The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین آیا به هم مرتبط است؟

بارداری با تغییرات قابل توجه جسمی همراه است که برخی از آن ها بسیار رایج بوده و برخی کمتر شناخته شده هستند. یکی از عوارض رایج و در عین حال بسیار آزار دهنده افزایش حساسیت به بوها در طی دوران بارداری است که بسیاری آن را تجربه می ‌کنند و ممکن است باعث دردسرهای فراوانی شود. اگر می خواهید تا در رابطه با علت بروز این مشکل، راهکارهای مقابله با آن و همچنین ارتباط حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین بیشتر بدانید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

همه چیز در مورد افزایش حساسیت به بو در بارداری

بر اساس گزارش های موجود، در حدود دو سوم از خانم ها در طی دوران بارداری خود، دچار تغییراتی در حس بویایی خود می شوند و حتی برخی این تغییرات را به عنوان اولین نشانه عجیب بارداری خود تجربه می کنند که با عنوان حساسیت به بو در بارداری یا هایپراسمیا (hyperosmia) شناخته می شود.

اگر شما هم جزو این دسته از مادران باشید، ممکن است متوجه شوید که در مقایسه با گذشته حس بویایی شما تقویت شده و بنابراین بوها را با شدت بیشتری احساس می کنید تا جایی که حتی ممکن است به راحتی و حتی قبل از ورود به خانه متوجه شوید که چه غذایی در حال پخت است، این قدرت عجیب اگرچه جالب به نظر می رسد اما در عین حال ممکن است در مواردی آزاردهنده شود، خصوصا هنگامی که به دلیل افزایش حساسیت به بوها، از برخی رایحه ها و حتی بوی بدن خود یا همسرتان متنفر می شوید. به علاوه برخی محققین بر این باور هستند که یکی از علل زمینه ساز حالت تهوع بارداری یا همان بیماری صبحگاهی و همچنین بی اشتهایی در این دوران، حساسیت به بو است!

به صورت کلی و بر اساس تجربیات مادران، حساسیت به بوها در بارداری اغلب در طی سه ماهه اول بارداری رخ داده و با رسیدن به هفته های پایانی بارداری نه تنها از شدت آن کاسته می شود، بلکه این احتمال وجود دارد که حس بویایی شما کاهش هم پیدا کند، زیرا با بالا رفتن سن بارداری، مخاط بینی به دلیل افزایش خونرسانی در مویرگ های ظریف این ناحیه، متورم شده و در نتیجه درست مانند زمانی که سرما خورده اید، تشخیص بو سخت تر خواهد شد.

افزایش حساسیت به بو در بارداری چه دلیلی دارد؟

با وجود تحقیقات فراوان، هنوز هم کارشناسان به درستی علت اصلی حساسیت به بو در بارداری را مشخص نکرده اند و بنابراین فرضیات متعددی در این رابطه مطرح است. برخی بر این باور هستند که تغییرات هورمونی در دوران بارداری و به ویژه گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) از مقصران احتمالی افزایش حساسیت به بوها هستند و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که تقویت حس بویایی به عنوان یک عملکرد محافظتی رخ می دهد تا به شما کمک کند از خوردن خوراکی هایی که ممکن است برای دلبندتان مضر باشند، اجتناب کنید! و در این میان، برخی از افراد بیان می کنند که ممکن است علت هیجان انگیزتری برای این عارضه رایج در بارداری وجود داشته باشد و آن هم چیزی نیست جز ارتباط مابین حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین!!!

آیا میان حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین ارتباطی وجود دارد؟

بر اساس تحقیقات متعددی که بر روی ویژگی های انسان ها انجام شده است، در حال حاضر محققان بیان می کنند که جنس زن، در مقایسه با جنس مرد، حس بویایی قوی تری دارد، همین مساله باعث شکل گیری این باور شده که شاید افزایش حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین نیز با هم مرتبط باشند و اگر شما دختری در راه داشته باشید، در طی دوران بارداری خود، به بوها حساس تر شوید. اما آیا این فرضیه واقعا صحیح است؟

با اینکه تشخیص زودهنگام کوچولویی که در درون رحم شما در حال رشد و تکامل است بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد، اما متاسفانه باید بگوییم که ارتباط میان حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین، درست مانند فرضیات دیگری همچون ارتباط میان اندازه و شکل شکم و جنسیت جنین یا ارتباط میان شکل بینی مادر و جنسیت جنین صرفا یک باور و ادعای بی اساس است که هنوز هیچ داده علمی از آن حمایت نمی کند. بنابراین به صرف چنین علائم جسمانی به سراغ خرید وسایل سیسمونی و یا انتخاب اسم فرزندتان نروید، زیرا ممکن است در سونوگرافی آنومالی اسکن که در هفته های 18 تا 22 بارداری انجام می شود، متوجه شوید که در پیش بینی جنسیت دلبند خود کاملا اشتباه کرده اید!

مطالعه بیشتر:

حساسیت حس بویایی در دوران بارداری

استفاده از عطر در بارداری برای جنین خطرناک است؟

حس بویایی در جنین ،جنین چه بوهایی را در رحم حس می کند؟

خطرات بوی رنگ ساختمان (نقاشی منزل) در بارداری برای جنین چیست؟

?پرسش و پاسخ های حساسیت به بو در بارداری و جنسیت جنین

افزایش حساسیت به بو در بارداری چه دلیلی دارد؟

با وجود تحقیقات فراوان، هنوز هم کارشناسان به درستی علت اصلی حساسیت به بو در بارداری را مشخص نکرده اند و بنابراین فرضیات متعددی در این رابطه مطرح است. برخی بر این باور هستند که تغییرات هورمونی در دوران بارداری و به ویژه گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) از مقصران احتمالی افزایش حساسیت به بوها هستند

هایپراسمیا (hyperosmia) چیست؟

در حدود دو سوم از خانم ها در طی دوران بارداری خود، دچار تغییراتی در حس بویایی خود می شوند و حتی برخی این تغییرات را به عنوان اولین نشانه عجیب بارداری خود تجربه می کنند که با عنوان حساسیت به بو در بارداری یا هایپراسمیا (hyperosmia) شناخته می شود.

حساسیت به بوها در بارداری تا چه زمانی ادامه دارد؟

حساسیت به بوها در بارداری اغلب در طی سه ماهه اول بارداری رخ داده و با رسیدن به هفته های پایانی بارداری نه تنها از شدت آن کاسته می شود، بلکه این احتمال وجود دارد که حس بویایی شما کاهش هم پیدا کند، زیرا با بالا رفتن سن بارداری، مخاط بینی به دلیل افزایش خونرسانی در مویرگ های ظریف این ناحیه، متورم شده و در نتیجه درست مانند زمانی که سرما خورده اید، تشخیص بو سخت تر خواهد شد.

آیا ارتباط میان اندازه و شکل شکم و جنسیت جنین علمی است؟

ارتباط میان اندازه و شکل شکم و جنسیت جنین یا ارتباط میان شکل بینی مادر و جنسیت جنین صرفا یک باور و ادعای بی اساس است که هنوز هیچ داده علمی از آن حمایت نمی کند.

منبع: healthline