The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایش پاپ اسمیر در دوران بارداری

آزمایش پاپ اسمیر، احتمال بروز سرطان ها و ضایعات پیش سرطانی دهانه رحم (قسمت پایین رحم که به واژن منتهی می‌شود) را مورد بررسی قرار می دهد. پیش سرطان ها، نوعی تغییرات سلولی هستند که در صورت عدم درمان مناسب، ممکن است به سرطان تبدیل شوند. اکثر بیمه های درمانی، باید آزمایش پاپ اسمیر یا غربالگری سرطان رحم را بطور رایگان پوشش بدهند. 

آزمایش پاپ اسمیر چیست؟

پاپ اسمیر، آزمایشی است که رحم را از نظر تغییرات غیر عادی، بررسی می کند. در صورتی که تغییرات سلولی دهانه رحم، تشخیص داده نشده و درمان نشوند، می‌تواند به سرطان دهانه رحم منجر گردد.

 

دلیل انجام پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر، گاهی می‌تواند با تشخیص به موقع نشانه‌های سرطان دهانه رحم، جان یک بیمار را نجات دهد. در صورتی که سرطان زود تشخیص داده شود، شانس درمان بسیار بالاتر خواهد بود. این آزمایش، همچنین می‌تواند سلول های غیرطبیعی سرویکس را قبل از تبدیل شدن به سلول‌های سرطانی تشخیص بدهد. درمان این سلول های غیر طبیعی، می‌تواند از تشدید سرطان رحم پیشگیری کند. آزمایش پاپ اسمیر، یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از سرطان رحم است.

 آیا تمام بانوان نیاز به انجام آزمایش پاپ اسمیر دارند؟

اکثر بانوان در سنین 21 تا 65 سال، باید آزمایش پاپ اسمیر را در برنامه‌ مراقبت های بهداشتی خود بگنجانند، حتی اگر از نظر جنسی فعال نیستند. بانوان یائسه که سن آنها کمتر از 65 سال باشد نیز بهتر است به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر را انجام بدهند.  

بانوانی که نیاز به انجام منظم آزمایش پاپ اسمیر ندارند، عبارتند از:

  • بانوان بالای 65 سال، که نتایج سه آزمایش متوالی آن‌ها طبیعی بوده و هیچ نتیجه غیر طبیعی در ده سال گذشته نداشته‌اند.
  • بانوانی که عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم را انجام داده‌اند، یا سابقه‌ سرطان رحم یا نتایج غیر طبیعی در آزمایش های پاپ اسمیر نداشته‌اند.

برای توقف انجام این آزمایش، باید با مشورت پزشک صورت بگیرد.

 

آیا با وجود انجام عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم، آزمایش پاپ اسمیر ضرورت دارد؟

این موضوع به نوع عمل هیسترکتومی و سوابق بیماری هر فرد بستگی دارد. افرادی که در این شرایط قرار دارند، بهتر است در این باره با پزشک مشورت نمایند.

  • در صورتی که هیسترکتومی به دلایل غیر سرطانی انجام شده باشد، آزمایش پاپ اسمیر ضرورتی ندارد.
  • در صورتی که هیسترکتومی به علت سلول‌های غیر طبیعی سرویکس یا سرطان گردن رحم انجام شده باشد، باید سالانه آزمایش پاپ اسمیر انجام شود، تا آنجا که در سه آزمایش متوالی، نتایج طبیعی حاصل گردد.
  • در صورتی که در جراحی، رحم برداشته شده، اما سرویکس هنوز وجود دارد (نوعی جراحی غیر رایج)، تا سن 65 سالگی آزمایش پاپ اسمیر باید انجام شود، تا زمانی که در طی ده سال گذشته هیچ نتیجه غیر طبیعی حاصل نشده، و در سه آزمایش متوالی نیز، نتایج بدون مشکل باشند.

 

چند بار در سال باید آزمایش پاپ اسمیر انجام شود؟

پاسخ این سوال، به سن و سابقه‌ی هر فرد بستگی دارد و باید در این باره با پزشک مشورت نمود. اما به طور کلی:

  • در سنین 21 تا 29 سالگی هر سه سال یک‌بار آزمایش پاپ اسمیر باید انجام شود.
  • در سنین 30 تا 64 سالگی هر پنج سال یک‌بار آزمایش ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) و آزمایش پاپ اسمیر یا هر سه سال یک‌بار تنها آزمایش پاپ اسمیر باید انجام شود.
  • بیش از 65 سال برای توقف انجام آزمایش پاپ اسمیر، با پزشک مشورت نمایید.

برخی از بانوان ممکن است نیاز به انجام آزمایش های مکرر پاپ اسمیر داشته باشند، در همین راستا، در صورت داشتن شرایط زیر، با پزشک مشورت نمایید:

  • ضعف سیستم ایمنی به علت پیوند عضو، شیمی درمانی یا مصرف استروئید
  • در صورتی که مادر شما در دورانی که شما را باردار بوده، داروی دی اتیل استیل بسترول مصرف نموده است.
  • داشتن نتایج غیر طبیعی پاپ اسمیر در گذشته، یا سابقه سرطان سرویکس درمان شده
  • در صورتی که HIV مثبت هستید. بانوان مبتلا به HIV (ویروس مسبب ایدز)، در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه‌ رحم  و سایر بیماری‌های گردن رحم قرار دارند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، توصیه می‌کند که تمامی بانوان HIV مثبت، شش ماه پس از انجام اولین آزمایش پاپ اسمیر، مجددا آزمایش را تکرار نمایند. در صورتی که هر دو آزمایش نتایج طبیعی داشتند، می‌توانند هر یک سال یک‌بار آزمایش را انجام دهند.

 

آمادگی برای آزمایش پاپ اسمیر

برخی عوامل باعث ایجاد خطا در نتیجه آزمایش پاپ اسمیر می‌شوند.

دو روز قبل از آزمایش:

  • از تامپون استفاده نکنید.
  • از کرم، شامپو و داروهای واژینال استفاده نکنید.
  • رابطه‌ی جنسی نداشته باشید.
  • از اسپری یا پودرهای دئودورانت واژینال استفاده نکنید.
  • دوش واژینال انجام ندهید.

 بهتر است این آزمایش در دوره‌ عادت ماهانه انجام نشود. بهترین زمان برای انجام آزمایش، ده تا بیست روز پس از اولین روز شروع عادت ماهانه است.

 

آزمایش پاپ اسمیر چگونه انجام می‌شود؟

ممکن است پزشک آزمایش پاپ اسمیر را هنگام انجام معاینه‌ لگنی انجام دهد. این آزمایش، ساده و سریع است. بر روی تخت دراز می‌کشید. پزشک، برای مشاهده‌ی رحم، وسیله‌ای به نام اسپکولوم را داخل واژن قرار می‌دهد. سپس با استفاده از یک وسیله‌ی مخصوص، سلول‌هایی را از سطح داخلی دهانه‌ رحم برمیدارد. سلول‌ها بر روی یک سطح شیشه‌ای قرار گرفته و برای آزمایش، به آزمایشگاه ارسال می‌شوند. آزمایش پاپ اسمیر، ممکن است کمی ناخوشایند باشد اما دردناک نیست. ممکن است پس از آزمایش احساس کنید در آن ناحیه جوش در آمده است.

معمولا نتیجه آزمایش در طول یک تا سه هفته آماده می‌شود. اکثرا نتیجه آزمایش نرمال است، در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، پزشک برای معاینات و بررسی بیشتر با بیمار تماس خواهد گرفت. دلایل زیادی برای حاصل شدن نتیجه غیر طبیعی وجود دارد. نتیجه غیر طبیعی آزمایش پاپ اسمیر، صرفا به معنای سرطان نیست.

وجود مشکل در نتیجه آزمایش می‌تواند باعث ایجاد دلهره شود، اما لزوما به معنی ابتلا به سرطان نیست. اغلب مشکلات کوچکی مربوط به گردن رحم وجود دارد. در صورتی که نتیجه آزمایش مبهم بوده یا حاکی از وجود تغییراتی در گردن رحم باشد، ممکن است آزمایش پاپ اسمیر بالافاصله، شش ماه بعد یا یک سال بعد تکرار شده یا نیاز به انجام آزمایشات بیشتری باشد.

برخی از سلول‌های غیر طبیعی به سرطان تبدیل می‌شوند، درمان آن دسته از سلول‌های غیر طبیعی که به طور خود به خود از بین نمی‌روند، تقریبا تمام سرطان‌های مربوط به گردن رحم را از بین می‌برد. در صورتی که نتیجه غیر عادی در آزمایش شما حاصل شده است، علت و تحلیل آن را از پزشک جویا شوید. پزشک باید به تمام پرسش‌ها، پاسخ و درباره‌ی ابهامات توضیح بدهد سلول‌های غیر طبیعی، اغلب با یک ویزیت معمولی در مطب پزشک درمان می‌شوند.

در صورتی که آزمایشات حاکی از تغییرات جدی‌تری در سلول‌های دهانه رحم باشند، پزشک انجام آزمایشات تکمیلی را توصیه می‌کتد. نتایج این ازمایش‌ها، پزشک را در انتخاب بهترین روش درمان، یاری می‌نماید.

 

نتیجه مثبت کاذب و منفی کاذب در آزمایش پاپ اسمیر به چه معناست؟

آزمایشات پاپ اسمیر همیشه بی‌نقص نیستند. گاهی نتایج منفی کاذب یا مثبت کاذب نیز ممکن است حاصل شود.

  • نتیجه مثبت کاذب در آزمایش پاپ اسمیر: در صورتی که نتیجه آزمایش حاکی از غیر طبیعی بودن سلول‌های گردن رحم بوده، اما در واقع این سلول‌ها غیر طبیعی یا سرطانی نباشند. اگر به تشخیص پزشک، نتیجه آزمایش مثبت کاذب باشد، یعنی مشکلی وجود ندارد.
  • نتیجه منفی کاذب در آزمایش پاپ اسمیر: در صورتی که در آزمایش نتایج طبیعی حاصل شود، اما در حقیقت مشکلی در سلول‌های رحم وجود داشته باشد که آزمایش آن را نشان نداده است. نتایج منفی کاذب، باعث وقفه و تاخیر در روند درمان سلول‌های نا سالم گردن رحم می‌شوند. با این حال، انجام منظم ازمایشات پاپ اسمیر، احتمال تشخیص هر گونه مشکل را افزایش می‌دهد. معمولا سال‌ها طول می‌کشد تا سرطان دهانه رحم پیشرفت و عود کند. در صورتی که در یک آزمایش سلول‌های سرطانی تشخیص داده نشوند، به احتمال زیاد در آزمایش بعدی مشخص می‌شوند.

 

روش‌ پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم

روش‌های مختلفی برای پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم وجود دارد. تعدادی از این روش‌ها عبارتند از:

  • انجام منظم آزمایشات پاپ اسمیر: آزمایشات پاپ اسمیر به پزشک کمک می‌کند تا سلول‌های غیر طبیعی را پیش از آن که سرطانی شوند، تشخیص بدهد.
  • واکسن HPV (زیر 26 سال): اغلب، علت سرطان دهانه رحم، ناشی از ویروسی به نام HPV است، که از طریق تماس تناسلی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. بسیاری از بانوان هرگز متوجه نمی‌شوند که به HPV مبتلا هستند. گرچه این ویروس به طور خود به خود از بین می‌رود، اما می‌تواند تغییراتی در سلول‌های دهانه رحم ایجاد نماید. آزمایشات پاپ اسمیر معمولا این تغییرات را تشخیص می‌دهند.
  • عدم تعدد شرکای جنسی: داشتن تنها یک شریک جنسی، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مربوط به رحم را کاهش دهد. وفادار باشید، به این معنا که تنها با شریک جنسی خود رابطه داشته و شرکای جنسی متعدد نداشته باشید.
  • استفاده از کاندوم: بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی، از جمله HPV و سرطان‌های مختلف دهانه رحم، عدم برقراری رابطه‌ی جنسی واژینال، دهانی و مقعدی است. در صورتی که رابطه‌ی جنسی دارید، از کاندوم استفاده کنید. کاندوم خطر ابتلا به HPV و سایر بیماری‌های مقاربتی را کاهش می‌دهد.گرچه بسیاری از بانوان و آقایانی که از کاندوم استفاده می‌کنند نیز به ویروس HPV مبتلا می‌شوند، اما تحقیقات نشان داده که استفاده از کاندوم با میزان ابتلا به سرطان دهانه رحم مرتبط است. در صورت داشتن رابطه‌ی جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی، از کاندوم استفاده کنید.

 

هزینه آزمایش پاپ اسمیر 

آزمایش پاپ اسمیر، توسط بیمه پوشش داده شده و اکثر بیمه‌ها هزینه‌ آزمایش پاپ اسمیر را پرداخت می‌کنند.

  • در صورتی که بیمه هستید، از مسئول مورد نظر بخواهید که خدمات تحت پوشش بیمه را برای شما توضیح دهد.
  • در صورتی که بیمه ندارید، در نزدیکی خود مراکزی را پیدا کنید که هزینه‌های این آزمایش را به طور رایگان یا با هزینه‌ی کم پوشش بدهند.

 

منبع: parents