The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راه های مدرن و سنتی تشخیص جنسیت فرزند

* نقش اسپرماتوزوئید یا اسپرم مردانه بر جنسیت فرزند

از قدیم بسیاری از زنان و مردان به دلایل مختلفی همیشه به دنبال راهی بودند تا بتوانند به طریقی جنسیت فرزند خود را تشخیص دهند. در گذشته این باور وجود داشت که تنها زنان بر جنسیت جنین تاثیر می‌گذارند، اما امروزه به اثبات رسیده که اسپرماتوزوئید یا همان اسپرم مردانه در این امر تاثیر بسزایی دارد. زیرا تخمک‌های زنانه همگی حامل کرومزوم X هستند، در حالی که اسپرماتوزوئید یا همان اسپرم مردانه حامل کرومزوم X و Y است و در صورتی که تخمک خانم با اسپرماتوزوئید حامل کرومزوم X همراه شود، جنسیت جنین دختر خواهد بود، اما همراهی تخمک با اسپرماتوزوئید حامل کرومزوم Y سبب پسر شدن جنین می‌ شود.

راه‌ های مدرن و سنتی بسیاری برای تشخیص جنسیت جنین وجود دارد که البته درصد موفقیت هیچ یک از آنها صد درصد نیست و برخی حتی از نظر علمی نیز به ثبات نرسیده‌اند. این راه‌ حل‌ ها را در اختیار شما می ‌گذاریم و فرصت امتحان را به شما واگذار می ‌کنیم.

تشخیص جنسیت فرزند به کمک راه و روش های سنتی برای پسر یا دختر دار شدن:

1- بیضه ها

- در دوران باستان مردم تصور می‌کردند یکی از بیضه‌های مردان عامل دختر دار شدن و دیگری عامل پسر دار شدن است. به همین دلیل برای بچه دار شدن سعی می‌کردند به پهلو نزدیکی کنند.

- طبق افسانه‌ها، بیضه راست عامل پسر‌دار شدن است و زن و مرد باید برای داشتن فرزند  پسر حین اقدام به بارداری هر دو به پهلوی راست بخوابند.

- به گفته قدما، بیضه چپ عامل دختر شدن است به همین دلیل برای اقدام به بارداری مرد و زن هر دو به پهلوی چپ می خوابیدند.

2- ماه

- در صورتی که ماه کامل نباشد احتمال پسر دار شدن ببیشتر است.

- نزدیکی زمانی که ماه کامل است باعث دختر دار شدن می ‌شود.

3- باد

- در صورتی که حین لقاح باد از شمال بوزد جنسیت جنین پسر خواهد بود.

- در صورتی که حین لقاح باد از جنوب بوزد جنسیت جنین دختر می‌ شود.

4- دما و وضعیت هوا

- هر چه هوا گرم تر باشد احتمال پسر دار شدن بیشتر است.

- نزدیکی در زمستان سبب دختر دار شدن می ‌شود.

 5- ارگاسم زنانه

- رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان سبب پسر شدن جنین می‌ شود.

- اگر زوجی فرزند دختر می‌ خواهند، نباید زن به اوج لذت جنسی برسد.

6- فضای قلیایی یا اسیدی واژن

- برای پسر دار شدن کافی است پس از نزدیکی واژن را با مقداری آب گرم و نمک شست و شو دهند.

- گفته می‌شود اسپرماتوزوئید حامل کرومزوم ایگرگ در محل اسیدی دوام نمی‌آورد. شست و شوی واژن با آب گرم و مقداری سرکه سبب دختر دار شدن فرد می ‌شود .

تشخیص جنسیت فرزند به کمک راه و روش های مدرن برای پسر یا دختر دار شدن:

1- متد دکتر پاپا

- این روش بر رژیم غذایی پایه گذاری شده است. بر اساس آن زن باید از 2 ماه قبل از تخمک گذاری رژیم را آغاز کند و در روز تخمک گذاری پرهیز غذایی را کنار بگذارد تا بدنش در طول بارداری دچار کمبود نشود. این رژیم شامل یک سری غذاهای توصیه شده و یک سری مواد غذایی ممنوعه است و باید زیر نظر پزشک دنبال شود تا سلامت فرد را به خطر نیاندازد.

- برای پسر دار شدن مصرف بیشتر سدیم و پتاسیم توصیه می‌شود. خوردن غذاهای پر نمک به شرطی که شخص مبتلا به پر فشاری خون نباشد جایز است.

از میان میوه و سبزیجات، مصرف سیب زمینی، آواکادو، موز، سیب گلابی و میوه‌های خشک اشکالی ندارد.

- برای دختر دار شدن باید مصرف کلسیم و پتاسیم را بالا برد. شیر، ماست و پنیر، میوه های خشک بدون نمک، شکلات، ماهی تازه و زرده تخم مرغ از جمله مواد غذایی توصیه شده است.

خانم می‌تواند به مقدار لازم از میوه و سبزیجات شیرینی‌ها و برنج استفاده کند، اما میزان گوشت مصرفی باید متعادل شود و مصرف نمک تا حد زیادی باید کاهش یابد.

2- متد دکتر شون

بر اساس این روش تخمک زنانه 70 روز در سال بار مثبت دارد و این مسئله سبب جذب کرومزوماز اسپرم مرد می‌شود( جنسیت دختر). 70 روز از سال هم  تخمک بار منفی دارد و کرومزوم Y اسپرماتوزوئید مرد را به خود جذب می‌کند. در باقی روزهای سال بار تخمک خنثی است و ممکن است هر دو کرومزوم X , Yبه تخمک نزدیک شوند.

3- استقامت اسپرماتوزوئید

- اسپرم حامل کرومزوم  سریعتر از بین می‌رود (جنین پسر). بنابرین بهتر است زوج برای داشتن فرزند پسر دو روز قبل از تخمک گذاری و به ویژه در روز تخمک گذاری نزدیکی کنند.

- اسپرم حامل کرومزوم X مقاوم تر از اسپرم حامل کرومزوم های Y است. در صورتی که زوجی دو تا پنج روز قبل از تخمک گذاری نزدیکی کنند، احتمال آنکه فرزندشان دختر شود بیشتر است. وضعیت‌های نزدیکی که در آن اسپرم دیرتر بتواند از دهانه رحم بالا رفته و خود را به تخمک برساند نیز می‌تواند برای دختر دار شدن موثر باشد.

4- روش های پزشکی

 

1-4- روش تشخیص جنسیت جنین پیش از لانه گزینی

از این روش معمولا در شرایطی که سن مادر بالا باشد یا بيماري هاي ژنتيكي در زوجین وجود داشته باشد و خطر بروز ناهنجاري هاي كروموزومي در نوزاد افزایش یابد (مثلا در مورد بیماری‌های وابسته به جنس مانند هموفیلی که بروز آن به خصوص در پسران بيشتر از دختران است) استفاده می‌شود. در این روش با دادن دارو به زن، تخمک‌ها را به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاهی رشد می‌دهند و بعد از عمل لقاح با اسپرم، جنین‌های تشکیل شده را در مرحله هشت تا شانزده سلولی مورد ارزیابی قرار داده و یک یا دو بلاستومر را جدا می‌کنند. به این ترتیب از تولد جنین‌های سالم با جنسیت مطلوب بدون افزایش احتمال بروز بیماری‌های ژنتیکی اطمینان می‌یابند. این روش با دو تا سه درصد خطا همراه است.

از آنجا که آثار داروهاي به کار رفته در باروري آزمايشگاهي هنوز به طور کامل روشن نيست، برای زوجي که مشکل باروری ندارند، توصيه نمي‌شود که تنها برای انتخاب جنسيت جنين تحت باروري آزمايشگاهي قرار گیرند.

به کارگيري روش تشخيص ژنتيکي پيش از لانه گزيني در پژوهشکده رويان در اوايل دهه 80 شمسي آغاز شد.

تاکنون بيش از 40 فرزند حاصل از روش‌هاي مشترک آی وی اف و روش تشخیص جنسیت جنین پیش از لانه گزینی در این پژوهشگاه متولد شده‌اند.

 

2-4- روش جداسازی اسپرم های ایکس و ایگرگ و تلقیح اسپرم شسته شده داخل رحم یا آی یو آی

در این روش پس از تهیه اسپرم با استفاده از روش اریکسون، اسپرم‌های X و Y از هم جدا می‌شوند و با تزریق اسپرم‌های مطلوب جدا شده به داخل رحم، برای بارورسازی اقدام می‌شود. احتمال خطا در این روش حدود 20 درصد است.

منبع: NetEnviesdebebes