The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

ریزش مو در دوران شیردهی یکی از عوارض معمول زایمان و جدا شدن بدن مادر از هورمون های بارداری است. اما گاها این عارضه در برخی از مادران چنان زیاد است که باعث ناراحتی و استرس آن ها می شود. برای آشنایی با روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

 براساس مطالعات انجمن متخصصان پوست و موی آمریکا نکاتی جهت جلوگیری از ریزش مو و بازگرداندن موها به چرخه رشد در بعد از زایمان وجود دارد.

  • شامپو های حجم دهنده استفاده کنید: پروتئین موجود در این شامپوها فولیکول مو را پوشش داده و باعث می‌شود که موها ضخیم تر و درشت تر به نظر بیایند.
  • نرم کننده مخصوص موهای نازک استفاده کنید. فرمولاسیون این نرم کننده ها مخصوص موهای نازک می باشد و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • نرم کننده ها را صحیح مصرف کنید. نرم کننده باید در انتهای ساقه مو استفاده گردد. مراقب باشید نرم کننده را به ریشه موها نزنید. شستشوی ریشه موها با نرم کننده باعث نازک شدن و ریزش مو می شود.
  • از مصرف شامپوهای نرم کننده خودداری کنید. حتما لیبل روی شامپو را چک کنید زیرا شامپوهای نرم کننده حاوی مواد نرم کننده قوی هستند که باعث نازک شدن و ریزش مو می‌شوند.
  • از نرم کننده های قوی استفاده نکنید. زیرا این نرم کننده ها باعث نازک شدن و ریزش مو خواهند شد.
  •  چنانچه موهای بلندی دارید آن‌ها را لایه لایه کوتاه کنید تا پرتر به نظر برسند. توجه داشته باشید موهای کوتاه حجیم تر به نظر رسیده و رسیدگی و مراقبت  از آنها راحت تر است.
  •  از موس یا مرطوب کننده استفاده کنید. موس های حجم دهنده موهای شما را پرتر نشان می دهند. شامپوهای مرطوب کننده موهای شما را از خشکی حفظ کرده و همواره مرطوب و شاداب نگه می‌دارند.
  •  وسایلی مانند هدبند، کش مو و روسری های زیبا باعث می شوند که موهای شما شیک تر به نظر برسند.
  •  از شانه های دندانه پهن برای برس زدن مو استفاده کنید تا به موهای تان آسیبی وارد نشود.
  • از سشوار و سایر وسایل گرمازا برای آرایش مو استفاده نکنید. زیرا این وسایل ریزش مو را افزایش می دهند.
  •  از آب داغ برای شستن موهایتان استفاده نکنید. همچنین از کلیپس و کش های مو به آرامی استفاده کنید زیرا محکم بستن آنها باعث آسیب رساندن به موها میشود.
  •  از شامپوهای ملایم برای شستن موها استفاده کنید.

 سعی کنید موارد فوق را در جهت حفظ سلامت موهایتان رعایت کنید و همچنین می‌توانید از درمانهای خانگی برای افزایش حجم مو استفاده ببرید.

 

درمان گیاهی ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

مادران شیرده می‌توانند از ریزش مو در این دوران جلوگیری کرده و یا حداقل شدت آن را کم کنید. در اینجا به مواردی می پردازیم که به سلامت و رشد موهای شما کمک می‌کند.

1- کمبودها و ضعف تغذیه خود را شناسایی کنید

جدا از سطح پایین هورمون استروژن، دلیل دیگر ریزش موی شما می تواند کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدنتان باشد. کمبود موادی مانند روی، آهن، نیاسین، اسیدهای چرب، سلنیوم و ویتامین D می‌تواند باعث تشدید ریزش مو شود. می توانید با مشورت دکتر متخصص خود از مکمل های غذایی استفاده کنید. همچنین مواد غذایی که شامل ویتامین C، ویتامین های گروه B، آهن، روی، می باشند، مصرف کنید. مانند نخود، حبوبات، مرکبات، سبزیجات با برگ تیره و سبز، مخمر، کشک، جوانه غلات، آب ماست و کره، غلات کامل، آجیل ها و سویا.

2- تخم شنبلیله

این ماده غذایی رشد مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. همچنین باعث نرمی و استحکام مو می شود. تخم شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس کنید سپس آن را آبکش کرده و از محتویات آن خمیری درست کنید و آن را به سر خود مالیده و کاملا موها را با آن آغشته کنید. اجازه بدهید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه روی سر و موهای تان باقی بماند، سپس از آب شنبلیله که قبلاً جدا کرده اید برای شستن و آبکشی موهایتان استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

3- سفیده تخم مرغ

ترکیبی از سفیده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عسل و روغن زیتون تهیه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود بمالید. این ترکیب باعث رشد و تقویت موها می‌شود. سپس موها را با آب ولرم بشویید. عسل به نرم کردن، سفیده تخم مرغ به رشد و روغن زیتون به درخشندگی و استحکام موها کمک می‌نمایند.

4- کشک

کشک یک نرم کننده طبیعی عالی می باشد که از ریزش موها نیز جلوگیری می‌کند. همچنین باعث ارتقای کیفیت موها نیز می‌شود. کشک را ۱۰ دقیقه روی سر خود بمالید. استفاده از ماست در رژیم غذایی نیز می‌تواند خواص کشک را برای شما به همراه آورد.

5- آملا (میوه ای هندی شبیه لیموترش پوست کنده)

طی قرن ها آملا به دلیل دارا بودن خواص فراوان جهت تغذیه موها شناخته می‌شد. می‌توانید از آملا در رژیم غذایی و یا برای ماساژ سر استفاده کنید. برای ماساژ، چند آملا را در روغن بادام یا نارگیل بجوشانید، پس از تیره شدن رنگ آملاها، از روغن باقیمانده جهت ماساژ سر و موها استفاده کنید.

6ماساژ دادن

افزایش جریان خون در سر باعث تقویت رشد موها می شود. جهت این منظور پوست سر خود را با استفاده از روغن هایی مانند بادام و نارگیل به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. استفاده از روغن هندی ماهابرینگراج و رزماری تاثیر بیشتری خواهد داشت. روغن رزماری باعث اکسیژن رسانی بهتر به فولیکول های مو می شود.

7- بذر کتان و میوه‌های خشک

از این مواد در رژیم غذایی برای رشد و تقویت موهای تان بهره ببرید. بذر کتان و میوه های خشک منابع سرشار امگا ۳ هستند.

8- گل آفتابگردان کاذب یا برینگراج

این گیاه به خاطر خواص شگفت انگیزش در رشد موها شناخته شده است. این گیاه رشد موها را زیاد کرده و رنگ طبیعی آنها را حفظ می‌کند. خمیری از برگ‌های این گیاه تهیه نموده و بر روی سر بمالید.

9- روغن کرچک

 این روغن سرشار از اسید چرب امگا 9 می باشد که به رشد مو و مرطوب نمودن آن کمک نموده و از ریزش مو جلوگیری می کند.روغن بادام و یا نارگیل را گرم کرده و پس از مخلوط با روغن کرچک به سر خود مالیده و ماساژ دهید.

10- ماسک موی مخمر

 آبجو به دلیل دارا بودن مخمر برای موها مناسب بوده و از ریزش مو در بعد از زایمان جلوگیری می‌کند. مخمر حاوی موادی مانند اسید فولیک، بیوتین و ریبوفلاوین می‌باشد که باعث رشد و تقویت موها می‌شوند. به علاوه استحکام و درخشندگی موها را نیز افزایش می دهد.

12مکمل غذایی بیوتین

بیوتین یا ویتامین H به ساخت پروتئین مورد نیاز موها یا همان کراتین کمک می‌کند. کمبود این ویتامین منجر به ریزش و شکستگی موها می‌شود. مصرف ویتامین B کمپلکس و یا استفاده از شامپو های غنی شده با ویتامین B ریزش مو را کاهش می دهد.

13- آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که باعث تقویت و رشد موها می‌شود. همچنین آلوئه ورا باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده که موجب رشد فولیکول های سالم مو، ایجاد تعادل اسیدی و مرطوب کردن موها می‌شود. هفته سه بار ژل آلوئه ورا را به مدت ۳۰ دقیقه به پوست سر مالیده و سپس آبکشی نمایید.

با رعایت موارد بالا شاهد خواهید بود که ریزش موهایتان پس از مدتی برطرف می گردد .

 

مطالعه بیشتر:

1- ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

2- درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

3- هورمون های دوران بارداری

4- آیا ریزش مو در دوران بارداری و پس از زایمان طبیعی است؟