن بر مادران باردار و جنین های در حال رشد آن ها کاملاً مشخص نیست. و این برای والدین نگران کننده است.

اما قبل از وحشت کردن، ادامه مطلب را بخوانید. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، در اینجا هر آنچه شما باید در مورد کرونا ویروس جدید بدانید آورده شده است.

کرونا چیست؟

ویروس های کرونا، خانواده ای از ویروس ها هستند که در میان انسان و هم در حیوانات در گردش هستند و می توانند مشکلات مختلفی را از سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری های تنفسی جدی تر ایجاد کنند.

در اواخر سال 2019، ویروس کرونای جدید، به نام سندرم حاد تنفسی شدید کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2)، در انسان ها و در ووهان چین ظاهر شد. کارشناسان معتبر دقیقاً از چگونگی پیدایش یا انتشار این ویروس مطمئن نیستند، اما گمان می کنند که ممکن است از تماس با حیوانات به انسان منتقل شده باشد.

این ویروس باعث بیماری تنفسی به نام کووید ۱۹ می شود.

مادران باردار یا شیرده باید به چه علائمی توجه داشته باشند؟

کووید ۱۹، عمدتا یک بیماری تنفسی است. علائم این بیماری معمولاً بین 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونای جدید ظاهر می شوند. داده های افرادی که در چین به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، دوره کمون (از زمان آلوده شدن تا شروع بیماری) متوسط 4 روزه را نشان می دهند. چه باردار باشید چه نباشید، شایع ترین علائم کووید ۱۹ عبارتند از:

• سرفه کردن، 

• تب،

• تنگی نفس،

• خستگی،

علائم دیگر عبارتند از:

• لرز، که گاهی اوقات ممکن است همراه با لرزش مکرر بدن رخ دهد.

• گلو درد،

• سردرد،

• از دست دادن بویایی یا چشایی،

• دردهای بدنی و دردهای عضلانی،

در صورت داشتن هر یک از این علائم و باردار بودن، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است شما نیاز به ویزیت و حتی آزمایش داشته باشید اما مهم است که قبل از مراجعه به مطب به پزشک خود هشدار دهید تا کارکنان آنجا بتوانند اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود و سایر بیماران انجام دهند.

آیا بانوان باردار بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند؟

این ویروس به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین هیچ کس نمی تواند با اطمینان در این مورد نظر دهد.

اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) که یک منبع معتبر است، خاطرنشان می کند که بانوان باردار بیش از دیگران مستعد ابتلا به انواع عفونت های تنفسی مانند آنفولانزا هستند. این امر تا حدی به این دلیل است که بارداری سیستم ایمنی بدن شما را تغییر می دهد و تا حدی نیز به دلیل تأثیر بارداری بر ریه ها و قلب شما است.

با این وجود، از مارس سال 2020 تا به حال، هیچ شواهد مشخصی به دست نیامده است که نشان دهد بانوان باردار بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به کووید ۱۹ هستند، و حتی اگر آن ها به این عفونت مبتلا شوند باز هم محققان معتقد هستند که این مادران بیشتر از سایرین به عوارض شدید بیماری مانند ذات الریه مبتلا نمی شوند.

چه روش های درمانی برای بانوان باردار مبتلا به کرونا بی خطر است؟

درمان کووید ۱۹ مشابه درمان سایر بیماری های تنفسی است. شما باردار باشید یا نباشید، فرقی ندارد و در هر حال پزشکان این موارد را توصیه می کنند:

• مصرف استامینوفن (تیلنول) برای تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد) یا بالاتر،

• هیدراته نگه داشتن بدن با مصرف فراوان آب یا نوشیدنی های کم قند،

• استراحت کردن،

• اگر استامینوفن تب شما را پایین نمی آورد، در تنفس مشکل دارید و یا استفراغ می کنید، برای راهنمایی بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید.

ابتلا به این ویروس برای یک بانوی باردار چقدر خطرناک است؟

باز هم، از آنجا که این نوع از ویروس کرونا بسیار جدید است اطلاعات کمی در این مورد وجود دارد. اما کارشناسان و منابع معتبر پزشکی خاطرنشان می کنند بانوان بارداری که مبتلا به ویروس های دیگر خانواده کرونا ویروس ها شده اند در مقایسه با مادران بارداری که به این عفونت ها مبتلا نمی شوند ممکن است عواقب و عوارض جدی تری را تجربه کنند.

مواردی مانند سقط جنین، زایمان زودرس، مرده زایی و عفونت شدیدتر همگی در بانوان باردار مبتلا به ویروس های دیگر کرونا مشاهده شده است و به علاوه اینکه تب بالا در سه ماهه اول بارداری، صرف نظر از علت آن می تواند منجر به نقایص مادرزادی شود.

می دانیم که بسیار ترسناک به نظر می رسد، اما آرامش خود را حفظ کنید. زیرا همه اخبار مرتبط با این ویروس وحشتناک نیستند مخصوصاً وقتی به بانوان بارداری که در دوران بیماری خود با این ویروس خاص مبارزه کرده اند، نگاه کنیم.

براساس یک گزارش معتبر منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO)، که نمونه کوچکی از مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹ را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد که اکثریت قریب به اتفاق این افراد، ابتلای شدید نداشتند. از 147 بانوی مورد مطالعه، 8 درصد مبتلا به کووید ۱۹ شدید شده و شرایط 1 درصد از آن ها نیز بحرانی بود.

کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان گزارش می دهد که در حالی که برخی از بانوان چینی با علائم کرونا، نوزادان نارس به دنیا آورده اند، هنوز مشخص نیست که آیا این نوزادان به دلیل عفونت زود هنگام متولد شده اند و یا به این دلیل که پزشکان به دلیل شرایط بد مادر تصمیم گرفته اند خطر زایمان زودرس را به جان بخرند، این اتفاق افتاده است. آن ها همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این ویروس خاص باعث سقط جنین می شود، پیدا نکرده اند.

آیا ویروس کرونا در دوران بارداری یا زایمان به فرزند من منتقل می شود؟

با توجه به شواهد به دست آمده از مادرانی که در هنگام آلودگی به این ویروس زایمان کرده اند، احتمالاً پاسخ این است که خیر، بعید است یا دقیق تر اینکه هیچ شواهد قطعی در مورد آن وجود ندارد.

کووید ۱۹، یک بیماری است که عمدتا از طریق قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود (به عنوان مثال سرفه و عطسه افراد مبتلا). پس عملا نوزاد شما فقط پس از تولد می تواند در معرض چنین قطراتی قرار گیرد.

در یک مطالعه کوچک که بر روی 9 مادر باردار چینی مبتلا به کرونا ویروس جدید در سه ماهه آخر بارداری انجام شده بود، این ویروس در نمونه های گرفته شده از مایع آمنیوتیک یا خون بند ناف یا سواب های گلو نوزادان نشان داده نشد.

با این حال، در یک مطالعه کمی بزرگتر که توسط یک منبع معتبر پزشکی انجام شده بود، آزمایش سه نوزاد تازه متولد شده از بانوان مبتلا به کووید ۱۹، مثبت گزارش شد. تست 30 نوزاد دیگر در گروه مورد مطاله منفی بود و محققان هنوز مطمئن نیستند که آیا نوزادانی که آزمایش مثبت داشتند واقعاً در رحم مادر خود به این ویروس مبتلا شده اند و یا اینکه اندکی پس از زایمان به این ویروس مبتلا شده اند.

اگر در زمان زایمان به کووید 19 مبتلا باشم، آیا نیاز به سزارین دارم؟

این که شما فرزند خود را به صورت واژینال (زایمان طبیعی) به دنیا بیاورید یا از طریق سزارین، به عوامل زیادی بستگی دارد و فقط این مساله که شما به کووید 19 مبتلا هستید، تعیین کننده نیست.

اما کارشناسان معتقد هستند که زایمان طبیعی در مقایسه با زایمان سزارین مطلوب تر است، مشروط بر اینکه واجد شرایط زایمان طبیعی باشید و به دلیل عوامل دیگر نیاز به انجام سزارین نباشد. آن ها می گویند انجام جراحی بر روی بدن فردی که قبلاً با یک ویروس جدی ضعیف شده است، ممکن است عوارض بیشتری ایجاد کند.

آیا ویروس کرونا از طریق شیر مادر منتقل می شود؟

در معدود مطالعاتی که بر روی مادران شیرده مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است، به نظر می رسد که پاسخ منفی است. اما کارشناسان هشدار می دهند که باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا بتوانند به طور قطعی بگویند که هیچ خطری وجود ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در این رابطه می گوید: اگر به تازگی زایمان کرده اید و مبتلا به کووید 19 هستید (یا به ابتلا به آن مشکوک هستید)، در مورد جوانب مثبت و منفی شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. اگر تصمیم به تغذیه فرزندتان با شیر مادر دارید، می توانید با عمل کردن به نکات زیر، احتمال آلودگی نوزاد به ویروس را به حداقل برسانید:

• زدن ماسک بر روی صورت: به صورت صحیح و کامل ماسک بزنید و فرزندتان را نبوسید.

• شستن کامل دست ها: قبل از لمس نوزاد مطمئن شوید که زیر ناخن ها و بین انگشتان خود را تمیز کرده اید.

• قبل از دست زدن به پمپ یا شیشه شیر، دستان خود را کاملاً بشویید.

• شیر خود را بدوشید و از کسی که بیمار نیست بخواهید تا با شیشه شیر، تغذیه فرزندتان را انجام دهد.

بهترین راهکارها برای جلوگیری از آلودگی به کرونا چیست؟

بدون شک شما قبلاً آن ها را شنیده اید، اما باز هم تکرار می کنیم که:

• دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون به دقت بشویید. اگر در تنگنا بودید و نمی توانستید دست خود را بشویید، از ضدعفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید و دستمال مرطوب کودک را کنار بگذارید، زیرا این دستمال ها باعث ضد عفونی نمی شوند.

• فاصله خود را با دیگران حفظ کرده و حداقل 2 متر دورتر از افراد بایستید.

• از دست زدن به صورت خود، به ویژه دهان، چشم ها و بینی خودداری کنید.

• از ازدحام زیاد دور بمانید. در حقیقت هر چه بیشتر بتوانید تماس خود را با افراد محدود کنید، بهتر است.

• مراقب خودتان باشید. خوب بخورید. استراحت کافی داشته باشید. و اگر پزشک می گوید مشکلی نیست، ورزش کنید. بدن سالم، بهتر از یک بدن ضعیف و فرسوده می تواند با انواع بیماری ها مبارزه کند.

نکته پایانی

چه باردار باشید، چه نه، این کروناویروس جدید یک مساله جدید است. در حالی که هنوز باید چیزهای زیادی در مورد این ویروس آموخت، اما تحقیقات کمی که انجام شده نشان می دهد که مادران باردار مبتلا به کووید 19 بیشتر از سایرین به فرم شدید بیماری مبتلا نمی شوند. بر اساس اطلاعات محدودی که تا کنون در اختیار داریم، احتمال انتقال ویروس به بچه ها در دوران بارداری یا زایمان وجود ندارد.

به قول معروف، مبارزه با این ویروس نیاز به آمادگی دارد، نه ترسیدن! تنها انجام اقدامات ساده ای مانند شستن کامل دست ها و محدود کردن زمان حضور در جمع می تواند به شکل موثری به محافظت از شما و فرزندتان در برابر ویروس کرونا کمک کند.

مطالعه بیشتر:

چگونه ویروس کرونا رادر محیط از بین ببریم؟

باردارم و حس می کنم کرونا گرفتم، چیکار کنم؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

?پرسش و پاسخ های ویروس کرونا

آیا ویروس کرونا در دوران بارداری یا زایمان به فرزند من منتقل می شود؟

با توجه به شواهد به دست آمده از مادرانی که در هنگام آلودگی به این ویروس زایمان کرده اند، احتمالاً پاسخ این است که خیر، بعید است یا دقیق تر اینکه هیچ شواهد قطعی در مورد آن وجود ندارد. کووید – ۱۹، یک بیماری است که عمدتا از طریق قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود (به عنوان مثال سرفه و عطسه افراد مبتلا). پس عملا نوزاد شما فقط پس از تولد می تواند در معرض چنین قطراتی قرار گیرد.

اگر در زمان زایمان به کووید -19 مبتلا باشم، آیا نیاز به سزارین دارم؟

این که شما فرزند خود را به صورت واژینال (زایمان طبیعی) به دنیا بیاورید یا از طریق سزارین، به عوامل زیادی بستگی دارد و فقط این مساله که شما به کووید -19 مبتلا هستید، تعیین کننده نیست.

آیا ویروس کرونا از طریق شیر مادر منتقل می شود؟

در معدود مطالعاتی که بر روی مادران شیرده مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است، به نظر می رسد که پاسخ منفی است. اما کارشناسان هشدار می دهند که باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا بتوانند به طور قطعی بگویند که هیچ خطری وجود ندارد.

ابتلا به این ویروس برای یک بانوی باردار چقدر خطرناک است؟

باز هم، از آنجا که این نوع از ویروس کرونا بسیار جدید است، اطلاعات کمی در این مورد وجود دارد. اما کارشناسان و منابع معتبر پزشکی خاطرنشان می کنند بانوان بارداری که مبتلا به ویروس های دیگر خانواده کرونا ویروس ها شده اند، در مقایسه با مادران بارداری که به این عفونت ها مبتلا نمی شوند، ممکن است عواقب و عوارض جدی تری را تجربه کنند.

منبع: healthline