The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد های شدید در دوران بارداری: علل و نشانه ها

آیا داشتن درد شدید در دوران بارداری طبیعی است؟ در این دوران، بدن شما دستخوش تغییرات فراوانی می شود تا بتواند خود را با موجودی که در بدن شما در حال رشد است، تطبیق دهد. شما افزایش وزن را تجربه خواهید کرد و بدن شما به گونه ای رشد می کند تا فضا برای جنین در حال رشد آماده شود. در حالی که تمامی این حالت ها طبیعی هستند، می توانند احساس ناخوشایندی در شما ایجاد کنند.ممکن است برای کسانی که برای اولین بار مادر شدن را تجربه می کنند، تشخیص این که دردهایی که احساس می کنند طبیعی هستند و یا مرتبط با انقباضات زایمان هستند، دشوار بوده و استرس زا به نظر برسد.

 

 

علل دردهای شدید در دوران بارداری

یکی از شدید ترین دردهایی که بانوان باردار در این دوران تجربه می کنند، درد در ناحیه شکم، رحم و کشاله ران است. در حالی که این درد می تواند ناخوشایند باشد، در بیشتر مواقع کاملا طبیعی و قسمتی از روند بارداری است.

برخی از رایج ترین علل این درد شامل موارد زیر است:

  • کمبود جا: در اغلب مواقع، این درد به دلیل کمبود جایی است که به علت بزرگ شدن رحم ایجاد می شود.
  • نفخ کردن
  • یبوست
  • درد رباط گرد رحمی: این درد در سه ماهه دوم بارداری رخ می دهد و منجر به درد شدید در یک طرف شکم و یا هر دو طرف می شود. این درد به دلیل منبسط شدن رباطی است که قسمت جلوی رحم را به کشاله ران متصل می کند که در اثر بزرگ شدن رحم کشیده می شود.

 

آیا داشتن درد شدید در دوران بارداری طبیعی است؟  

علائمی که در بالا ذکر شد، معمولا جزئی از بارداری طبیعی بوده و به درد شدید منجر نمی شوند. اما اگر هر کدام از این درد ها فقط در یک طرف بدنتان وجود داشت، می توانند نشان دهنده بارداری خارج رحمی باشد که یک وضعیت شايع بوده و نیاز به مراجعه سریع به بیمارستان دارد.

سقط جنین نیز می تواند به درد شدید و ناگهانی در ستون فقرات منجر شود. مادران باردار باید به خوبی درد ستون فقرات ناشی از رشد طبیعی رحم و درد ناشی از سقط جنین را از یک دیگر تشخیص دهند.

مشاوره با پزشکتان به شما در خصوص شناخت درست این نشانه ها کمک خواهد کرد.

 

نشانه های هشداردهنده در خصوص دردهای شدید بارداری

با وجود این که دردهای بارداری معمولا طبیعی هستند، نشانه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند که بفهمید آیا این درد ها نشانه هایی از انقباضات زایمان هستند یا نه؟

برخی از این نشانه ها به قرار زیرند:

  • اگر درد با حالت تهوع، تب و لرز، خون ریزی شدید و تغییر در میزان ترشحات واژن همراه است.
  • اگر درد خیلی شدید بوده و حتی بعد از استراحت نیز به طور مداوم وجود دارد. در نظر داشته باشید که درد رباط گرد رحمی نباید بیشتر از چند دقیقه طول بکشد.
  • اگر درد به میزانی است که نفس کشیدن، راه رفتن و یا صحبت کردن را برای شما سخت می کند.

اگر هر کدام از علائم ذکر شده در بالا را دارید، آرامش خود را حفظ کرده و هرچه سریع تر با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

 

کنار آمدن با دردهای شدید بارداری

هنگامی که درد شدید به سراغتان می آید، معمولا اولین اقدام تماس با پزشک است.

با این حال اگر دردهای شدیدی در دوران بارداری به سراغتان می آیند، راه حل هایی وجود دارند که برای کاهش درد به کار می روند:

  • کش و قوس دادن ایمن بدن
  • تمرین بر کنترل نفس کشیدن
  • تمریناتی در خصوص نحوه خوابیدن و نشستن
  • راه رفتن

اگر درد های شما شدید است و انجام کار های روزمره را برایتان دشوار کرده است، با پزشکتان در این خصوص و هم چنین در خصوص روش های ایمن و غیر دارویی کاهش درد در دوران بارداری با پزشکتان مشورت کنید.

 

 

منبع: نی نی پلاس