The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

در زمان بارداری شما دارای موهایی زیبا و سالم و درخشان هستید. دلیل این امر هورمون ها، رژیم غذایی و ویتامین هایی است که در دوران بارداری دریافت کرده اید. اما شاید پس از زایمان رشد و درخشندگی موهای تان کم و یا متوقف شود و حتی ممکن است چند ماه بعد از زایمان دچار ریزش مو شوید.

آیا ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان طبیعی است؟

بله دو تا چهار ماه بعد از زایمان شما دچار ریزش مو می شوید. حتی ممکن است تا ۲۴ هفته هم ادامه داشته باشد، اما به ندرت بیش از ۱۵ ماه به طول می انجامد. این حالت فاز تلوژن یا آلوپسی بعد از زایمان نامیده می شود. در این حالت موهایتان شروع به نازک شدن می کند که البته در قسمت بالای سر نسبت به اطراف و پشت سر بیشتر مشهود است.

 

 دلیل ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان چیست؟

 چرخه رشد مو شامل دو فاز می‌شود. فاز رشد یا آناژن و فاز استراحت یا تلوژن.

 تقریبا ۹۰ درصد از موها در فاز رشد و ۱۰ درصد در فاز استراحت و ریزش قرار دارند. در هر انسانی حدود ۱۰۰ تار مو در هر روز می ریزد. در زمان بارداری به علت بالا بودن میزان هورمون استروژن در بدن، موهای بیشتری در فاز رشد قرار می گیرند. این بدین معنی است که موهای کمتری در فاز استراحت بوده و دچار ریزش می شود. به همین دلیل موهایتان در زمان بارداری پرتر و زیباتر به نظر می‌آیند. بعد از زایمان سطح هورمون استروژن در حالت طبیعی قرار می‌گیرد و به همین دلیل فولیکول های بیشتری وارد فاز تلوژن یا استراحت می شوند و دلیل ریزش مو فراوانی بعد از زایمان اتفاق خواهد افتاد. این دوره کوتاه مدت بوده و پس از گذشت ۶ الی ۱۲ ماه از زایمان چرخه رشد موهای شما به حالت طبیعی خود برمی گردد.

 از دست دادن موهایتان برایتان سخت و دلسرد کننده خواهد بود، اما نگران نباشید چون راه های درمانی هم وجود دارد.

 

ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

ریزش مو در دوران شیردهی معمولاً از سن دو تا چهار ماهگی نوزاد آغاز می گردد . ریزش موی سر بعد از زایمان امری شایع در زنان بشمار می رود . در حالت عادی حدود 90 درصد موهای سر انسان در حال رشد و 10 درصد باقیمانده در حال استراحت می باشند. موهایی که در حالت استراحت هستند بین یک تا چهار ماه می ریزند و پس از آن دوباره وارد فاز رشد می شوند و در عوض موهای دیگری به استراحت خواهند پرداخت. این جابجایی مداوم و پیوسته موها در حالت معمول باعث می شود که شخص متوجه تغییری در میزان ریزش موهایش نشود . در حالت هایی که میزان موهای در حال رشد و موهای در حال استراحت تغییر کند ریزش موهای سر بیشتر به نظر خواهد رسید .  در دوران بارداری سطح هورمون های بدن شخص باردار بالا می رود و این هورمون ها بر روی ریشه های مو تأثیرگذار خواهد بود و باعث می شود تعداد موهای در حال رشد بیشتر از موهای فاز استراحت باشد. و اکثر خانم ها در این دوران با موهایی پر پشت تر و با حالت بهتری به نظر می رسند. بعد از زایمان و در اثر کاهش سطح هورمون ها یک باره باعث می شود که تعداد زیادی از موها وارد فاز استراحت شوند و ریزش پیدا کنند. معمولاً ممکن است چند ماه تا یک سال بعد از زایمان نیز این ریزش موها ادامه داشته باشد. گاهی این مسئله به حدی شدید است که باعث کاهش تراکم موهای سر می شود. اما به مرور زمان سیکل رشد و استراحت موها به حالت طبیعی برمی گردد و ریزش موها کاهش یافته و تراکم مو نیز به حالت قبل بازمی گردد. با داشتن یک تغذیه مناسب در دوران شیردهی و درصورت امکان مصرف مکمل های شیردهی، رشد موها تقویت شده و معمولا در سال دوم پس از تولد نوزاد موهای ریزش یافته رشد خود را از سر می گیرند و تراکم موها به حالت طبیعی بازخواهند گشت.

 

آیا ریزش مو در زایمان های بعدی شدیدتر خواهد بود؟

ریزش مو بعد از زایمان که به نام فاز تلوژن شناخته می‌شود فرآیندی طبیعی و موقت می باشد. چنانچه در بارداری های بعدی موهای شما در فاز تلوژن یا استراحت باشد، که در آن رشد موها متوقف است، امکان ریزش موی بیشتری نیز وجود دارد.

در نظر داشته باشید بعد از زایمان مقداری زمان لازم است تا بدنتان به حالت طبیعی و نرمال خود بازگردد. در این بازه زمانی نوسانات سطح هورمون ها، تغییرات متعددی در بدنتان از جمله موها به وجود می‌آورند. اگر پس از گذشت چندین ماه همچنان دچار ریزش موی شدید بودید به دکتر پوست و مو مراجعه کند. اما اغلب دوره ریزش مو بعد از زایمان کوتاه مدت خواهد بود.

 

مطالعه بیشتر:

1- روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

2- درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

3- هورمون های دوران بارداری

4- آیا ریزش مو در دوران بارداری و پس از زایمان طبیعی است؟