The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

۱۶ حرکت ساده یوگا مناسب برای کودکان

حالا که از اهمیت یوگا و تاثیری که بر سلامتی فرزندتان دارد آگاه هستید، لازم است که بدانید کدام حالت و حرکات برای کودکان مناسب هستند. باید حرکت‌های ساده‌تر را پیدا کنید که کودک بتواند آنها را یاد بگیرد. بعضی از حالت ها که انجام آنها برای کودکتان کمی سخت هستند برای به چالش کشیدن آنها لازم است، ولی نباید به قدری سخت باشد که فرزندتان خسته و دلزده شود. در اینجا شما با ۱۶ حرکت ساده و مفید برای کودکان آشنا می‌شوید.

اگر به دنبال راهکاری هستید که کودک شما در عین سلامت و آرامش روحی و ذهنی، سلامت جسمی را هم بدست بیاورد یوگا همان چیزی است که نیاز دارید. یوگا به همه جنبه‌های زندگی آنها کمک می‌کند و  هردو شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. خیلی عالی خواهد بود که شما و کودکتان در کنار هم قرار بگیرید برای یک فعالیت مفید و سازنده.

1- حرکت درخت

کودک شما این حرکت را دوست خواهد داشت زیرا تقلید از درخت برایش جالب خواهد بود. نقش بازی کردن برای کودکان سرگرم کننده است. حالت درخت در عین حال که به هماهنگی و توازن کمک می‌کند، برای سلامتی مچ و ماهیچه ساق پا نیز مفید است. برای انجام این حرکت کافیست فرزندتان روی دو پای خود بایستد، یک پایش را تا بالای ران بالا ببرد و آن را به ران پای دیگر تکیه دهد. در همین حالت با حفظ تعادل باقی بماند.

حرکت درخت یوگا

2- حالت دست ها بالای سر

در این حالت کودک دست هایش را در بالای سر به همدیگر قفل می‌کند و خود را بالا می‌کشد. آنها این حرکت را بخاطر سادگی آن و همچنین احساس راحتی که دارند دوست خواهند داشت. این حالت برای رها‌سازی بدن و آرام‌سازی در اول برنامه روزانه بسیار عالیست.

حالت دست ها بالای سر

3- حالت پروانه

کودکتان انجام این حرکت را دوست دارد تا انعطاف پذیری بدن خود را ببیند. برای این حالت، باید روی زمین بنشیند، زانوها را خم کند و کف پاهایش را به هم بچسباند. سپس پاشنه پا را به سمت لگن تا جایی که می‌تواند بالا بیاورد. این حالت دردهای کمر را تسکین می‌دهد و قسمت های پایین بدن را کشش می‌دهد.

حالت پروانه

4- کشش پهلو

برای انجام این حالت، کودک باید در وضعیت خیز برداشتن قرار بگیرد و یک دست خود را روی زمین بگذارد و دست دیگر را بالا ببرد. این حرکت هم مورد علاقه کودک خواهد بود و علاوه بر کشش پاها، قسمت میانی بدن را هم کشش می‌دهد.

کشش پهلو

5- حالت سگ سر پایین

کودکان از انجام این حرکت که شبیه حرکت حیوان است لذت می برند. در این حالت کودک روی چهار دست و پا قرار می‌گیرد و بدن و باسن خود را تا جایی که می‌تواند به شکل یک تپه بالا می‌برد. این حالت برای کشش ستون فقرات و بازوها بسیار عالیست.

حالت سگ سر پایین

6- حالت مار کبری

کودکان حرکت مار را تقلید می‌کنند، که برای آنها هیجان‌انگیز است. باید روی شکم دراز بکشند، سپس قسمت بالایی بدن شامل سر و گردن را بالا بیاورند. در حالی که هر دو دست آنها در جلو بدن برای محافظت از آنان قرار دارد. این حالت برای کشش ستون فقرات و قسمت میانی بدن مفید است.

حالت مار کبری

7- حالت گاو

این یک حرکت جالب دیگر برای اطفال است، زیرا تقلید از حالت یک حیوان است. خصوصا اگر در هنگام انجام آن صدای "موو" هم در‌بیاورند. برای انجام آن در حالت چهار دست و پا قرار گیرند و شکم را رو به پایین و سر را رو به بالا ببرند. انجام این حرکت برای آرامش قسمت‌های پایین پشت بدن و کشش پهلوها، سینه و شکم مناسب است.

حالت گاو

8- حالت گربه

این حرکت معمولا با حرکت گاو انجام می‌شود زیرا کودک می‌تواند به تناوب از حالت یک حیوان به حالت حیوان دیگر تغییر شکل دهد. و این تغییر برای کودک جالب و سرگرم‌کننده است. وقتی از حرکت گاو به حرکت گربه تغییر می‌کند، یعنی شکم را به عقب می‌برد و به داخل می‌کشد و سر را به پایین می‌آورد. حرکت گربه نیز مثل حرکت گاو همان نقاط بدن را تحت تاثیر و کشش قرار می‌دهد.

حالت گربه

9- وضعیت ملخ

وضعیت ملخ بازوها، پاها و قسمت تنه کودک را کشش می‌دهد. اگر کودک حالت مار را دوست داشته باشد این حالت نیز برای او جالب خواهد بود. حالت ملخ در اصل همان حالت مار کبرا است با این تفاوت که دست ها بجای اینکه در جلو بدن باشند در طرفین و کنار بدن قرار دارند.

وضعیت ملخ

10- درازکش و استراحت

اگر به کودک بگویید که نام دیگر این حالت، بدن بیجان یا بدن مرده است ممکن است از انجام آن سرباز بزند. اما وقتی کودک به انجام آن عادت کند احساس آرامش می‌کند. برای انجام این حالت باید به پشت دراز بکشد. دست ها و پاها را از هم باز و دور از بدن قرار دهد و روی آرام‌سازی کل بدن تمرکز کند.

درازکش و استراحت

11- اسکات (چمباتمه)

کودکان انجام این حالت را دوست دارند زیرا احساس می‌کنند بر روی یک صندلی نامرئی نشسته‌اند. ران های آنها با این تمرین بکار گرفته می‌شود. برای شروع انجام آن، ابتدا کودک باید پشت به دیوار و با تکیه بر آن روی دو پا بنشیند. وقتی در آن مهارت پیدا کرد، سپس می‌تواند بدون تکیه به دیوار در وضعیتی شبیه نشستن روی صندلی قرار بگیرد دستانش را به آسمان ببرد.

اسکات (چمباتمه)

12- حالت قایق سواری

برای کودک قایق سواری یک حرکت هیجان‌انگیز است. آنها می‌دانند اگر بتوانند این حرکت را به خوبی انجام دهند پس می‌توانند کارهای بزرگتر هم انجام دهند. روی زمین نشسته، پاها را رو به جلو دراز کنید و پشت را کاملا صاف نگه داشته و پاها را از زمین بلند کنید و آنها را صاف و در کنار هم بالا نگه دارید. شاید این حرکت به‌ نظر مهم نیاید. اما می‌تواند قسمت داخلی بدن را تقویت کند.

حالت قایق سواری

13- تا کردن بدن

کودک باید دستان را کنار پهلو گذاشته و در حالیکه زانوها را صاف نگه داشته رو به جلو خم شود. و سعی کند که سر را بقدری پایین ببرد که چانه او بتواند ساق پا را لمس کند. این حرکت و تلاش برای تا کردن بدن از کمر برای آنها سرگرم کننده خواهد بود. با این حرکت پا و پهلوها کشیده می‌شود و موجب تقویت زانو و ران ها می‌شود.

تا کردن بدن

14- نشسته خم به جلو

این حرکت به ورزش هایی که در دوران کودکی در مدرسه داشتیم شبیه است. کودک باید روی زمین با پاهای صاف و درازکش بنشیند و سعی کند تا جاییکه می‌تواند رو به جلو خم شود. این حرکت از این جهت برای کودک جالب است، چون می‌تواند هر بار ببیند که چقدر پیشرفت داشته و می‌تواند بیشتر به جلو خم شود. این حالت به تسکین سردرد و استرس کمک می‌کند و علاوه بر آن ماهیچه های پشت ران را کشش می‌دهد.

نشسته خم به جلو

15- حالت جنگجو ۱

کودکان این حرکت را بخاطر اسم آن دوست دارند. هر کودکی با انجام آن احساس قوی بودن می‌کند. برای انجام آن باید حالت خیزش بگیرد در حالیکه دست ها را تا جایی که می‌تواند بالا برده و خود را بکشد. حرکت جنگجو برای تقویت ماهیچه های شکم عالیست.

حالت جنگجو ۱

16- حالت جنگجو ۲

در این وضعیت پاها به حالت وضعیت جنگجو شماره ۱ است، فقط دست ها از طرفین بدن در راستای شانه کشیده می‌شوند. کودکان احساس می‌کنند که بر روی تخته موج سواری روی آب خوابیده‌اند و می‌خواهند تعادل خود را حفظ کنند. این حرکت برای دستها و پاها مفید است.

حالت جنگجو 2

مطالعه بیشتر:

1-  نکات ایمنی برای آموزش یوگا به کودکان

2- فواید یوگا برای کودکان

3- یوگا ابزاری برای کمک به روند زایمان

4- یوگا بهترین ورزش دوران بارداری

5- کوچک کردن شکم پس از زایمان با تمرینات یوگا