The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در بارداری بی خطر است؟

همان طور که از نام آن پیداست، بلیچینگ روشی برای سفیدتر، براق تر و درخشان تر کردن دندان است. اما سوال اینجاست آیا انجام انواع روش های بلیچینگ دندان در دوران بارداری بی خطر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در بارداری

دو نوع بلیچینگ مختلف وجود دارد. روشی که در آن بلیچینگ در دندانپزشکی و توسط پزشک انجام شود، یا روشی که خود فرد این کار را در منزل و با استفاده از خمیر دندان سفید کننده انجام دهددر هر دو روش از پروکسید (با غلظت‌های مختلف) برای سفید کردن دندان استفاده می‌شود. با اینکه هر دو روش دندان‌ها را سفید می‌کنند اما باعث خشکی و بی آبی دندان نیز شده و در صورتی که از این روش به طور مکرر استفاده شود، منجر به حساس شدن دندان ها خواهد شد.

ماده اصلی سفید کننده دندان ها پر اکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آنها را از بین می برد. به مرور زمان این ماده به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کند و رنگ آن را روشن تر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود.

انجام بلیچینگ دندان در بارداری خطرناک است. درحقیقت در مورد خطرناک بودن یا بی ضرر بودن استفاده از مواد سفید کننده دندان در بارداری پژوهش های مشخصی در دست رس نیست. اما پزشکان معمولا توصیه می کنند که در دوران بارداری و شیردهی از این مواد سفید کننده دندان استفاده نکنند.  

با وجود اینکه هیچ مطالعه ای انجام نشده که مضرات سفید کردن دندان در بارداری بر جنین را تایید کند، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که اگر غلظت پروکسید، که یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات بلیچینگ است، بیش از 10 % در بدن باشد، باعث آسیب بافت ها می‌شودعلاوه بر این، اگر از خمیر دندان های سفید کننده (که پروکسید کمتری دارند) استفاده کنید، ممکن است خمیر دندان را قورت دهید و در نتیجه سلامت جنین به خطر خواهد افتاد.

 

بلیچینگ دندان برای چه کسانی مناسب است؟

دلایل زیادی برای عوض شدن رنگ دندان ها می باشد. از جمله دلایلی که منجر به تغییر دندان ها می شود، یکی مصرف نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه، الکل و غیره، مصرف توت سیاه، مصرف دخانیات، مصرف فلوراید بیش از حد، استفاده از داروهای خاص مثل تتراسایکلین، آسیب های دندانی، و نیز از بین رفتن مینای دندان به دلیل بالارفتن سن.

بلیچینگ دندان ها برای افرادی که دارای دندان های سالم، و بدون پرکردگی می باشند، همچنین لثه های سالمی دارند، مناسب می باشد.

افراد مبتلا به بیماری های لثه ای یا دندان های پوسیده معمولا توصیه می شود که از سفید کردن دندان باید اجتناب کنند. حفره ها قبل از سفید کردن دندان نیاز به درمان شدن دارند. به خاطر این است که مواد سفید کننده به داخل پوسیدگی و حفره های دهان نفوذ می کنند و منجر به حساسیت بیشتر می شوند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا جرم گیری دندان ها در بارداری ضرر دارد؟

2- جرم گیری دندان در سه ماهه اول بارداری

3- عوارض استفاده از مواد سفید کننده دندان و جرم گیری دندان در بارداری

4- عوارض پر کردن دندان در بارداری برای جنین