The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری بعد از عمل بازگشت وازکتومی

خوشبختانه احتمال بارداری بعد از عمل وازکتومی صفر نیست و باردار شدن پس از عمل بازگشت وازکتومی امکان پذیر است. با عمل بازگشت وازکتومی یا ترمیم میکرو جراحی، به طور متوسط 90 درصد پس از سه تا شش ماه اسپرم در مایع منی مشاهده می شود و به طور متوسط 73 درصد بعد از یک سال از عمل بازگشت وازکتومی همسر می تواند باردار شود.

عمل بازگشت وازکتومی به چه دلایلی انجام می شود؟

بر اساس آمار از هر 20 مرد یک نفر تصمیم می گیرد که عمل بازگشت وازکتومی را انجام دهد. در حالی که وازکتومی یک روش دائمی برای عقیمی محسوب می شود، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مرد پس از انجام این عمل نظر خود را تغییر دهد. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:

• تصمیم گیری در مورد داشتن فرزندان بیشتر

• ازدواج مجدد و تمایل به داشتن فرزند با شریک جدید خود

• از دنیا رفتن فرزند

• عدم موفقیت در IVF-ICSI (گزینه دیگر برای بچه دار شدن بعد از وازکتومی)

• تجربه درد پس از وازکتومی (عارضه احتمالی وازکتومی، که ممکن است با عمل بازگشت وازکتومی برطرف شود)

• پشیمانی از تصمیم قبلی، به هر دلیلی (نه لزوما به این دلیل که آنها قصد دارند فرزندان بیشتری داشته باشند)

چند وقت بعد از عمل بازگشت وازکتومی می توانیم باردار شویم؟

متخصصان می گویند که میزان موفقیت عمل بازگشت وازکتومی و چارچوب زمانی مشاهده شدن اسپرم کافی در مایع منی بسته به اینکه چند سال از وازکتومی می گذرد، اینکه آیا این زوجین در گذشته فرزند داشته اند یا نه، مهارت جراح و نوع ترمیم به طور قابل توجهی متفاوت است.

دکتر ادوارد ماروت، متخصص غدد درون ریز تولید مثل توضیح می دهد: "برگشت وازکتومی امکان پذیر است، اما اگر بیش از پنج سال باز عمل گذرد نتایج ضعیف است. کمک گرفتن از روش IVF می تواند به این دسته از زوجین کمک کند."

عمل بازگشت وازکتومی چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه عمل بازگشت وازکتومی را برای شما شرح دهیم، برای درک بهتر این مطلب مختصری درمورد سیستم تولید مثل مردانه شرح خواهیم داد.در سیستم تولید مثل مردان، سلولهای اسپرم نابالغ در بیضه ایجاد می شوند. سپس اسپرم ها از بیضه، آنها به اپیدیدیم، یک ارگان لوله مانند پیچ خورده که در بالای بیضه ها قرار دارد، منتقل می شوند.

سلولهای اسپرم وقتی وارد اپیدیدیم شدند و مدتی در آنجا ماندند، به سلولهای اسپرم بالغ تبدیل می شوند و سرانجام تا زمان رسیدن به مجرای وازدفرنس یا اسپرم بر، برای مدتی در آنجا ذخیره می شوند.

اپیدیدیم به مجاری اسپرم بر که یک مجرای عضلانی نازک است منتهی می شود. هنگام انزال مرد، اسپرم از انتهای اپیدیدیم به داخل وازدفران وارد و سپس از طریق مجاری ادراری خارج می شود.

وازدفرنس اسپرم را به مجرای ادراری منتقل می کند، جایی که در هنگام انزال، با مایع غنی از فروکتوز (از غدد وزیکول سمینال) و مایعات پروستات (تولید شده در غده پروستات) مخلوط می شود.

در طی عمل وازکتومی، وازدفرنس بریده می شود. این از مخلوط شدن اسپرم با مایعات منی دیگر جلوگیری می کند. چند ماه طول می کشد که پس از وازکتومی سلول های اسپرم از مایع منی به طور کامل خارج شوند و اصطلاحا تعداد اسپرم ها به صفر برسد.

در عمل بازگشت وازکتومی دو انتهای مجرای دفران که بریده شده بود، مجددا به هم متصل می شوند که وازوازوستومی نامیده می شود.

ساختار عضلانی مجرای وازدفران مانند یک لوله عضلانی بسیار نازک است که ضخامت آن بیشتر از یک رشته اسپاگتی نیست. بنابراین اتصال مجدد آن یک جراحی پیچیده محسوب می شود.

گاهی اوقات، اتصال مجدد عضلات قطع شده امکان پذیر نیست. اگر سالها از عمل وازکتومی گذشته باشد این احتمال بیشتر است. در این حالت جراح می تواند وازدفرنس را مستقیماً به اپیدیدیم که عمل وازوپیدیدیموستومی نامیده می شود، متصل کند.

وازوپیدیدیموستومی یک روش پیچیده است ، دو برابر زمان جراحی به عنوان وازکتومی (چهار ساعت به جای دو ساعت) انجام می شود. گاهی اوقات میزان موفقیت عمل بازگشت وازکتومی می تواند با وازوپیدیدیموستومی بالاتر باشد، هرچند ممکن است بازگشت اسپرم به مایع انزالی بیشتر طول بکشد.

 

کدام یک از روش های عمل بازگشت وازکتومی بهتر است؟

این که عمل وازوازوستومی برای شما بهتر است یا وازوپیدیدیموستومی مورد سوال مردان زیادی است؟ درحقیقت دادن پاسخ قبل از عمل غیرممکن است و باید پزشک شما انتهای مجاری دفران را بعد از بازکردن بررسی کند تا ببیند که کدامیک امکان پذیر است.

 

چه مدت بعد از عمل بازگشت وازکتومی اسپرم ها برمی گردند؟

پس از وازوازوستومی، وجود اسپرم در انزال ممکن است سه ماه طول بکشد. با این حال، گاهی اوقات فقط چند هفته طول می کشد.پس از وازوپیدیدیموستومی ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد تا سلول های اسپرم به مایع منی برگردند.

چگونه باید برای عمل بازگشت وازکتومی اقدام کنیم؟

قبل از آنکه برای عمل بازگشت وازکتومی اقدام کنید در نظر داشته باشید که مهارت جراح کلید بهبود شانس موفقیت شما است. شما فردی را می خواهید که به طور منظم عمل بازگشت وازکتومی را انجام دهد. تحقیقات نشان داده است که تجربه در موفقیت این عمل تاثیر زیادی دارد.

انتخاب جراح برای عمل بازگشت وازکتومی

از متخصص ارولوژی خود بپرسید که در سال گذشته چند عمل بازگشت وازکتومی انجام داده و موفقیت های وی چقدر است. شما همچنین باید اطمینان پیدا کنید که پزشک شما تجربه انجام وازوپیدیدیموستومی را دارد یا نه، خصوصاً اگر وازکتومی شما بیش از هفت سال پیش انجام شده باشد.

به یاد داشته باشید تا زمانی که پزشک جراحی را شروع نکند، نمی توان فهمید که آیا به عمل جراحی پیچیده تری نیاز دارید یا نه؟ پس ارزش این را دارد که یک دکتر باتجربه تر بگیرید.

کار دیگری که باید قبل از تصمیم گیری در این مورد انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید همسر شما آزمایش اولیه باروری را انجام داده است. اگر عوامل مشکلاتی در باروری زنان وجود داشته باشد، منطقی تر این است که از عمل بازگشت وازکتومی صرف نظر کنید و مستقیماً به گزینه IVF بروید.

درنظر داشته باشید ک سن همسر زن شما نیز مهم است، به خصوص اگر او 37 سال یا بیشتر داشته باشد. با کاهش باروری زنان پس از 35 سالگی، ممکن است توصیه نشود یک سال صبر کنید تا ببینید آیا عمل بازگشت وازکتومی موفقیت آمیز بوده است یا نه؟ آزمایش ذخیره تخمدان با کمک پزشک زنان می تواند به شما و همسرتان در تصمیم گیری در این مورد کمک کند.

در آخر در نظر داشته باشید که از جراح خود بخواهید سلولهای اسپرمتان را ذخیره کند. ممکن است هرگز از آن اسپرم های منجمد استفاده نکنید اما اگر عمل بازگشت وازکتومی موفقیت آمیز نباشد، با کمک اسپرم های منجمد گزینه IVF-ICSI را شروع خواهید کرد.

چه مدت بعد از عمل بازگشت وازکتومی حامله می شویم؟

برخی از زوجین به سرعت باردار می شوند. برخی دیگر تا دو سال طول می کشد تا باردار شوند. به طور معمول می توانیم بگوییم که حدود شش ماه تا یک سال طول می کشد تا به نتیجه برسید. در نهایت مدت زمان بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که می توانند در بازگشت اسپرم تأثیر بگذارند عبارتند از:

• به کدام نوع ترمیم وازکتومی نیاز دارید

• چه مدت طول می کشد تا اسپرم به انزال شما برگردد

• اینکه آیا مشکلات باروری دیگری نیز وجود دارد

پزشک شما آزمایش تعداد اسپرم را چند ماه بعد از عمل بازگشت وازکتومی تجویز می کند. اگر نتایج خوب به نظر برسد و در طول پنجره باروری همسرتان (درست قبل از تخمک گذاری) رابطه جنسی یک شب درمیان داشته باشید، ممکن است در عرض چند ماه باردار شوید.

اگر نتایج آنالیز مایع منی خوب نباشد، پزشک احتمالاً آزمایش دیگری را برای دو تا سه ماه بعد تجویز می کند. اگر به عمل پیچیده تری نیاز داشته باشید، بازگشت اسپرم ممکن است بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال، بازگشت اسپرم پس از وازوپیدیدیموستومی ممکن است یک سال طول بکشد.

چگونه احتمال موفقیت بعد از عمل بازگشت وازکتومی را بیشتر کنیم؟

احتمال موفقیت بارداری شما در درجه اول به موفقیت آمیز بودن ترمیم جراحی و به توان باروری کلی شما و همسرتان بستگی دارد. که بیشتر این موارد از کنترل شما خارج است.

با این حال مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احتمال باردار شدن پس از عمل بازگشت وازکتومی کمی افزایش یابد. این موارد در مورد همه زوج ها صادق است.

• عادت های ناسالم را کنار بگذارید. اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید. اگر زیاد الکل می نوشید آن را قطع کنید. این عادات بد سلامتی می تواند بر کیفیت اسپرم تأثیر منفی بگذارد

• بیضه های خود را خنک نگه دارید! بیضه ها در خارج از بدن قرار می گیرند زیرا اسپرم به گرما حساس است. از وان های آب گرم، حمام های گرم داغ، گرم کننده های صندلی و استفاده از لباس های زیر تنگ خودداری کنید.

• سعی کنید غذای سالم بخورید. تحقیقات نشان داده است که مردانی که بیشتر شیرینی، فست فود، گوشت قرمز، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند نسبت به مردانی که غذاهای غنی از مواد مغذی بیشتری می خورند کیفیت اسپرم کمتری دارند.

• مرتباً رابطه جنسی برقرار کنید. این به دو دلیل خوب است: رابطه جنسی مکرر باعث می شود که در هنگام تخمک گذاری همسرتان رابطه جنسی برقرار کنید و احتمال باروری بیشتر باشد. ثانیا، انزال مکرر به حرکت اسپرم از طریق سیستم تولید مثل مردان کمک می کند.

• سعی کنید هنگام تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کنید. هر ماه حدود شش روز وجود دارد که یک زن می تواند باردار شود. بعضی از زوجین وقتی می خواهند رابطه جنسی را فقط در زمان تخمک گذاری انجام دهند دچار استرس می شوند. اگر استرس می گیرید پنجره باروری را کنار بگذارید و یک شب در میان رابطه داشته باشید.

 

• از روان کننده های مناسب باروری استفاده کنید. روان کننده های معمول می توانند مانع حرکت اسپرم شوند و حتی برای اسپرم سمی باشند. بهتر است گزینه های مناسب باروری را انتخاب کنید.

اگر بعد از عمل بازگشت وازکتومی بارداری رخ نداد چه کنیم؟

اگر شریک زندگی شما بلافاصله باردار نمی شود وحشت نکنید. حتی برای زوجینی که باروری طبیعی دارند ممکن است چند ماه تا یکسال طول بکشد تا به بارداری برسند.

اما اگر ماه های زیادی سپری شود و بارداری رخ ندهد، کمک گرفتن را به تأخیر نیندازید. این امر به ویژه اگر همسر زن شما 35 ساله یا بیشتر باشد، بیشتر صدق می کند. به طور کلی اگر بعد از عمل بازگشت اسپرم در طی شش ماه تا یک سال به بارداری نرسیدید، به یک متخصص باروری مراجعه کنید.

مرحله بعدی ممکن است آزمایش باروری باشد حتی اگر قبلاً هر دو مورد ارزیابی قرار گرفته اید باید مجدد آزمایش دهید. با دست آمدن نتایج آزمایشات می توان گزینه درمان های کمک باروری را مورد بحث قرار داد. هنگامی که عمل بازگشت وازکتومی به بارداری منجر نشود، IVF با ICSI ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اگر عمل بازگشت وازکتومی موفقیت آمیز نبود چه کنیم؟

IVF را در نظر بگیرید. اگر عمل بازگشت وازکتومی ناموفق باشد، یا به دلیل سن زن و سایر عوامل باروری برای شما مناسب نباشد، روش IVF یا ICSI یک گزینه جایگزین است. در بیشتر موارد IVF بهترین انتخاب است. توجه داشته باشید که اگر زن بالای 37 سال باشد و نگرانی برای ناهنجاری های ژنتیکی داشته باشید، IVF گزینه آزمایش ژنتیکی جنین را قبل از انتقال را برای شما ارائه می دهد. با این حال IVF مسیری گرانتری است و خطرات پزشکی بیشتری را به همراه دارد.

آسپیراسیون اسپرم چیست و چگونه انجام می شود؟

آسپیراسیون اسپرم یک روش برای دریافت سلول های اسپرم مستقیما از داخل بیضه است. در این روش از آرام بخشی و بی حسی موضعی استفاده می شود و یک سوزن اسپرم را مستقیماً از بیضه یا اپیدیدیم برداشت می کند.

اصطلاحات پزشکی این روشها عبارتند از PESA (آسپیراسیون اپیدیدیم از راه پوست) و یا TESA (اسپرم اسپرم بیضه). اگر شما یک عمل وازکتومی ناموفق را پشت سر گذاشتید ولی جراح شما توانست اسپرم را بازیابی و انجماد کند ممکن است دیگر نیازی به انجام عمل آسپیراسیون نباشد.

اسپرم های بازیابی شده را نمی توان به روش IUI به داخل رحم تزریق کرد و به IVF با ICSI نیاز دارد. ICSI روشی است که در آن تک سلول اسپرم انتخاب و مستقیماً به تخمک تزریق می شود. ICSI علاوه بر IVF معمولی، دارای هزینه ها و خطرات بیشتری نیز هست.مانند هر روش درمانی دیگری، موفقیت IVF نیز تضمینی نیست. موفقیت در بارداری به سن همسر زن و سایر عوامل باروری بستگی دارد.

در بسیاری از موارد عمل بازگشت وازکتومی می تواند موفقیت آمیز باشد، اما تضمینی وجود ندارد. برای برخی از زوج ها، روش IVF با ICSI گزینه بهتری است. برای برخی دیگر ارزش آن را دارد که ابتدا عمل بازگشت وازکتومی را امتحان کنید.

هر دو روش به ندرت تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند و هزینه آنها در بیمارستان های مختلف فرق می کند. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه راهی را انتخاب کنید، با یک متخصص ارولوژی و با تجربه در عمل بازگشت وازکتومی و یک متخصص باروری صحبت کنید.

همچنین، مطمئن شوید که باروری همسرتان قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی آزمایش شده است. اگر نیاز به درمان IVF به دلیل ناباروری زنان باشد، زمان و هزینه خود را با عمل بازگشت وازکتومی به هدر ندهید.

یک راه دیگر کمک گرفتن از اسپرم اهدایی است. اگر شما قصد استفاده از اسپرم اهدایی را دارید، می توان با کمک IUI یا درمان IVF خیلی راحت به برداری برسید. اما در این حالت کودک از نظر ژنتیکی با شما ارتباطی نخواهد داشت.

https://www.verywellfamily.com/getting-pregnant-after-vasectomy-reversal-4153916

 

 

منبع: webmd