The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا جرم گیری دندان ها در بارداری ضرر دارد؟

بدون شک زیبایی دندان ها و رنگ آنها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. دندان های زرد شده و جرم گرفته جذابیت کمتری خواهند داشت. برخی مادران دوست دارند در دوران بارداری زیباتر از همیشه به نظر برسند. در بازار انواع مواد سفید کننده دندان یافت می شود که با کمک آنها می توانید تا حدی رنگ دندان های خود را سفید و درخشان کنید، اما آیا استفاده از این مواد سفید کننده دندان و جرم گیری دندان در دوران بارداری مجاز است و برای سلامتی جنین ضرری ندارد؟

سفید کردن و جرم گیری دندان ها در بارداری

با گذشت زمان لکه هایی بر روی مینای دندان ایجاد می شود که با استفاده از یک سفید کننده در طول مدت یک دوره معین می توان آنها را به روش واکنش شمیایی بین مواد سفید کننده و لکه های روی مینا از بین برد. به همین دلیل انواع مختلفی از سفید کننده ها در بازار وجود دارند که می توانند برای رسیدن به یک چهره ی زیبا تر شما را یاری دهند.

گرچه سفید کردن دندان ها بیشتر توسط دندانپزشکان انجام می شود، اما جالب است بدانید که انجام تمامی این کارها در دوران حساس بارداری مجاز نیست. بطور کلی می توان گفت که انجام بلیچینگ یا سفید کردن و جرم گیری دندان ها در بارداری خطرناک است. بارداری مرحله بسیار حساسی برای مادر و نوزاد است و بهتر است در بارداری از انجام کارهایی که ممکن است سلامت فرد را به خطر ‌اندازند امتناع کرد. درحقیقت در مورد مجاز بودن و یا نبودن استفاده از مواد سفید کننده دندان در دوران بارداری تحقیقات کمی انجام شده است. اما اغلب پزشکان توصیه می کنند که بانوان باردار و شیرده در دوران بارداری و شیردهی استفاده از این مواد را متوقف کنند. زیرا ماده اصلی موجود در آنها هیدروژن پراکسید است و می تواند در غلظت های بالا سبب ایجاد آسیب های پوستی شود.

با وجود اینکه هیچ مطالعه ای انجام نشده که مضرات سفید کردن دندان در بارداری بر جنین را تایید کند، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که اگر غلظت پروکسید، که یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات بلیچینگ است، بیش از 10 % در بدن باشد، باعث آسیب بافت‌ها می‌شودعلاوه بر این، اگر از خمیر دندان های سفید کننده (که پروکسید کمتری دارند) استفاده کنید، ممکن است خمیر دندان را قورت دهید و در نتیجه سلامت جنین به خطر خواهد افتاد.

اما در این دوران شما می توانید که به روش های دیگری که برای شما و جنینتان خطری ندارد، لکه های روی دندان های خود را از بین ببرید.

 

جرم گیری دندان در خانه با استفاده از سفید کننده های طبیعی

اگر اصرار به سفید کردن دندان های خود در طی بارداری دارید، به این منظور می توانید از سفید کننده های طبیعی استفاده کنید. از جمله این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- جرم گیری دندان ها در بارداری با توت فرنگی

باید چند عدد از آنها را له کرده و با انگشت بر روی دندان خود بمالید. توت فرنگی حاوی اسید مالیک بوده که یک ماده موثر در از بین بردن لکه های مینای دندان است. پس از آنکه آن را بر روی تمامی سطوح دندان ها مالش دادید، می توان به راحتی به کمک مسواک ذرات آن را از روی دندان ها پاک کرد.

2- جرم گیری دندان ها در بارداری با پوست موز

مواد سفید در پوست موز حاوی بالاترین غلظت پتاسیم هستند که گفته می‌شود برای سفید کردن دندان‌ ها مفیدند.

3- جرم گیری دندان ها در بارداری با پوست پرتقال و برگ های درخت برگ بو

این دو سفید کننده طبیعی دندان ها که غیر معمول‌تر از بقیه موارد هستند می‌توانند رسوبات روی دندان ها را تا حد زیادی برطرف و دندان ها را درخشان‌تر کنند. شما می‌توانید به ‌نوبت هر یک از آنها را به‌ طور خشک یا به ‌صورت پودر ترکیبی با یکدیگر روی دندان ها بگذارید.

4- جرم گیری دندان ها در بارداری با سرکه سیب

با کمک انگشتان سرکه سیب را که حاوی اسید مالیک است بر روی دندان های خود مالیده و سپس با کمک مسواک شستشو دهید. اما نباید در استفاده کردن از این روش ها زیاده روی کنید زیرا اسید موجود در این مواد می توان سبب نرم شدن مینا شده و مسواک زدن پس از آن ممکن است به سایش و خورده شدن مینای دندان منجر شود.

5- جرم گیری دندان ها در بارداری با جوش شیرین

با کمک مسواک آغشته به جوش شیرین نیز می توان لکه های روی مینای دندان را پاک کرد. اما رعایت اعتدال در انجام آن ضروری است.

به یاد داشته باشید که تلاش شما برای داشتن دندان هایی سفیدتر و لبخندی جذاب‌تر ستودنی است. سفیدی دندان ها علاوه بر زیبایی، نشانه سلامت و سرزندگی است.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در بارداری بی خطر است؟

2- جرم گیری دندان در سه ماهه اول بارداری

3- عوارض استفاده از مواد سفید کننده دندان و جرم گیری دندان در بارداری

4- عوارض پر کردن دندان در بارداری برای جنین