The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ملانوسیس آلت تناسلی و نشانه های ملانوسیس آلت تناسلی چیست؟

ملانوسیس آلت تناسلی مردانه معمولا خوش خیم یا بی خطر است. مشخصه آن لکه های تیره پوست روی آلت تناسلی است. این تغییر رنگ با عنوان هایپر پیگمنتیشن شناخته می شود و زمانی رخ می دهد که ملانین روی لایه خارجی پوست تجمع می کند. لکه های تیره پوست می تواند سر آلت یا روی تنه آن ظاهر شود. این عارضه معمولا بی خطر است و نیازی به درمان ندارد و مسری نیست.

نشانه های ملانوسیس آلت تناسلی چیست؟

علاوه بر لکه های تیره نشانه های دیگری وجود ندارد. نشانه های اصلی لکه هایی است که:

  •  معمولا قهوه ای یا سیاه است
  •  زیر یک سانتی متر طول دارد
  •  بین سنین ۱۵ تا ۷۲ سال ظاهر می شود اما ممکن است در سنین دیگر نیز دیده شود
  •  بدون درد است و بعید است یا خونریزی یا تغییر همراه باشد

فرد مبتلا به این عارضه ممکن است یک یا چند لکه داشته باشد. تعداد لکه ها را نمی توان پیش بینی کرد.

در موارد نادر ملانوسیس آلت تناسلی مربوط به عارضه ای به نام لیخن سلروسوس است. این عارضه شامل نازک شدن پوست آلت و وجود لکه های سفید روی سر یا ختنه گاه است.

داروهای موضعی کاهش برای درمان آن کافی است. این عارضه به دلیل عدم توازن هورمونی یا واکنش غیرعادی سیستم ایمنی است. داروهای استروئیدی موضعی و داروهای دیگر بر تغییر رنگ ناشی از ملانوسیس آلت تاثیری ندارد. لیخن سلروسوس معمولا روی ختنه گاه مردان ختنه نشده ظاهر می شود. برداشتن پوست سر آلت گاهی برای درمان ضروری است.

دلایل و عوامل خطر این عارضه چیست؟

مشخص نیست چرا برخی مردان دچار ملانوسیس آلت می شوند. این لکه ها صرفا تجمع ملانین یا رنگ دانه های دیگر نظیر هیموسیدرین و لیپوفیوسکین پوست است. یک تحقیق نشان می دهد که نژاد و ژنتیک می تواند در بالا رفتن خطر این عارضه تاثیرگذار باشد.

دلایل احتمالی دیگر می تواند شامل جراحت به آلت، درمان با داروی پسوریازیس یا درمان با نور مافوق بنفش باشد که برای درمان پسوریازیس، اگزما و عوارض دیگر پوست بکار می رود. ملانوسیس آلت تناسلی یک بیماری مقاربتی نیست و نشانگر هیچ گونه عفونتی نخواهد بود.

گزینه های درمانی برای ملانوسیس آلت تناسلی چیست؟

معمولا درمانی برای ملانوسیس آلت تناسلی پیشنهاد نمی شود. برای برخی مردان صرفا شنیدن این که این عارضه بی خطر است کفایت می کند. به عنوان مثال مهم است بدانید که این عارضه خوش خیم و غیرمسری است.

گزینه های برداشتن ملانوسیس آلت تناسلی

اگر ظاهر لکه های روی آلت شما را اذیت می کند می توانید با جراحی آن ها را بردارید. این عمل شامل برداشتن پوست حاوی رنگدانه زیاد و پیوند پوست تا حد ظاهر و ضخامت قابل قبول است.

لیزردرمانی برای برداشتن لکه نیز ممکن است. این نوع درمان برای عوارض پوستی مرتبط با رنگدانه رایج است. ممکن است برای حذف کامل چندین جلسه لازم باشد. این عمل ها می تواند زخم های کوچکی بر جای بگذارد، اما معمولا بی خطر است و تاثیری بر سلامت و عملکرد آلت نمی گذارد. حتما پیش از شروع برنامه درمانی درباره تمام معایب و مزایای آن با پزشک مشورت کنید.

آیا راهی برای جلوگیری از ملانوسیس آلت تناسلی وجود دارد؟

راهی برای پیشگیری وجود ندارد. این عارضه ای پیش بینی ناپذیر است. اما پزشک باید لکه ها را با عکس پیگیری کند و شکل و اندازه آن را به مرور زمان تحت نظر داشته باشد. با این که بعید به نظر می رسد، اما برخی تغییرات می تواند نشانه ملانوما باشد که یک سرطان پوست خطرناک است.

آیا ملانوسیس آلت تناسلی عوارضی دارد؟

این عارضه با مشکلات فیزیکی خاصی همراه نیست. این عارضه می تواند باعث استرس و اضطراب شود. اگر این واکنش ها جدی باشد باید با پزشک درباره نگرانی ها و گزینه های درمانی گفتگو کنید.

چشم انداز چیست؟

به دلیل اینکه ملانوسیس آلت تناسلی غیرسرطانی است، چشم انداز آن بسیار خوب است. با این که شواهد مستقیمی دال بر تبدیل ملانوسیس آلت به ملانوما وجود ندارد اما باز می تواند باعث اضطراب شود. هرچه بیشتر درباره ملانوسیس آلت تناسلی بدانید و با متخصص پوست درباره اش صحبت کنید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

مطالعه بیشتر:

درد دستگاه تناسلی مردان چه دلیل و درمانی دارد؟

بنفش شدن آلت تناسلی. چرا آلت تناسلی من بنفش شده است؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چگونه است و درمان آن چیست؟

سلامت آلت مردانه و چه چیزی بر سلامت آلت مردان تاثیر می گذارد؟

?پرسش و پاسخ های ملانوسیس آلت تناسلی

علت ملانوسیس آلت تناسلی چیست؟

مشخص نیست چرا برخی مردان دچار ملانوسیس آلت می شوند. این لکه ها صرفا تجمع ملانین یا رنگ دانه های دیگر نظیر هیموسیدرین و لیپوفیوسکین پوست است. یک تحقیق نشان می دهد که نژاد و ژنتیک می تواند در بالا رفتن خطر این عارضه تاثیر گذار باشد.

گزینه های درمانی برای ملانوسیس آلت تناسلی چیست؟

اگر ظاهر لکه های روی آلت شما را اذیت می کند می توانید با جراحی آن ها را بردارید. این عمل شامل برداشتن پوست حاوی رنگدانه زیاد و پیوند پوست تا حد ظاهر و ضخامت قابل قبول است.

آیا راهی برای جلوگیری از ملانوسیس آلت تناسلی وجود دارد؟

راهی برای پیش گیری وجود ندارد. این عارضه ای پیش بینی ناپذیر است. اما پزشک باید لکه ها را با عکس پیگیری کند و شکل و اندازه آن را به مرور زمان تحت نظر داشته باشد.

آیا ملانوسیس آلت تناسلی عوارضی دارد؟

این عارضه با مشکلات فیزیکی خاصی همراه نیست. این عارضه می تواند باعث استرس و اضطراب شود. اگر این واکنش ها جدی باشد باید با پزشک درباره نگرانی ها و گزینه های درمانی گفتگو کنید.

منبع: healthline