The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بوسیدن عامل ابتلا نوزاد به مننژیت است؟

ماجرا زمانی آغاز شد که نوزاد دختری یک ماه پس از تولد و ابتلا به آنسفالیت ( نوع خاص مننژیت ) در بیمارستانی در شهر ممفیس درگذشت. والدین اش اعلام کردند، علایم و نشانه های این بیماری مثل سرماخوردگی بود و فردی که فرزندشان را در آغوش گرفته و بوسیده عامل ابتلا او به این بیماری است. در گفت و گو با دکتر ویلیام اسچافر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه نشویل و دکتر کامیل سابلو، متخصص امراض عفونی بیمارستان کودکان نیویورک به علل ابتلا، روش های درمان، پیشگیری و ... این بیماری پرداخته ایم.

ویروسی که این کودک را مبتلا کرده چیست؟

شدن به این نوع مننژیت، آنسفالیت که به وسیله ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 بروز می کند، در نوزادان تازه متولد شده متداول نیست. تعداد زیادی از افراد حامل ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 هستند، اما علایم و نشانه ای بروز نداده و پس از گذشت مدت طولانی بیمار می شوند.

نوزاد چگونه به این ویروس مبتلا می شود؟

هر یک از افراد - والدین، اعضای خانواده، دوستان و ... - می توانند این ویروس را با بوسیدن و لمس کردن نوزاد منتقل کنند. پس از آن، ویروس به دلایلی که هنوز مشخص نیست وارد بدن و جریان خون شده و غشاء مغز و نخاع را آلوده می کند.

برای نوزاد تازه متولد شده ای که به این ویروس مبتلا شده چه اتفاقی می افتد؟

بروز این نوع مننژیت در ماه نخست زندگی نوزاد خطرناک است. این ویروس می تواند علاوه بر مغز و نخاع به هر یک از اعضای بدن - کبد، کلیه ها و قلب - نیز صدمه بزند. این ویروس علاوه بر بروز مننژیت، عامل نمایان شدن آنسفالیت - بیماری که علاوه بر متورم کردن مننژها و انقباض مغز به سلول های مغز نیز آسیب وارد می کند - می شود.

برای درمان این بیماری چه باید کرد؟

تحت نظر گرفتن نوزاد توسط پزشک خیال والدین از تامین آب بدن، تغذیه مناسب، ارائه اکسیژن اضافی و ... راحت می شود. گروه پزشکی همچنین با خوراندن داروهای ضد ویروس سعی می کنند بیماری را درمان کنند. اما اگر نوع عفونت شدید (آنسفالیت) باشد فرآیند درمان دشوار شده و احتمال آسیب ندیدن مغز کم می شود.

سن نوزاد اهمیت دارد؟

اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند نوجوان و جوان هستند و از بیماری شان بی اطلاع هستند. اما به علت توسعه نیافتن سیستم ایمنی بدن نوزادانی که تنها یک ماه از عمرشان گذشته ویروس به راحتی وارد بدن شده و توسط گردش خون به اندام های مختلف رسیده و آنها را آلوده می کند.

چگونه باید از بروز این بیماری پیشگیری کرد؟

والدین نباید نوزاد را تا شروع ماه سوم زندگی از خانه خارج کنند. آنها باید از لمس کردن نوزاد توسط افراد جلوگیری کنند. دست ها، صورت و پاهای نوزاد بالافاصله پس از لمس شدن باید با آب و صابون شست و شو شود. والدین باید پیش از تولد نوزاد در فصول زمستان یا بهار واکسن آنفولانزا تزریق کنند. بهترین روش پیشگیری کردن از ابتلا نوزاد به مننژیت تزریق واکسن آنفولانزا در سه ماهه سوم بارداری و تغذیه نوزاد با شیر مادر است.

علایم و نشانه های ابتلا به این بیماری چیست؟

علایم و نشانه های ابتلا در نوزادان نامحسوس است. والدین به محض مشاهده ناتوانی نوزاد در انجام کارهایی که پیش از این به راحتی انجام می داد باید او را به بیمارستان منتقل کنند.

مطالعه بیشتر:

1- کاهش تب در نوزادان

منبع: webmd