The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم پرکاری تیروئید در مردان چیست؟

غده تیروئید غده ایی کوچک و پروانه ای شکل است که در قسمت جلوی گلو قرار دارد. هورمون هایی که توسط این غده تولید می شود بر سطح انرژی و عملکرد اغلب اندام های شما تاثیر می گذارد. برای مثال هورمون تیروئید بر ضربان قلب شما نیز تاثیر می گذارد. در شرایط پرکاری تیروئید در مردان، غده تیروئید بیش تر از نیاز بدن هورمون تیروئید تولید می کند. به این مشکل تیروئید بیش از حد فعال نیز گفته می شود. این مشکل در صورتی که درمان نشود، به سلامت قلب، ماهیچه ها، کیفیت منی و موارد دیگر آسیب می رساند.

پرکاری تیروئید در مردان چقدر شایع است؟

هر چند زنان ۲ تا ۱۰ برابر بیش تر از آقایان به تیروئید پرکار مبتلا می شوند، اما تیروئید پرکار در مردان نیز رخ داده و نیاز به مصرف دارو برای کنترل آن وجود دارد. برخی علائم پرکاری تیروئید در آقایان و خانم ها مشترک اند، اما برخی علائم پرکاری تیروئید تنها مربوط به آقابان است. نقطه مقابل پرکاری تیروئید، مشکل شایعی با عنوان کم کاری تیروئید یا غیرفعال بودن تیروئید است. به این معنا که غده تیروئید به اندازه نیاز بدن هورمون تیروئید تولید نمی کند.

دلایل پرکاری تیروئید در مردان چیست؟

بیماری گریوز شایع ترین دلیل پرکاری تیروئید در مردان است، هر چند بانوان نیز ممکن است به این اختلال خودایمنی مبتلا شوند. ابتلا به این بیماری به این معناست که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به غده تیروئید سالم حمله می کند و این امر باعث تولید بیش از حد هورمون تیروئید می شود. این بیماری اغلب بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی رخ می دهد، اما ممکن است در هر سنی دیده شود.

دلایل دیگر پرکاری تیروئید در مردان شامل موارد زیر است:

  •  گره ها که سلول های غیرطبیعی خوشه ای داخل غده تیروئید است.
  •  بیماری پلامر که به آن گواتر سمی گره دار می گویند، اغلب در بانوان بالای ۶۰ سال رخ می دهد.
  • التهاب غده تیروئید که شامل مشکلات متعددی است که باعث التهاب غده تیروئید می شود.
  •  مصرف بیش از حد ید از طریق دارو یا رژیم غذایی

علائم کلی پرکاری تیروئید

علائم پرکاری تیروئید بسیار است. ممکن است به برخی مانند بی خوابی توجه نکنید و به نظر نرسد که مشکلی زمینه ای باعث آن شده است. سایر علائم مانند ضربان تند قلب (حتی در هنگام استراحت) می تواند به سرعت توجه شما را جلب کند. علائم شایع دیگر مربوط به پرکاری تیروئید شامل موارد زیر است:

  •  کاهش وزن بی دلیل، حتی اگر مصرف غذا و اشتها تغییری نکرده است.
  •  ضربان قلب نامنظم
  •  تپش قلب
  •  عصبی بودن
  •  تحریک پذیری
  •  خستگی
  •  لرزش (معمولا لرزش انگشتان و دست ها)
  •  تعریق
  •  حساسیت بالا نسبت به سرما یا گرما
  •  مدفوع مکرر
  •  ضعف عضلانی
  •  نازک شدن موها

علائم پرکاری تیروئید در مردان 

گرچه به نظر می رسد آقایان و بانوان دارای علائم مشترک پرکاری تیروئید هستند، چند نشانه مهم وجود دارد که تنها در آقایان دیده می شود. به طور خاص، تیروئید پرکار می تواند باعث اختلال نعوظ (ED) و همچنین کم شدن تعداد اسپرم شود. طاسی زودرس نیز می تواند نشانه پرکاری تیروئید در آقایان باشد.بیش از حد بودن هورمون تیروئید همچنین باعث کم شدن هورمون تستوسترون می شود که همین امر باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. برای مثال، آقایان به دلیل پرکاری تیروئید بیش تر در معرض از دست دادن توده عضلانی خواهند بود.

پوکی استخوان ناشی از تیروئید پرکار نیز ممکن است آقایان را درگیر کند و چیزی که باعث تعجب می شود این است که شکننده شدن استخوان ها اغلب بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد. عارضه ای با عنوان ژنیکوماستی (بزرگ شدن پستان در آقایان) می تواند در نتیجه پرکاری تیروئید باشد.

آیا پرکاری تیروئید در مردان باعث نازایی و ناباروری مرد می شود؟

طبق مطالعه سال ۲۰۱۸ مجله بین المللی ایمنی شناسی و داروسازی، هورمون های تیروئید بر عملکرد سلول هایی خاص در بیضه های شما تاثیر می گذارد. برای مثال، زیاد بودن یا کم بودن هورمون تیروئید بر عملکرد سالم سلول های لایدیگ که به تولید و ترشح تستوسترون کمک می کند، تاثیر می گذارد.

پرکاری تیروئید همچنین بر سلول های اسپرم تاثیر می گذارد و باعث کاهش تراکم و تحرک (این که اسپرم به راحتی حرکت یا «شنا» کند) می شود. حتی شکل و فرم اصلی اسپرم را تغییر می دهد.

بیماری تیروئید همچنان باعث اختلال نعوظ می شود، هر چند ارتباط آن هنوز مشخص نشده است. هر دو مورد کم کاری و پرکاری تیروئید بر عملکرد نعوظ تاثیر می گذارد، گرچه به نظر می رسد پرکاری تیروئید بیش تر با اختلال نعوظ (ED) در ارتباط باشد.

همه این موارد می تواند منجر به ناباروری شود. اگر در پدر شدن دچار مشکل هستید، و به دنبال علت نازایی هستید آزمایش کیفیت اسپرم می تواند به شما کمک کند. به دنبال تست شمارش اسپرم باید آزمایش میزان هورمون های تیروئید انجام شود. این ها آزمایش های ساده ای است که می تواند منجر به درمان سطح هورمون های شما شود سلامت جنسی را بهبود بخشد.

پرکاری تیروئید در مردان چگونه تشخیص داده می شود؟

تنها به این دلیل که احتمال پرکاری تیروئید در بانوان بیش تر است، دلیل بر این نیست که آقایان از آزمایش تیروئید سر باز زنند. باید علائم مشهود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین اگر سابقه خانوادگی بیماری تیروئید یا بالای ۶۰ سال سن دارید، باید مورد ارزیابی قرار گیرید. اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید نیز در معرض خطر بیش تری قرار خواهید گرفت. در این صورت باید غربالگری تیروئید انجام شود.

ارزیابی پرکاری تیروئید با مروری سابقه پزشکی و علائم آغاز می شود. پزشک ممکن است به لرزش و تغییرات چشم ها و پوست شما توجه کند. همچنین واکنش های غیرارادی بیش از حد بدن شما را مورد بررسی قرار دهد. تمام این موارد نشان دهنده پرکاری تیروئید است. علاوه بر معاینات فیزیکی، غربالگری پرکاری تیروئید باید شامل هورمون ترشح تیروئید (TSH) و تیروکسین باشد، مهمترین هورمونی که توسط غده تیروئید ترشح می شود. تست تصویری که با عنوان اسکن تیروئید شناخته می شود، می تواند در تشخیص پرکاری تیروئید مفید باشد.

در مورد غربالگری با پزشک خود مشورت کنید، زیرا بسیاری از افراد بدون تشخیص و درمان به این بیماری مبتلا هستند. تخمین زده می شود، حدود ۶۰ درصد افرادی که به نوعی با مشکلات تیروئید دست و پنجه نرم می کنند، نمی دانند به این عارضه مبتلا هستند.

درمان تیروئید پرکار در آقایان

درمان پرکاری تیروئید از کم کاری تیروئید بسیار دشوارتر است و معمولا با هورمون تیروئید مصنوعی کنترل می شود. گزینه های درمانی تیروئید پرکار شامل موارد زیر است:

  •  داروهای ضدتیروئید مانند متیمازول که باعث می شود تیروئید هورمون کم تری تولید کند.
  •  جراحی برای برداشتن تمام یا بخش هایی از تیروئید که در نتیجه بیمار باید هورمون مصنوعی مصرف کند.
  •  درمان با ید رادیواکتیو، که شامل مصرف ید رادیواکتیو ۱۳۱ از طریق دهان است. ید به آرامی برخی از سلول های هورمون تیروئید را با این هدف که تولید هورمون را به حالت طبیعی و سالم برساند، از بین می برد. از این درمان بسیار استفاده می شود و گاهی به بیش از یک نوبت نیازمند است.علاوه بر کمک به کاهش علائم مربوط به ضربان قلب، انرژی و مشکلات دیگر، درمان پرکاری تیروئید به حل مشکلات جنسی نیز کمک خواهد کرد.

چشم انداز پرکاری تیروئید در آقایان

اگر دارای علائم مربوط به پرکاری تیروئید هستید، برای انجام آزمایش های لازم تردید به خود راه ندهید. بدون این که باخبر باشید بدن شما از این عارضه آسیب می بیند. اگر پرکاری تیروئید شما تشخیص داده شد، اما هنوز علائم قابل توجهی ندارید، همچنان از دستورات پزشک خود پیروی کنید. قبل از آغاز یک روش درمانی، همه خطرات و مزایای گزینه های مختلف درمانی را بررسی کنید. هر چه زودتر با پرکاری تیروئید در مردان مقابله کنید، کم تر به آسیب های طولانی مدت آن دچار خواهید شد.

مطالعه بیشتر:

بارداری و بیماری تیروئید

کم‌کاری تیروئید یا هیپوتیروئید

درمان التهاب غده تیروئید بعد از زایمان چیست؟

تیروئید در نوزاد و چه عواملی باعث تیروئید در نوزاد می شود؟

?پرسش و پاسخ های پرکاری تیروئید در مردان

آیا پرکاری تیروئید در مردان بیشتر است؟

هرچند بانوان ۲ تا ۱۰ برابر بیش تر از آقایان به تیروئید پرکار مبتلا می شوند، اما تیروئید پرکار در مردان نیز رخ داده و نیاز به مصرف دارو برای کنترل آن وجود دارد.

دلایل پرکاری تیروئید در مردان چیست؟

• گره ها که سلول های غیرطبیعی خوشه ای داخل غده تیروئید است. • بیماری پلامر که به آن گواتر سمی گره دار می گویند، اغلب در بانوان بالای ۶۰ سال رخ می دهد • التهاب غده تیروئید که شامل مشکلات متعددی است که باعث التهاب غده تیروئید می شود. • مصرف بیش از حد ید از طریق دارو یا رژیم غذایی

آیا پرکاری تیروئید در مردان بر نعوظ اثر می گذارد؟

بیماری تیروئید همچنان باعث اختلال نعوظ می شود، هرچند ارتباط آن هنوز مشخص نشده است. هر دو مورد کم کاری و پرکاری تیروئید بر عملکرد نعوظ تاثیر می گذارد، گرچه به نظر می رسد پرکاری تیروئید بیش تر با اختلال نعوظ (ED) در ارتباط باشد.

آیا پرکاری تیروئید در مردان بر اسپرم ها اثر می گذارد؟

پرکاری تیروئید همچنین بر سلول های اسپرم تاثیر می گذارد و باعث کاهش تراکم و تحرک (این که اسپرم به راحتی حرکت یا «شنا» کند) می شود. حتی شکل و فرم اصلی اسپرم را تغییر می دهد.

منبع: healthline