The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

ریزش موها در دوران شیردهی و یا بعد از زایمان معمولا از سه تا چهار ماهگی نوزاد آغاز شده و تا یک سالگی او ادامه خواهد داشت. در این زمان ممکن است ریزش موی مادران تا حدی شدید شود که به کاهش تراکم موها و نگرانی ناشی از آن بینجامد.

آیا درمان ریزش مو در دوران شیردهی با طب سنتی امکانپذیر است؟

ریزش مو در دوران شیردهی یکی از عوارض معمول زایمان و جدا شدن بدن مادر از هورمون های بارداری است. اما گاها این عارضه در برخی از مادران چنان زیاد است که باعث ناراحتی و استرس آن ها می شود ولی با انجام اقدامات خاص که در طب سنتی بر روی آنها تاکید شده است، مادران شیرده می‌توانند از ریزش مو در این دوران جلوگیری کرده و یا حداقل شدت آن را کم کنند.

1- آمله یا انگور فرنگی هندی

از آمله که در طب سنتی به آن آملج یا املج نیز گفته می­شود، در طی سالیان دراز برای تغذیه مو استفاده شده است. آمله یک ماسک قوی است که می­توانید از آن بصورت مستقیم و در قالب آبمیوه در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همچنین می­توانید آن را داخل روغن بجوشانید و زمانی که رنگ آن سیاه شد از روی حرارت بردارید و از این روغن برای ماساژ موی سر خود استفاده کنید.

2- روغن­ های دارویی

ماساژ منظم مو در شب با استفاده از روغن­ های دارویی مانند روغن آنریکا و روغن آمله می­تواند تاثیر زیادی بر رشد مو داشته باشد. روغن رزماری برای مو بسیار مفید است، این روغن اکسیژن مورد نیاز غده­ های مو را که مسئول رشد مو هستند، تامین می­ کند.

3- نارگیل

از نارگیل میتوان به روش­ های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. استفاده از شیر نارگیل بر روی پوست سر می­تواند ریزش مو را کم کند. همچنین می­توانید پوست نارگیل را بسوزانید تا خاکستر شود، این خاکستر را داخل کوزه یا ظرف شیشه ­ای نگهداری کنید و در هنگام ماساژ سر با روغن، مقداری از این خاکستر را به روغن اضافه کنید. استفاده منظم از این خاکستر می‌­تواند ریزش مو را متوقف کرده و حتی موها را تیره­ تر، درخشان­تر و ضخیم ­تر نماید.

4- میوه ­های خشک و بذر کتان

بذر کتان را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. بذر کتان سرشار از امگا 3 و چربی است. خوردن میوه­ های خشک و نوشیدن آب فراوان در طول روز نیز باعث می­شود تا موهای سالمی داشته باشید.

5- بهیرنگراج

در صورت امکان مقداری برگ گیاه بهیرنگراج تازه تهیه کرده و آن­ها را در سایه خشک کنید. سپس آن را خرد کرده و دوبار در هر روز و هر بار 2 تا 3 گرم از این پودر را به همراه عسل یا شیر میل کنید. همچنین می­توانید از برگ تازه این گیاه خمیر درست کرده و بصورت مستقیم بر روی پوست سر خود قرار دهید. اگر به برگ­ های تازه­ی این گیاه دسترسی ندارید، می­توانید از قرص و پودرهایی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. گیاه بهیرنگراج تاثیرات فوق­العاده بر روی مو دارد.

پس از به دنیا آمدن نوزاد، مدتی طول می­کشد تا روند عادی زندگی جریان یابد و در این مدت احتمالا موی شما آسیب خواهد دید. بنابراین، اولین قدم برای جلوگیری از ریزش مو تمیز نگهداشتن مو است. موهای خود را به نرمی با یک شامپوی مناسب بشویید و وقتی مو خیس است آن را نبندید. درست است که پس از به دنیا آمدن نوزاد مشغله ­های زیادی خواهید داشت ولی اگر نمی­ توانید به موهای خود زیاد رسیدگی کنید حداقل کاری که می­ توانید انجام دهید این است که موهای خود را باز بگذارید تا خشک شود.

 

برای تقویت مو در دوران شیردهی چه کنیم؟

در دوران شیردهی می توانید با به کارگیری روش های زیر موهایتان را تقویت کرده و مانع ریزش بیش از حد آنها شوید. به یاد داشته باشید که اگر در این زمان مراقبت های همه جانبه را از موهای خود به عمل بیاورید، با گذشت یک سال موهای ریخته شده با رشد موهای جدید جایگزین خواهند شد.

1- برای تقویت مو در دوران شیردهی پروتئین مصرف کنید

نیاز اصلی بیشتر بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست و … برای رشد و ترمیم، پروتئین است. این ماده غذایی اساسی در موادی مانند انواع گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد.

2- برای تقویت مو در دوران شیردهی کلسیم و منیزیم به مقدار کافی دریافت کنید

 لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.

3- برای تقویت مو در دوران شیردهی از ویتامین های گروه B استفاده کنید

یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده شرایط مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین شامل موز، تخم آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک، گوشت، غلات سبوس دار، جوانه گندم، سبوس گندم و ... است.

4-  برای تقویت مو در دوران شیردهی از منابع اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 استفاده کنید

بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 با سلامت مو در ارتباط هستند. اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند.

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های آب سرد و روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان و روغن ماهی یافت می شود.

اسیدهای چرب امگا 6 شامل اسید لینولئیک و امگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند. 

5- برای تقویت مو در دوران شیردهی به آنتی اکسیدان ها توجه کنید

شامل ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، کلم بروکلی، گریپ فروت قرمز وجود دارد)، روی و سلنیوم می باشد.

از آنجا که در دوران بارداری و شیردهی اکثر محلول ها و مکمل های غذایی منع مصرف داشته و نمی توان درمانی برای جلوگیری و کاهش محسوس ریزش موها در این دوران تجویز نمود، صرفا می توانید با دنبال کردن برنامه غذایی و مکملی مناسب زیر نظر پزشک متخصص موهای خود را تقویت کنید و تاحد امکان از ریزش آنها جلوگیری به عمل آورید.

لازم به ذکر است که معمولا بخش زیادی از موهای ریخته شده در این دوران به مرور زمان و بعد از پایان یک سالگی فرزندتان جایگزین می شوند و نیازی به انجام اقدامات درمانی پیچیده نخواهد بود، اما اگر بعد از یکسال همچنان ریزش موی شدید دارید و یا این که موهای ریخته شده مجددا رشد نیافته اند و تراکم موهایتان همچنان کم است، بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا ابتلا به انواع بیماری های زمینه ای همچون مشکلات تیروئیدی در شما بررسی شوند.

 

مطالعه بیشتر:

1- ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

2- روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

3- هورمون های دوران بارداری

4- آیا ریزش مو در دوران بارداری و پس از زایمان طبیعی است؟