The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر سن مادر بر بارداری

برخی از بانوان در ابتدای دهه سوم زندگی ازدواج کرده و یک پنج آنها پس از 35 سالگی باردار می شوند. بارداری و زایمان اکثر قریب به اتفاق آنها سالم و طبیعی است، اما افزایش سن مادر می تواند بر بارداری و زایمان تاثیر گذار باشد. این نوشتار به تاثیر سن مادر بر بارداری، زایمان و جنین می پردازد.

گر چه اکثر مادران مسن بارداری و زایمان سالم و طبیعی داشته اند، اما باید بدانید باردار شدن در سنین بالا خطرات زیادی به همراه دارد. با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت، پر فشاری خون و ... به شدت افزایش می یابد. این بیماری ها می توانند تندرستی شما و فرزندتان را به خطر انداخته و زایمان کردن را دشوار کنند. متاسفانه، سقط جنین و بارداری خارج از رحم در بانوان مسن متداول تر از بانوان جوان است. آمار سقط جنین در بانوان 45 ساله به شدت افزایش یافته و از هر دو مادر باردار یک نفر آن را تجربه می کند. سایر مشکلاتی که بارداری در سن بالا ایجاد می کند عبارتند از:

مراقبت های پزشکی به دلیل سن بالای تان ممکن است متفاوت باشد. اگر بارداری پس از 35 سالگی دارید، شما باید آزمایش های بیشتری بدهید. اگر بیش از 40 سال دارید، باید تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان و ماما قرار بگیرید. اگر با عوارض بارداری دست و پنجه نرم نمی کنید و شرایط جسمی و روحی تان طبیعی است در فواصلی که ماما یا متخصص زنان و زایمان مشخص می کنند به آنها مراجعه کنید.

 

 

تاثیر سن مادر بر جنین

به خاطر داشته باشید، حتی اگر در ابتدای دهه چهارم عمر باردار شوید، احتمال تولد نوزاد سالم بسیار زیاد است. با این وجود، اگر مادری مسن هستید، باید بدانید که احتمال تولد نوزادی که از ناهنجاری کروموزومی مانند سندرم داون و سندرم بیماری کروموزومی نادر ادواردز، رنج می برد وجود دارد. احتمال تولد نوزادی که از سندرم داون رنج می برد بر اساس سن مادر عبارت است از:

  • 20 سال: یک در 1500
  • 30 سال: یک در 900
  • 40 سال: یک در 100
  • 45 سال: یک در 50 یا بیشتر

کلیه مادران باردار آزمایش های غربالگری ناهنجاری کروموزومی را انجام می دهند. افزایش سن مادر خطر بروز این گونه ناهنجاری ها در فرزندان را افزایش می دهد. انجام دادن آزمایش های بیشتر از جمله  آمنیوسنتز و نمونه گیری از پرزهای جفتی اجباری نیست و تنها با دستور متخصص زنان و زایمان یا ماما انجام می شود.

ناهنجاری های غیرکروموزومی، نارسایی قلبی و ... بیشتر در فرزندان مادران مسن بروز می کنند. پزشکان اسکن ها و سونوگرافی ها را با هدف پیشگیری از بروز ناهنجاری های غیرکروموزومی در اواسط بارداری انجام می دهند. برخی از فرزندان مادرانی که بیش از 35 سال دارند به دلیل محدود بودن رشد جنین کم وزن متولد می شوند. گرچه خطر مرده زایی تنها یک درصد است، اما مادرانی که بیش از 40 سال دارند را تهدید می کند.

تاثیر سن مادر بر زایمان

اگر بیش از 35 سال دارید، ممکن است مزایای جسمی (پیروی کردن از رژیم غذایی سالم تر، ورزش کردن و ...) بیشتری نسبت به زنان جوان تر داشته باشید.

احتمال وجود مداخلات پزشکی در زایمان مادران مسن زیاد است. اگر بیش از 40 سال دارید، احتمال مداخله پزشکی در هفته های 39 و 40 بارداری برای کاهش خطر مرده زایی بسیار زیاد است. احتمال تولد فرزندتان با استفاده از روش سزارین زیاد است. اگر در انتهای دهه چهارم و اوایل دهه پنجم عمر قرار دارید این احتمال بسیار بیشتر خواهد شد. دلایل زایمان سزارین عبارتند از:

  • اگر بیش از 40 سال دارید و نخستین زایمان تان را تجربه می کنید، احتمال قرار گرفتن فرزندتان در زوایای خطرناک بسیار زیاد است.
  • احتمال بروز دیسترس جنینی (نرسیدن اکسیژن کافی به نوزاد) در بانوان که بیش از 40 سال دارند و نخستین زایمان شان را تجربه می کنند بسیار زیاد است.
  • احتمال طولانی شدن بیش از اندازه زمان زایمان به دلیل ضعیف شدن عضلات رحم

گر چه برخی از عوارض زایمان در مادران مسن شایع تر است اما به معنای بروز در همه مادران نیست.

بانوان که در انتهای دهه سوم و ابتدای دهه چهارم زندگی مادر شده اند، به سختی می توانند از استقلال و آزادی های شان دل کنده و بیست و چهار ساعته از فرزندشان نگهداری کنند، بنابراین با فشار روانی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

بانوان شاغلی که در دهه سوم و چهار زندگی قرار دارند به احتمال زیاد درآمد خوبی دارند و نمی توانند از آن صرف نظر کنند. پیش از برنامه ریزی کردن برای باردار شدن باید به تبعات خانه نشینی و توقف درآمدزایی فکر کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

حتی اگر در دهه چهارم عمر قرار دارید، بارداری و زایمان طبیعی خواهید داشت. اگر حس می کنید در دوران بارداری مشکلاتی وجود دارد، مضطرب نشوید و آزمایش های توصیه شده را انجام داده و با پزشک مشورت کنید.

منبع: babycenter