The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری آیا انجام آن ضروری است؟

با ورود به هفته 39، نه ماه بارداری را به اتمام رسانده اید و حالا در ماه دهم هستید، زمانی که هر لحظه و هر ساعت امکان وقوع زایمان و به دنیا آمدن فرزند درون رحمتان وجود دارد، بنابراین باید آمادگی لازم را برای این اتفاق داشته باشید. حالا و در این برهه زمانی خاص، نظارت بر جنین باید چندین برابر باشد و به همین دلیل نیز این امکان وجود دارد که بررسی های مختلفی همچون سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری درخواست شوند.

سونوگرافی هفته 39 بارداری

تا پایان هفته 39 بارداری وزن جنین بین 4019-2851 گرم و طول بدن او 50/7 سانتی متر خواهد بود.

در این مرحله از رشد جنین تکامل مغز و ریه ها و دستگاه گوارش ادامه دارد و هر قدر به زمان زایمان نزدیک می‌شوید وزن جنین بیشتر خواهد شد.

در سونوگرافی چه می‌بینید؟

در این تصویر سه چهارم صورت جنین مشاهده می‌شود و می‌توانید مژه‌ها را ببینید. پزشک ممکن است بخواهد مطمئن شود که وضعیت قرارگیری جنین برای زایمان طبیعی مناسب است و اینکه آیا جنین سر و ته شده یا خیر.

آیا انجام سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری ضروری است؟

بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که بله! انجام دادن سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری برای ارزیابی سلامت جنین، لازم است. اما در برنامه مراقبتی روتین مادران باردار که توسط کمیته های کشوری تدوین و تنظیم شده است، نوبتی برای سونوگرافی در هفته 39 بارداری در نظر گرفته نشده است. بنابراین درست مانند هر اقدام دیگری در بارداری، می توان اینطور نتیجه گرفت که انجام دادن سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، تنها در شرایطی ضروری است که پزشکان آن را درخواست کرده و لازم می دانند.

چرا باید در هفته سی و نهم بارداری سونوگرافی انجام دهید؟

بر اساس عقیده پزشکان، شما به دلایل مختلفی باید سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری را انجام دهید که عبارت هستند از:

بررسی سلامت عمومی جنین در درون رحم: پزشک با انجام دادن سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، اطلاعاتی همچون وزن جنین، وضعیت رشد او و میزان مطابقت آن با سن بارداری، حجم مایع آمنیوتیک، وضعیت جفت و بند ناف و از همه مهم تر موقعیت قرارگیری جنین در رحم را به دست خواهد آورد که بر اساس نتایج آن ها می تواند در مورد نوع زایمان و همچنین چگونگی مدیریت بارداری در این روزهای پایانی تصمیم گیری کند. اگر در نتایج این سونوگرافی، مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است برای مشخص شدن دقیق تر وضعیت جنین بررسی های دیگری همچون سونوگرافی کالرداپلر رحمی و یا بیوفیزیکال پروفایل و ... درخواست شوند.

- ارزیابی موارد مشکوک شناسایی شده در سونوگرافی های قبلی: در این هفته های آخر، بسیار مهم است که هر لحظه از وضعیت جنین آگاه بود، به ویژه اگر در سونوگرافی های قبلی مشکلاتی همچون اختلال در روند رشد و وزن گیری جنین شناسایی شده باشند، بنابراین این احتمال وجود دارد که پزشکتان سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری را با هدف بررسی روند پیشرفت این مشکلات و تشخیص بدتر یا بهتر شدنشان درخواست کند.

- اطمینان از در خطر نبودن جنین و بارداری: اگر به دلیل سوانح پیش بینی نشده ای همچون زمین خوردن و یا تصادف، به شکم مادر باردار ضربه ای وارد شود و یا اینکه اگر علائمی همچون کاهش یا افزایش غیرطبیعی حرکات جنین، انقباضات رحمی، درد در رحم، کمر و پایین شکم، خروج خون و ترشحات خونی از واژن، نشت مایعات مشکوک به پارگی و سوراخ شدن کیسه آمنیوتیک و ...، به طور ناگهانی بروز پیدا کنند، پزشک بررسی هایی همچون سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری را درخواست خواهد کرد.

سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، با چه هدفی درخواست شده باشد و مدت زمان تقریبی آن از 10 تا نهایتا 30 الی 45 دقیقه متغیر است. شاید به دلیل به دنیا نیامدن فرزندتان، در حین سونوگرافی بی قرار و مضطرب باشید، اما این نکته را در نظر بگیرید که احتمالا این آخرین زمانی است که تصویر فرزند خود را در درون رحم می بینید، پس از این لحظات خاطره ای خوش و به یاد ماندنی بسازید.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری تشخیص دهد؟

یک هندوانه خوشمزه و آبدار! این اندازه دلبند کوچک درون رحم شما در هفته 39 بارداری است. حالا دیگر جنین آماده است تا از رحم خارج شود و پزشک شما با انجام دادن سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری قادر خواهد بود تا این موارد را تشخیص دهد:

- زنده بودن جنین و ضربان قلب او (تعداد، نظم و ریتم)،

- حرکات بدن جنین،

- جنسیت جنین،

- نحوه قرارگیری جنین در درون رحم،

- سن بارداری و موعد حدودی زایمان،

- اختلالات رشدی در جنین،

- کم یا زیاد بودن حجم مایع آمنیوتیک،

- محل جفت در رحم، درجه بلوغ و پیری آن (بیانگر عملکرد جفت است)،

- سرراهی بودن (قرار داشتن جفت بر روی دهانه رحم) یا نبودن جفت و همچنین فاصله آن تا دهانه رحم،

- گره در بند ناف و یا پیچش آن به دور گردن و اندام های جنین،

- هرگونه اختلال در میزان خونرسانی به جنین، عملکرد جفت، چسبندگی جفت و میزان نفوذ آن در دیواره های رحمی (قابل تشخیص در سونوگرافی کالر داپلر)،

- سلامت جنین در درون رحم با امیتاز دادن به 5 پارامتر حرکات تنفسی، حرکات بدن و اندام ها، باز و بسته کردن و خم شدن و کشش دست ها و پاها، حجم مایع آمنیوتیک و ضربان قلب جنین (قابل تشخیص در سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل).

اگر در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

شنیده نشدن ضربان قلب جنین در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، خبر بسیار بدی است که می تواند نشان دهنده مرگ جنین در درون رحم باشد، با اینکه او در این زمان به حد کافی بزرگ شده و احتمال خطا در سونوگرافی واقعا بعید و نزدیک به صفر است. اما باز هم لازم است که در چنین شرایطی بلافاصله و بدون لحظه ای درنگ به بیمارستان مراجعه کرد تا ارزیابی های لازم انجام شوند.

اگر در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

شاید فکر کنید حالا که تولد دلبندتان نزدیک است، حتی اگر مشکلی هم در سونوگرافی ها شناسایی شود، نیازی به بررسی نبوده و لازم نیست کاری کنید. اما این قطعا اشتباه بوده و بنابراین در صورت شک به وجود مشکل در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، باید تحت نظر پزشکتان، تمام ارزیابی ها و اقدامات لازم را انجام دهید تا سلامت فرزند درون رحمتان و همچین خودتان حفظ شود.

مطالعه بیشتر:

هفته سی و نهم بارداری بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته سی و نهم بارداری تصویر و اندازه جنین

انواع سونوگرافی بارداری چیست وچه زمان سونوگرافی انجام میشود؟

سونوگرافی چه چیزی را نشان میدهد و انواع آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری

سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، با چه هدفی درخواست شده باشد و مدت زمان تقریبی آن از 10 تا نهایتا 30 الی 45 دقیقه متغیر است

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری تشخیص دهد؟

زنده بودن جنین و ضربان قلب او (تعداد، نظم و ریتم)، حرکات بدن جنین، جنسیت جنین، نحوه قرارگیری جنین در درون رحم، سن بارداری و موعد حدودی زایمان، اختلالات رشدی در جنین،

اگر در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

شنیده نشدن ضربان قلب جنین در در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، خبر بسیار بدی است که می تواند نشان دهنده مرگ جنین در درون رحم باشد، با اینکه او در این زمان به حد کافی بزرگ شده و احتمال خطا در سونوگرافی واقعا بعید و نزدیک به صفر است. اما باز هم لازم است که در چنین شرایطی بلافاصله و بدون لحظه ای درنگ به بیمارستان مراجعه کرد تا ارزیابی های لازم انجام شوند.

اگر در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

شاید فکر کنید حالا که تولد دلبندتان نزدیک است، حتی اگر مشکلی هم در سونوگرافی ها شناسایی شود، نیازی به بررسی نبوده و لازم نیست کاری کنید. اما این قطعا اشتباه بوده و بنابراین در صورت شک به وجود مشکل در سونوگرافی هفته سی و نهم بارداری، باید تحت نظر پزشکتان، تمام ارزیابی ها و اقدامات لازم را انجام دهید تا سلامت فرزند درون رحمتان و همچین خودتان حفظ شود.

منبع: parents