The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خال روی آلت تناسلی،آیا خال روی آلت تناسلی خطرناک است؟

خال روی آلت تناسلی یک لکه کوچک تیره روی پوست است که معمولاً آسیبی به بدن نمی رساند. این لکه های رنگی معمولاً زمانی تشکیل می‌شوند که سلول‌های تولید کننده ملانین یا رنگدانه، به‌جای اینکه در یک ناحیه وسیع پخش شوند، به‌صورت خوشه‌ای در لایه بیرونی پوست رشد می‌کنند. خال بسیار رایج است و بسیاری افراد با خالهای مادرزادی متولد می شوند. با افزایش سن، تعداد بیشتری خال روی بدن نمایان خواهد شد. یک فرد بالغ ممکن است بین 10 تا 40 خال یا بیشتر داشته باشد. خالها همه جای بدن می توانند ظاهر شوند و آلت تناسلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد انواع خال روی آلت تناسلی برای شما شرح می دهیم.

آیا خال روی آلت تناسلی خطرناک است؟

به طور کلی، ظاهر شدن لکه از هر نوعی که باشد روی آلت تناسلی خوشایند نیست، خال معمولاً یک نقطه خوش خیم یا غیرسرطانی است که بیماری یا مشکلات سلامتی ایجاد نمی کند. احتمال بروز انواع لکه ها و برجستگی ها روی آلت تناسلی وجود دارد که اغلب خطرناک نیستند اما افراد به دلیل زیبایی معمولاً خال را دوست ندارند. البته برخی از نقاط خال مانند ممکن است نیاز به درمان داشته باشند، بنابراین ارزیابی پزشکی لازم است.

آیا می توانیم خال روی آلت تناسلی را برداریم؟

برای برداشتن خال روی آلت تناسلی، بسته به شرایط فرد از روش جراحی یا لیزر استفاده می کنند. اما به طور کلی توصیه می شود با خالهای خوش خیم کنار بیاییم و بدون دستکاری با آنها زندگی کنیم.

انواع دیگر لکه ها

در کنار خال‌ها، شایع‌ترین نوع دیگر لکه‌های پوستی کک و مک است. کک و مک ها نسبت به خال ها روشن تر و صاف تر هستند که معمولا تیره تر و کمی برجسته تر به نظر می رسند. کک و مک خوشه های کوچکی از ملانین هستند. بسته به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است ظاهر و محو شوند. کک و مک نیز آسیبی به بدن نمی رساند و وجود یک یا دو کک مک روی آلت تناسلی کاملا طبیعی است.

آیا باید خال روی آلت تناسلی را درمان کنیم؟

برجستگی های دیگری نیز ممکن است روی آلت تناسلی مردانه مشاهده شود که نیازمند بررسی بیشتر است و جا دارد کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم.برجستگی هایی که نیاز به درمان دارند، عبارتند از:

1. پاپول های مرواریدی آلت تناسلی:

پاپول ها توده های کوچک و گرد به رنگ سفید یا صورتی هستند. این برجستگی های خوش خیم معمولاً در یک ردیف یا دو ردیف در اطراف سر آلت تناسلی ظاهر می شوند. پاپول ها سرایت پذیری ندارند و جز بیماری های مسری مقاربتی محسوب نمی شوند اما می توانند به صورت دائمی روی موضع وجود داشته باشند. این زائده های پوستی به درمان خاصی نیاز ندارند و تنها در صورتی که از نظر ظاهری، آزاردهنده باشند، به کمک لیزر درمانی می توان آنها را از بین برد. لیزر معمولا زخمهای جزئی ایجاد می کند.

2. دانه های فوردایس:

دانه های فوردایس، برجستگی های کوچک سفید یا زرد رنگی هستند که روی سر یا ساقه آلت تناسلی ایجاد می شوند. بر روی بخش خارجی اندام جنسی زنانه و همچنین روی لب‌ها یا گونه‌ها نیز احتمال بروز دانه های فوردایس وجود دارد. این دانه ها، بی ضرر و غیرمسری هستند و در اکثر بزرگسالان مشاهده می شوند.لکه های فوردایس نوعی غدد چربی هستند. غدد چربی به غدد پوستی کوچکی گفته می شود که ماده روغنی سبوم تولید می کنند و نقش آن چرب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی است. لکه های فوردایس نیاز به درمان خاصی ندارند اما می توان برای برداشتن آنها، از لیزر درمانی، الکتروسرجری و سایر روش های نوین استفاده کرد.

3. غدد تایسون:

غدد تایسون، غدد چربی کوچک، گرد و سفیدرنگ در دو طرف ناحیه فرنولوم هستند. فرنولوم نوار الاستیک بافت همبند است که پوست ختنه گاه را به آلت تناسلی متصل می‌کند. این غدد اغلب خوش خیم هستند و نیازی به درمان ندارند و در طول ختنه برداشته می شود. در غیر اینصورت می توان با روشهای زیبایی مانند لیزردرمانی، آنها را از روی پوست برداشت.

4. آنژیوکراتوم:

رگ های خونی گشاد شده، توده های کوچکی به نام آنژیوکراتوم ایجاد می کنند. این توده های خوش خیم روی سر آلت تناسلی، کیسه بیضه و ناحیه کشاله ران ظاهر می شوند و با درمان هایی مانند لیزر درمانی و انجماد از بین می روند، انجماد روشی است که از سرمای شدید برای از بین بردن بافت های اضافی استفاده می کنند.

5. لنفوسل ها:

سیستم لنفاوی بخشی از دستگاه گردش خون و ایمنی است. گلبول های سفید خون به کمک سیستم لنفاوی تولید می شوند و به مناطقی از بدن که در حال مبارزه با عفونت است، انتقال می یابند. مواد فیلتر شده از جریان خون مانند پلاسما نیز در سیستم لنفاوی حمل می شود.

مایعی که در سراسر سیستم لنفاوی حرکت می کند لنف نامیده می شود. لنفوسل مجموعه کوچکی از لنف است که در صورت انسداد سیستم لنفاوی تشکیل می شود. این انسداد باعث گسترش لنف به بافت اطراف می شود.

لنفوسل ها برجستگی های کوچکی در زیر سطح پوست هستند که هر چند در ابتدا مشکل ساز به نظر می رسند اما ضرری برای بدن ندارند. لنفوسل ها پس از چند روز خود به خود ناپدید می شوند در غیر اینصورت می توانید به پزشک مراجعه کنید. برای از بین بردن لنفوسیل ها، کرم های موضعی و دارو تجویز می شود.

6. زنگوله های پوستی:

زنگوله های پوستی، زائده های کوچک و برجسته روی پوست هستند که معمولاً در اطراف پلک ها، گردن، زیر بغل و کشاله ران دیده می شوند. این زائدها با افزایش سن، افزایش می یابند، خوش هستند ولی به دلیل ظاهرشان، چندان خوشایند به نظر نمی آیند. زنگوله های پوستی از کلاژن، نوعی پروتئین در پوست و رگ های خونی تشکیل شده اند و با درمانهای زیبایی از بین می روند.

شرایطی که نیاز به بررسی پزشکی و درمان قطعی دارند، عبارتند از:

7. زگیل ناحیه تناسلی:

زگیل های تناسلی برآمدگی هایی هستند که روی اندام تناسلی و اطراف آن ایجاد می شوند. ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی به وجود آمدن این زگیل ها است. انتقال و ابتلا از طریق برقراری تماس پوستی با فردی مبتلا به ویروس صورت می گیرد. با این حال، گاهی اوقات هفته ها یا ماه ها بعد از ابتلای فرد به ویروس، زگیل بروز می کند.

سرما درمانی، پماد های طبی و الکتروسرجری، روش های درمانی اثبات شده برای زگیل های تناسلی هستند. البته در بیشتر مواقع، سیستم ایمنی فرد به مدت دو سال با ویروس پاپیلومای انسانی مبارزه می کند و زگیل ها خود به خود از بین می روند. برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس، رابطه جنسی حفاظت شده با استفاده از کاندوم و سد دندانی توصیه می شود. البته استفاده از این موارد موجب از بین رفتن خطر نمی شود.

8. مولوسکوم کنتاژیوزوم:

مولوسکوم کنتاژیوزوم یا مولوسکوم عفونی یا زگیل آبکی، یکی دیگر از ویروس های بسیار مسری هستند که منجر به ایجاد برجستگی روی پوست می شود. در اثر آلودگی به این ویروس از طریق لباس یا حوله آلوده، مجموعه‌های کوچکی از برآمدگی‌های گوشتی رنگ، روی آلت تناسلی یا هر نقطه از پوست که آلوده به ویروس شده باشد، ظاهر می شود.

انجماد یا کرایوسرجری که در آن از نیتروژن مایع برای منجمد کردن برجستگی ها استفاده می شود، جراحی لیزر و درمان با اسید تری کلرواستیک روشهایی برای درمان این عارضه پوستی هستند. گاهی اوقات بیماری بدون درمان خاصی از بین می رود اما از بین رفتن برجستگی ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

9. گال:

گال بیماری است که در آن کنه های کوچک، پوست را سوراخ کرده و در آن به صورت انگل تخم گذاری می کنند. در نتیجه برآمدگی قرمز و برجسته ای شکل می گیرد که خارش دارد و بسیار مسری است. گال معمولا در زیر بغل، ران ها، سینه ها، آلت تناسلی، باسن، آرنج، کمر و در لا به لای انگشتان ظاهر می شود.کرم پرمترین و لوسیون مالاتیون دو درمان موضعی رایج برای گال هستند. لوسیون‌ها و کرم‌ها نه تنها در ناحیه‌ای که برآمدگی دارد، بلکه در بقیه قسمت‌های بدن نیز باید استعمال گردند تا مناطقی که درگیر بیماری شده اند اما علامتی ندارند نیز تحت درمان قرار بگیرند.

10. سیفلیس:

سیفلیس نیز یکی از بیماری های مقاربتی جدی است که در مراحل اولیه بیماری می تواند باعث ایجاد زخم های باز روی آلت تناسلی و اطراف آن شود. با پیشرفت بیماری، بثورات روی بدن نیز ظاهر می شوند.

سفلیس با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک قوی درمان می شود اما در صورت عدم درمان، احتمال آسیب دائمی به قلب، مغز یا سایر اندام ها وجود دارد. در صورتی که سفلیس پیشرفت کند، ممکن است درمانی نداشته باشد.

11. سرطان پوست:

اکثر سرطان های آلت تناسلی با سرطان پوست آغاز می شوند. شایع ترین آن، کارسینوم سلول سنگفرشی است که معمولاً روی پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی بروز می کند. این نوع سرطان، رشد آهسته ای دارد و اغلب در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

ملانوما، کارسینوم سلول بازال و سارکوم سایر انواع کمتر رایج سرطان های پوست هستند که ناحیه آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهند. اولین علامت سرطان پوست آلت تناسلی تغییر در شکل، اندازه، رنگ یا بافت خال یا ظاهر شدن یک خال جدید یا رشد زگیل مانند است.

چگونه باید از پوست مراقبت کرد؟

مهمترین کاری که برای مراقبت از پوست سالم می توان انجام داد، بازرسی منظم بدن برای مشاهده تغییرات احتمالی در خال های روی بدن است. گاهی تغییرات خال ها در طول زمان نشان دهنده نوعی سرطان پوست است، البته همیشه اینطور نیست.

مراقب برجستگی ها یا تغییرات جدید در یا زیر پوست آلت تناسلی، کیسه بیضه و اطراف اندام تناسلی خود باشید. هرگز برجستگی یا دانه های روی آلت تناسلی را دستکاری نکنید چون ممکن است باعث عفونت یا زخم شود.

بدون تجویز پزشک از درمان زگیل با داروهای بدون نسخه یا کرم‌های دارویی خودداری کنید. این داروها موجب تحریک پوست می شوند و عوارض دارند.

چه زمانی باید درمورد خال روی آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نگران انواع خال روی آلت تناسلی خود یا هر جایی از ناحیه تناسلی هستید، به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان بابت مشکلات احتمالی آسوده گردد. می توانید ابتدا با پزشک عمومی مشورت کنید و در صورت نیاز به متخصص اورولوژی مردان مراجعه نمایید. از اینکه نگران بروز خال روی آلت تناسلی خود هستید، خجالت نکشید. اینها موضوعات رایجی هستند که اورولوژیست ها همیشه با آن سر و کار دارند.

مطالعه بیشتر:

لکه های قرمز روی دستگاه تناسلی به چه علت است؟

لکه های سفید آلت تناسلی مردانه یا پیسی چیست؟

لکه های تیره در واژن و آیا لکه های تیره در واژن طبیعی است؟

بنفش شدن آلت تناسلی. چرا آلت تناسلی من بنفش شده است؟

?پرسش و پاسخ های خال روی آلت تناسلی

آیا خال روی آلت تناسلی خطرناک است؟

به طور کلی، ظاهر شدن لکه از هر نوعی که باشد روی آلت تناسلی خوشایند نیست، خال معمولاً یک نقطه خوش خیم یا غیر سرطانی است که بیماری یا مشکلات سلامتی ایجاد نمی کند.

پاپول های مرواریدی آلت تناسلی چیست؟

پاپول ها توده های کوچک و گرد به رنگ سفید یا صورتی هستند. این برجستگی های خوش خیم معمولاً در یک ردیف یا دو ردیف در اطراف سر آلت تناسلی ظاهر می شوند. پاپول ها سرایت پذیری ندارند و جز بیماری های مسری مقاربتی محسوب نمی شوند اما می توانند به صورت دائمی روی موضع وجود داشته باشند.

آیا غدد تایسون روی آلت تناسلی خطرناک هستند؟

غدد تایسون، غدد چربی کوچک، گرد و سفیدرنگ در دو طرف ناحیه فرنولوم هستند. فرنولوم نوار الاستیک بافت همبند است که پوست ختنه گاه را به آلت تناسلی متصل می‌کند. این غدد اغلب خوش خیم هستند و نیازی به درمان ندارند

چه زمانی باید درمورد خال روی آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نگران انواع خال روی آلت تناسلی خود یا هر جایی از ناحیه تناسلی هستید، به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان بابت مشکلات احتمالی آسوده گردد.

منبع: healthline