The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB چقدر دقیق است؟

بارداری دورانی هیجان انگیز است که هر لحظه آن می تواند با اتفاقات غیرمنتظره ای همراه باشد اما وقتی صحبت از تشخیص جنسیت کوچولوی درون رحمتان می شود، شاید احساس کنید که هر روز، مانند یک سال طول می کشد! به طور معمول برای فهمیدن جنسیت جنین باید تا سونوگرافی آنومالی اسکن که بین هفته 18 تا 22 بارداری انجام می شود، منتظر بمانید اما برخی می گویند به کمک نظریه پیش بینی جنسیت بر اساس NUB، می توان جنسیت جنین را زودتر تشخیص داد! برای آشنایی با این روش، ادامه مطلب را بخوانید.

همه چیز در مورد نظریه NUB

به محض اطلاع از بارداری، یکی از اولین سوالاتی که در ذهنتان ایجاد می شود و یا از دیگران می شنوید، این است که:

"جنین دختر است یا پسر؟"

اگرچه این سوال بسیار ساده به نظر می رسد، اما گاهی اوقات و برای برخی از والدین پاسخ آن به قدری مهم است که برای تشخیص هر چه سریع تر جنسیت دلبند خود، از هر روشی کمک می گیرند. پیش بینی جنسیت بر اساس NUB، یکی از این روش ها است که اگرچه به صورت روتین انجام نمی شود، اما در طی سال های اخیر با محبوبیت و استقبال زیادی روبرو شده است.

طبق یک قاعده کلی، پیش از هفته 14 بارداری، جنین ‌های دختر و پسر دارای یک قسمت آناتومیک بدن بین پاها هستند که به آن برآمدگی یا برجستگی تناسلی (genital tubercle) می ‌گویند که با عنوان «NUB» نیز شناخته می شود. این برجستگی تناسلی، یا نوب، در ابتدا در هر دو جنس یکسان و یک شکل به نظر رسیده و سپس با گذشت زمان در جنین های پسر به آلت تناسلی و در جنین های دختر به کلیتوریس تبدیل می ‌شود.

همین بخش به نظر ساده و کوچک برجستگی تناسلی، پایه و اساس پیش بینی جنسیت بر اساس NUB را تشکیل می دهد که می گوید پزشکان می توانند با محاسبه زاویه برجستگی تناسلی نسبت به ستون فقرات جنین، در سونوگرافی که بین هفته های 11 تا 13 بارداری انجام می شود، پسر یا دختر بودن جنین درون رحم شما را به صورت زودهنگام پیش بینی کنند. به عبارت دیگر، "زاویه NUB" ، می تواند به شما بگوید که این برجستگی به آلت تناسلی تبدیل می شود یا اینکه قرار است به کلیتوریس تغییر شکل دهد!

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB برای پسران

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، برای پیش ‌بینی جنسیت بر اساس NUB، از نظر فنی باید زاویه "نوب" نسبت به ستون فقرات جنین اندازه گیری شود. اگر وقتی از پهلو به جنین خود نگاه می کنید، این زاویه 30 درجه یا بیشتر باشد، به این معنا است که احتمالا یک پسر وروجک در درون رحم خود دارید. البته یک راه حل ساده تر نیز وجود دارد! کافی است به برجستگی تناسلی به دقت نگاه کنید و اگر متوجه شدید که این بخش رو به بالا است، به احتمال زیاد جنسیت دلبند شما پسر است.

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB برای دختران

نتایج نظریه Nub برای یک پسر یا دختر

اگر زاویه برجستگی تناسلی دقیقاً در مقایسه با ستون فقرات جنین اندازه‌ گیری شده باشد، بر اساس نظریه نوب، هنگامی که این زاویه 10 درجه یا کمتر است، یعنی اینکه دختری شیرین به دنیا خواهید آورد.

برای پیش بینی جنسیت جنین های دختر نیز یک راه حل ساده تر وجود دارد. کافی است به سادگی به تصویر برجستگی تناسلی در سونوگرافی نگاه کنید، اگر متوجه شدید که این بخش به سمت پایین یا موازی با ستون فقرات است، می توان حدس زد که دلبر دوست داشتنی درون رحم شما یک دختر است.

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB چقدر دقیق است؟

نظریه NUB، موافقان و مخالفان بسیار زیادی دارد. بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که این روش صرفا بر اساس شانس و احتمال عمل کرده و نمی توان در تعیین جنسیت جنین، به عنوان یک روش قطعی و دقیق از آن استفاده کرد، اما در مقابل برخی از کارشناسان و پزشکان به استناد چند مطالعه علمی، به این روش باور داشته و آن را علمی و صحیح می دانند.

نتایج حاصل از چند پژوهش علمی نشان می دهند که پیش بینی جنسیت بر اساس NUB، به شرط انجام توسط سونولوژیست یا پزشک آموزش دیده و متبحر، می تواند قابل توجه باشد و به علاوه هر چه سن بارداری بالاتر باشد، احتمال خطا در این روش کمتر خواهد بود. بر اساس مطالعات انجام شده، دقت این روش در هفته 11 بارداری، در حدود 70 درصد تخمین زده است، در هفته 12 بارداری، چیزی در حدود 85 تا 94 درصد و در هفته 13 بارداری، در حدود 97 درصد دقت تشخیصی دارد.

البته قبل از اینکه به سراغ این روش بروید، باید در نظر داشته باشید که برخی شرایط و متغیرها وجود دارند که می ‌توانند بر دقت پیش بینی جنسیت بر اساس NUB تأثیر بگذارند و نتیجه اشتباهی را ارائه دهند. به عنوان مثال موقعیت قرارگیری دلبند شما در درون رحم و یا تبحر فرد انجام دهنده سونوگرافی ممکن است نتیجه را تغییر دهد و باعث اشتباه شود. بر همین اساس، اشتباه گرفتن جنین دختر به عنوان جنین پسر، در این روش بسیار رایج بوده و همچنین اگر زاویه بین 10 تا 30 درجه باشد، نظریه نوب نمی تواند پاسخ قطعی به شما دهد و خطای تشخیصی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

در واقع اگرچه این نظریه نسبت به روش هایی همچون نمودارهای پیش بینی جنسیت چینی، تست جنسیت کلم قرمز، حلقه و دیگر باورهای رایج در میان قدیمی ها و مردم موفقیت بالاتری دارد، اما حقیقت این است که پیش بینی جنسیت بر اساس NUB تنها یک حدس و گمان است و راهی محکم برای کشف جنسیت دلبند شما نیست. بنابراین آن را به عنوان یک سرگرمی در نظر بگیرید و برای تعیین قطعی جنسیت جنین، به سراغ روش های قطعی و علمی همچون آزمون NIPT (سل فری دی ان ای) یا سونوگرافی آنومالی اسکن در سه ماهه دوم بارداری بروید.

مطالعه بیشتر:

علامت Y در چشم زن باردار و تشخیص جنسیت جنین

تشخیص جنسیت جنین از ظاهر مادر آیا امکان پذیر است؟

تشخیص جنسیت جنین از روی چشم آیا امکان پذیر است؟

تفاوت جنین دختر و پسر در سونوگرافی هفته 12 مشهود است؟

?پرسش و پاسخ های پیش بینی جنسیت بر اساس NUB

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB درمورد جنین دختر چگونه است؟

اگر زاویه برجستگی تناسلی دقیقاً در مقایسه با ستون فقرات جنین اندازه‌ گیری شده باشد، بر اساس نظریه نوب، هنگامی که این زاویه 10 درجه یا کمتر است، یعنی اینکه دختری شیرین به دنیا خواهید آورد.

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB درمورد جنین پسر چگونه است؟

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، برای پیش ‌بینی جنسیت بر اساس NUB، از نظر فنی باید زاویه نوب نسبت به ستون فقرات جنین اندازه گیری شود. اگر وقتی از پهلو به جنین خود نگاه می کنید، این زاویه 30 درجه یا بیشتر باشد، به این معنا است که احتمالا یک پسر وروجک در درون رحم خود دارید.

آیا پیش بینی جنسیت بر اساس NUB قطعی است؟

خیر موقعیت قرارگیری دلبند شما در درون رحم و یا تبحر فرد انجام دهنده سونوگرافی ممکن است نتیجه را تغییر دهد و باعث اشتباه شود. بر همین اساس، اشتباه گرفتن جنین دختر به عنوان جنین پسر، در این روش بسیار رایج بوده و همچنین اگر زاویه بین 10 تا 30 درجه باشد، نظریه نوب نمی تواند پاسخ قطعی به شما دهد و خطای تشخیصی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش بینی جنسیت بر اساس NUB چقدر دقیق است؟

دقت این روش در هفته 11 بارداری، در حدود 70 درصد تخمین زده است، در هفته 12 بارداری، چیزی در حدود 85 تا 94 درصد و در هفته 13 بارداری، در حدود 97 درصد دقت تشخیصی دارد.

منبع: healthline