The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر سن زنان و مردان بر چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم

ناعادلانه است اما حقیقت دارد: همان طور که سن خانمی از بیست تا چهل سالگی می‌ گذرد (و این گذر زمان بر پیشرفت او در بسیاری از بخش‌های زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد)، تخمک‌های او چنان دگرگون می‌ شوند که لقاح جنین و زایمان را برای او مشکل ‌تر می ‌سازد. در همین حال، امکان دارد به نظر رسد که آقایان در هر زمانی و تا وقت مرگ می ‌توانند پدر شوند.

اما این موضوع به این سادگی‌ها هم نیست. زیرا باروری بانوان به کیفیت تخمک ارتباط دارد تا کمیت آن. آقایان نیز با مسئله‌ ای به نام ساعت زیستی مواجه هستند البته این چالش برای آقایان به شدت تاثیری پذیری تخمک‌ های بانوان نیست. بنابراین اگر همسرتان برای بچه ‌دار شدن برنامه‌ ریزی می‌ کند، باید این موارد را در نظر داشته باشید. البته موارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در ادامه توضیحات متخصصان درباره‌ چرخه‌ زندگی تخمک‌ و اسپرم را می ‌خوانید.

1- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم در اوایل دهه‌ بیست زندگی برای زنان و مردان

- از یک تا دو میلیون تخمک که با آن به دنیا آمده‌اید، فقط 100-200 هزار تخمک باقی مانده است، اما کیفیت تخمک ها هنوز بسیار خوب است.

- برای مردان سن اسپرم ها تنها سه ماه است. (مدت زمانی که اسپرم برای رسیدن به بلوغ نیاز دارد)

2- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم در اواخر دهه‌ بیست زندگی برای زنان و مردان

- خانم‌ ها کاهش ناچیزی در باروری را تجربه می‌ کنند. اما احتمال باردار شدن در یک سال حدود 75 درصد است.

- نوشیدن الکل، استفاده از داروها، کشیدن سیگار و ماری جوآنا، سموم محیطی همگی کیفیت و کمیت اسپرم‌های آقایان را کاهش می ‌دهد.

3- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم در اوایل دهه سی زندگی برای زنان و مردان 

- بانوان نسبت به دهه‌ بیست حتی تعداد کمتری تخمک دارند. آنان در هر چرخه‌ عادت ماهانه حدود هزار تخمک از دست می‌دهند.

4- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم در اواخر دهه‌ سی زندگی برای زنان و مردان  

- برای زنان احتمال بروز مشکلات کروموزومی تخمک‌ها افزایش می یابد. بنابراین، فقط 54 درصد از بانوان با تلاش یک ساله باردار می‌شوند. احتمال سقط جنین نیز افزایش می ‌یابد.

- در مردان تولید اسپرم با شکل غیر طبیعی را شروع می ‌کنند که نسبت به گذشته حرکت آهسته‌ تری دارند. به این ترتیب، احتمال به وجود آوردن فرزندی مبتلا به اوتیسم و شیزوفرنی برای آنان افزایش می‌ یابد.

5- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم در اوایل دهه‌ چهل زندگی برای زنان و مردان 

- در این دوره احتمال لقاح جنینی با اختلال کروموزومی سندرم داون حدود یک درصد برای بانوان افزایش می‌ یابد.

6- چرخه‌ زندگی تخمک و اسپرم پس از چهل و پنج سالگی زندگی برای زنان و مردان  

- پس از این مقطع، بانوان بسیار کمی بارداری موفق خواهند داشت. احتمال لقاح جنینی با سندرم داون حدود یک به سی افزایش می‌ یابد.

- بیماری هایی مثل اوریون، بیماری کلیه و مشکل هورمونی قدرت باروری مردان را کاهش می‌دهد. سرطان مستقیما به اسپرم آسیب نمی‌رساند، اما پرتو درمانی و شیمی درمانی آسیب‌رسان است.

مطالعه بیشتر :

1- افزایش کیفیت اسپرم مردان با ورزش کردن

2- 7 دلیل ضعیف شدن اسپرم و قدرت باروری

3- ملاقات تخمک و اسپرم

4- تاثیر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی بر تخمک‌ گذاری و باروری

5- 6 روش تعیین زمان تخمک گذاری

 

منبع: womenshealthmag