The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری بعد از مصرف قرص ضد بارداری

آیا تصمیم گرفته اید مصرف قرص های ضد بارداری را کنار بگذارید و براي بچه‌دار شدن اقدام كنيد؟ تصميم خوبي گرفته‌ايد، اما آيا مي‌دانيد مصرف قرص را دقيقا چه زماني بايد قطع كنيد؟ و چقدر طول مي‌كشد تا بعد از قطع مصرف قرص، باردار شويد؟ بعد از گذشت چه زمانی از قطع مصرف قرص، و عدم موفقیت در بارداری بايد به پزشك مراجعه كنيد؟ پاسخ تمام اين سوالات را در اين نوشته مي‌يابید.

مصرف قرص های ضد بارداری را كی قطع كنيم؟

قرص های ضد بارداری با تاثير بر غده كوچكي در مغز به نام “هيپوفيز” مانع از تحمک گذاری مي‌شوند. با قطع مصرف قرص، طبيعي است كه هيپوفيز كاركرد طبيعي خود را از سر مي‌گيرد و به تخمدان ها فرمان تولید تحمک مي‌دهد. البته مسلما طي مدتي كه قرص مصرف مي‌کردید، تخمدان ها كمي تنبل شده‌اند و مدتی طول مي‌كشد تا منظم شده و تخمک گذاری آغاز شود. به موازات تخمک گذاری، بافت رحم نيز فعال مي‌شود تا خود را براي لانه گزینی احتمالي تحمک بارور شده آماده كند. سعي كنيد دوره مصرف قرص خود را تكميل كرده و با اتمام يك بسته، مصرف را به طور كامل قطع كنيد. ممكن است اولین عادت ماهانه شما بعد از قطع مصرف قرص به موقع باشد يا برعکس به تاخير بیافتد. اين مساله كاملاً طبيعي است و جاي برای نگراني وجود ندارد.

بارداری بلافاصله بعد از قطع قرص ضد بارداری خطرناک است؟

خیر، متخصص زنان و زايمان معمولا توصيه مي‌كنند دو تا سه ماه بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری از روش جلوگيري دیگری مثل كاندوم استفاده كنيد تا تخمک گذاری منظم شده و رحم خود را براي لانه گزینی بهتر تحمک آماده كند. این فاصله گذاشتن شانس بارداري را افزايش مي‌دهد و احتمال نقص‌هاي جنيني را پايين مي‌آورد. اما به هر حال اگر بلافاصله بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری، باردار شدید نگران نشوید.

آيا مصرف قرص ضد بارداری، قدرت باروری را كاهش مي‌دهد؟

خیر. بسياري از بانوان تصور مي‌كنند، مصرف قرص ضد بارداری قدرت باروری را نیز كاهش مي‌دهد و بعد از قطع مصرف آنها بايد مدت‌ها منتظر بمانند تا بتوانند بچه دار شوند، اما بررسي‌هاي علمي خلاف اين موضوع را به اثبات رسانده است. آمار نشان مي‌دهد 20 تا 25 درصد بانوانی‌که به مدت دو سال يا بيشتر از قرص ضد بارداری استفاده کرده‌اند به محض قطع قرص، مي‌توانند باردار شوند و 80 درصد طي يك سال بعد از قطع مصرف قرص‌ها باردار مي‌شوند.

باردار نشدن بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری تا چند وقت نگران‌كننده است؟

مصرف قرص ضد بارداری هيچ‌گونه عارضه‌ای براي رحم و تخمدان ندارد و 50 درصد بانوانی‌كه از اين روش استفاده مي‌كنند، طي شش ماه بعد از قطع مصرف قرص باردار مي‌شوند. اما به هر حال زمان فعال شدن مجددا رحم و تخمک گذاری در تمام بانوان يكسان نيست. به طور كلي گفته مي‌شود؛ اگر زوجي دو سال مرتبا در كنار هم باشند و از هيچ روش ضد بارداری استفاده نكنند و در هفته سه بار نزدیکی داشته باشند و بچه‌دار نشوند، لازم است از يك روش كمك باروری بهره بگيرند. البته اگر زوجي بالاي 38 سال سن دارند، بهتر است سريع‌تر از اين زمان براي مشاوره به پزشك بروند.

آيا ممكن است بعد از قطع قرص ضد بارداری نظم قاعدگی به هم بريزد؟

بعد از قطع مصرف قرص، تخمدان ها با توليد دو هورمون تخمک گذاری را آغاز مي‌كنند. استروژن قبل از تخمک گذاری و استروژن و پروژسترون بعد از تخمک گذاری بايد ترشح شود. عدم ترشح به موقع اين هورمون‌ها گاهي باعث بروز مشكلاتي مي‌شود. مثلاً در برخی موارد تخمدان ها در آغاز دوره بسیار حساس هستند.

البته اين موضوع طبيعي است. به هر حال براي مدتي از تخمدان ها هورموني ترشح نشده و قاعدگی وجود نداشته است و حالا با ترشح مجدد هورمون‌ها تخمدان حساس و دردناك است. اين موضوع نیز گذراست و معمولا بعد از چند دوره برطرف مي‌شود. در برخی موارد نیز دوره‌ها نامنظم می شوند، دلیل آن این است که گاهي تخمدان ها تنها توليد و ترشح هورمون استروژن را آغاز مي‌كنند و پروژسترون ترشح نمي‌شود. در نتيجه قاعدگی نامنظم و زمان آن غيرقابل پيش‌بيني است و مرتبا عقب و جلو مي‌افتد. در اين شرايط ممكن است اصلا تخمک گذاری شروع نشده باشد.

منبع: medisite